Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:52

ja, misschien therapie?
ik heb lang therapie gehad voor mijn mensenschuw zijn..
dit werkt wel,maar de grootste stap zet je zelf.

ik vind dat je goed bezig bent !!

weltrusten en goed je best doen!! ik duim voor je

S_uus

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:56

Jsah ik zit bij Mediant :)
En ik heb een leerwerktraject gevolgd, maar ben het nu zat daar want ik leer weinig over de paardensport, meesten beginnen net met paarden en toen ik er kwam, had ik er 12jaar op zitten.

Ik wil niet verder in de paarden, de beloftes over wat je kon na dit traject zijn veranderd.

Ik word 22 dit jaar dus wil graag fotografie volgen , en niet volgend jaar pas ik voel dat ik het best kan op een 'gewone' school dus vandaar ROC.

Dank je wel :) Ik vind het fijn dat ik niet de enige ben, niet in de zin van dat ik mensen dit gun maar dat er 'lotgenoten' met me zijn zo op bokt :)

Thnx voor reageren :)
Weltrusten, ben er morgen avond wel weer denk ik

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:31

Nou na het eten ga ik me eraan wagen :=

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:42

Hoogtevrees & spinnen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:13

Heen en terug gefietst :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:15

super gedaan :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:27

Jaah poeh de terugweg leek ik wel een beetje een ontsnapte TBS-er ofzo :? Fietsen als een gek :=

Dank je :D

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:42

schapen, hebben van die enge hoofden waarmee ze je zo aanstaren! als er een kudde schapen op me af komt ren ik hard weg :P

papier, ik kan er niet tegen als iemand met zn hand over papier schuift ofzo tijdens het schrijven, of het vouwen er van of wat dan ook. krijg er helemaal rillingen van, ook wc papier en zo, ik heb ook alleen het zachtste wc papier, en is het enigste wat ik verdragen kan beet te pakken.

alles wat vliegt aan insectjes wespen/muggen vooral, ren er keihard voor weg:P is zonet weer bevestigd doordat ik een fruitvliegje inademde, bah ik stikte er zowat in!

schoolkrijtjes, ik kan ze niet eens aanraken/vasthouden als ik iemand er mee zie krijg ik rillingen laat staan als ze ermee op een bord schrijven, brr... volledig kippevel.

houten ijsstokjes, als het laatste beetje ij in zicht is geef ik altijd aan de hond, kan er niet tegen het houten stokje aan te raken en af te likken, het vasthouden voelt al brr...
ik heb gewoon wat tegen zulke texturen ofzo vooral als ik droge handen heb is het heel erg, dan heb ik er nog meer last van. heb ook overal in huis en stal potten handcreme staan om mn handen vettig te houden, want ik kan niks beetpakken anders zonder kippevel en rillingen te krijgen, niet bang ofzo hoor integendeel maar zeeer onaangenaam :P ook ruwe bezemstelen/mestvorken, draag altijd handschoenen met mesten.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:15

goe dvan je suusiejj :)

IndoradoRedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:17

Wespen!! Enge beesten! (nog nooit gestoken, maar goed...)
En met mijn hoofd onder de kraan hangen en dan dat water in de nek!! Verschrikkelijk, dan ga ik altijd gillen... XD

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:17

Een autospiegelfobie :+
Met elkaar paseren is er ooit mijn spiegel geraakt. Niets aan de hand eigenlijk, maar het gaf een knal! Sindsdien kan overal een auto tussen als ik ergens langs moet!

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:19

tandarts!!!
echt een fobie dus ,heb dr met de huisarts al vanalles
mee gedaan maar niks helpt...
zelfs doorsturing via kaakchirurg om onder algehele verdoving
te laten doen heb ik in eerste instantie af geslagen.
maar zit er steeds vaker aan te denken dat ik toch het ga proberen via doorverwijzing.
(heb zogezegt holle tanden,dus heb al meerdere tanden stukjes eraf gebeten,letterlijk.)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:34

Ik durf niet te bellen. Telefoon opnemen als ik niet weet wie het is vind ik ook heel erg onprettig, zo erg zelfs dat ik hem meestal gewoon laat gaan. Ik heb er geen probleem mee om vreemden aan te spreken, maar bellen.... :n

Ook raak ik heel erg in paniek als iemand achter mij aan rent, of mij achtervolgt oid. Ik moet gewoon niet met snelheid van achteren benaderd worden, of opgejaagd worden. := Dan raak ik volledig van de kaart.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:48

Is hier iemand die medicijnen slikt tegen zijn fobie?

Ik heb agorafobie en slik al 11 jaar medicijnen daar tegen. Na 3 weken was ik een nieuw mens en zou niet meer zonder willen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:50

Naalden! En wespen.. (maar die hebben naalden :+ )

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:52

Ik heb echt een overgeeffobie, kan er echt echt echt niet tegen als ik mensen hoor/zie overgeven.
En als ik zelf ( wat gelukkig bijna nooit is ) word ik helemaal panisch.
Het is echt vreselijk!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:06

Ik heb een spinnenfobie.. Ik hoef maar een spin te zien of m`n haren gaan overeind staan en krijg echt rillingen over m`n lijf...

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:47

Wespen, altijd al als de dood voor geweest en ben 3 weken terug voor het eerst geprikt, nou en heel zeeland heeft het geweten hoor haha :=

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:23

Slakken en wormen, vieze glibberige beesten.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:36

Angietje schreef:
Ik heb echt een overgeeffobie, kan er echt echt echt niet tegen als ik mensen hoor/zie overgeven.
En als ik zelf ( wat gelukkig bijna nooit is ) word ik helemaal panisch.
Het is echt vreselijk!

Daarin kan ik je ook de hand schudden, van de week nog iemand op stal ik vroeg wat er was zij zei dat ze niet kon overgeven maar wel moest..
Ik voel me dan echt raar worden, kan er ook absoluut niet tegen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:42

Ik heb een gruwelijke hekel aan water (behalve in dagelijks gebruik dan ;) ) Zodra ik in de buurt van een sloot, kanaal, meer of zee kom word ik al helemaal panisch. Ik ben meer van het hoog en droog :Y)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:35

ik krijg de kriebels van 'krakende' dingen . Zoals het gevoel van een houten ijsstokje over je tanden * gaat gelijk met toch over tanden * of als de glazen net uit de vaatwasser komen.. kraken ze ook tussen je vingers.. of zachtjes knijpen in een wattenbolletje.. krr.. krrr.. ieieieieuwwwwwwwww spinnen, langpootmuggen en ander ongedierte.. joyce wordt GEK !! Als er een spin in mijn portiek zit ga ik er niet langs... als er een op het plafon op kantoor zit MOET hij DOOD !

Kennen jullie het geluidje van The Grudge ? Dat gekraak ook.. kun je makkelijk nadoen met je stem. kan ik echt niet tegen.. want toen die film was afgelopen liet mijn vriend mij zoo hard schrikken dat ik ervan moest huilen. Kan het geluid nu niet uitstaan

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:32

Spinnen, maar ik ben goed bezig, met hulp van een hele goede vriend ben ik nu al zover dat ik naar een spin kan kijken zonder helemaal op tilt te slaan. (als ik dr 1 zie ga ik altijd helemaal shaken, trillen, en een hartslag van 200) dus dit vind ik al mege knap van mezelf. En respect voor Nico die zoveel geduld met me heeft. +:)+

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:40

Ik heb claustorfobie in erge maten, vind treinen en bussen zelfs eng.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:50

Sociale angst / fobie.
Ik ben hier voor in therapie en het gaat langzaam beter, maar het blijft erg lastig. Ik voel me erg ongemakkelijk in gezelschap en vermijd sociale gelegenheden liever.