Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:10

Ik meld me ook even!probeer ook weer wat kilo's kwijt te raken om op vakantie met een gerust hart in mn bikini te lopen 8-)
ik ben 1.58 en weeg rond de 67 kg,en wil in ieder geval naar de 58.ik heb al een aantal pogingen gedaan,met succes,maar van de een op de andere dag raak ik de spirit kwijt,en zit alles er zo weer aan. :o
iemand nog tips om een terugval te vermijden als je 1x gezondigd hebt? :D

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:12

Na 1 x zondigen gewoon de volgende dag de draad weer oppakken en tegen jezelf zeggen dat 1 keer zondigen heel vervelend is maar als je het nu uit de hand laat lopen het alleen maar erger is!

Alleen voor de zomer nog 9 kilo afvallen lijkt me beetje voorbarig eerlijk gezegd Glenda!

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:12

Ik meld me ook weer.
Heb even een tijdje rustig aan gedaan i.v.m. ziekte en dergelijke, maar vanaf vandaag ga ik weer bezig.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:14

Loesss schreef:
Na 1 x zondigen gewoon de volgende dag de draad weer oppakken en tegen jezelf zeggen dat 1 keer zondigen heel vervelend is maar als je het nu uit de hand laat lopen het alleen maar erger is! Goeie tip!ga het proberen ;)

Alleen voor de zomer nog 9 kilo afvallen lijkt me beetje voorbarig eerlijk gezegd Glenda!

dat ga ik idd ook niet meer redden,maar als het begin er maar is :P met een paar kilo eraf voor die tijd ben ik al blij,het gaat bij mij redelijk snel van mijn buik af dus dat is mooi.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:29

CoSa schreef:
Ik meld me ook weer.
Heb even een tijdje rustig aan gedaan i.v.m. ziekte en dergelijke, maar vanaf vandaag ga ik weer bezig.

Succes CoSa! *D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:36

Gisteren voor het eerst aan BBB meegedaan op de sportschool, wat een marteling -O- Y;( Daarna nog paardgereden dus kon vandaag amper opstaan. Morgen doe ik mee me Total body en daarna yogalates? Zal dus ook wel weer spierpijn worden.
Maar het eten gaat goed *D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:20

>;) geitenkaas = feta of ben ik nu blond

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:22

die punten van de weight watchers kun je die ergens vinden?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:23

Feta is schapenkaas Tita :)!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:26

Feta:
feta per 100 gram
kcal:248
KJ: 1037
koolhydraten:1.5
eitwit:15.6
vet: 20

geitenkaas (halfzacht) 100 gram
kcal:364
koolhydraten:1522
koolhydraten2.5
eiwit:21.6
Vet:29.8
Dan is feta dus magerder :)!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:28

willeke_nijs schreef:
oh ok! :)

Planning vandaag:
O: een kop koffie & een graanreep (i know, niet gezond, maar 'k maak geen tijd om fatsoenlijk te eten) = 1,5 pnt
L: 2 sandwiches met 1TL alpro soja light boter & 1TL chocopasta = 4 pnt
A: 2 Boterhammetjes met mager beleg & alpro soja light boter = 4 pnt

Dagtotaal 9,5 pnt

sport: 2u fitness: combi spier & krachttraining + 20 minuutjes sauna erna :)

Vandaag geen warme maaltijd omdat ik onmiddelijk na het werk naar casandra moet om haar te gaan voeren, en direct erna naar de fitness moet. Half 7 is ons vaste uur, omdat we anders te laat in ons bed liggen...

geen warme maaltijd is uiteraard geen probleem voor een keer, maar de rest van de dag... wat een drama! en daar zet je dan nog 2 uur sporten tegenover ook!
geen tussendoortjes, geen fruit, een veel te magere planning... wil je nog meer commentaar?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:31

tita schreef:

Op die officiële site, maar dan -uiteraard...- alleen als je lid bent ;)

Zijn er bepaalde dingen die je wil weten? Want dan kan ik ze wel even voor je opzoeken.
Ik denk overigens wel dat, als je even Google'd, je ergesn wel een lijstje kunt vinden met WW punten.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:31

Nog niet eens gelezen zeg van willekenijs!

Inderdaad schrikbarend weinig, geen wonder dat ej dan veel afvalt! En hoe ongezond! Zit er na een tijdje weer dubbel zo hard aan als je zo doorgaat!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:46

goedenmorgen allemaal!!
ik heb vanacht weer een hele tijd wakker gelegen omdat ik weer super misselijk was, e ik heb ook moeten spugen :S
Dus nu ben ik nog supermoe:S, ben daarom al extra tot 10 uur in bed blijven liggen.....

@benangelique: wat zou jij eten in plaats van yoghurt, ik eet dit namelijk vaak als ik misselijk ben.
Waar het misselijke vandaan komt weet ik niet, ik moet er 3 juli voor naar de internist ( staat misschien in verband met darmproblemen), of het komt omdat ik in de middag in de tuin heb gewerkt, en dat ik daardoor dan erger moe was dan ik dacht.

mijn schema van vandaag:
o:2 boterhammen met 1 banaan erop = 3 punten
t: niets, nog steeds voel ik me niet lekker, en ik heb pas om 10.30 gegeten
m: 1 a 2 koppen groentensoep met 2 boterhammen met 1/2 plak kaas= 4.5 punten
t: 1 appel, 1 nectarine
a: denk salade, of dat wat ze thuis maken= ? pnten

totaal": 7.5 punten--> moet nog 11.5 punten eten tijdens avondeten of tussendoor.

ik ga vanavond niet paardrijden, ik voel me nu nog steeds niet lekker, en mijn vriend heeft deze week toetsweek, en moet dus leren. Ik heb geen zin om zonder heb erheen te gaan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:48

Planning:

O: 3 volk.beschuitjes; 2x 20+kaas, 1x vlokken :9, halve beker magere melk, beker thee 4 pt
T: fruit 0 pt
L: 3 br. boterhammen met.....,beker Optimel 5,5 pt
T: ?
D: sperziebonen, kipfilet en aardappelschijfjes 7 pt

Totaal: 16,6 pt maar daar moet dus nog een tussendoortje bij

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:50

MamaMiesje schreef:
tita schreef:

Op die officiële site, maar dan -uiteraard...- alleen als je lid bent ;)

Zijn er bepaalde dingen die je wil weten? Want dan kan ik ze wel even voor je opzoeken.
Ik denk overigens wel dat, als je even Google'd, je ergesn wel een lijstje kunt vinden met WW punten.

>;) nee kan iemand niet gewoon wachtwoorden geven en hoeveel kost het om lid te worden via de site want wekelijks ff gaan wegen en menu's eten die ik niet lust heb ik geen zin in

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:51

Ehh... Hermlein...je wil er misschien helemaal niet aan denken, maar... je weet ook wel zeker dat je niet zwanger bent, ivm dat misselijk zijn? :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:52

Schema vandaag en mamamiesje is ie beetje puntwaardig

O1 beker melk
O2 krentenbol
T lig milk break 2 (1 pakje)
L 2 boterhamen met kaas 30+ en eentje met vlokken
T nectarine
A kip tandori met veel paprika

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:53

tita schreef:
>;) nee kan iemand niet gewoon wachtwoorden geven en hoeveel kost het om lid te worden via de site want wekelijks ff gaan wegen en menu's eten die ik niet lust heb ik geen zin in

Ik ben wel lid van de site, maar ik ga niet wekelijks naar zo'n suffe meeting hoor := En die menu's eet ik ook niet. ;)
Ik doe het gewoon zelf :j en áls ik dingen wil weten over eten of over bepaalde gerechten, dan kan ik dat op de site bekijken. Als je wil, kan de site je inderdaad complete weekmenu's geven, maar dat hoeft niet.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:54

zover ik weetniet:P en ik hoop het echt niet, zou toch echt een paar jaar te vroeg komen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:55

MamaMiesje schreef:
tita schreef:

Ik ben wel lid van de site, maar ik ga niet wekelijks naar zo'n suffe meeting hoor := En die menu's eet ik ook niet. ;)
Ik doe het gewoon zelf :j en áls ik dingen wil weten over eten of over bepaalde gerechten, dan kan ik dat op de site bekijken. Als je wil, kan de site je inderdaad complete weekmenu's geven, maar dat hoeft niet.

Aan hoeveel centjes moet ik dan gaan denken

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:57

tita schreef:
Schema vandaag en mamamiesje is ie beetje puntwaardig

O1 beker melk (halfvol= 2 pt, mager= 1pt)
O2 krentenbol (3 pt)
T lig milk break 2 (1 pakje) (4 pt)
L 2 boterhamen met kaas 30+ en eentje met vlokken (5 pt)
T nectarine (0 pt)
A kip tandori met veel paprika (kipfilet= 3 pt, tandoorisaus= 4pt voor klein portie!, rijst=3 pt)

;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:00

MamaMiesje schreef:
Ehh... Hermlein...je wil er misschien helemaal niet aan denken, maar... je weet ook wel zeker dat je niet zwanger bent, ivm dat misselijk zijn? :=

Mijn idee ;)!

Hmm ik heb vanavond BBQ, vind ik toch wel lastig vrees ik, hoop maar dat ze geen satesaus hebben, want dat kan ik dus echt niet weerstaan :P!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:01

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:02

Voor degene die het nog niet weten;
op de site van het voedingscentrum kun je ook je dagplanning invullen,en per product zien hoeveel kcal
ze bevatten,aan het einde van de dag kan je precies zien hoeveel je binnen hebt gekregen.en je krijgt ook een voedingsadvies (dus of je teveel of te weinig van iets binnenkrijgt)
En het is nog gratis ook.ik vind het wel prettig werken. :D
http://www.caloriechecker.nl