'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:08

En hoe zit het kwa hormonen verschil tussen de nep microgynon en de nuvaring?
Het klinkt allemaal super.

Alleen ik heb ook een streptococcen bacterie, hij is niet heel erg actief meer maar sluimerd wel. Ik ben hierdoor met de pil gestopt omdat de pil het kán beinvloeden, ik ben als de dood dat het weer heel erg op komt. Het voelde voor mij alsof ik 3 maanden door een hel ben gegaan Bloos
Dus nouja ik ben een beetje voorzichtig met hormonen maar ook wel op de condoom uitgekeken Bloos

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:55

Ik ben niet zo lang geleden met de pil begonnen en kreeg gewoon microgynon 30

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:59

Anna-Jelly schreef:
En hoe zit het kwa hormonen verschil tussen de nep microgynon en de nuvaring?
Het klinkt allemaal super.

Alleen ik heb ook een streptococcen bacterie, hij is niet heel erg actief meer maar sluimerd wel. Ik ben hierdoor met de pil gestopt omdat de pil het kán beinvloeden, ik ben als de dood dat het weer heel erg op komt. Het voelde voor mij alsof ik 3 maanden door een hel ben gegaan Bloos
Dus nouja ik ben een beetje voorzichtig met hormonen maar ook wel op de condoom uitgekeken Bloos

De nuvaring heeft 50% minder hormonen dan de pil, maar ik weet natuurlijk niet van welke pil ze uitgaan (ervan uit gaande dat niet elke pil dezelfde hoeveelheid hormonen bevat)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:18

Nuvaring heeft volgens mij 15 mg waar een ander 30 mg hormonen heeft. Bij nuvaring komt er echter wel dezelfde hoeveelheid hormoon in je bloed. Bij normale inname (inslikken) wordt een groot deel van het hormoon afgebroken.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:24

Petulan schreef:
Mijn zorgverzekeraar (VGZ) heeft ook een 'nieuwe' pil genomen ter vergoeding. Ik had dus ook eerst Microgynon 30, maar slik nu Stediril. Nog helemaal nergens last van gehad, en wat ik heb kunnen vinden op Internet hebben weinig mensen last van deze pil!!

ja ik heb ook als vervanging van de mycrogynon 30, stediril gekregen. Ik merk gelukkig geen verschil...

maar gelukkig dat je nu weet waarom je zo down bent geraakt, hopelijk komt het nu weer helemaal goed!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:31

Nagyl schreef:
ik ga nooit meer aan de pil. Voel me super..... Go jij! Go jij!

die steridel en die andere nooit meer.

vervang die pil door ring.. en idem Go jij! Go jij!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:36

Misschien een rare vraag maar als je die ring gebruikt en je haalt hem er met je vinger uit, gaat hij er dan niet uit als je partner je v'ngert?

Ik heb wat info gezocht en het klinkt allemaal superideaal, en als hij dan ook blijft zitten dan is het nog beter.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:37

Mijn vriend voelt 'em wel een beetje.....
Maar je zou altijd nog kunnen overwegen om hem er even uit te halen.. hij mag er maximaal 3 uur uit...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:42

LiNdA1986 schreef:
Misschien een rare vraag maar als je die ring gebruikt en je haalt hem er met je vinger uit, gaat hij er dan niet uit als je partner je v'ngert?

Ik heb wat info gezocht en het klinkt allemaal superideaal, en als hij dan ook blijft zitten dan is het nog beter.

Je moet je vinger er echt achterhaken, en hem eruit trekken. Het kan wel eens gebeuren dat ie lager zit en je partner hem eruit lepelt, maar dat is een kwestie van hem er weer indoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:06

#Ymke# schreef:
LiNdA1986 schreef:

Je moet je vinger er echt achterhaken, en hem eruit trekken. Het kan wel eens gebeuren dat ie lager zit en je partner hem eruit lepelt, maar dat is een kwestie van hem er weer indoen.

**denkt aan grijpautomaat op de kermis :D **

Tussenstand:

Zondag half 3 ring verwijderd, nog niet ongesteld. Wel ging het chagomonster vanmorgen even flink tekeer :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:14

Ik heb net de Nuvatime-service ingesteld...
Lijkt me erg handig, dan kan je het ook niet vergeten :)

Ik heb gewoon nóg steeds geen hoofdpijn gehad... dit is echt heel bijzonder voor mij!:D

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:08

Ik slikte ook de migrogynon, toen er overgegaan werd naar de goedkopere variant heb ik na 1 maand de mycrogynon weer teruggevraagd en gekregen. Had ook veel te veel bijwerkingen van die goedkopere variant, wat een troep zeg.
Je betaald je helemaal scheel aan ziektekosten en het enige wat je krijgt is troep :(
Ik moet de mycroginon zelf betalen, maar dat heb ik er wel voor over. Dus voor degene die liever de mycrogynon hebben en het ook zelf kunnen betalen, vraag het gewoon even bij de apotheek.

Ben net gestopt met de pil omdat ik bijna niet meer ongesteld werd, en kreeg het advies van de dokter om een maandje te stoppen.
Moet wel eerlijk zeggen dat je dan pas merkt hoeveel de pil je libido beinvloed :D m'n vriend wordt er helemaal gek van (mede omdat we het nu met andere voorbehoedsmiddelen moeten doen en dat is voor hem (maar ook voor mij) toch iets minder prettig...

Zie er eigenlijk wel tegenop om weer met de pil te beginnen, misschien dat ik ook even ga kijken naar de nuvaring.
Helaas is het nu niet echt de tijd om aan kinderen te denken, ben nog bezig met een studie en moet zelf ook nog een aantal beslissingen nemen wat ik wil doen met mijn werk. (doe nu studie P&O, daar heb ik ook een achtergrond in, maar mijn werk wat ik nu doe is helaas geen P&O).
Maar heb wel een beetje last van klapperende eierstokken denk :D

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:57

Dankzij dit topic de oorzaak van al mijn klachten kunnen vinden. Ben sinds een maand weer terug naar Microgynon en voel me weer als vanouds. Nul klachten meer!!!

En hij wordt bij mij alsnog gewoon door het ziekenfonds vergoed!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:23

Geweldig Foxy!! :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:27

Malibu de stediril is geen troep gewoon een ander merk.(voordeliger staat niet altijd gelijk aan troep...voor sommigen helaas wel maar dus niet voor iedereen,en andersom gebeurd het ook,alleen hoor ik dan niemand over troep praten)
vervelend dat jij last hebt,maar anderen hebben er geen problemen mee.

en mensen roepen over zulke hoge premies die ze moeten betalen,oa. door de apotheken te verplichten goedkopere varianten te geven probeert men de kosten te drukken.

het verschilt per verzekeraar,en soms kan je hem idd in je apotheek betalen en dan zelf indienen.
gebeurt bij ons ook weleens

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:45

Hierin heeft snoevy gelijk!
En om terug te mogen naar je oude pil moet je niet bij je apotheek zijn maar bij je huisarts! Wij in de apotheek mogen niet beslissen of er een medische noodzaak is om terug te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:41

**ACTIE** **ACTIE** **ACTIE**

Iemand in uw vriendenkring die u niet mag? Die vervelende ex om zeep helpen? Die nare buurman uit de weg?

NU is er de speciale aanbieding;

LIEK helpt u graag!!!

-----------------------------------------------------

Ik ben ongesteld geworden, ik heb buikpijn, ik wil mensen omleggen :D Het is lang geleden dat ik zo chago ben geweest. Ik had het vannacht al, toen heb ik het gesprek met bepaalde mensen maar afgekapt anders was dat geescaleerd :=

Als ik zo ongesteld moet zijn wordt het voortaan ringen zonder stopweek....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:45

:') Ik heb hier meerdere buren die zorgen voor geluidsoverlast, kan je daar wat aan doen???

Best bewaarde geheim van medici: bij gebruik van anticonceptie (waaronder dus pil en nuvaring) is menstrueren helemaal niet meer nodig. De stopweek was namelijk een verkooptruc. Vrouwen durfden de pil niet te gebruiken als ze niet meer ongesteld zouden worden...... En ja, je wilt wel dat je middel verkoopt, dus plak je er gewoon een stopweek in.

Dus Liek, doorringen? geen probleem! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:48

Ja, maar bij de pil had ik doorbraakbloedingen als ik doorslikte, die zijn nu, euh, niet zo handig :x zeg maar haha het is met voorbedachte rade wel ;)

Die buren, pb het adres maar :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:50

Oh, nee, doorbraakbloedingen zijn niet praktisch.... dan houdt het op.....

Maarre... zijn mijn buren en jouw humeur het je waard om er een strafblad voor te krijgen? hihi

Wel vervelend dat je er zo sjago van word, had je dat met de pil nooit? Misschien wat meer chocola eten ofzo? je hebt in elk geval mijn dag gemaakt met je berichtje!!!

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:05

Ook ik zal even mijn verhaal doen:

Ik ben een aantal jaar geleden aan de pil begonnen en kreeg als eerste microgynon. Een van de redenen was voor mij de acne, waar microgynon niet tegen hielp. Ik kreeg daarna de Diane 35 en meteen werd langzaamaan mijn huid helemaal schoon.
Ik natuurlijk super blij, maar na een tijdje kreeg ik een vervanger met een hele lange naam. Volgens de apotheek was het dezelfde, maar een andere naam. Oke, ik geloofde het. Ik op vakantie, waar ik steeds chagerijniger werd en ineens kwam alle acne terug. Moeder gebeld, die naar de apotheek en geeist dat ik de Diane weer kreeg.
Gelukkig was ik in Nederland op vakantie, dus mijn moeder stuurde gelijk een stripje Diane op. Meteen toen ik hem kreeg, ben ik overgestapt en hup, alles was weer goed.
Alles dus best, maar daarna heb ik steeds gezegd dat ik toch echt gewoon de Diane wilde.
Ondertussen ben ik overgestapt op een veel lichtere pil: Yasmin. Deze is tegen vocht vasthouden, stemmingswisselingen en acne. Ik vind het helemaal geweldig!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:11

ik snap niet waarom mensen gelijk gaan 'eisen' bij de apotheek,je kan het ook normaal uitleggen en vertellen wat het probleem is.
zelf is het bij ons geen probleem,maar als iemand al binnenkomt met: ik eis mijn merk terug,dan is de toon meteen al gezet.

je moet de apotheek er ook niet op aankijken,die bedenken het niet zelf.

maar fijn dat de Yasmin je wel goed bevalt!

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:40

Ze had het verhaal ook uitgelegd, maar de mensen daar probeerden haar steeds over te halen om het nog een tijdje te proberen. Uiteindelijk werd het eisen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:40

ok dat snap ik.
uit je verhaal las ik dat het meteen eisen was.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:46

Nou Snoevie, ik heb heus niet met m'n vuist op de balie geslagen om mijn oude pil te 'eisen' hoor :D

Natuurlijk kan de apotheek de noodzaak er niet van inschatten, maar je kent zelf je eigen lichaam toch het beste en ik wist meteen wat de boosdoener was. Huisarts gebeld, en die zei dat ik gewoon langs de apotheek kon gaan en de mycrogynon te vragen.

Ik kan er niets aan doen, dat was mijn eerste ervaring met de nieuwe zorgverzekeringsstelsel. Goedkopere pil en meteen klachten, dat is voor mij troep. Hoeft voor een ander niet zo te wezen, dat begrijp ik ook wel. Maar ik heb al heel veel vriendinnen en kennissen gehoord die klachten hadden van een goedkopere pil. (Ik had trouwens niet de Stediril, maar iets wat met een R begon volgens mij).

Verder zijn het nu niet de huisartsen die bepalen welke medicijnen je krijgt, maar de verzekeringsmaatschappij en dat vind ik geen goede zaak :n
Het zegt inderdaad niet in alle gevallen dat goedkopere medicijnen slechter zijn, maar er is wel een reden waarom de ene medicijn goedkoper is dan de ander.

Maar ik maak hier uit op dat je bij de apotheek werkt? ;)