Danseresje schreef:SV, Ik pas zeker op. Maar deze gast spoort gewoon niet. Het zou me niet verbazen als hij in het autistisch spectrum zit.
Deze 2 horen natuurlijk niet bij elkaar

Wel een rotsituatie, goed dat je hem aangesproken hebt!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Danseresje schreef:SV, Ik pas zeker op. Maar deze gast spoort gewoon niet. Het zou me niet verbazen als hij in het autistisch spectrum zit.
Deze 2 horen natuurlijk niet bij elkaar![]()
Wel een rotsituatie, goed dat je hem aangesproken hebt!
Lisitano schreef:Je kunt je horloge op hardlopen starten, dan de knop links midden ingedrukt houden en scrollen naar ‘navigeren’, daar je koers selecteren en dan heb je gewoon hardloopdata!
Je kunt zelfs tijdens het navigeren een training uitvoeren.
Citaat:Zorg dat je goed uitgerust bent door 2 dagen relatief rustig of helemaal niet te trainen.
Start met 15-20 minuten rustig warmlopen. Kies hierbij een tempo dat aanvoelt als “redelijk” tot “rustig”.
Hierna verhoog je je tempo tot het niveau waarvan je denkt dat dit het hoogste tempo is wat je 12 minuten vol kunt houden.
Hou dit tempo vervolgens vast en als het goed is zie je dat je hartslag als het waren tegen een plafond blijft hangen.
Deze hartslag is je hoogste volhoudhartslag.
Je kan de test herhalen om de nauwkeurigheid te vergroten en/of je eigen gevoel te controleren. Misschien kan je nog harder.
TIP! Je kan jouw hoogste volhoudhartslag ook uitstekend bepalen in een wedstrijd of prestatieloop. Tijdens zo’n evenement is de motivatie meestal optimaal, zodat je makkelijker met je hoogste volhoudhartslag kunt hardlopen. De tijdsduur van het evenement moet wel tussen 15 en 90 minuten liggen.
Samantha_ schreef:Thanks voor de vertaling, je hebt er verstand van haha. Ik moest alles googlen. Klopt, de arts heeft het over 8-10 weken, en langer als er schade is aan pezen en spieren maar dat bleek uit de echo niet zo te zijn.
Eef_Bam schreef:Wat een mafkees Danseresje, niet fijn. Had laatst een grappenmaker die van achter kwam op de andere weghelft (ik liep links) en express naar mijn helft toe reed en boe riep. Was gelukkig enigszins alert anders had ik echt kunnen vallen van de schrik. Ook wel wat verwensingen toegeschreeuwd. Was zo boos dat ik hem wel van de fiets had willen trekken maar helaas was hij al te ver weg.
![]()
Ik heb de afgelopen weken onder mijn steen een beetje meegelezen. Heb 3 weken rondgereisd in India en onderweg ook nog getrouwd. Echt supergezellig met familie en vrienden, maar heel vermoeiend. Ook geen plek en weer om goed te kunnen hardlopen. Heb 1 keer een klein rondje gedaan. Overbelasting is nu dus wel mooi weg dus nu weer op gaan bouwen richting Rotterdam. Twijfel wel wat over hoe op te bouwen na een maand niks, iemand tips? Heb maandag 10x 2 min lopen 1 minuut wandelen gedaan. Vandaag dan 3 min loopjes? Wil niet te hard gaan en weer overbelast raken maar moet wel over 6 weken 10 km lopen
.
lies_sparkle schreef:Ik heb hem iets aangepast naar 500m ipv 4.Ik heb net samen met mijn vriend een VIT training gedaan. 3 km inlopen - 3 x (400 m 5:00 min/km, 400 m 4:30 min/km) - 4 minuten rust - 3 x (400 m 5:00 min/km, 400 m 4:30 min/km) - 3 km uitlopen.
leonie87 schreef:Waah wat tof Eef! Gefeliciteerd met je huwelijk!
Wat liep je op je max toen je vertrok? Dat geeft een beter beeld van waar je nu eht beste me kan starten. Wel een hele goede reden om even rust te pakken van het lopen en zo van je overbelasting af te komen![]()
Owja Samantha dat heb ik ook wel vaker idd! Maar ook met oudere mensen die wandelen in het bos...
Ik heb gister de spinningles weer voor de helft gegeven maar voelde wel na 5 nummers ongeveer mijn knie. Vooral in de zittende klim stukken. Twijfelde even om te stoppen maar dat doe je niet zo snel op het podium natuurlijk![]()
Misschien ook wel eens leuk om te laten zien hoe zo een les er ongeveer uitziet in hartslag:
[ Afbeelding ]
Mijn max ligt rond de 165 met hardlopen.
Aangezien ik vanavond training geef en dus zelf niet naar mijn bootcamp kan EN mijn dochtertje een paar uur buitenspelen is, kon ik mooi gaan lopen. Ik had de interval van Lies onthouden omdat die me leuk leek.lies_sparkle schreef:Ik heb hem iets aangepast naar 500m ipv 4.Ik heb net samen met mijn vriend een VIT training gedaan. 3 km inlopen - 3 x (400 m 5:00 min/km, 400 m 4:30 min/km) - 4 minuten rust - 3 x (400 m 5:00 min/km, 400 m 4:30 min/km) - 3 km uitlopen.
De eerste 3km gingen wel goed maar de 2de keer moest ik er wel echt hard voor werken. Ik voelde de spinning nog wel flink in de beentjes. Ik heb in de rust mijn handschoenen uit gedaan en daarbij denk ik mijn horloge verdraait want die heeft de 2de stint mijn hartslag niet fatsoenlijk gemeten. Hij zei dat ik in zone 2 zat terwijl ik echt kapot ging.
[ Afbeelding ]
Nu weer wat last van knieZucht, het was bijna helemaal weg.