Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:01

PW: klinkt misschien banketstaaf, maar wat ik meestal doe in dat soort situaties is de dag van de te voren, of dezelfde ochtend afbellen met een smoes.... Heel slecht, ik weet het..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:09

Haha, kun je ook een smoes voor me bedenken?
Ik weet trouwens dat mijn zusje erg boos gaat worden als ik op het laatste moment af zeg, dus moet wel een hele goede smoes zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:10

Ziek?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:12

Dat gelooft ze vast niet, maar iets beters kan ik zelf ook zo gauw niet bedenken...

Waarom heb ik in godsnaam nou weer ja gezegd...

Edit: Als er anderen zijn met goede tips: Ik hou me aanbevolen!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:19

Vergeten dat je naar de psych moet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:20

Tja, het beste zou zijn om haar te bellen en gewoon te zeggen dat je op dit moment niet zo gezellig bent en daarom liever geen bezoekt wilt. En dat het je snel teveel is, waardoor je dan weer weet ik hoeveel dagen moet bijtanken..

Maar dat is wel heel moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:20

Vriendje probeerd het hier overigens goed te maken..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:35

Vergeten dat ik naar de psych moet gaat ze ook niet geloven. Zulke dingen vergeet ik niet. Angela je hebt wel gelijk. Dat zou het beste zijn. Eens over nadenken of ik dat durf.

Wat goed dat je vriend het probeert goed te maken. Begrijpt hij je nu inmiddels?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:49

hmm ik zou het ook niet weten sorry PW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:03

Hij vind het nog steeds best moeilijk, maar hij wil wel zijn best doen. Het jammere is dat hij niet echt goed kan praten, en dan probeert hij het op andere manieren goed te maken. Zoals kado's kopen, me verwennen. Wel lief hoor, maar het had niet gehoeven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:07

Lastig, het is ook moeilijk, daar heeft hij helemaal gelijk in.
Snap verder wel wat je bedoeld. Mijn vriend en ik kunnen wel heel goed praten en ik merk hoe belangrijk dat in deze situatie is. Wat dat betreft heb ik het wel getroffen. Zoals CIV al zei mag ik mijn handjes dichtknijpen met mijn vriend.

Maar goed, hopelijk gaat het vanaf nu beter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:09

Het is echt heel fijn als je iemand in je omgeving hebt waar je heel goed mee kan praten. Mazzelkont ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:17

En vooral dat hij zoveel geduld met me heeft. Ik heb hem ook wel eens gezegd dat ik niet weet of mij dat andersom ook zou lukken. Hij blijft altijd lief en begripvol, terwijl deze situatie nu al anderhalf jaar duurt. Echt een schat is het.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:00

Fijn, dat je zoveel begrip vind bij je vriend PW :j

Ik zit er weer in een flinke dip. Sowieso gisteren uit het niets weer een paniek aanval gehad, al heb ik me goed eruit kunnen redden door gewoon als een deisel trein door te lopen. Moest alleen door het donker vanaf het station naar huis en werd staande gehouden door 3 marocaanse jongens in een auto :(

Verder is Ray pas om 5 uur vanacht thuis gekomen, en toen ik vroeg waar hij was, zei hij dat hij bij een vriend was geweest. Wat zeker niet klopte, omdat ik die vriend had gebeld om te vragen of hij daar was. Toen kwam ie met het smoesje dat ie bij zijn moeder was, wat ook niet kan, want die is in Belgie bij een vriend.

Als verklaring had ie dat ie daar met een kleerhaak de deur open had gemaakt, om op internet te kunnen. Ja hoor, en dan zit je tot 5 uur s nachts te internetten.

Ik heb zelf het idee dat ie dan met andere meisjes chat, en dat dat er dan niet braaf aan toe gaat.

Ik heb m ook gevraagd hoe hij vond dat onze relatie was, hij vond dat het erg goed ging. Yeah right :roll:

Maar goed, hij zei dat we dan maar eens moesten praten hoe we dit op konden lossen.

Zucht, ik weet het niet meer :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:07

Jeetje samantha heftig.
Lijkt me zeker niet makkelijk. Ik weet ook niet zo goed wat ik meer kan zeggen dan sterkte...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:17

hoeft ook niet :n Vind het al fijn dat ik hier gewoon even mn ei kwijt kan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:47

Tjeez Samantha, wat ongelovelijk rot.. Mag ik heel brutaal vragen of dit al vaker is voorgekomen? Twijfel je daarom misschien zo, of had je al een 'onderbuik' gevoel? Echt heel rot, eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie.. Ik zou daar echt niet tegen kunnen, en hem waarschijnlijk voor het blok zetten.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:28

Ik heb m al verschijdene keren voor t blok gezet, maar komt iedere keer weer het zelfde uit. Nu blijft het dillema, ga ik hier nog voor vechten met waarschijnlijk minimaal resultaat, of geef ik het op en ga een kind alleen opvoeden?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:09

Dat is een hele moeilijke beslissing die je te nemen hebt...
Doe wat voor jou goed voelt. (Lekker makkelijk gezegd he?)

Je vraagt je af of je er nog voor wil vechten, maar nog belangrijker is denk ik dat je vriend er ook voor moet willen vechten. Anders is het volgens mij verspilde energie. Maar nogmaals, moeilijk hoor.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:14

Jeetje Samanthe wat verschrikkelijk rot zeg
erg veel sterkte het is zo'n vreselijke besslising om te nemen !
erg verl sterkte ! :(:)

ik herken je verhaal preciesin die van mij zo begon mijn hele thuis siruatie ook ! ;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:52

Hey dames, hoe is het hier? Al naar bed? Wij hebben een geslaagde dag/middag gehad. Iedereen die zou komen was er ook, er waren zo'n 35 man, we hadden goed weer, het bier vloeide rijkelijk en het was gezellig. Om 20.00 uur ging de laatste weg, ben blij dat het zo geslaagd was, ook voor mn vriend. Ben wel erg moe nu maar verder gelukkig nergens last van gehad. Merk wel dat ik niet meer zo emotioneel ben wat ik zelf wel raar vind want nog even en dan is hij weg, misschien komt het nog?

Heb even bijgelezen en het in grote lijnen wel onthouden, zal niet lukken om op iedereen te reageren.

PW, zou "gewoon" je zus bellen en zeggen dat je het erg aardig en lief vind maar dat je het nu even niet ziet zitten. En dat je haar belt voor een afspraak, zo voorkom je nogmaals deze situatie.

Angela, je vriend zit in ieder geval in dat hij fout zit/dat er iets moet veranderen. Dat hij dat niet met woorden doet maar op een andere manier kan lastig zijn maar hij bedoelt het vast goed. Mijn vriend is ook geen prater maar laat op zijn manier weten dat hij het goed met me voorheeft.

Sam, wat een K*tsituatie. Dat hij toch nog smoesjes blijft verzinnen/liegen terwijl dat hij weet dat je hem door hebt, dat snap ik niet? Weet je nu al wat hij gisteren écht heeft gedaan? Eerlijkheid duurt het langst, ik zou erg benieuwd zijn wat mn vriend had gedaan en willen weten hoe of wat. Hij is toch volwassen en wilde het kindje toch ook?? Nou dan moet hij zich ook zo gedragen. Sorry het is misschien een beetje hard maar ik bedoel het niet verkeerd.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:55

CIV wat lekke rom te horen zeg dat je avond is geslaagd !
ik lig nog niet te slapen kan niet in slaap vallen :\

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:08

Hoe komt het BillyBoy? Is het nog te vroeg misschien? hoe voel je je verder?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:21

Pollewoppy schreef:
@ Himyar: Het komt zeker niet door jouw berichtjes hoor!!
Was gisteren bij mijn moeder waar ik niet onder uit kon en dat heeft me niet zo goed gedaan.

Ik was even bang dat ik misschien iets te uitgesproken uit de hoek was gekomen. Ik word razend als ik lees over ouders die alleen maar aan zichzelf denken en hun kinderen koud, onverschillig en hard behandelen. En hun eigen gedrag later ontkennen en doodleuk door blijven gaan met hun egoisme :( :( . Geen erkenning, geen schuldgevoel, geen schaamte bij de ouder, geen excuses van de ouder aan het kind. Alleen nog maar meer zelfmedelijden, manipulaties, op het schuldgevoel van het kind werken, beledigen, kleineren en rechten opeisen terwijl ze al hun rechten lang en breed hebben verspeeld :( . Kinderen zijn geen bezit van de ouders, kinderen zijn geen slaafjes van de ouders, kinderen hebben ook rechten, kinderen hebben ook gevoelens. En wat je zus er ook van vindt, hoe je ouders hebben gehandeld, is NIET okay.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 01:15

Hoi allemaal, mag ik mij hier ook melden? :o Ik heb geen diagnose burn out of overspannen maar zit wel al een hele poos thuis omdat ik door psychische problemen niet in staat ben mijn studie af te maken. Ook een (full time) baan zit er om die reden niet in. Werk momenteel slechts zo'n acht uurtjes in de week als postbezorger. De enige diagnose die tot nu toe gedaan is, is PTSS. Ik hoop natuurlijk dat het daarbij blijft maar ik zit verder nog helemaal in de beginfase wat betreft hulpverlening. Ik ben bij het GGzE terecht gekomen via de crisisdienst en sta nu op de wachtlijst. Ik heb zo lang een overbruggingscontact met een tijdelijke hulpverlener, ben ik afgelopen week voor het eerst geweest...

Pas ik een beetje hier thuis? :o :o