Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
[***] schreef:Pinuts: je gaat voorbij aan het belang van het kind, een menswaardig bestaan.
Mas schreef:Met het niet kiezen voor abortus besparen ze zich de pijn van zowel de abortus als die van
het verliezen van het kind.
Het kínd echter leeft een leven lang met de gevolgen van die keuze en het daarbij behorende al dan niet menswaardige leven.
Snoevie schreef:niet omdat je het niet wilt,maar omdat je ook denkt aan de kwaliteit van leven.
pinuts schreef:Ik vind het gewoon raar dat we hier gewoon zeggen van: als mijn kind zo is, wil ik het niet.
Snoevie schreef:er zijn best mensen die niet willen dat geloof ik ook wel,maar de meeste ouders die voor deze situatie komen te staan zullen ook het welzijn van het kind in hun ogen meenemen in de uiteindelijke beslissing.
_Tivoli_ schreef:Ik wil absoluut niet beweren dat een 'down syndroompje' zo leuk is om te hebben,het lijkt me heel moeilijk...maar als het je kind is,vind je alles geweldig aan hem!
[***] schreef:_Tivoli_ schreef:Ik wil absoluut niet beweren dat een 'down syndroompje' zo leuk is om te hebben,het lijkt me heel moeilijk...maar als het je kind is,vind je alles geweldig aan hem!
Dat is een erg naieve uitspraak en dan heb je geen idee wat ouders doormaken met een gehandicapt kind.
Die hebben namelijk écht wel af en toe de balen van de situatie. En veel verdriet als hun kind tegen beperkingen aanloopt die het niet begrijpt en waar het niks aan kan doen. Dan lijdt je mee.
En nogmaals: ik mis hier weer het belang van het kind. Dat is toch je eerste gedachte?