Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:29

bigone schreef:
Op nu.nl staat een overzicht wie wanneer aan de beurt is om gevaccineerd te worden.

Ik volgende maand. Met het vaccin van mijn nieuwe baas die betrokken is bij het Oxford vaccin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:32

Suzanne F. schreef:
friezenfan2 schreef:
Nee ik geloof niet dat we 19 januari hier uit die lockdown gaan.

Ik ook niet. Ik zie eerder 1 maart gebeuren.

Vriendin werkt in ziekenhuis en daar zeggen ze zeker niet voor carnaval en voorjaarsvakantie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:32

Eerst maar is zien die planning van het vaccineren. Ben benieuwd of ze risicogroep nog gaan specificeren.

djinnie

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:34

Nou, met die britse variant die ook makkelijker onder kinderen lijkt te verspreiden, heb ik eeb risicovolle "bubbel". Kinderopvang en van de 16 hebben we er vandaag 'gewoon' 12, allemaal geverifieerd met minimaal 1 ouder met cruciaal beroep. Dat zijn dus 12 ouders met overdracht en 12 kinderen en 2 pedagogisch medewerkers op de groep. Onmogelijk om anderhalve meter te bewaren tot mijn collega.
Ook de school van mijn kinderen (en nee, mijn kinderen gaan niet naar de noodopvang, mijn ex man heeft geen cruciaal beroep en ik kan gelukkig zelf wat minuren maken op mijn werk) bericht dat er veel meer kinderen van de noodopvang gebruiken maken tov golf 1. De rek is er uit bij veel ouders en daar kan iedereen sarcastisch over doen, maar het is wel zo.

Ik vraag me dan serieus af of het 'sluiten' van kinderopvang en basisscholen zo het gewenste/beoogde effect gaat hebben. Wij draaien op de kinderopvang met een meer dan 50% bezetting...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:38

Hoe dan Djinnie?
Hier mag je alleen komen met twee ouders met cruciaal beroep als je het echt niet anders kan regelen. Anders kan de hele opvang net zo goed open zeggen ze, aangezien hier heel veel mensen zijn met cruciaal beroep. Sowieso is die lijst erg lang. Vorige lockdown draaiden ze bijna de normale bezetting met kinderen van ouders die een verklaring voor noodzakelijk werk hadden :=
Er is nu dringend verzoek gedaan eerst zelf te regelen en alleen te komen als echt niet anders kan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:43

verootjoo schreef:
Hoe dan Djinnie?
Hier mag je alleen komen met twee ouders met cruciaal beroep als je het echt niet anders kan regelen. Anders kan de hele opvang net zo goed open zeggen ze, aangezien hier heel veel mensen zijn met cruciaal beroep. Sowieso is die lijst erg lang. Vorige lockdown draaiden ze bijna de normale bezetting met kinderen van ouders die een verklaring voor noodzakelijk werk hadden :=
Er is nu dringend verzoek gedaan eerst zelf te regelen en alleen te komen als echt niet anders kan.

Volgens de overheid is het 1 ouder met een cruciaal beroep dus als ouders het niet eens zijn met de beslissing van de opvang kunnen ze dat aanvechten.

Ook wij hebben veel meer leerlingen die we opvangen. Examenleerlingen moeten naar school maar ook van de noodopvang, inderdaad van ouders van cruciale beroepen. Die geven aan mijn kind doet niks als ik niet thuis ben dus kan hij op school de lessen volgen. Dit aantal is veel groter dan vorig jaar. Bij ons valt dit aantal nog mee maar bij m’n vriend op school is dat aantal verdubbeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:48

Coby schreef:
Je wilt niet weten hoeveel boze ouders ik inmiddels in de mail hebt....
Als de sluiting nog langer duurt zet ik de mail uit ;)

Kunnen ze beter naar Den Haag mailen. Maar ik snap ze wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:56

Ik had al bij het begin gezegd dat de lockdown langer gaat duren. Nu vooral doorpakken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:59

Dan is het, achteraf gezien, toch nog steeds best heel snel? Van Maart tm Juni, is iets van 1,5 jaar.. normaalgesproken duurt het ontwikkelen van vaccins en medicijnen veel langer, heb ik zo hier en daar gelezen..
Als er eind juni een heleboel mensen geent zijn, is dat best heel vlot denk?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:05

Wanneer besluiten ze eigenlijk of de scholen etc weer open gaan of nog langer dicht blijven?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:08

Saskia9 schreef:
Wanneer besluiten ze eigenlijk of de scholen etc weer open gaan of nog langer dicht blijven?

Ik denk volgende week?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:09

Dinsdag de 12e komt er weer een persconferentie. Een week ervoor werd gezegd.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:12

Ahhh oke, kon al niks vinden over vanavond, maar volgende week dus. Dankjewel!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:17

Niet de 19e pas?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:29

Scholen open en dan met de oude voorwaarden. Afstand houden tot de leerkracht, halve groepen. Niet komen wanneer je snottert en hoestend in de klas moet zitten zie ik dan wel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:33

bigone schreef:
Engeland gaat tot half februari in strenge Lockdown, Duitsland heeft verlengd , iemand nog het gevoel dat hier de negentiende de boel weer open gaat ? Denk het niet .

Hier zijn de online lessen gestart, gelijk met de waarschuwing dat het nog wel 2 weken langer kan duren. Dus ik zie ze de 19e nog niet naar school gaan.

Kinderen zitten in het donker op bed in hun pyama les te volgen, vraag me dan af waarom, pa en ma aan het werk of maakt het ze niet uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:37

Coby schreef:
Scholen open en dan met de oude voorwaarden. Afstand houden tot de leerkracht, halve groepen. Niet komen wanneer je snottert en hoestend in de klas moet zitten zie ik dan wel zitten.

Ik niet. Telkens als de scholen even open zijn gaan de besmettingen omhoog. Zekers met het middelbaar onderwijs. Ik denk dat we onder andere een redelijke zomer hebben gehad omdat de scholen dicht waren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:38

Ik denk dat het teveel strijd oplevert om ze in de kleren te krijgen. En dat ze dan denken, als ze eindelijk aan het schoolwerk zitten...laat die pyjama maar zitten. Pick your battles, zeker als je nog minstens 2 weken moet. En waarschijnlijk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:42

SusanH schreef:
Ik denk dat het teveel strijd oplevert om ze in de kleren te krijgen. En dat ze dan denken, als ze eindelijk aan het schoolwerk zitten...laat die pyjama maar zitten. Pick your battles, zeker als je nog minstens 2 weken moet. En waarschijnlijk meer.

Op bed?
Oh, nou hier is het gewoon er uit met je luie donder en aan tafel voor die computer. Die leraar staat zijn werk te doen en heeft dingen voorbereid en dan is het minste wat kindlief kan doen is gewoon gekleed aan tafel zitten en de les volgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-21 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:43

Ik denk dat er vaak vergeten wordt hoe het voor de kinderen is, ineens thuis school moeten krijgen. Sommige krijg je dan gewoon moeilijk gemotiveerd om aan te kleden denk ik? Helemaal pubers...
Hier elke ochtend half 9 online met de hele klas voor instructies, groep 3. Waren gisteren degene die online waren allemaal netjes gekleed.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:44

Sizzle schreef:
1 land is ver voor op schema: Israel.
Die hebben al 15% van de bevolking geprikt.

Jep. Zag gister nog een stuk op tv hierover. Op 6 weken vaccineren ze daar de hele bevolking.
Maar het werkt daar ook iets anders als hier in Europa :D
Ze hebben er een heel erg goed uitgewerkt gezondheidssyteem. Er wordt 24/24 en 7/7 gevaccineerd. Iedereen die een scholing heeft om te prikken, wordt opgeroepen om te komen werken.
En last but not least... ze hebben hun hele voorraad vaccins al een tijd geleden een beetje ' op de gok ' gekocht aan 30USD per stuk om zeker te zijn van de leveringen :$ :$ :Y)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:47

Mindim schreef:
Coby schreef:

Ik niet. Telkens als de scholen even open zijn gaan de besmettingen omhoog. Zekers met het middelbaar onderwijs. Ik denk dat we onder andere een redelijke zomer hebben gehad omdat de scholen dicht waren.

Dat gaat blijven de categorie waar echt veel besmettingen zijn moeten naar school.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:47

Mindim schreef:
SusanH schreef:

Op bed?
Oh, nou hier is het gewoon er uit met je luie donder en aan tafel voor die computer. Die leraar staat zijn werk te doen en heeft dingen voorbereid en dan is het minste wat kindlief kan doen is gewoon gekleed aan tafel zitten en de les volgen.

Niet alleen voor de pubers. Ook voor de ouders voor wie alles gewoon door gaat. En niet alle ouders hebben evenveel energie om elke dag de strijd aan te gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:48

Mindim schreef:
SusanH schreef:

Op bed?

Tja... deden alle ouders dat maar. Wij mogen ze dus niet eens verplichten de camera aan te doen. Ook niet voor de start van de les.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:51

Ben heel blij dat we dat wel als regel hebben nu :j
En reken maar dat ze dan aangekleed zijn: :))