me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 09:07

Sja, ehm.. Mijn vriend begrijpt het volledig enzo, maar ook hij zegt wel eens 'ga eens wat vaker werken, kan je makkelijk'. Mijn vriend denkt dat het ook beetje tussen m'n oren zit. Dat ik te snel bang ben dat ik moe word ergens van en het daarom niet doe. Dat klopt ook wel, omdat ervaringen hebben uitgewezen dat ik daar moe van word. Maar hij denkt dat ik daarom telkens zo moe ben..
Hij maakt zich ook wel zorgen om later, omdat we natuurlijk niet weten hoe het eruit komt te zien. Hij is bang dat we het later 'arm' zullen hebben, omdat ik niet kan werken. Dat als we kinderen hebben ik te moe ben om daagjes weg te gaan enzo.
En stiekem maak ik me daar ook wel zorgen over. Denken jullie daar ook wel eens aan of niet?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:23

Ik heb 2 kinderen waaronder een puber, en die zit er echt niet op te wachten om haar moeder te helpen.Want een puber zegt als ze uit school komt,ppppppppppfffffffff ik had een zware dag.En als ik dan roep Inger,ja wat is er ik ga niks doen hoor ik ben moe.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:33

Ik heb de electro pedic besteld en heb hem over 2 dagen in huis, ik mag hem een week uit proberen dus dat is fijn ik laat jullie weten of hij effect heeft of niet?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:45

Marilla schreef:
Sja, ehm.. Mijn vriend begrijpt het volledig enzo, maar ook hij zegt wel eens 'ga eens wat vaker werken, kan je makkelijk'. Mijn vriend denkt dat het ook beetje tussen m'n oren zit. Dat ik te snel bang ben dat ik moe word ergens van en het daarom niet doe. Dat klopt ook wel, omdat ervaringen hebben uitgewezen dat ik daar moe van word. Maar hij denkt dat ik daarom telkens zo moe ben..
Hij maakt zich ook wel zorgen om later, omdat we natuurlijk niet weten hoe het eruit komt te zien. Hij is bang dat we het later 'arm' zullen hebben, omdat ik niet kan werken. Dat als we kinderen hebben ik te moe ben om daagjes weg te gaan enzo.
En stiekem maak ik me daar ook wel zorgen over. Denken jullie daar ook wel eens aan of niet?

Jazeker.
Wat kan ik.
Wat voor werk kan ik later doen.
Kan ik kinderen aan?
En buiten al wil ik een fijn thuis, met het liefst een paard.
Huisdieren zoals mijn ratten en later eventueel katten of hopelijk een hond, dat zal wel lukken.
Maar... voor al dit moet je genoeg centjes binnen krijgen..

Ik heb nu drie jaar met mijn vriend.
Mijn vriend begrijpt het juist niet volledig, net als mijn ouders het niet volledig begrijpen.
Moe, moe, moe... ja hoe moe? Hoe lamlendig? Ze kunnen niet voelen wat ik voel.
Hij heeft er wel begrip voor en probeert het te begrijpen.
Soms botst het wat, vind ik alleen maar logisch, ook ik bots ermee.
Ik wil zo graag, maar veel lukt niet.

Vanochtend nog, mijn moeder.
Sleep mij uit bed, slecht humeur, hoofdpijn, lamlendig.
"he bah, ik heb geen zin, ik wil slapen". Morgen ook nog een 2e tentamen, die van gisteren was al zo inspannend. Ben echt op.
Moeder: Ja ik ben ook zo vaak moe, heb ook vaak geen zin in werken. Zijn er genoeg die elke dag moeten werken.
En ze heeft nog gelijk ook... maar toch altijd "ja maar".
En anderzijds.. er zijn er ook genoeg die kiplekker zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:08

Ik ben gezegend bet een begripvolle partner. :+:
Zelf wil ik nog wel eens wat proberen(fantaseren ;) ), maar mijn partner raad dat af. Mijn ouders begrepen het eerst veel minder. Nu mag ik van hen ook niet werken, moet eerst beter zijn. (ga gelukkig langzaam vooruit)
Scheelt wel dat ik een tijd lang door ben gegaan met lichte arbeid en dat was zichtbaar niet goed voor me. Ik mis het wel om nuttig te zijn in het normale arbeidsleven.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 10:24

Wat doen jullie eigenlijk waardoor jullie vooruit gaan?
Ik zit nu al een tijdje 'vast' laat maar zeggen. Ga niet meer vooruit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:25

niets, ik ga niet vooruit.
Dat is juist het frustrerende.

Enigste verschil is dat je per jaar meer verantwoording krijgt. Je meer moet.
Op je 16e minder als op je 20e.
Per jaar stijgt de verwachting, en wat je moet doen.
Als 16e is de nood nog niet zo hoog, middelbare school, paps en mams.. toekomst komt wel.
Op je 20e begin je toch wel klem te zitten.. op de 1 of andere manier moet je een toekomst bouwen met geld, zodat je straks volwassen kan leven, op jezelf.
Op mijn 16e deed ik nog wat aan vrienden, nu niets.
Lijkt alsof ik vooruitga, omdat ik nu stageloop, maar dat gaat af van wat anders.
Weekenden zijn duidelijk slechter dan 5 maanden geleden, toen ik nog rustig een verwend hbo studentje was.
Derest van mijn bezigheden worden nu met de week minder en korter en minder aanwezig ( meer automatische piloot, draaien op moeten omdat je een paard wilt verwennen en de verantwoording nou eenmaal ooit hebt aangenomen. Verkrijg het niet over mijn hart om die keren dat ik moet, hem in zijn kleine ruimte te laten staan).
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 20-01-09 10:30, in het totaal 3 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:28

Ik ben vaker vooruit gegaan, om daarna weer achteruit te gaan en heb véél geld verspilt aan alternatieve methodes :o Zo nog meer mensen met mij.
Als ik beter ben, dan zal ik het van de daken roepen hoe me dat is gelukt! ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:42

Alternatief is idd duur, hoeveel rotzooi ik daar nog van heb staan trouwens.
Ja wanneer ga je vooruit... na een vakantie van 6 weken lamgeslagen zijn bijvoorbeeld.

Geen probleem hoor, 6 weken plat, heerlijk, ik vermaak mij wel.
Geef mij verveling! Ben blij als ik helemaal niets hoef te doen en enkel kan slapen.
Sta er altijd verbaasd van, een dag is zo om, en voor je het weet kan ik zo met mijn pyama nog aan er weer in.
Hopelijk ooit weer puf voor van die megadikke fantasyboeken.

Wat heeft bij jou eventjes geholpen superwomen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:58

Hannanas schreef:
Alternatief is idd duur, hoeveel rotzooi ik daar nog van heb staan trouwens.
Ja wanneer ga je vooruit... na een vakantie van 6 weken lamgeslagen zijn bijvoorbeeld.

Geen probleem hoor, 6 weken plat, heerlijk, ik vermaak mij wel.
Geef mij verveling! Ben blij als ik helemaal niets hoef te doen en enkel kan slapen.
Sta er altijd verbaasd van, een dag is zo om, en voor je het weet kan ik zo met mijn pyama nog aan er weer in.
Hopelijk ooit weer puf voor van die megadikke fantasyboeken.

Wat heeft bij jou eventjes geholpen superwomen?

Dat vervelen heb ik idd ook geen last van, omdat de dag zo om is....

Wat bij mij even heeft geholpen, weet ik niet eens. Soms ging het ineens een paar weekjes beter.
Nu merk ik dat het rusten helpt en weer energie op laad (klopt af ;) )
Na een behandeling gaat het een weekje wat slechter, maar kom steeds terug. Iets wat eerst weken duurde voordat ik uit en dalletje kwam.
Wat bij mij ook helpt is dat ik geen prik meer drink. Had ik niet verwacht omdat ik echt niet veel prik dronk.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:08

Pfff, net fysiotherapie gehad. Na 10 minuten crosstrainer kon ik alweer naar huis! Echt frustrerend, omdat ik normaal wel 45-60 minuten kan fitnessen, afwisselend met kracht en cardio.
Doordat ik natuurlijk verder weinig doe zit ik niet zo strak meer in m'n vel.. Zeer vervelend!

Ik heb nu vitaminepillen en die werken een heel klein beetje of het is gewoon toeval dat ik vorige week een goede week had.
Jammer dat ik een leuk weekend mag hebben, maar daarvoor een week bij moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:42

marleen_usar schreef:
Ik heb de electro pedic besteld en heb hem over 2 dagen in huis, ik mag hem een week uit proberen dus dat is fijn ik laat jullie weten of hij effect heeft of niet?

Graag, ik vertrouw nooit zo op die dingen maar als je nou echt merkt dat het effect heeft dan wil ik het ook wel proberen :)

@Marilla: Ik heb geen idee waardoor ik vooruit ga eigenlijk...Ik volg geen therapie en gebruik geen medicijnen, enkel wat voedingssuplementen. Ik ga eigenlijk al vanaf het begin vooruit, het gaat alleen zo langzaam dat ik het zelf soms niet eens merk. Alleen na drie maanden realiseer je je dan ineens dat je dan een half uurtje langer wat kan doen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:09

Ik ga ook wel vooruit, maar ben ook zeer streng voor mezelf. Ik probeer zoveel mogelijk regelmaat te hebben in mijn leven, zeker met ME/CVS zo bealngrijk.
Dus ik ga 7 dagen per week op het zelfde tijdstip naar bed en sta 7 dagen per week op het zelfde tijdstip op, ook in het weekend, en ook als mijn lijf denkt laat mij nou nog maar even slapen. Ik probeer in de middag niet te slapen, maar af en toe moet ik er aan toe geven omdat ik anders me erg ziek en koortsig voel, dan sta ik mezelf toe om maximaal een half uur te liggen, ik zet de wekker! Ookal ben je geneigd om langer te blijven liggen toch opstaan.
Iedere dag lichamelijk bewegen, door te wandelen en te fietsen zonder dat ik mijn lijf uitput. Ik rij twee keer per week paard, dat wil zeggen ik longeer 20 minuten en rij maar een kwartier, zodat ik mijn lijf niet uitput, want dat is roofbouw.
Ik eet iedere dag op hetzelfde tijdstip en ik eet gezond, veel vis, salades en fruit. Ik eet geen patat, aardappels, snoep, chips, geen sausjes, drink geen frisdranken en minimaal alcohol. Ik drink veel water en lightsapjes.
Daarnaast gebruik ik zeker in de wintermaanden magnesium 400 mg per dag, en vitamine B12 500 mg per dag in een spray vorm.
En zit ik aan de carnitine (aminozuur).

Op deze manier ben ik erachter gekomen dat mijn energie veel beter in balans is, en beter over de dag verspreid, nog steeds eind van de middag is mijn moeilijkste punt, dan moet ik heel rustig aan doen. maar zo hou ik het al een tijd vol kan inmiddels van 100% thuis zitten, ook weer 25 tot 32 uur per week werken.

Wat ik trouwens ook weinig doe is TV kijken, ik betrapte me erop dat ik dan alleen maar op de bank lag te hangen, en dat heb ik doorbroken, dus als ik kijk dan maar kort bijvoorbeld journaal en altijd zittend!

Je hebt wel een lange adem nodig om het te doen, en het duurt lang voordat je er effect van merkt, bij mij zeker 3 maanden geduurd voordat ik dacht he het gaat beter. Ik ben zeker op de goede weg nu, maar ben er nog lang niet.

Dus hopelijk hebben jullie er iets aan, en inspireert het je om de regelmaat toe te passen in je leven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:23

Wat knap dat jij zo je eetpatroon heb aangepast +:)+
Ik hou er wel een beetje rekening mee, maar zó veel..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:32

Ik heb heel veel aan jouw post Issy!
Ook ik probeer op hetzelfde tijdstip te gaan slapen en op te staan, maar moet eerlijk bekennen dat dit niet altijd lukt. Omdat ik de ene keer zo moe ben dat ik al om 8 uur lig en de andere keer pas om 9 uur. In het weekend word het wel standaard altijd later, omdat vrijdagavond en zondag mijn vriend er is en ik op zaterdagavond nog wel eens een filmpje ga kijken met vriendinnen.
Ik beweeg niet iedere dag lichamelijk. Tenminste, ik ga niet iedere dag een stuk lopen of fietsen. Denk dat ik dit maar eens moet gaan inlassen.
Wel let ik sinds kort op op wat ik eet. Nauwelijks meer snoep en chips en meer fruit. Wel eet ik een aantal keer per week aardappelen, omdat dat moet van mijn ouders. En ik lust geen vis :+

Ik kan wel zeggen dat ik langzaam vooruit ga, maar ik denk dat ik nog te snel resultaat wil zien. Iedereen in m'n omgeving zeg dat ik vooruit ga, ikzelf vind juist dat ik achteruit ga. Ik vind dit heel moeilijk om te zien. Omdat ik eerst op school zat enzo, maar kon dat niet afmaken en werken doe ik ook maar 3 uurtjes.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:38

hallo allemaal,

ik heb zelf geen cvs, maar mijn drie jaar oudere zus wel. En ik moet zeggen dat zij enorm goed kan omgaan met alcohol. Uiteraard niet elke weekend, maar stappen doet ze zeker wel en ook wel tot heel laat. Zoals ik al zei heb ik zelf geen cvs, maar ik kan dingen echt niet zolang volhouden als zij. Tot een paar weken geleden heeft ze enorm vanatiek gevollybalt. (landelijk 4x trainen en dan 1x per week wedstrijd.).
Ik weet dat cvs erg persoonlijk is, en dat dat bij iedereen op een andere manier veroozaakt kan worden. Uiteraard ben ik ook geen expert, maar als ik dingen hoor van maar 10 min kunnen fietsen ed. vraag ik me af wie van jullie allemaal in therapie is gegaan. Mijn zus heeft ook bijna 3 jaar lang niks kunnen doen, amper naar school ed. En door lichamelijke onderzoeken heeft dit zolang geduurt. Toen de diagnose eenmaal was gesteld heeft ze een jaar lang in het Roessingh in Enschede gewoont (intern). Daar heeft ze super veel therapie ed. gehad. En zoals ik al zij, lichamelijk en geestelijk is zij stabieler en krachtiger dan de meeste mensen die ik ken.

Ik wil hiermee niemand veroordelen, omdat ik weet hoe moeilijk CVS kan zijn. Ik wil alleen de Tip van het Roessingh meegeven. Mijn zus en inmiddels veel vriendinnen van haar (leren kennen toen ze in enschede was opgenomen) hebben hier enorme baad bij gehad en kunnen nu weer een "normaal" leven leiden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:46

Ik heb therapie gevolgd op de Hoogstraat. Niet intern, maar wel 2 keer per week. Een half jaar lang.
Kan wel zeker zeggen dat dit geholpen heeft, maar ik ben nog zeker niet gezond. Kan niet tot laat uit, veel werken of wat dan ook. Ik denk dat het per persoon scheelt of therapieën helpen of niet.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:47

Maar ik heb wel op de site gelezen van Roessingh. Helaas denk ik toch niet echt dat dat iets voor mij is, ik heb vreselijke last van heimwee. Maar ik ga er toch wel over na denken. Baat het niet, dan schaat het niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:45

@Issy: Gedeeltelijk doe ik ook wat jij doet. Ik probeer zoveel mogelijk een ritme aan te houden. Ik lig dan ook zelden later dan half 10 in bed en ik slaap vrijwel nooit overdag. Elke dag laat ik twee keer de hond uit, zodat ik elke dag in elk geval buiten kom en ik rijd 1 of 2 keer in de week paard.
Mijn voedingspatroon heb ik niet aangepast. Ik dronk al nooit alcohol, koffie en thee (lust ik niet) maar verder eet ik net als ieder ander. Ik ben geen echt snoeper, maar ik eet wel waar ik zin in heb, dus ook patat, pizza en chocola, en nooit ligt dranken (want die vind ik vies :+ ). Ik heb ook geen problemen met mijn gewicht, ik weeg 55 kilo en ben 1,69 lang. Ik moet dus eerder aankomen dan afvallen, en wat ik ook eet, ik wordt nooit zwaarder. Ik zie daarom ook geen reden mijn eetpatroon aan te passen, ik eet gewoon gezond maar let er niet extra op.
Het enige voedingsadvies heb gekregen van de internist destijds was dat ik alles moest eten wat andere mensen niet mochten (drop, chips, patat) omdat hij me te licht vond en mijn bloeddruk omhoog moest. Ik ben daarna niet echt veel gaan snoepen ofzo, maar het was ook geen stimulans om nog gezonder te gaan eten.

@Sappho: De website van Roessingh ziet er wel heel interessant uit. Bedankt voor de tip. Ik denk alleen niet dat ik dit ga doen, ik zit op de ME na heel lekker in mijn vel, psychische hulp lijkt me voor mij dus niet zo zinvol. Bovendien zou ik moeten stoppen met mijn studie, terwijl ik daar nu juist heel veel motivatie uithaal en mijn concentratie train.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:11

Over het Roessingh, ik ben daar 6 weken intern geweest totaal (5 weken in een periode van 9 weken en 1 terugkom week een aantal maanden later). Dit is op dit moment het standaard programma voor CVS, al hoorde ik in mijn 6e week (was in december) dat ze ook steeds meer individueel gaan werken.

Het psychische deel is maar een klein stukje, en lang niet alles daarvan gaat diep in op hoe je je voelt maar gaat ook uit van simpele dingen. Zaten ook simpele oefeningen bij als: hoe vertel je een vriendin dat je het heel gezellig vind dat ze er is maar dat je nu toch echt te moe wordt, of hoe kan je communiceren met je partner of ouders zodat ze iets beter snappen wat er aan de hand is. In de 4e week daar is een partnerdag, zodat de partners kunnen zien waar je mee bezig bent en wat je leert, en ook zij kunnen hun verhaal kwijt en kijken hoe andere ouders/partners ermee omgaan.

Ik ben er zelf niet van vooruit gegaan, maar ik heb er wel een hoop geleerd, en het enige meisje waar ik nog contact mee heb uit mijn groep heeft hetzelfde. Het programma is veel groter dan alleen het psychische, en ze geven ook als je weer naar huis gaat zeker nog goeie begeleiding als je dat nodig hebt.
Vind het wel een minpunt dat er ook veel mensen terecht komen die naar mijn idee eigenlijk geen cvs hebben. Ik hoopte toch ook een stuk herkenning te vinden wat ik in mijn omgeving gewoon niet heb, en van de 6 mensen in de groep leek het er op dat alleen ik en het meisje waar ik nog contact mee heb cvs hebben, dus dat viel even tegen.

Gaat nu verder niet zo lekker, ben vorig weekend naar een vriendin van me geweest die nu in Parijs woont en dat is veel te veel geweest. Zit er ook sowieso een beetje doorheen omdat ik inmiddels 5 jaar bezig ben en het op dit moment slechter gaat dan toen het allemaal begon.
Probeer wel zoveel mogelijk mijn ritme aan te houden, dat is er vanaf het begin al ingestampt, en ik slaap ook niet overdag (op de keren na dat ik in slaap val als ik een film ofzo zit te kijken).

Heb trouwens anderhalf jaar een suikervrij dieet gevolgd, ben een tijdje gestopt met de pil en ben gestopt met frisdrank drinken voor een periode. Had voor mij geen effect, en eet inmiddels ook niet meer suikervrij, probeer wel elke avond gewoon gezond te eten, goed te ontbijten enzo. Alcohol drink ik bijna nooit, ik rook niet en ik drink geen koffie (omdat het vies is :o ). Eet wel gewoon pizza of patat als ik er echt zin in heb, en eet ook gewoon chips en drop. Net als brigitta1987 moet ik eerder aankomen dat afvallen en was ook mijn bloeddruk te laag.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:57

Ik las dat er wat mooie cijfers gehaald waren... gefelie!! +:)+

Lees dat er toch aardig wat mensen steeds terugvallen en overdag niet slapen en toch proberen te zitten.
Ik heb goed de griep te pakken gehad en vind dat het nu toch wel erg lang duurt allemaal,had zondag toch weer wat teveel gedaan en gister een rustdag ingevoerd.Wel een uurtje rustig gewandeld maar ook dit bleek teveel te zijn geweest.
Vandaag ook 2 uurtjes in de weer geweest en verder gelegen,zitten is een probleem.Wordt helemaal naar en draaierig en ik sta op met misselijkheid :+
Echt een hele dag binnen zitten vind ik een straf en klim tegen de muren op...
Hier toevallig ook iemand griep gehad en herstellende?

Regelmaat heb ik nu wel veel meer dan voorheen...

Wat werken betreft...in princiepe 60% maar het is maar weer afwachten als ik nu weer ga beginnen.Mijn vriend brult dat ik gewoon moet stoppen met werken omdat we het wel redden,maar dat wil ik zelf niet.Geheel uit het arbeidsproces gaan en afhankelijk worden...nee...niets voor mij.Aan de andere kant is rust in je hoofd ook enorm fijn...geen verplichtingen,dwangmatig voort duwen en geen doktersafspraken meer...zijn jullie die afspraken ook zo zat?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:10

Ik heb ook het 6 weken programma gedaan van het Roessingh. In mijn groep hadden ze echt allemaal wel CVS.. Ik heb er zeker wat aan gehad, het is nog lang niet over, maar ik kreeg weer wat grip op de zaak.
En het is inderdaad niet alleem maar psychische bullshit, maar ook begeleiding op andere gebieden..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:17

@Brigitta; fijn zeg dat je je WO hebt ingeleverd! Op naar een goed cijfer!
@Misspromiss; zo goede cijfers zeg! Scheikunde valt hopelijk ook mee.
@Marleen; gelukkig is je operatie goed gegaan! Wat voor bedrijfje wil je op gaan zetten? Ben benieuwd of die electro pedic wat voor je kan betekenen.
@Marilla; ik kijk niet verder dan dit jaar.. Kan mij namelijk al ontzettend zorgen maken over de stage (die al over 2 weken begint :\ ), dus aan werk later wil ik nog helemaal niet denken... Wat ik ergens al las, later komen er steeds meer verplichtingen bij, druk wordt steeds groter...
Balen dat vandaag je fysio rot ging!
@Issy; echt bewondering hoeveel jij je hebt aangepast aan de ziekte. Volgens mij doe jij echt alles wat kan om er maar vanaf te komen. Ik heb mij 2 maanden aan een superstrak ritme gehouden, ik werd er helemaal niet goed van. Lag juist in bed als het weer wat beter ging, moest uit bed als ik mij hartstikke beroerd voelde. En omdat ik 1x om 7 uur eruit moest, moest ik 7 dagen per week eruit. Dat stond mij nog het meeste tegen. Nu ga ik om half 10 naar bed, en het eruit komen komt niet zo precies meer. Op die manier gaat het wel weer wat beter.
@Tinky; vervelend zeg die griep. Ik ben alleen erg verkouden, duurt nu ook alweer 1,5 week met 0 verbetering. Soms zeg ik wel eens voor de grap dat ik die doktersafspraken nog zatter ben dan de moeheid. Heb er zo'n gigantische hekel aan. Ben helemaal geen doktersloper, maar afgelopen jaar toch erg veel artsen gezien. De hele tijd vertellen wat de klachten zijn, bah.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:19

Tinky12 schreef:
Hier toevallig ook iemand griep gehad en herstellende?

Heb zo'n 6-7 weken met verkoudheid gelopen en daarnaast 2.5 week met griep.. Ben er nog steeds niet helemaal vanaf denk ik, of dat hoop ik tenminste want anders ben ik weer moeier dan daarvoor :P Heb jij (of iemand anders) iets gevonden wat er een beetje bij helpt?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:09

Nou en of scheikunde meeviel! Een 6.4 op scheikunde en een 7 op wiskunde dus ik mag helemaal niet klagen!