Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:36

Sharani schreef:
Al die complotten zie ik ook niet zo. Maar ik weiger wel om ingeënt te worden. Ik weet jammer genoeg, dat de gevolgen van vaccinatie net zo erg kunnen zijn als van complicaties van de ziekte. Mijn buurjongen is zeer zwaar gehandicapt geraakt door het DKTP vaccin en mijn oudste zoon heeft een hersenbeschadiging opgelopen door bijwerkingen van het DKTP vaccin. Ik ben sindsdien zeer kritisch over vaccineren.

Dat is heel erg, maar zo ken ik ook een meisje wat polio heeft gekregen door het niet vaccineren. En geloof me, dat is ook echt een drama. ;(

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:01

Twiggy2008 schreef:
Ranna, ik ken de theorieen rondom het vaccineren. :j
Toch heb ik mijn dochter de standaard vaccinaties wel laten geven, want als je iets kunt voorkomen (denk bv aan polio), dan doe ik dat liever wel. Maar zoals laatst met de baarmoederhalskanker vaccinatie, ja, daar heb ik ook mijn twijfels bij.
Maar wat doe je in dit geval? Ik moet ook nog maar zien of er een pandemie komt, maar stel dat 'ie komt en ze wordt ziek en gaat dood....... Oh man, ik moet er echt niet aan denken......

Dit soort misverstanden maken dat je juist die docu moet gaan bekijken!
Weet je dat vaccinatie de oorzaak van wiegedood is bijvoorbeeld? Van een uitbraak van autisme? Van neurologische schade in de hersenen en nog veel meer ellende als het op hele vroege leeftijd krijgen van allerlei 'vreemde' ziektes als kanker?

In de docu worden geen theoriën genoemd maar laten ze wetenschappelijk gestaafde bewijzen zien waarin wordt aangetoond dat, ja ook een poliovaccinatie, veel maar kwaad dan goed doet en zelfs poliouitbraken heeft veroorzaakt.
Denk nou voor een keer eens niet dat je (in het algemeen bedoelt) alles al hebt gelezen en gezien en ga onbevangen op onderzoek uit. Je hoeft er verdorie je luie stoel niet eens voor uit!
Neem die moeite nou eens, juíst ter bescherming van je kind, jezelf of andere dierbaren, zodat je van álle feiten op de hoogte bent en heel weloverwogen een beslissing kunt nemen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:12

Ranna zoals je het nu loopt te prediken lijkt het alsof je een of ander geloof wil verkondigen, daar win je geen zieltjes mee ;)

Verder denk ik dat de meeste mensen wel volwassen genoeg zijn om zelf de voor- en nadelen van een injectie tegen elkaar af te wegen. Daar hebben we geen conspiracy theorieën voor nodig.

Net zoals Twiggy ken ik iemand die als kind zijnde ook niet ingeënt is tegen polio, die mag de rest van haar leven als invalide verder.
Aan alles zitten voor en nadelen, maar het is niet nodig om hier paniek te gaan zaaien met links naar dat soort bewegingen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:47

ThePast03 schreef:
casperrr schreef:
Mijn moeder neemt binnenkort contact op met de HA. Heb een verminderde weerstand, in mijn jongere jaren heb ik daar veel pilletjes voor moeten slikken, en bloed moeten laten prikken. Kan me de bezoekjes bij de dokter nog wel herinneren... (die tot grote ergenis van mijn moeder altijd opschreef dat mijn moeder rookte onder de afzuigkap _O- _O- )
Maar ben benieuwdwat eruit komt...

Waarom neemt ze contact op met de huisarts dan? Die kan niets doen.
De vaccinaties zijn er nog niet eens en als ze komen word je vanzelf opgeroepen als je in de doelgroep valt.

Dan ken je mijn moeder nog niet :D
Ze is zelf werkzaam in het ziekenhuis, kent zo ongeveer iedere arts hier, en ik word van hot naar her gesleept als ik weer eens iets heb na een flinke val van een paard. Gelukkig ben ik iets nuchterder daarin, waardoor ik heel eigenwijs door blijf gaan.
Overigens val ik in de doelgroep.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 02:43

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 03:25

Talisa schreef:
Wat een waardeloos artikel, sorry hoor :+

Wat is daar waardeloos aan? Het is gewoon onderzocht en ik geloof het best als ik al zie hoeveel mensen op het internet in dit soort onzin geloven.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 03:38

ThePast03 schreef:
Wat is daar waardeloos aan? Het is gewoon onderzocht en ik geloof het best als ik al zie hoeveel mensen op het internet in dit soort onzin geloven.

Woehoee, ..% gelooft in dit. Woehoee, ..% gelooft in dat! Lekker boeiend... :O Wat ik er waardeloos aan vind is het nut van dit artikel. Onderzoek dan een theorie die "ze" geloven, maar wie weet er nou niet dat steeds meer mensen in conspiracy theories beginnen te geloven, best logisch in deze tijden van crisis ed..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 04:10

ranna schreef:
Dit soort misverstanden maken dat je juist die docu moet gaan bekijken!
Weet je dat vaccinatie de oorzaak van wiegedood is bijvoorbeeld? Van een uitbraak van autisme? Van neurologische schade in de hersenen en nog veel meer ellende als het op hele vroege leeftijd krijgen van allerlei 'vreemde' ziektes als kanker?

In de docu worden geen theoriën genoemd maar laten ze wetenschappelijk gestaafde bewijzen zien waarin wordt aangetoond dat, ja ook een poliovaccinatie, veel maar kwaad dan goed doet en zelfs poliouitbraken heeft veroorzaakt.
Denk nou voor een keer eens niet dat je (in het algemeen bedoelt) alles al hebt gelezen en gezien en ga onbevangen op onderzoek uit. Je hoeft er verdorie je luie stoel niet eens voor uit!
Neem die moeite nou eens, juíst ter bescherming van je kind, jezelf of andere dierbaren, zodat je van álle feiten op de hoogte bent en heel weloverwogen een beslissing kunt nemen.

Wiegendood heeft meerdere oorzaken. ;)
Autisme heeft echt niet altijd met vaccinatie te maken, net zo min als de enige oorzaak van kanker op jonge leeftijd. ;)

Ik denk zeker dat er zeer zeker bezwaren aan vaccineren zitten, net zo aan niet-vaccineren. Ik denk dan ook dat vaccinatie niet zwart/wit is. Ik denk dat ik weloverwogen de beslissing heb genomen mijn kind WEL te laten vaccineren. Wiegendood is gelukkig niet aan de orde, autisme ook niet, neurologische schade, nee hoor, en kanker, dat kan zoveel oorzaken hebben. Nogmaals, ik ken de gevaren, de theorieeen, etc., maar dan wel aan beide kanten. Ken jij die ook?

Neverhere

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:56

@ThePast03, leg uit... zieltjes winnen waarvoor? Met wetenschappelijke bewijzen???
Geloof niet dat jij snapt waar het over gaat hier en wat mijn bedoeling is. Die is heel simpel nl. dat mensen zichzelf onderwijzen en hun licht opsteken.
Er zijn zoveel dingen waar wij mee zijn opgegroeid die naderhand niet juist blijken. Neem bijv. het drinken van melk.
Dat voorkomt geen osteoporose het veroorzaakt osteoporose!
Ik noem maar een dwarsstraat.
Vroeger geloofde men dat de aarde plat was, bleek ook niet zo te zijn.
Vroeger dacht men dat vaccinatie een afdoende veiligheidsmiddel was. Wetenschap achterhaald deze 'waarheid' en nu blijkt dat het niet zo is. Maar het merendeel van de mensheid loopt nog steeds als een blinde kip achter de meute aan i.p.v. zelf hun licht op te steken.
En dat is iets wat mij boven m'n pet gaat.

Als iets simpels als een docu bekijken waarin wetenschappers hun ontdekking vertellen al te veel is weet ik het niet meer.

@Twiggy, ziektes hebben meerdere oorzaken idd maar statistieken laten duidelijk zien dat vaccineren een grote boosdoener is. Maar zoals al eerder gezegd, als het teveel is wetenschappelijke docu's te bekijken en jezelf te onderwijzen houdt het voor mij ook op en wens ik jullie veel wijsheid in de door jullie te nemen beslissingen maar vooral veel gezondheid.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:50

ranna schreef:
@Twiggy, ziektes hebben meerdere oorzaken idd maar statistieken laten duidelijk zien dat vaccineren een grote boosdoener is. Maar zoals al eerder gezegd, als het teveel is wetenschappelijke docu's te bekijken en jezelf te onderwijzen houdt het voor mij ook op en wens ik jullie veel wijsheid in de door jullie te nemen beslissingen maar vooral veel gezondheid.

Ik vind je beschuldigingen wel ver gaan, hoor, Ranna. Ik heb in het verleden diverse wetenschappelijke docu's gezien hierover, heb zeker mijn vragen over bepaalde zaken en heb toch besloten mijn kind wel te laten vaccineren. Dus nu doe ik haar enorm veel ellende aan? Hmmmm, ze is toch kerngezond en je weet nooit wat een mens nog in het leven krijgt. En ik ben toch ook al ruim 38 en kerngezond, ondanks al die intentingen van vroeger. Laat jij je paard ook niet tegen tetanus inenten bijvoorbeeld?

Ik denk eerder dat ongezond eten, veel vlees eten o.a. tot bepaalde welvaartziektes kan leiden. Daarom zijn wij ook vegetarisch, koop ik graag biologische producten en ben ik de stad uitgegaan om in een dorp te gaan wonen (schonere lucht, minder herrie, minder stress, meer buiten kunnen zijn). En zo zijn er zoveel dingen die je kunt doen om toch iets bewuster en gezonder te leven. Hoe doe jij dat bijvoorbeeld?

Feit is dat we hier op aarde teveel mensen hebben en dat ziektes het aantal mensen kan verminderen. De natuur heeft dat blijkbaar zo geregeld. Als we mensen allemaal niet in zouden enten, dan denk ik dat er nog veel meer vreselijke ziektes zouden zijn en dat we daar compleet aan overgeleverd zijn. Dan liever dit, met af en toe een vaccinatie. Het zij zo. Ik kan er mee leven. Noem mij maar niet wijs dan. Nogmaals, ik heb alle respect voor de onderzoeken, ik vind dat ook heel interessant allemaal, maar sinds ik heb gezien wat bv polio met een kind kan doen en dat ik zie dat kinderen in arme landen doodgaan aan mazelen of kinkhoest, tja......... Daar word ik ook niet vrolijk van, hoor, want dat is te voorkomen.....

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 07:25

Volgens een oostenrijkse onderzoeks journalist zal het toedienen van dit vaccin de grootste misdaad uit de menselijke geschiedenis zijn.
Ook heeft ze een verbod aangevraagd op gedwongen vaccinaties.
Dit vaccin zal volgens de journalist opzettelijk besmet zijn met giftige stoffen, waardoor in de komende tien jaar vijf miljard mensen sterven.
Er zouden kwik, lood en meerdere dodelijke stoffen in verwerkt zijn.
Dat is wel weer even schrikken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:20

Wat zou nou het hele grote verschil zijn tussen dit griepvaccin en de andere die ieder jaar weer opnieuw worden ontwikkeld voor de dan te verwachten griepvariant. Of de op dezelfde manier ontwikkelde influenza enting voor paarden. Weinig lijkt me behalve de griepsoort waartegen het werkt.

Wat zou een instantie er mee beter worden om zoveel mensen te laten sterven, de hele economie zou dan gaan stilvallen met alle extra ellende van dien. Het lijkt me nogal ver gezocht eigenlijk de theorieen. Maar ja als je je niet wilt laten enten en je wordt erg ziek of gaat dood dan ook niet meer gaan piepen. Enten is een vrijwillige keuze nog steeds. Maar ja dank zij de tegenstanders tegen entingen oa voor kinderziektes komen er langzaam aan wel weer steeds meer ziektes terug die bijna waren uitgebannen.

Het zal eerder een lastige afweging worden wie het eerste enten. het is logisch dat er steeds een lading entstoffen komt omdat de productie nogal wat tijd kost. Eerst hulpverleners met familieleden ervan, eerst de kinderen omdat die het snelste en ergste ziek worden en meer mensen besmetten of toch de standaard doelgroep die nu ook al in aanmerking komt voor een enting?

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 11:36

Wordt er een beetje kanarie gek van, dat "een journalist"maar wat roept in zijn of haar colummutje en meteen de hele wereld weer op zijn kop staat...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:13

Inderdaad. Alsof de Nederlandse regering even alle Nederlanders uit wil moorden. Yeah, right. :D
Ik mag mijn begrafenis dus vast gaan regelen? :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:21

O wacht het is natuurlijk een selectief proces iedereen die tegen deze regering is krijgt een besmette enting. Zijn ze ook meteen van de oppositie af. :+

Ondanks dat ik me niet kan voostellen dat de entstoffen giftig zijn is het wel opvallend dat er zoveel mensen argwaan hebben tegen wat regeringen doen. Zegt meer denk ik over het gebrek aan respect dat overheden naar hun inwoners van het land hebben en daardoor niet vertrouwd worden omdat ze veel in hun eigen belang doen en niet aan anderen denken. En kennelijk is dat elders niet veel beter dan hier. Dat zou mij eerder zorgen geven dan een entstof die niet goed zou zijn.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 13:30

Bron: Conscious Media Network
Vertaald uit het Engels door Frank Hoogerbeets

Juni 2009

Wie zijn de varkens achter de varkensgriep? Dat is wat ik wilde weten.

Altijd als ik schreeuwende krantenkoppen zie over het woord “pandemie”, bel ik Dr. Lorraine Day, het voormailge hoofd van Orthopedische Chirurgie bij USF. Als een volhardend onderzoeker en iemand die geen blad voor de mond neemt, kan ik ervan op aan dat Lorraine mij het grotere beeld geeft achter de krantenkoppen. Ik belde haar gisteren. Haar eerste woorden, vergezeld van een hartelijk gelach, waren: “Het is gewoon opnieuw een hoax!”

Dit is waar het volgens Lorraine op neerkomt.

Ten eerste blijft de regering paniek zaaien opdat wij in het gunstigste geval bescherming eisen tegen dit 'dodelijke virus' in de vorm van vaccinaties. Hierdoor zou een minder populair verplicht vaccinatieprogramma niet nodig zijn, wat de Elite graag ziet gebeuren. Lorraine zegt er ook meteen bij dat echt schadelijke vaccinaties worden ontwikkeld in laboratoria die menselijke en dierlijke virussen combineren, die zeer schadelijk zijn voor onze immuunsystemen, wanneer we die ons laten toedienen.

Ten tweede vertelde ze dat het Center for Disease Control (CDC) van hun geneesmiddelvoorraad Tamiflu afmoesten, die was overgebleven van de laatste paniek rond de 'vogelgriep'. Ik vind het interessant dat Tamiflu aanvankelijk was ontwikkeld als middel tegen vogelgriep, terwijl het CDC nu zegt dat het ook werkt tegen varkensgriep. Het lijkt erop dat het een algemeen middel is tegen wat wordt gezien als een zeer specifieke griepvariant. Hummm. Hoe dan ook, farmaceutische bedrijven zoals CVC maken nu voorraden aan in voorbereiding op de “pandemie”.

Tussen twee haakjes, je zult er wellicht niet van opkijken dat de voormalige minister van defensie Donald Rumsfeld een grootaandeelhouder is in Gilead Sciences, een Californisch biotech-bedrijf dat de rechten bezit van het middel Tamiflu. Een CNN-rapport van 2005, toen we werden bedreigd met de vogelgriep, plaatste Rumsfeld's vermogen ergens tussen 5 en 25 miljoen dollar. Dit is hetzelfde heerschap dat ons het giftige Aspartaam heeft gebracht, waarvan nu bekend is dat het ernstige neurologische problemen veroorzaakt bij mensen. Dat dus terzijde...

Lorraine stelde verder dat 12, 60 of zelfs 120 doden als gevolg van een griep geen pandemie betekent. Meer dan 500.000 mensen sterven jaarlijks aan griepvirussen. Er zijn altijd actieve griepvarianten van de gebruikelijke bronnen. Onlangs werd gerapporteerd dat twee jonge mensen in het Sacramento-gebied waren geïnfecteerd met de varkensgriep, maar, geen zorgen; zij herstelden binnen 24 uur van hun griep. Niets anders dan de griep die mijn man en andere kennissen de afgelopen weken in Sacramento hadden.

Verder zei Lorraine dat prins Charles het onderwerp 'Developmental Sustainability' (in ontwikkeling zijnde duurzaamheid Vert.) boven aan de agenda van de G-20 wil hebben. Developmental Sustainability is volgens Dr. Day het code-woord voor ontvolking. Misschien weet je nog dat Charles' ,opa prins Phillip, toen hem werd gevraagd in welke vorm hij wilde terugkeren als hij een volgend leven zou krijgen, antwoordde: “als een virus”. Het idee erachter was dat hij dan alle nutteloze leden van de samenleving kon doden. Wat een heer!

Om kort te gaan, Lorraine zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Zorg gewoon goed voor je lichaam met een goed , zuiver dieet vol verse groente en fruit, voldoende zonlicht en frisse lucht. Doe je spirituele oefeningen, ontspan, en laat je in geen geval vaccineren! We worden allemaal blootgesteld aan griepvirussen, maar als je je immuunsysteem sterk houdt, hoef je je nergens zorgen om te maken, en de enige varkens waarmee we hier te maken hebben, zijn diegenen die ons proberen in angst te houden.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:00

Wie moet je toch geloven?
Kun je de vaccinatie beter weigeren.
Het is wel een gedoe hoor!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:58

Ik vind het ook best moeilijk allemaal, wie je nu moet geloven Elsskippy. Maar ik laat me zeker niet vaccineren. Daar heb ik gewoon een heel slecht gevoel bij. Heb me trouwens ook nooit een gewone griepprik gehad (kreeg daar in het verleden wel een oproep voor, wegens astma en bronchitis klachten in het verleden). Ik denk dat alle partijen soms een beetje doorslaan. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk info op te pakken en maak dan zelf een beslissing. En ik kies er dus persoonlijk niet voor om een prik te halen, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:03

ranna schreef:
sifra01 schreef:
Maar hoe weten ze dat nu al zo zeker dan, dat er in de herst een agressievere vorm komt? Vind ik wel een beetje vreemd.

BINGO!!!!

Dát soort uitspraken zou iedereen aan het denken moeten zetten :)*

het is een waarschuwing hè... Geen aankondiging.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:19

Elsskippy schreef:
Wie moet je toch geloven?
Kun je de vaccinatie beter weigeren.
Het is wel een gedoe hoor!

Moet je wel kúnnen weigeren.

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... countries/

Even een vertaling van who = world health organisation.
Dus zo vrij om te kiezen zijn we niet. Maakt ook weer dat ik me afvraag waarom.

Kwam nog een 'leuke' tegen.
http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... nd-europe/

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... y-created/
Citaat:
Dr. Eleanor McBean, who lived through the 1918 influenza epidemic, testified that the flu only hit the people vaccinated and the ones who refused the shots escaped the flu.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:39

sifra01 schreef:
Ik vind het ook best moeilijk allemaal, wie je nu moet geloven Elsskippy. Maar ik laat me zeker niet vaccineren. Daar heb ik gewoon een heel slecht gevoel bij. Heb me trouwens ook nooit een gewone griepprik gehad (kreeg daar in het verleden wel een oproep voor, wegens astma en bronchitis klachten in het verleden). Ik denk dat alle partijen soms een beetje doorslaan. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk info op te pakken en maak dan zelf een beslissing. En ik kies er dus persoonlijk niet voor om een prik te halen, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen.

Ik wil me ook niet laten vaccineren.
De gewone griepprik reageer ik ook niet goed op.
Vanwege hartritmestoringen moest ik hem een paar jaar geleden nemen.
Een keer maar nooit meer.
Dat heb ik geweten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:58

Madelief28 schreef:
Bron: Conscious Media Network
Vertaald uit het Engels door Frank Hoogerbeets

Juni 2009

Wie zijn de varkens achter de varkensgriep? Dat is wat ik wilde weten.

*knip*

Om kort te gaan, Lorraine zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Zorg gewoon goed voor je lichaam met een goed , zuiver dieet vol verse groente en fruit, voldoende zonlicht en frisse lucht. Doe je spirituele oefeningen, ontspan, en laat je in geen geval vaccineren! We worden allemaal blootgesteld aan griepvirussen, maar als je je immuunsysteem sterk houdt, hoef je je nergens zorgen om te maken, en de enige varkens waarmee we hier te maken hebben, zijn diegenen die ons proberen in angst te houden.

Iemand die het nog steeds heeft over de varkensgriep neem ik bij voorbaat al niet meer serieus. Deze weet duidelijk dus niet wat het echt inhoudt aangezien het helemaal geen varkensgriep is...
Zo vind je voor alles wel 'geleerden' die kunnen 'aantonen' dat het schadelijk is, dat er complotten achter zitten etc. Als je wil kan je zelfs 'bewijzen' dat aliens bestaan! Zo kan je de grootste onzin online vinden.
Organisaties als de WHO geloof ik dan wel, kan je naief noemen maar als je alles en iedereen altijd in twijfel gaat trekken, wordt je leven onmogelijk. Soms moet je gewoon geloven dat zo'n organisatie toch echt is opgericht voor de gezondheid van de mens, niet om deze uit te roeien...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:09

Lees hier al een tijdje mee, of in ieder geval een poging tot..

Ik raak een beetje in de war moet ik eerlijk toegeven. De ene keer is het dit, en de andere keer is het weer iets anders. Misschien ben ik wel heel naïef, maar ik denk op dit moment: Ik zie het allemaal wel. Komt het, dan komt het. Zo niet, hebben we gewoon geluk?

Las laatst ook ergens dat ze expres dit virus hebben los gelaten... Of je dat nou moet geloven..

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:14

De WHO is de hoofdschuldige van het ontstaan van de pandemie.Omdat de organisatie heeft meegeholpen aan de totstandkoming van het Mexicaanse griepvirus.
Vanwege het feit dat dit virus uit zowel delen van varkensgriep menselijkegriep en vogelgriep bestaat, moet het volgens experts in een labetatorium zijn ontwikkeld. ;(

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:20

@ Elsskippy, dat heb ik inderdaad ook gelezen.. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, maar hoe jij het nu schrijft. Alle virussen zo bij elkaar... Dat moet haast wel door de mens zelf gemaakt zijn..