Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 07:43

Ieris gaat volgens mij.

Ik ben heel vaak alleen naar wedstrijden en trails gegaan, gewoon ter plekke een gesprekje aanknopen met iemand. Of anders niet en met jezelf bezig zijn. Kijkt niemand van op en is niet raar. Maar met iemand is altijd net wat leuker.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 08:22

Inderdaad, je hebt altijd aanspraak omdat je hetzelfde doel hebt! Ik vind het ook gezelliger om samen te gaan, vooral omdat we vaak een lange reistijd hebben en ik heb natuurlijk het geluk dat ik veel met mijn man samen loop :j

Wat een grap Ieris :=

Nieuwe schoenen is altijd leuk Schemerdier!

Beterschap Namiro :(:)

Ik ga later vandaag lopen, de hoefsmid staat zo op de stoep en daarna moet ik toch echt mijn mailbox door. Ik liep al achter naar NY en dat is er niet beter op geworden de afgelopen week. Het waait hard en het regent, dus ik vind het niet erg om het nog even uit te stellen :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:56

Gecondoleerd Ninus, da's geen leuke thuiskomst.

Ieris, ik kan niet echt een groot verschil merken met of zonder zooltje. Toen ze me het verschil liet voelen met en zonder zooltje kon ik wel voelen dat ik rechter sta maar of ik er veel baat bij heb qua blessurepreventie... geen idee.
Squats (auw knie), plank en lunge ken ik wel. Wat is de kikkerloop? Behalve een loop in Haarlem? :))
Gelukkig dat de verkeerde route niet aan je horloge lag en wat gaaf dat je en nieuwe route ontdekt hebt.

Schemerdier, toen ik in opbouw was vond ik er ook vaak niets aan. Naarmate je vaker loopt, en je conditie verbetert, wordt het wel een stuk leuker. Samen met anderen lopen vind ik ook altijd gezellig.
Heb je nog een paar schoenen kunnen vinden?

Wat balen, Namiro. Beterschap!

Ik loop ook meestal mijn loopjes in m'n eentje. En als ik samen met iemand ben, dan verschilt het tempo soms waardoor ik nog in m'n eentje moet lopen.

Gisteren 10 km met mijn collega gelopen en dat ging best fijn! Mijn heup voelt met het lopen nog wat stijfjes aan dus ik hoop dat de fysio maandag nog wat voor me kan betekenen.
Morgen heb ik 15 km op de planning. Volgende week de Dark Trail in Lauwersoog en ik durf stiekem te hopen dat ik toch RFR Drentse AA kan lopen die week erna.

Oh herstel, Dark Sky Trail in Lauwersmeer... toch maar even het adres goed uitzoeken, voordat ik ergens anders sta. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:48

Is dat een trail in het donker??

Ik heb vanmorgen 28km getraild op de Loenermark. Ik ben maar 1 persoon tegengekomen, verder niemand.
Heerlijk die rust. Wel regen, maar viel op zich mee.
Wel vanaf 15km last van mijn rechtervoet, daar zit al een aantal dagen een plek die niet fijn voelt. Ik vermoed dat ik vorig weekend iets verrekt heb tijdens het trailen.
Wel een prachtig clubje edelherten gezien, dat was al lang geleden.

Afbeelding

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:10

Gaaf die edelherten!
Ik geniet van jullie motiverende verhalen haha.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:15

Wat heerlijk SV <3 en blijf vooral veel foto's delen, ik geniet er elke keer van. Balen van je voet.

Ik ga er wel vanuit dat je bij beide bent Puera *\o/* Wil je naar Lauwersmeer :+ ook meerijden? Of is dat voor jou niet handig?
Is inderdaad in het donker SV! Ben heel benieuwd!

Ik heb de dikke bui van net even afgewacht en ga zo een rondje 14km. lopen. Heb er wel even zin in, hoop dat ik mijn hoofd weer even leeg kan lopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:44

Ik rij wel rechtstreeks naar Lauwersmeer. Heb het ook even bij onze loopgroep in de groep gegooid, misschien gaat nog iemand van hen mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:35

Wat tof dat die in het donker is, dat is zo leuk! Heb je een goede hoofdlamp?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:54

Succes met de run in het donker! Cool.

En wat een heerlijke loopjes weer :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:48

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:13

Het is helder, heb ik besteld :))

Ja, best wel. Moest uit mijn tenen komen, het was windkracht 5+, hagelbuien, ik ben moe, verdrietig, leeg en het bad bleef mijn naam maar roepen. Ik zweer het. Maar ik ben gegaan, zelfs tijdens een bui. 75min, 13km. Morgen dag vrij en dan zondag de halve (training).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:59

Puera schreef:
Ik heb een ‘troetelbeertje’ voor het geval ik echt niks meer zie. Maar ik hoop dat het helder weer is. https://www.decathlon.nl/p/hardloop-lic ... mc=8573980

Nog lekker gelopen, Ninus?

Ik heb een paar keer in het donker in het bos getraild en dan heb je je lamp echt hard nodig.

Ninus wat heb je goed doorgezet.

Ik heb al een paar dagen last van de zijkant van mijn rechtervoet.
Ik ben heel bang dat het een stressfractuur is. Vanmiddag ging het nog, maar nu strompel ik en het doet veel pijn. Ik ben nu aan het koelen.
Misschien maandag maar even de huisarts bellen. Ik heb wel vaker pijntjes bij het lopen, maar dit is wel pijn met de hoofdletter P.
Enorm k*t. Zit er zo niet op te wachten.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:09

Klote SV, kan me heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Ik duim dat het meevalt :(:)

Het is de bedoeling dat we geen lamp gebruiken, geen idee wat de organisatie geregeld heeft om dat re compenseren. Ik neem natuurlijk wel mijn lamp mee, voor het geval dat, ik ga niet mijn benen breken :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:27

Is het in het bos?
Dan zou ik het echt onverantwoord vinden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:30

We hebben hier niet zoveel bos, dat kan ik me dus niet voorstellen :D
En de organisatie zal er wel over nagedacht hebben, als dat niet het geval is dan hebben we licht bij ons of gaan we weer naar huis, we gaan het zien.

Ik ga overigens wel een keer 2 keer per dag lopen toepassen, de nachtloop is 12km en ik moet er 23, dus wil in de ochtend nog een 10 doen. Eens kijken hoe dat gaat.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:42

Ik kan me niet voorstellen dat het daar bosrijk is, inderdaad. De organisatie zal echt wel weten wat ze doet maar misschien ben ik te goed van vertrouwen. :+

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:04

Ja klopt, ik en Suusje doen morgen de 15km trail in Dieren, heb er zin in!

Puera, leuk zeg een night trail, heb zelf nog bijna nooit in het donker gelopen, maar misschien hangt er een lint van lampjes en lampionnen langs het parcours?
Heb wel eens een nachtwandeling gehad met allemaal vuurkorven op de route, was mooi gedaan.
Ben benieuwd naar jullie night trail!
Bij de kikkerloop ga je gehurkt zitten, en verplaats je je met je handen van links naar rechts.
Haha wist niet dat daar een echte loop van bestond!

SV, wat prachtig zeg, weer mooi op de Loenermark geweest, mooi dat je dat groepje herten bent tegen gekomen.
Jee wat baalen zeg van je voet, goed dat je aan het koelen bent.
Hoop echt heel erg voor je dat het meevalt, en dat je snel weer pijnvrij kan lopen.

Ninus, knap dat je nog 14km hebt gemaakt in de regen! Goed bezig, en dat met een roepend bad, pff ik zou ook graag naar dat bad luisteren!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:11

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:29

Ok als het geen moeilijke bospaden zijn zal het wel meevallen.
Veel plezier in ieder geval!
En ook bij de Jutbergtrail.

Ik denk dat ik straks de hap even bel om te overleggen, kan bijna niet op mijn voet staan.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:17

Oei SV.. dat klinkt niet goed!
Ik zou even bellen als je het niet vertrouwd.. straks maak je onverhoopt meer stuk cq wordt het alleen maar erger..
tot die tijd: pootje omhoog??

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:20

Jeetje, wat loopt iedereen hier veel :oo . 15 km wordt dan een loopje genoemd. Ik doe een kabouterrun denk ik dan :+

Ninus. Veel sterkte. Wat een nare terugkomst zo.

En een run in het donker. Ook best bijzonder. Hopelijk is dat goed te doen met de voorziene verlichting.

Prachtige foto Supervixen. Tegen dat ik alleen ga hoop ik dat ook nog eens te kunnen zien. En mag ik vragen waarom je met stokken loopt? Is dat een speciale techniek?
En veel sterkte/beterschap met je voet. Klinkt niet echt fijn zo nee. Even bellen kan dan zeker geen kwaad.

Ik ben donderdag naar de loperscompany in Breda geweest. Fijne man daar. Voeten weer doorgelicht. Schoenen van 10 jaar oud konden nog wel in het bos, maar niet meer op de weg/baan. Ben nu naar huis gegaan met een paar asics cumulus narrow. S middags gelijk even geprobeerd en wat loopt dat anders zeg. Heerlijk! Dinsdagavond niet zo fijn gelopen, maar dan lopen we op de atletiekbaan. En dus alleen maar linksom. S avonds gelijk last van mijn linkerheup. Nog maar even aankijken en anders loop ik die training weer mee vanaf dat we s avonds ook het bos weer in kunnen (de vereniging zit in het bos).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:58

Ik ben ook begonnen met korte afstanden, maar vind meer voldoening in de lange afstanden.
21 tot 25km is nu mijn favoriete trainingsafstand, maar ik loop ook graag marathonafstanden op de trails. Als ik niet zou werken, zou ik die zeker nog veel vaker lopen dan nu. En verder.

De stokken ondersteunen je beenspieren vooral tijdens het lopen van heuvels/bergen of hele lange trails.
Ik oefen er nu heuvels mee hier in de buurt, omdat ik ze wil gebruiken tijdens het trailen op Madeira en in Luxemburg.

Ik heb net de hap gebeld. Voet hooghouden, koelen en pijnstilling nemen. Hoefde niet langs te komen.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 25-02-23 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:18

We zijn allemaal begonnen met de kabouterafstanden hoor :D En als het daarbij blijft is het toch ook prima? Ik heb één keer een marathon gelopen en heb er voor dit jaar 2 gepland, maar als dat niet lukt is het ook prima. Ik geniet van de trainingen en het plannen en vooral van het buiten zijn en de natuur.

Fijn dat je nieuwe schoenen goed bevallen, altijd leuk!

Veel plezier Ieris en Suusje! Het weer is hier wat wisselend, harde wind, maar de zon schijnt nu, hoop dat jullie het ook droog hebben!

Echt balen SV.... maar even in de rust, dat valt vast niet mee :(:)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:33

Orchidee, welke afstand je ook loopt: het is een prestatie. Je traint ervoor en je doet het toch maar. You beat the couch!
Ik heb de neiging om de afstanden die ik loop een loopje of rondje te noemen maar dat is om het beestje een naam te geven. :o Ook ik ben begonnen met wat je noemt een kabouterafstand. Niemand wordt geboren met een conditie die je in staat stelt om van nul af een hele marathon te lopen, om maar eens iets te roepen. Iedere hardloper moet daarvoor trainen.

Hopelijk ga je veel plezier van je nieuwe schoenen hebben.

Balen SV, maar even rustig aan.

Vanochtend een route ;) van 15 km gelopen. Moest zonder muziek want mijn telefoon was leeg. Ik gebruik m’n oude Nokia als radio.
Desalniettemin heel fijn gelopen.
Afbeelding
Enkele moment na deze foto kreeg ik een hagelbui op m’n kop. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:40

Iedereen is inderdaad begonnen met de kabouterruns.

Om even in perspectief te zetten, toen ik de indian summer ultratrail liep in Drenthe, 54km, toen mijn verste afstand, was ik zo trots op mezelf.. maar toen werd er ook gezegd: gefeliciteerd, je hebt de kidsrun van de ultraruns gelopen :+ .
Tja bij deze afstand begint het ultrarunnen eigenlijk pas :')
Dan voel je je eerst toch ook een beetje een beginner met allemaal mensen om je heen die bergultra's lopen en nog veel verder lopen.
Iedereen begint ergens hè en of je nou 3, 30 of 300km loopt, je bent gewoon goed bezig. Jouw prestatie telt.