Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:23

een uitstrijkje lijkt mij ook wel eng eigenlijk ;(

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:25

Nicolletje schreef:
JaneJansen schreef:
Ik had op mijn 30e al PAP4 en had dus (achteraf) liever eerder een uitstrijkje gehad!
Dus ja ik ben VOOR een vroeger uitstrijkje, bijv 25 jaar maar mss ook wel 20 jaar.

In onze maatschappij is dat denk ik niet verkeerd.

ik wil dat ook wel,
dat ga ik ook doen trouwens, ik kan me niet voorstellen dat het fijn is, maar wel geruststellend.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:27

Nicolletje schreef:
JaneJansen schreef:
Ik had op mijn 30e al PAP4 en had dus (achteraf) liever eerder een uitstrijkje gehad!
Dus ja ik ben VOOR een vroeger uitstrijkje, bijv 25 jaar maar mss ook wel 20 jaar.

In onze maatschappij is dat denk ik niet verkeerd.

Dat hangt af van wat de statistieken uit epidemiologisch onderzoek zeggen. Eerder onderzoeken waarbij veel minder gevallen worden gediagnosticeerd verhoogd wel de belasting voor de vrouw. Dit leidt vaak tot verminderde deelname. Op basis van dat soort afwegingen wordt gezocht naar het beste evenwicht, waarin de opkomst hoog is, maar de screening ook nog vroeg genoeg :)
En in deze keuzes worden ook de kosten van dergelijke onderzoeken tov de resultaten meegenomen :)'

Bij een ervaren/fijne arts is een uitstrijkje nog altijd geen pretje, maar niet heel naar - is mijn ervaring ;)

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:27

Er zit een risico aan maar ik ga de prikken wel halen, stel dat je nou wel bmh kanker krijgt dan denk je ook 'had ik maar.....'

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:33

Ik heb het met mijn dochter besproken en de voors en tegens opgenoemd.
Ik heb haar niet verteld van de 19 vrouwen/meisjes die zijn overleden,ook niet over de verlammingen.
Ik heb alle links die hier zijn gegeven bekeken,gelukkig heeft mijn dochter besloten om de prik niet te halen.
Ze vind dat er nog te weinig bekend is over het effect op de langere termijn.

Dit hele topic heb ik doorgelezen .
Wat me opvalt is dat whitesox steeds meer druk opvoert.
Ik weet inmiddels dat je een medische achtergrond hebt...juist daarom neem ik je niet serieus.
Zoals ook duidelijk werd in de uitzending van zembla.
De adviesraad van de regering bestond voor meer dan de helft uit mensen die op de een of andere manier met de fabrikant van het vaccin te maken hadden.

Wat het vaccin doet is je 8 jaar beschermen tegen een herpesvirus.
Hetzelfde als een condoom doet dus!!!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:42

hee daar zeg je iets :P

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:49

Crabby:
HPV is géén Herpes. Humaan Papilloma Virus draag je over door intiem contact, ook huid op huid in de schaamstreek. Dat betekent dat een condoom niet afdoende beschermt. Zeker wel gebruiken, absoluut, maar die bewering is onjuist.

Ik heb nooit gezegd dat men een vaccinatie wél moet halen, ook in pb contacten niet :) Mijn stelling is namelijk dat iedereen een eerlijke keus moet maken en dáárom reageer ik. De gegevens in dit topic zijn vaak zeer misleidend, en daar plaats ik wetenschappelijke onderzoeken tegenover. Of je dat de druk opvoeren vind moet jij weten. Het begint wel een beetje flauw te worden als ik bewijs laat zien van het verband tussen HPV en baarmoederhalskanker, en mensen doen dat af met "de Nobelprijs, das onzin". Dan staat iemand niet open voor discussie :)
Phara heeft nooit aangegeven wat haar vriend haar verteld heeft, net zo goed als Ranna en Faye hun achtergrond niet willen toelichten. Het is dus ook geen discussie meer - maar ik blijf staan voor wat ik heb: een open blik met feiten :)

Je opmerking over mijn medische achtergrond geeft te denken - net zo goed als veel van de meningen over de gezondheidsraad en artsen alhier.
Ik word niet opgeleid om mensen te vermoorden, verminken of doelbewust schade toe te brengen. De paranoia ideëen daarover hier vind ik jammer voor die personen in zichzelf - het lijkt me dat het leven zwaar is, als je altijd van het slechte uitgaat in mensen...
Ik vind het de moeite waard om iedere dag opnieuw mijn best te doen de wereld te bekijken met een open blik en vertrouwen te hebben in mijn medemens. Het doet soms pijn, maar ik heb een prachtig leven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:12

Whiterose,
Ik heb een tijd terug een documentaire gezien over iemand die als taak had om van ziekten een issue te maken middels media. Zij is daarmee gestopt omdat ze in gewetensnood kwam. De farmaceuische industrie draait om niets anders dan geld en er wordt veel verdiend. Dus objectief is men niet, hoe goed jouw bedoelingen ook zullen zijn.
Hoe kun je het met je geweten verkopen jonge meisjes te injecteren met een stof die de kans op kanker kan vergroten en waarvan men niet weet wat het doet op de lange termijn. Misschien is deze groep straks wel massaal onvruchtbaar! Zo lang je de lange termijn effecten niet kent kun je geen veiligheid garanderen en dat is wat de farmaceutische industrie nu juist wel pretendeert te doen. Daarmee is deze groep meisjes niets anders dan proefkonijn.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:08

vandaag met een vriendin van me erover gehad. Die op de zelfde plaats is opgeroepen. en besloten hem samen WEL te gaan halen.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:30

kallistatje schreef:
ik krijg ze binnen de week nog :) De vriend van mijn ma is dokter en die doet het thuis ff :)
oh handig!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:07

@Faye, helemaal gelijk.

@Whiterose, ik ga er helemaal van uit dat mensen die een studie in medicijnen doen dat met het idee doen om mensen te helpen.
Er is geen haar op mijn hoofd die daar aan twijfelt.
Feit is alleen dat de pharmaceuten waar jullie je kennis over medicijnen van krijgen dubbele agenda's hebben die, goddank, steeds meer in openbaarheid komt.
Ik heb hier slechts links en quote's geplaatst van NL sites. Ga je echter kijken op engelstalige sites dan wordt je overstelpt met info over hoe de FDA werkt, hoe deze procedure is gegaan enz. enz.

Zoals Faye al zegt, het draait puur om geld. Wil je het goed doen, moet je de pharmaceuten acuut van de beurs halen.
Zolang je je geld moet/wilt verdienen met medicijnen verkopen kun je geen gezonde mensen hebben. Je moet immers je aandeelhouders tevreden houden. Die zien je aankomen met het verhaal: 'Nou beste aandeelhouders, we hebben goed en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat we dik verlies draaien en dat heeft alles te maken met het goede nieuws wat namelijk is dat we alle mensen beter maken!!!'

Zoals iemand in 1 van mijn quotes al zei; des te meer geld je in een ziekte steekt, des te meer zal de ziekte voorkomen. Er is doodleuk te veel mee te verdienen.

Als de pharmaceuten het echt goed voorhadden met mensen zouden ze ook medicijnen produceren voor vreselijke ziektes die maar weinig voorkomen. Maar nee, het moet immers geld opbrengen dus die mensen kunnen verrekken.

Ze steken liever flink wat geld in het hypen van een ziekte die gelukkig maar relatief weinig voorkomt maar waar je wel een leuke cent aan kunt verdienen omdat het meteen om een heel groot aantal gaat wat je bang kunt maken.

Er zijn natuurlijke stoffen die veel ziektes kunnen genezen als bijv. hennepolie waar ik ook een link van heb geplaatst. Maar dit wordt op alle mogelijke manieren tegengewerkt omdat er op een plant geen patent aangevraagd kan worden en er zodoende niet veel mee te verdienen is. En zo zijn er meer voorbeelden.

Ik vind het echt misselijkmakend.

Ik lees dat je schrijft dat je openminded bent... laat ik het er bij houden dat ik daar anders over denk.
Maar voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen jou en bewonder je motivatie om te leren mensen te kunnen helpen.
Je vertrouwen in je bron echter is in mijn ogen zowel bewonderenswaardig als geheel misplaatst.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:11

ieh ik moet in maart een prik ben super bang

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:59

Faye en Crabby: de onderzoeken waar ik aan refereer middels PubMed zijn niet door pharmaceuten bekostigd. Het is wetenschappelijk onderzoek - en daar zitten een aantal eisen aan, zoals reproduceerbaarheid. Als je dit nogmaals onderzoekt met zelfde setting, bijv. zelfde onderzoekspopulatie, maar door andere onderzoekers, moeten daar dezelfde resultaten uitkomen. Dan pas kun je iets een feit noemen namelijk, als je er zekerheid over hebt. Deze publicaties komen uit oa de British Journal of Medicin. Dit soort publicaties wordt niet zomaar toegelaten, maar uitgebreid bekritiseerd en pas gepubliceerd wanneer iets écht goed en open onderzoek is. Daarmee staan de pharmaceuten buiten spel.
Sterker nog, het was wereldnieuws toen een artikel níet goed genoeg bleek te zijn, en dat was zonder de invloed van pharmaceuten.

Ik heb dus niet "één bron". Ik geloof in feiten, en sta daar open voor. Als je van de FDA reproduceerbare onderzoeken op tafel kunt leggen, lees ik ze graag :) De FDA werkt overigens volgens andere standaarden dan wij hier doen.
Ik ben liever niet afhankelijk van iemand die "iets vindt" - maar graag van feiten, zodat je zelf iets kunt vinden :)

Overigens, over open minded - zoek nog eens na naar waar ik geadviseerd heb die prik te gaan halen... :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:06

ik schrik hier wel even van, ook wij hebben een oproep op de mat liggen voor onze oudste dochter, lang leve bokt...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:16

Paardje_13 schreef:
een uitstrijkje lijkt mij ook wel eng eigenlijk ;(

Valt reuze mee, tis maar heel kort. Het wachten op de uitslag is vervelender!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:25

Ik laat me ook binnenkort prikken. Tis wel iets anders hier dan daar geloof ik. Of je seks hebt gehad maakt niet uit, maar ALS je HPV hebt/krijgt, beschermt dit iig nog tegen baarmoederhalskanker. Mijn vriend heeft het waarschijnlijk..dus laat ik me prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:24

garny95 schreef:
ik schrik hier wel even van, ook wij hebben een oproep op de mat liggen voor onze oudste dochter, lang leve bokt...

Je kan ook altijd je hoofd in het zand steken en je dochter die prik gewoon laten halen. Dus gewoon geen informatie lezen, maar gewoon gaan.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:00

ik heb al eerdere nare gevolgen gehad van een hib inenting van een van mijn dochters, bij ons wordt er standaard niet geprikt, maar mijn dochter wilde die prik, want al die vriendinnen willen die prik ook, ze weten niet waar ze het over hebben, ik ben er gisteren in gedoken, ik vind dit al reden genoeg om hier niet aan mee te doen:
In een op 14 maart verschenen interview met Prof. Harper in de Amerikaanse krant FW Daily News spreekt zij zich in felle bewoordingen uit tegen het vaccineren van zeer jonge meisjes.
Zij wijst er op dat onderzoek naar de effectiviteit in deze doelgroep en de mogelijk schadelijke gevolgen op termijn geheel ontbreekt.
Het geven van het vaccin aan jonge meisjes acht zij één groot gezondheidsexperiment.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:08

Dancertjje schreef:
Er zit een risico aan maar ik ga de prikken wel halen, stel dat je nou wel bmh kanker krijgt dan denk je ook 'had ik maar.....'

Maar het kan ook zo zijn dat de priken dus niet goed werken en vervelende bijwerkingen hebben op langertermijn. En dan denk je 'had ik maar niet ......'

Snap je waarom het daarom zo moeilijk is te kiezen wat je doet?
Daarom kies ik ervoor het nu niet te doen en als er meer over bekend is misschien wel.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:10

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:25

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:00

@Whiterose, je mag je info bij meerdere bronnen vandaan halen en het mag ...tig keer wetenschappelijk onderbouwd zijn, érgens klopt er iets niet want wat de rapporten die jij aanhaalt zeggen én de alledaagse praktijk kloppen niet met elkaar.

Ik kijk dan ook naar de praktijk. Dit middel is ten 1e dikke onzin omdat het volledig overbodig is en ten 2e zeer gevaarlijk.
En als er zoveel professoren en artsen hiervoor waarschuwen en je zoveel ellende ziet van dit vaccin kun je met rapporten zwaaien hoeveel je wilt maar dat verandert niets aan de praktijk.

@garny95, super dat jullie niet enten! Ik zou willen dat er meer mensen zo wakker waren. Heb je je dochter verteld van praktijkgevallen waar het helemaal mis mee is gegaan? Dan gaat haar hopelijk ook een licht op.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:44

ranna, ik had haar verteld dat ik het liever niet heb en de reden waarom moet ik dan wel stevig onderbouwen en dat kan ik nu....

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:17

Neehoor Ranna, tuurlijk klopt dat allemaal niet :+ Leg je ook nog even uit waarom het precies niet klopt? Dus wat ze precies doen dat niet door de beugel kan? Wel zo netjes, als je mensen indirect van liegen beschuldigd :)

En leg nog even uit wat je achtergrond is, lijkt me fair :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:14

Ik heb dit nog allemaal niet aan mijn moeder vertelt,,
Maar tot nu toe moet ik hem gewoon halen en ben als de dood.
Straks gebeurt er iets & dan??
Kijk als je hem gehaald heb denk je wel zo van jaa ik ben er blij mee.. maar straks gebeurt er iets met je dan heb je denk ik toch wel goed spijt...