Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:00

Zoezi schreef:
Zelf is hij namelijk ook een ongewenst geval. Ik noem het gewoon een triest geval.......die kent geen gevoelens. Soms moeten mensen het eerst zelf eens meemaken voordat ze weten waar ze het over hebben, maar that's life. Ik kan er ook niks aan doen dat iemand nooit liefde heeft gekregen van zijn ouders.

Tjonge wat een uitspraak zeg en dan maken mensen zich druk over de benaming een klompje cellen...

Verder hier iemand die van jongs af gezegd heeft geen kinderen te willen. Nu 47 jaar en nog altijd geen kinderen en daar ook geen spijt van. Heb ook meerdere ouders horen zeggen dat ze stapelgek zijn op hun kinderen en ze voor niets in de wereld zouden willen missen maar als ze het allemaal van te voren geweten hadden ze er toch niet aan begonnen waren.

Verder zei iemand in dit topic nog iets over: zou jij het niet erg vinden als je moeder je had geaborteerd. Ik kan daar in alle eerlijkheid op antwoorden dat ik dat zeker niet erg gevonden had. Ik heb er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden en het had voor mij ook absoluut niet gehoeven. En nee ik ben niet zwaar depressief of zo. :D
Als ik niet geboren was had ik niets geweten en ook niets gemist. ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:07

pharagirlke schreef:
Dan moet je je niet mengen in het topic :+ En neen, dat is niet hetzelfde, of je vergelijkt een volwassen mens met een volwassen paard, of een ongeboren kind met een ongeboren veulen. Ongeboren kind vs volwassen paard = geen correcte vergelijking. :+

RP: fout is fout :+ Heb het in het originele bericht ook even aangepast maar met een edit er onder wat er mis was.

Geen probleem, ik had hem ook al gezien ;) :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:14

Tja, en ook dat snap ik dan wel weer, van die eicellen. Ik wil NU geen kinderen, met een beetje geluk wil ik ze straks wel...als het niet meer kan :D. Mag ik dan geen kinderen meer krijgen? Ik heb een jongere partner dus dat kan het probleem niet zijn ;).

Ik zeg niet dat ik het zou doen hoor en er zijn misschien wel grenzen maar ik denk dat iemand op haar 40e / 45e nog prima kinderen kan opvoeden.

De maatschappij is tegenwoordig veel meer ingericht op carrière maken en dan, pas op latere leeftijd, kinderen. Over 300 jaar zijn we zo geëvolueerd dat we tot ons 50e kinderen kunnen krijgen (zonder medici) :D.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:15

Sees, volgens mij niet.

1. ok, daar ben ik het mee eens.
Maar dan heb ik nog een vraag aan de mensen die een foetus die niet levensvatbaar is geen leven vinden. Waarom vinden jullie abortus als anticonseptie dan not done?
2. Ben ik het half mee eens.
3. NEE! Het is een levend kind. Een mens. Dit is gewoon puur onwil, je bént, mijns inziens, in feite al moeder. De optie om een leven te beëindigen... nee sorry.
4. OK.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:15

Ik meng me ook even in deze (op sommige momenten zeer verhitte) discussie. Mijn keuze: absoluut 1, er daarbij van uitgaande dat ik er wel alles aan heb gedaan om zwangerschap te voorkomen. ONS is überhaupt niet aan mij besteed maar de stelling was 'stel dat...'. Ik ben nu eenmaal geen kindermens. Wat niet wil zeggen dat ik niets om kinderen geef, mijn 6 neefjes en nichtjes (van 1 tot 13 jaar) vind ik super. Maar oh wat ben ik ook altijd weer blij dat ze weer weg zijn :)) Het is gewoon niet aan mij besteed, ik héb dat niet, dat van 'poele poele poele waar issie dan!?' wat kleine kindertjes zo geweldig schijnen te vinden. En aangezien ik nog heb meegemaakt dat M&M's Treets en Bonito's heetten heb ik het sterke vermoeden dat ik ook over 15 tot 20 jaar niet van gedachten verander ;-)

Overigens vindt niet iedereen dat vrouwen die geen kinderen willen, vrij zijn om daarvoor te kiezen. Ik heb meerdere malen moeten horen dat het een egoïstische gedachte van mij is om bewust kinderloos te blijven, 'omdat er zoveel vrouwen zijn die wél graag een kindje willen en bij wie het niet lukt, en ik ben gezond en wellicht wél in staat om een kindje ter wereld te brengen en ik laat die mogelijkheid zomaar voorbijgaan'. Echt, er zijn best veel mensen die zo denken en dat ook zo tegen je zeggen.

Wat niet wegneemt dat ik het zeker verdrietig vind voor die vrouwen die graag kinderen willen en bij wie het, vaak meerdere keren, misgaat. Zoals Robynn, ik hoop van harte dat zij toch een gezond kindje mag verwelkomen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:16

ThePast03, ik denk dat Zoezi bedoeld dat zijn ouders hem ook niet "wilden" niet "gepland" hadden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:18

Sees schreef:
[*olduser*], ik denk dat Zoezi bedoeld dat zijn ouders hem ook niet "wilden" niet "gepland" hadden.

En dan noem je zo iemand maar een "ongewenst geval"?
Heeft hij er voor gekozen om geboren te worden?

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:19

Ik ben nu 15 dus nu zou ik het wel moeilijk vinden om te houden denk ik..
maar als ik ouder ben dan zou ik het iig wel houden, want het is je eigen schuld dat je zwanger
bent vind ik ;)
Dus ik kies voor 4: het ongeboren kind houden en zie je wel hoe het verder gaat lopen?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:20

_Ella_ schreef:
Sees, volgens mij niet.

1. ok, daar ben ik het mee eens.
Maar dan heb ik nog een vraag aan de mensen die een foetus die niet levensvatbaar is geen leven vinden. Waarom vinden jullie abortus als anticonseptie dan not done?
2. Ben ik het half mee eens.
3. NEE! Het is een levend kind. Een mens. Dit is gewoon puur onwil, je bént, mijns inziens, in feite al moeder. De optie om een leven te beëindigen... nee sorry.
4. OK.

Ella, ik zal nooit moeder worden, al baar ik 100 kinderen, echt. Je wordt niet automatisch moeder omdat je toevallig zwanger ben, ja alleen in de puur woordtechnische uitleg van het woord, anders niet.

En ik vind het pas écht leven als het ook levensvatbaar is. Aborteren met 32 weken vind ik dan ook schandalig.

Sees

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:21

Plick, nou het woord geval is misschien een beetje ongelukkig gekozen maar het was dus wel een ongewenste zwangerschap, what's the difference?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:23

Sees, tuurlijk mag het, maar ik denk dat de natuur nu niet voor niets op een gegeven moment zorgt dat een vrouw geen kinderen meer kan krijgen.
Ik vind het enerzijds onverantwoord voor de moeder ivm kans op complicaties, en anderzijds ook voor het kind, kans op syndroom van down is vele malen groter en de kans op complicaties tijdens de zwangerschap ook.

Stel je krijgt op je 45e een kind, dan is het 15 als jij 60 bent.
Dat lijkt mij verschrikkelijk, niet alleen als kind zijnde maar ook als ouder.

En dat de maatschappij op carriere maken gericht is, ben ik niet helemaal met je eens. Je bepaalt zelf of je meegaat in hetgeen wat de maatschappij je oplegt, je word nergens toe gedwongen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:24

Sees schreef:
Plick, nou het woord geval is misschien een beetje ongelukkig gekozen maar het was dus wel een ongewenste zwangerschap, what's the difference?

Als je dat zelf niet ziet of begrijpt dan laat ook maar.
Ongelukkig gekozen. :x

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:35

Ja erg ongelukkig gekozen ja, niet meer of minder ThePast03. Ik ken een antal mensen die voort zijn gekomen uit een ongewenste zwangerschap en die noemen het zelf ook zo, mag ik het dan niet zeggen :? ?

Yeyo, ok de natuur zit niet voor niks zo in elkaar. Mee eens. Maar misschien dat we in de toekomst wel evolueren. Mannen kunnen wel tot hun 80e kinderen krijgen, waarom is dat? Zodat ze ons massaal verlaten voor jongere vrouwen om een tweede nest mee te stichten ;) (grapje uiteraard maar toch)? Er zat een jongen bij mij op de lagere school wiens vader 60 was (hij was dus ± 10 / 11). Ik vond het raar maar hij scheen er zelf niet mee te zitten. En wie weet was zijn moeder wel 35 (zie je nou wel, 2e nest :D :D).

Je hoeft er niet in mee te gaan nee maar je kan tegenwoordig ook bijna niet meer anders.

Of als je door een ziekte op de kindergerechtigde leeftijd geen kinderen kan krijgen en het pas kan als het niet meer kan zeg maar? Of als je simpelweg niet eerder een man tegenkomt waarmee je het wil? Voor die mensen is het denk ik superfijn dat ze een dergelijke mogelijkheid hebben. Ben ik het alsnog wel met je eens dat je je af moet vragen tot welke leeftijd het nog verantwoord is om aan kinderen te beginnen. Aan de andere kant, in Amerika o.a. worden heel veel kinderen opgevoed door opa's en oma's.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:38

Ik denk dat het vooral de lakse houding is die voor sommige mensen storend is, het 'maar laten weghalen' en daar verder niet bij stilstaan, het niet de moeite waard vinden om er goed over na te denken.

Ik ben trouwens zelf fanatieker tegen IVF en diepvriesembryo's dan iets als abortus (daar ben ik gewoon niet op tegen eigenlijk). Ik vind dat juist veel te ver gaan, mensen die alles maar blijven rekken en het idee hebben dat alles maakbaar is. Ik ken genoeg stellen die pas halverwege de 30 besluiten een kind te 'nemen'. Om dan vervolgens, na jaren in de medische molen te hebben gezeten omdat het op een normale manier niet meer lukt, eindelijk dat kind dan hebben en dan dus beiden fulltime blijven werken omdat ze geen tijd/geld willen opofferen voor dat kind. Daar heb ik wat op tegen, je wilt pas laat een kind, dat lukt niet, maar het moet koste wat het kost en als je het dan hebt, laat je het 3 dagen in de week achter op de creche en 2 dagen bij de grootouders. Puur omdat je zelf te laks bent om je leven aan te passen. Dat vind ik nou echt egoïstisch.

Verder kan ik me verder aardig in de rest van de meningen vinden, behalve die van de mensen die echt anti abortus zijn en totaal geen begrip opbrengen voor welke situatie dan ook, dat is gewoon kortzichtigheid, niet verder willen kijken dan je neus lang is (of kort, in dit geval :+) i.m.o.

Ik ken ook situaties waarbij ik zelf zoiets heb, had dat kind alsjeblieft weg laten halen, sommige mensen zijn niet geschikt als ouders. Een vriendin van me heeft nu nr 2 op komst, vriendlief is weer pleite en de eerste wordt overal mee heen gesleept en afgekat. Heeft geen werk, geen stabiel leven, heeft zelf nogal wat persoonlijkheidsstoornissen en kan die ene al amper hebben. Dan zou ik het verstandiger vinden om te aborteren.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:47

Sees schreef:
Ella, ik zal nooit moeder worden, al baar ik 100 kinderen, echt. Je wordt niet automatisch moeder omdat je toevallig zwanger ben, ja alleen in de puur woordtechnische uitleg van het woord, anders niet.

Mee eens, een moeder is iemand die voor zijn kinderen zorgt, degene die het kind alleen naar buiten poept en het vervolgens afstaat ter adoptie om wat voor reden dan ook is de verwekker, net als de man die verantwoordelijk is voor de sperma.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:50

gr-roos, juist!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:57

gr_roos schreef:
Mee eens, een moeder is iemand die voor zijn kinderen zorgt, degene die het kind alleen naar buiten poept en het vervolgens afstaat ter adoptie om wat voor reden dan ook is de verwekker, net als de man die verantwoordelijk is voor de sperma.

Dan kun je een hele discussie gaan houden over het feit wanneer een moeder goed voor haar kinderen zorgt. Iedere moeder die voor haar kinderen zorgt is nog geen goede moeder.

Iemand die haar kind ter adoptie aanbiedt kan zelfs wel een betere moeder zijn omdat ze misschien juist in het belang van het kind handelt en niet vanuit eigen belang.

Het had netter gestaan als je ervoor had getypt: Ik vind....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:00

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat iemand goed voor zijn kinderen zorgt, heb alleen neergezet dat iemand die voor zijn kinderen zorgt. Discussie goed of slecht voor een kind zorgen ben ik bewust uit de weg gegaan daar het woordje goed niet te plaatsen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:02

gr_roos schreef:
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat iemand goed voor zijn kinderen zorgt, heb alleen neergezet dat iemand die voor zijn kinderen zorgt. Discussie goed of slecht voor een kind zorgen ben ik bewust uit de weg gegaan daar het woordje goed niet te plaatsen.

Dus volgens jou ben je een moeder als je voor je kinder zorgt, ongeacht hoe.

En iemand die een kind ter adoptie afstaat met als uitgangspunt het kind een beter leven te geven dan zij het kan geven (denk eens even aan de moeders in arme landen) is geen moder maar een verwekker die het alleen maar naar buiten heeft gepoept.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:05

Nee volgens mij is dat niet wat gr_roos bedoelt als je goed leest.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:06

Citaat:

Eerst zien dan geloven is wel een erg bizarre uitspraak in deze :=
Laat ik voorop stellen dat ik je mening respecteer, voordat de oorlog weer uitbreekt ;)
Maar ik denk dat vrouwen die geen moeder zijn, het heel moeilijk voor te stellen is wat een zwangerschap met een vrouw doet, dat daarom degenen die wel moeder zijn, zwaarder tillen aan abortus dan meiden zonder kinderen.
Ik kon het ook niet hoor, maar toen ik eenmaal zwanger was, ging er echt een wereld voor me open.
Alle ideeen die ik had over hoe ik het wel even zou doen en hoe niet, toen ik dus nog niet zwanger was, het ging gewoon echt nergens meer over.
Maar goed, ik wilde het wel, sommige vrouwen hier niet, ook prima.

Sees, daar heb je ook wel weer een punt ja....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:10

Sees schreef:
Nee volgens mij is dat niet wat gr_roos bedoelt als je goed leest.

Er staat toch echt: om wat voor reden dan ook:

gr_roos schreef:

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:17

Yeyo, en zo denk ik dat vrouwen mét kinderen zich niet in kunnen leven in vrouwen die het echt niet willen, ongeacht of ze het 1st zelf ook niet wilden. Een kind vertroebeld nu eenmaal je objectieve gedachten aangaande het onderwerp kinderen ;). En daarbij ondervind ik liever niet aan den lijve of een zwangerschap iets met me zou doen :D.

Pluck, grappig dat ik dan hetgeen gr-roos opschrijft toch anders opvat, zo zie je maar weer. Zoveel mensen, zoveel wensen haha.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:28

Sees schreef:
Pluck, grappig dat ik dan hetgeen gr-roos opschrijft toch anders opvat, zo zie je maar weer. Zoveel mensen, zoveel wensen haha.

Dat je anders leest is duidelijk gezien het feit dat je nu al voor de 2e keer mijn naam anders en verkeerd spelt. :+

Ben benieuwd hoe jij het leest, ik zie haar twee dingen zeggen.

1 een moeder is iemand die voor zijn kinderen zorgt

2 degene die het kind alleen naar buiten poept en het vervolgens afstaat ter adoptie om wat voor reden dan ook is de verwekker

Nummer 2 is volgens haar geen moeder maar de verwekker. Terwijl een moeder die onder nummer 2 valt heel goed een veel betere moeder kan zijn dan de moeder die onder nummer 1 valt.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:33

Aangezien ik zelf absoluut geen kinderen wil, neem ik daar zelf mijn voorzorgsmaatregelen wel voor.
Mocht het onverhoopt toch misgaan, dan kies ik voor optie 1.
Nou heb ik nooit sex met iemand die ik pas ken, of een one-night-stand aangezien ik al 16 jaar bij mijn mannetje ben, maar zelfs als ik nu van hem zwanger zou worden, kies ik voor optie 1.
Niemand zou het dan hoeven weten, behalve degene die de abortus uitvoert en ik.
Zou echt niet zitten wachten op meningen, vragen, gepush etc. van anderen.