Het corona vaccin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 06:44

SusanH schreef:
verootjoo schreef:
Gut wat een schrijfstijl heeft die mdh. Niet om aan te zien.

Ik herken het overigens niet, hier ging het gewoon normaal.
M’n zusje in Eindhoven kon wel op dezelfde dag terecht toen ze belde :+

Dat is ivm werk in de zorg toch? Dat is een ander telefoon nummer.

Mijn collega's en ik hebben op dat nummer (2x moeten bellen ivm astra stop) ook best moeten wachten. Ik 22 min. Andere collega langer dan een half uur.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:48

Dit kan haast geen toeval meer zijn, knap k*t:

Voor het eerst is in Nederland iemand overleden aan gezondheidsklachten die een bijwerking van het coronavaccin van AstraZeneca zouden kunnen zijn, meldt bijwerkingencentrum Lareb. De vrouw kreeg last van een combinatie van trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes. De bloedprop kwam bij de longen terecht en die embolie is de vrouw fataal geworden. Een verband tussen het vaccin van AstraZeneca en de klachten is niet aangetoond, maar wordt nog onderzocht.

Een andere persoon kreeg naast de trombose en het lagere aantal bloedplaatjes ook een hersenbloeding. In totaal hebben zeker vijf mensen de potentiële bijwerkingen gekregen. Het gaat om vrouwen tussen de 25 en 65 jaar. Het is niet bekend hoe oud de overleden gevaccineerde was. De vijf kregen zeven tot tien dagen na vaccinatie de eerste klachten. Ook in andere EU-landen begonnen de klachten toen. De mogelijke bijwerkingen waren reden voor een aantal landen met het vaccin te stoppen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:50

Ik las het ook net.
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:50

bigone schreef:
Voor de groep 60 + hadden ze veel beter een uitnodiging met datum en tijd kunnen sturen. Weet je meteen hoeveel vaccins er op een plek moeten zijn en 90 % uit deze leeftijdsgroep kan komen, alleen contact met ggd wanneer je niet kunt.

In België gaat het zo
Je krijgt een brief met locatie (per regio is er een algemene priklocatie ) en tijd. Mensen die werken hebben recht op betaald verlof om hun prik te gaan halen. Als je écht niet kan kan je geloof ik laten omzetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:53

Heel triest.

Ik lees net op NU.nl dat het advies voor 1 prik na besmetting wordt overgenomen en dat mensen die al 1 prik hebben gehad zelf worden gevraagd hun afspraak af te zeggen. Ik ga dus mijn 2e afspraak afzeggen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:26

bigone schreef:
Voor de groep 60 + hadden ze veel beter een uitnodiging met datum en tijd kunnen sturen. Weet je meteen hoeveel vaccins er op een plek moeten zijn en 90 % uit deze leeftijdsgroep kan komen, alleen contact met ggd wanneer je niet kunt.

Zo'n uitnodiging hebben we als 63 en 64 jarigen ook gekregen. Brief van huisarts en RIVM, datum en tijd. uitleg en gezondheidsverklaring erbij, gisteren op de minuut af nauwkeurig mijn prik gehad. Liep allemaal op rolletjes in de praktijk.
Misschien bedoel je wat anders, maar dit is mijn ervaring.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:28

Dat zijn de vaccins via de huisarts Charley. Zkh doen het ook zo. Het ging nu over de mensen die in de prikstraten gevaccineerd worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:02

Ik wil wel gevaccineerd worden maar die AstraZeneca zou ik nu weigeren.Ik vind het te eng na alle verhalen over bijwerkingen.Ik ben 67 en heb nog geen oproep/uitnodiging gehad voor welk vaccin dan ook.Ik denk dat ik ze allemaal zou accepteren,want ik wil ook dat het normale sociale leven terugkomt,maar die AZ vertrouw ik niet. Dat is trouwens ook net degene waar vanuit religieuze hoek bezwaren tegen waren omdat dit vaccin ontwikkeld zou zijn met behulp van cellijnen van een geaborteerde baby.Het Vaticaan laat iedereen onder hun jurisdictie inenten met Pfizer.Ze hebben alle inwoners van Vaticaanstad die dat wilden inmiddels al ingeent met Pfizer en nodigen nu de daklozen uit die in de buurt van de St.Pieter bivakkeren.Ook met Pfizer. Overigens,ik ben zelf helemaal niet medisch geschoold en dus ook afhankelijk van de berichten die ik krijg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:07

Anjali, dat over geaborteerde foetussen is al vaak heel duidelijk uitgelegd. Zoek en gij zult vinden. Wij zijn net onder de 65 en krijgen dus AZ, niet leuk maar wel noodzakelijk om de maatschappij weer open te gooien. Ik zie ook liever dat bvb Pfizer eventjes 10 miljoen extra aan ons land levert maar helaas.
En Vaticaanstad , waar hebben we het over, nog geen 1000 inwoners.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:10

Wel jammer dat Nederland blijkbaar 30% van de Pfizers die nog moeten komen 'uitleent' aan Oost Europese landen. Dat we nu eerst 'ns onze eigen bevolking gevaccineerd krijgen! Oost Europa shopt ook al in Rusland naast dat ze de vaccins volgens de EU verdeling krijgen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:10

secricible schreef:
Dat zijn de vaccins via de huisarts Charley. Zkh doen het ook zo. Het ging nu over de mensen die in de prikstraten gevaccineerd worden.

Dank je, misverstand opgelost.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:27

bigone schreef:
Anjali, dat over geaborteerde foetussen is al vaak heel duidelijk uitgelegd. Zoek en gij zult vinden. Wij zijn net onder de 65 en krijgen dus AZ, niet leuk maar wel noodzakelijk om de maatschappij weer open te gooien. Ik zie ook liever dat bvb Pfizer eventjes 10 miljoen extra aan ons land levert maar helaas.

Dat is wel waar ik me als gelovige op orienteer.Ze hebben daar heel veel besmettingen gehad maar schijnen nu covid-vrij te zijn.De meeste inwoners daar zijn flink op leeftijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:29

anjali schreef:
bigone schreef:

Dat is wel waar ik me als gelovige op orienteer.Ze hebben daar heel veel besmettingen gehad maar schijnen nu covid-vrij te zijn.De meeste inwoners daar zijn flink op leeftijd.

Oriënteer je dan ook even op de wetenschapskant.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:45

Gistermorgen gebeld en wij konden als zorgverlener al gistermiddag terecht in Middenmeer.
Had me ingesteld op lang wachten aan de telefoon, maar na 2 keer overgaan werd er al opgenomen.
Hele lijst door genomen, en kreeg wel te horen dat ik vooraf eerst nog even langs de arts moest, ivm mijn bloedverdunners.
Daar aangekomen, dus langs de arts, mocht alsnog meteen door en geen wachttijd
en zo de vaccinatie erin. Kwartiertje wachten en naar huis.
Nu alleen een gevoelige arm.
En omdat ik in januari positief getest was, hoef ik nu maar 1vaccinatie. *\o/* *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:48

anjali schreef:
bigone schreef:

Het is je ook bewust dat moderna en pfizer diezelfde cellijnen gebruikt hebben tijdens hun preklinische testfase?
Er is geen vaccin dat niet linksom of rechtsom een keer iets met humane cellen te maken gehad heeft. Is het niet voor productie dan wel voor tests.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:52

elnienjo schreef:
Wel jammer dat Nederland blijkbaar 30% van de Pfizers die nog moeten komen 'uitleent' aan Oost Europese landen. Dat we nu eerst 'ns onze eigen bevolking gevaccineerd krijgen! Oost Europa shopt ook al in Rusland naast dat ze de vaccins volgens de EU verdeling krijgen.

Waar komt dát statement nou weer vandaan?? :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:57

Er is een levering van 10 miljoen vaccins door Pfizer ipv het najaar nu geleverd. En op basis van de verdeling scheelt dat 30.000 vaccins voor Nederland , we krijgen er dus 100.000 ipv 130.000 eerder geleverd . En bij een aantal mensen is het besef nog niet ingedaald dat ikke eerst niet werkt tijdens een pandemie, ikke eerst en andere landen veel later betekend veel meer ellende mbt mutaties.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:59

Femke_Tweety schreef:
elnienjo schreef:

Waar komt dát statement nou weer vandaan?? :roll:

Nos v gisteren debk ik, hoewel er net iets anders staat:

Citaat:
Nederland wil vaccins afstaan aan vijf 'achterlopers' in EU
Nederland en nog achttien andere EU-landen zijn bereid 30 procent van hun deel van de 10 miljoen vervroegd geleverde Pfizer-vaccins af te staan aan EU-landen die het moeilijk hebben met hun vaccinatiecampagne.

Het gaat om ruim 116.000 prikken die Nederland wil afstaan, bestemd voor onder meer Kroatië, Letland en Slowakije, meldt de Nederlandse vertegenwoordiging. De vaccins zijn bestemd voor landen die achterlopen bij het Europees gemiddelde. Ze vormen daardoor mogelijk een gevaar voor de Europese volksgezondheid.

Oostenrijk en andere EU-landen willen niet meewerken aan de herverdeling. Die landen klagen erover dat zij minder vaccins hebben dan andere landen. De houding van Oostenrijk, dat juist boven het EU-vaccinatiegemiddelde zit, wekte de afgelopen tijd wrevel bij andere lidstaten.

Nederland zal nu per saldo 272.000 vaccins krijgen uit de verwachte Pfizer-levering.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:20

Hoe zat dat nou met het vaccineren van de echtgenoten, ik kan daar niks over terugvinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:26

Heel verstandig om te zorgen dat die landen meer kunnen prikken dus. Daarbij gaat het om vervroegd leveren, dus normaal was dit nog lang niet beschikbaar. Goed bezig, ikke ikke heeft geen zin als bij de buren een andere variant kan ontstaan die zich niks aantrekt van jou vaccin.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:28

nynke55 schreef:
Hoe zat dat nou met het vaccineren van de echtgenoten, ik kan daar niks over terugvinden?

Dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb er 1x iets over gelezen ergens, maar kan er nu niks meer over terug vinden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:34

@elnienjo: het virus kent geen grenzen. Het zal dus overal ter wereld rondgaan.
Ik maak me er niet druk om dat er ook vaccins naar andere landen gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:35

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik nu met die verhalen over AZ ook wel denk, laat die Pfizer maar hier, geef de AZ maar weg voor daar de oudere.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:42

Mensen help mij :+
Ik kan mij morgen laten vaccineren met astrazeneca, maar ik twijfel enorm. Ik vind het doodeng door alle verhalen rondom deze vaccinatie. Heeft iemand zich hier laten vaccineren met AZ? Ik heb niet heel het topic door gelezen, sorry daarvoor

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:43