Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:22

Hey daijano, leuk om weer eens wat van jou te lezen.
Dat heb je goed aangepakt in je vakantie!! Fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten. Het klinkt in ieder geval goed. Gaat het verder ook een beetje met je? Hoop het wel.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:25

Ik moest echt glimlachen toen ik zag dat je gepost had.
Dankje , ja het gaat opzich gewoon goed, heb mezelf rust gegeven en kan weer even vooruit, er zijn hie ren daar dingetejs die me dwars zitten maar die kan ik nu makkelijker naast me neer leggen.

Hoe is het met jou, sorry ik ben zo bang dat als ik alles terug lees ik zelf weer ga piekeren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:28

Goed bezig Daijano !

Ik mag vandaag niet rijden vanwege de hechtingen, dus heb een goeie smoes om thuis wat te rommelen.
Voel me anders toch dagelijks verplicht om de paarden te rijden.
Maar Sjaan loopt toch super, baal alleen dat de komende proeven de middengalop op de lange zijde is :+ Daar heeft ze nog veel moeite mee .
Maar och we zien wel, we hebben nog 3 puntjes nodig voor het M1 dus die halen we wel :D

Heb nog 3 wedstrijden zowiezo L2 staan. Daarna zie ik wel of we er al klaar voor zijn of niet.
De contra is in elk geval al bijna bevestigd, en in het M1 hoef je toch maar 2 meter contra te rijden :+
Alleen het achterwaarts is vaak nog maar 3 passen :+

Ach we zien wel, de rest is niet veel moeilijker in het M1 dan in het L2 .

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:32

Ik gooi even mijn goede nieuws van de dag in de groep !
Ben net terug van contractbespreking en ik heb een nieuwe baan. Ik begin begin september en dacht dat ik er financieel op achteruit zou gaan, maar niets is minder waar: ik verdien meer voor minder uren werk !!! Dus wat wil een mens nog meer :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:35

Goedzoooo!

Ben blij voor je flappie !!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:43

Gefeliciteerd Flappie!
Goed gedaan. Een zorg minder denk ik of niet?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:46

Is inderdaad een pak van mijn hart !

En mijn vriend en ik zijn vandaag een jaar samen dus misschien dat we vandaag maar even moeten gaan zien als een nieuwe start...

Hoe is het verder met iedereen ?

En AJ hoe is het met jou, want je berichtje van vannacht klonk mij toch enigsinds verontrustend...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:54

Met mij gaat het wat minder.
Dagbehandeling loopt even stroef, maar dat ligt aan mij zelf.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:08

Dan kan ik je alleen veel sterkte toewensen !

Wel nog lekker aan het sporten of wil dat ook even niet vorderen nu ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:09

Jawel, sporten doe ik nog trouw 3x in de week en met sporten zit er momenteel zelfs weer een kleine stijgende lijn in.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:25

PW: wel super dat het sporten blijft lukken en zelfs in stijgende lijn !

AJ: wanneer kon je huisarts je meer vertellen over evt maatschappelijk werk/begeleiding ? Klinkt wel alsof je daar niet te lang meer mee moet gaan wachten hoor meid. Kan je zelf niet nog eens contact opnemen en zeggen dat er enige haast achter zit...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:30

AJ: verder staat er hier alleen maar een bioscoop op de planning. Het is niet dat het hier momenteel financiële rozegeur en manenschijn is op het moment dus we doen het even rustig aan. Maar wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd zeggen ze toch ?

We moeten ook vooral elkaar/ons weer helemaal terug zien te vinden en terug te leren lachen, want dat is even ver zoek geweest bij ons. Maar we komen er wel ...

Dan hoop ik wel voor je dat hij al iets heeft kunnen regelen ondertussen ! Hou de moed er in meid en je mag altijd pb'en als je wil...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:32

Wat heerlijk om zo weer verwelkomt te worden. :D

Pw, stijgende lijn in het sporten no ik vind het echt kanp van je, ik zou niet kunnen.
Doorzettingsvermogen kom jij niet te kort.

Aj wat balen ik heb dat stukje van je werk ff gelezen, dat klinkt ook niet goed.
Heb je al nagedacht wat je zou willen gaan doen?

Flappie nou ik feliciteer je van harte met je nieuwe baan en je jubileum

Cros, nou indd met dikke lip is niet zo handig, maar je gaat goed met je paardje zeg,
ik heb zoasl je misschien nog herinnert wel eens in je topic gezwerft, niet al te leuke redenen, maar ik kijk nu ook nog wel eens en je gaat als een speer!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:38

Je hoort er gewoon nog steeds bij hoor :(:)
Het maakt daarbij niet uit dat je een tijdje niet hier geweest bent

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:01

Flappie dat jullie er nog steeds voor gaan betekent dat het goed zit.

Aj, Ik snap wat je bedoeld ik ben toen ook weer gaan werken omdat ik bang was dat ik anders zonder kwam te zitten en indd
Het enige wat in mijn leven telt zijn mijn paarden.
Probeer nu even je verstand op nul te zetten en vol te houden en probeer daarin tegen in je vrije tijd nog meer energie uit de leuke dingen
Te halen. Ik ben toen gaan werken en gewoon denken ik doe het voor de beesten, op een begeven moment werd ik gewoon afgevlakt tegen het werk.
Een half jaar later kreeg ik een nieuwe baan aangeboden en ben nu echt aan het herstellen.
Hou vol meiss er komt een tijd waar al je moeite en uithoudingsvermogen beloond worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:07

Daijano!!!!! Wat leuk om weer eens wat van je te horen!

Flappie: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ben je er wel aan toe? En een jaar samen met je vriend, veel plezier samen vandaag!

PW: Zoals ik al zei, komt helemaal goed met je dagbehandeling! het gaat met ups en downs, vergeet dat niet! Ik vind het super dat je toch nog 3 keer in de week sport en dat volhoud!

CM: Fijn dat je zoveel voldoening uit de paardjes haalt. Succes op je wedstrijden

AJ: Ik denk niet dat het slim is ontslag te nemen. Dan heb je helemaal geen inkomen. Ik begrijp dat je nog thuis woont? Kunnen je ouders je niet helpen met je problemen qua niet betaalde rekeningen. Klinkt hard maar je moet nu echt voor jezelf kiezen, al betekend dat dat je dingen gaat verliezen. Op deze manier ga je er niet uitkomen. Soms heb je gewoon hulp nodig, proffesioneel, van je familie, van vrienden.

Ik heb vanmorgen de eerste runningtherapie gehad. Het viel reuze mee. Ik heb mijn rondjes goed kunnen lopen. Mijn hartslag stijgt als een gek, dus ik moet erg rustig aan opbouwen. Het was een erg fijne groep, al pik ik door mijn HSP veel gevoelens en emoties op. Dat is erg vermoeiend. Ik ben ook erg geschrokken van een vrouw die opgenomen was in het ziekenhuis omdat ze niet meer at. Ze was totaal verzwakt en kon dan ook alleen maar lopen. Pfff, die emoties die ik daarvan voelde zijn echt niet grappig!

Daarna had ik activeringstherapie, en ook die groep viel reuze mee. Ik mocht vandaag even de kat uit de boom kijken en niks inbrengen. De herkenning was erg fijn moet ik zeggen!

Net ben ik bij de tandarts geweest, en dat is voor mij heel wat. Ik ben namelijk als de dood voor die man en ik stel het telkens weer uit. Nu nog naar de kaakchirurg en daarna mijn megagat laten vullen. Daarna ben ik het dorp in gelopen om mijn mr. jummy weekkalender af te halen. En nu ben ik kapot!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:07

Er zijn dagen,
boordevol vragen.
Er zijn uren,
die eeuwig duren.
Er zijn seconden,
die stekend verwonden.
Maar altijd is er licht,
dat bijstuurt naar evenwicht..

Edit: Dit gedichtje stond laatst op een kaartje dat ik kreeg. Ik vond het zo mooi en toepasselijk dat ik het met jullie wilde delen.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 16-07-09 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:11

Misschien kunnen ze je niet helpen met geld, maar wel om je zaakjes op orde te krijgen. Zeg nou zelf, je kan toch niet zo verder?

Bij de meeste bedrijven is het zo dat overuren de volgende periode worden uitbetaald.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:21

Bij je huisarts..
Edit: En als je je er niet prettig bij voelt, snap ik niet dat je het post. Kan aan mij liggen, maar als het niet goed voelt, dan moet je het niet doen lijkt me..
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 16-07-09 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:22

Juist daarom is het belangrijk dat je hulp krijgt. Het is goed om het van je af te schrijven, maar wij kunnen je niet helpen. Je moet het echt zelf doen, met behulp van iets of iemand.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:24

Ik wist helemaal niet dat er hier zo'n topic was,, blijkbaar niet goed gekeken.. :P ik ben nu herstellende van een burn-out en ik ben er een jaar uit geweest.. nu ga ik zaterdag voor het eerst weer werken, proefdraaien.. zoooo spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:25

Ik denk dat je ouders blij zullen zijn als je je eindelijk opent naar hun toe. Als je ouders problemen hebben, wil je ze toch ook helpen? Ik denk dat ze allang doorhebben dat er iets aan de hand is. Daar zijn het ouders voor namelijk.

Navanja: Welkom!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:25

Welkom Navanja.
Kan me voorstellen dat het spannend is. Wel fijn dat je weer herstellende bent. Kun je een beetje rustig weer opbouwen?
Wat voor werk doe je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:33

tja.. ik bedoelde het alleen maar goed.. Dan weet ik het verder ook niet meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:35