Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:28

Daarom nu ruimte voor een lekker toetje :D

Afbeelding

Gepocheerde peer met kardemom, kaneel en Griekse yoghurt.
Mijn stoomoven bevalt tot nu toe super :j Terwijl ik onder de douche stond in 15 minuten gepocheerde peer :)

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:30

Balen NBN.. :(

Pallatin, viel me een beetje tegen :’) Maar geeft niet, volgende keer beter! Wat goed dat lopend naar de supermarkt ging! Iets is weer beter dan niets toch :D

Goed bezig Musli en Gaucho! *\o/*
Interval viel een beetje tegen, maar je moet toch ergens beginnen. Ivm gewicht mag ik eigenlijk ook nog niet hardlopen voor mn knie.. oude rot blessure.

Ben ook wel toe aan een fijn weertje.. kom maar door! {:}

Ohhh Gaucho! Lekker! Geniet ervan! :9

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:33

Ah balen NBN :(:) .

Lekker bezig dames!
Hier weer langs de pony’s geweest. Beetje rare dag gehad op t werk, dus was emotioneel een beetje op -O- .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:40

Zorro_ schreef:
Balen NBN.. :(

Pallatin, viel me een beetje tegen :’) Maar geeft niet, volgende keer beter! Wat goed dat lopend naar de supermarkt ging! Iets is weer beter dan niets toch :D

Goed bezig Musli en Gaucho! *\o/*
Interval viel een beetje tegen, maar je moet toch ergens beginnen. Ivm gewicht mag ik eigenlijk ook nog niet hardlopen voor mn knie.. oude rot blessure.

Ben ook wel toe aan een fijn weertje.. kom maar door! {:}

Ohhh Gaucho! Lekker! Geniet ervan! :9

Lastig dat je met je oude blessure nog niet zoveel mag. Hopelijk gaat hij niet weer opspelen door je interval van vandaag... Alle begin is moeilijk, maar de aanhouder wint!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:47

Minder gewicht maakt daar ook wel echt verschil voor. Ik heb rechts een slechte herstelde gebroken knieschijf, en in de enkel nog een zootje ijzerwerk van een breuk anderhalf jaar geleden. Gecombineerd met meerdere malen gescheurde enkelbanden aan beide kanten kon ik echt niet hardlopen, maar loop nu eigenlijk meerderen malen per week meer als een uur, en ben nog steeds verder aan het opbouwen, zonder problemen. Had ik met 20 kilo meer echt niet gekund.

Problemen met mijn gewrichten was voor mij ook 1 van de grootste redenen om te starten met afvallen, ik zag 1 van mijn favoriete hobbies, bergwandelen, steeds meer in gevaar komen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:54

Ik heb inderdaad ook minder last van de gewrichten als ik minder weeg. Is eigenlijk natuurlijk gewoon logisch.
Zou wel willen hardlopen maar met fibro en hypermobiliteitssyndroom wordt het best lastig.
Ook links een schop tegen m'n knieschijf gehad van een mini dus die kant is helemaal ruk.
En 4 jaar geleden bekken op 4 plekken gebroken.
Skeeleren lukt wel en crosstrainer ook.
Al staat de laatste al een half jaar stof te vangen :')
Skeeleren moet ik weer eens mee beginnen.
Laatst wel weer een rondje gedaan maar met dat rare weer de laatste weken niet erg prettig als de wegen steeds zo nat zijn.

Deze week weer wat strakker met eten, liet het een beetje versloffen en was dus een halve kilo zwaarder.
Gelukkig is de schade dus beperkt.

Vanavond asperges gehad :9 :9 zo lekkkeerrr.
En van de schillen en kontjes net soep gemaakt voor morgen.

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:58

Gaucho hoe ziet jouw voedingspatroon er nu uit? Voer je je gerechten in of is het op gevoel? Je bent voor mij wel echt een voorbeeld in hoe afvallen kan zijn :j smakelijk eten met goede producten. Je hebt me echt geinspireerd in een andere mindset!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:58

Goed bezig Claudia! Vooruit denken en vooruit plannen. Dat werkt altijd heel goed in dit proces :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:20

ClaudiaHS als je maar beweegt toch? :D Skeeleren lijkt mij heel gaaf, maar ben een beetje een brokkenpiloot dus weet nog niet helemaal of dat verstandig is :o

Negerzoen wat leuk om te horen :D En zo ervaar ik het zelf ook, ik heb nog nooit zo gevarieerd en lekker gegeten :j Ik gebruik nog wel een app, maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat ik die niet meer nodig zou hebben. Ik heb nu wel een aantal basisrechten / hoeveelheden in mijn hoofd waarbij ik bijvoorbeeld voor lunches en ontbijt beide rond de 400kcal uitkom. Dus standaard bv 250 gram kwark, 25 gram granola en 100gram fruit. Of 40 gram couscous of bulgur als lunch salade. Op een dag met meer beweging voeg ik daar dan iets extra's aan toe. Inspiratie voor variatie op de basis recepten haal ik dan weer van Pinterest, of van de producten die in het seizoen / aanbieding zijn. De boeken van de 'bakplaat' serie zijn een enorme inspiratie voor gezond en makkelijk avondeten. Avondeten plan ik een week vooruit op een leuke planner, en daar doe ik dan ook 1x in de week boodschappen voor. Het is voor mij echt beter om niet te vaak in de supermarkt te komen, minder verleiding :o

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:52

Es_ther schreef:
Ah balen NBN :(:) .

Lekker bezig dames!
Hier weer langs de pony’s geweest. Beetje rare dag gehad op t werk, dus was emotioneel een beetje op -O- .

:(:) Hopelijk morgen weer een beetje bijtanken Esther.....kan me voorstellen dat zo’n dag je veel energie kost....

@ Zorro, wel knap dat je het geprobeerd hebt, en anders iets gaan doen wat je lichaam wel goed aan kan.

Ik ben van plan om vrijdag weer eens een dressuurles te nemen, dat is er al maanden niet van gekomen. Ben heel benieuwd hoe mijn rij-conditie nou is... :D Morgen weer op de weegschaal, hopelijk zit ik weer tussen de 72-73, maar ben benieuwd gezien de weinige beweging de afgelopen dagen...vandaag uiteindelijk 8600 stappen gezet...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:02

Oeh leuk Pallatin! Benieuwd hoe je les ging :D !

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:13

Vervelend Esther. Wel fijn kunnen slapen?

Musli ik ben goed van bed gekomen vanmorgen! :D Heb ook niet overdreven, ben dan bang dat ik zo weer een paar dagen eruit lig.
Tot nog toe gaat het goed, dus vandaag maar weer een rondje "gewoon" wandelen.

Gaucho jij bent het levende bewijs dat het dus uiteindelijk alsnog kan lukken! :D
Denk dat die kilo's inderdaad wel zwaar meewegen hoor. Maar ook zoveel last van de gewrichten gehad ja? Ik ben net een oma in de ochtend als ik van de trap moet...

Claudia, haha zo te horen zijn we allemaal een beetje mank hier := Niks mis met het doen wat bij je past toch? Fijn dat skeeleren wel gaat! :D

Gaucho, nee skeeleren lijkt me hier ook niet heel handig. Ben al zo'n brokkepiloot :') Heb wel op schaatsen gestaan maar voelde me zo onstabiel :=

Pallatin, ahh ja het gaat wel lukken! Als de eerste 10 kg eraf zijn dan is het al beter te doen denk ik. Dan gaat het paardrijden ook wat lekkerder.
Oeh een dressuurles weer! Succes! Ben benieuwd of je wat merkt aan je conditie :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:48

Gewicht heeft natuurlijk zeker invloed op je spieren en gewrichten. Belasting zoals hardlopen is vaak heel zwaar op de gewrichten. Fietsen, wandelen en zwemmen zijn stukken minder intens voor het lichaam.

Na mijn zwangerschap mocht ik sowieso eventjes niet hardlopen. In die tijd veel gewandeld om het eerste gewicht eraf te krijgen, zodat er inderdaad ook minder "druk" op de gewrichten kwam te staan toen ik weer begon met hardlopen... :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:06

Es_ther schreef:
Oeh leuk Pallatin! Benieuwd hoe je les ging :D !

Die les stond voor morgen gepland, maar was straal vergeten dat ik morgen bij vrienden op bezoek zou gaan, dus heb de les weer af moeten zeggen....voel me echt een domoor...ik ga wel kijken of ik vanavond ipv een buitenrit even in de bak kan gaan rijden, moet alleen even kijken hoe m’n kont zich houdt: ik heb zoveel gereden afgelopen week dat de huid helemaal schraal is... :') iets met te weinig zitvlees: het zit altijd op verkeerde plek hé? :D

Weegmoment was prima, zo’n 72,6 dus de goede draad lijkt weer opgepakt...

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:50

Jullie gaan zó snel :oo

Fijn dat je gemiddelde hartslag al daalt Musli, heel tof dat je dat goed inzichtelijk krijgt met zo’n dagelijkse challenge.

Goed bezig Zorro, wat een bijleespost! Als hardlopen wel al goed voelt en je bouwt het goed op én luistert naar je lichaam, dan is het helemaal prima om op te pakken.

Roosch, I’m in! Nog even tandje bij dus voor 1 juni haha :))

Heftig N_B_N zo’n diagnose. Het is ook heel moeilijk om met pijn te gaan bewegen, terwijl net die beweging vaak een verlichting van de pijn teweegbrengt na een tijd. Heb je hier eventueel begeleiding in van een fysiotherapeut?

Heerlijk een weekend weg Gaucho! <3 Goede dag ook gisteren :j

Esther :(:)

Met chronische aandoeningen is het inderdaad zoeken wat goed gaat en wat niet.

Veel plezier bij je vrienden dan morgen, Pallatin! En wat goed van de weegschaal!

Gewicht is inderdaad belastend voor je lichaam, met name het gewicht dat uit vet bestaat. Nu moet ik zeggen dat het bootcampen me redelijk goed af gaat en ik ondertussen ook weer 2,5km aan 1 stuk kan rennen. Misschien wel meer, maar ik ren alleen als het verplicht is van bootcamp :') , ben meer van de krachttraining. Mijn tempo is alleen maar nét iets harder dan wandeltempo, dat komt door mijn kleine longinhoud (aangeboren) en mate van ongetraindheid momenteel.

Maar voor het idee, ik weeg nu rond de 83kg bij 1.70 en ben best blij met hoe ik eruit zie in mijn nieuwe sportoutfit (die overigens erg duur werd door de bijkomende kosten omdat het uit de UK kwam >;) ). Alleen is er nog best veel ‘jiggly’ en heb ik ook met name aan mijn armen nu wat los vel. Dus nog minimaal 5kg maar misschien wel 7kg en veel spieren blijven opbouwen.

In spoiler even mijn angsten overwinnen en mezelf tonen in sportkleding :=
Je krijgt er ook echt de beste Booty ooit van zag ik in de spiegel :')
Spoiler:
Afbeelding

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:08

Precies Musli! Dus ik doe gewoon wat lekker en goed voelt momenteel :D

Oeeeeps Pallatin, stom :') Veel plezier bij je vrienden morgen. Succes met je kont, vanavond in de bak :=
Fijn dat je weegmoment goed was! :D

Oh Ine, bootcamp! Lijkt me echt verschrikkelijk hahaha. Wel fijn dat het zo goed gaat bij jou! :D
Suuuuper vette broek zeg! :)) Staat je goed hoor! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:09

Balen van de bijkomende kosten Ine, wel een toffe sportset hoor :j

Hier vanochtend m'n rondje hardgelopen toen ik de kleine man op bed had gelegd. Daarna met hem een rondje gefietst naar/door het duin. Hij ligt nu weer lekker te tukken :D

Vanavond is het tijd voor kickboksen *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:25

Staat je super Ine, die broek! Ik vind je er hartstikke slank en goed uitzien trouwens!
Ik heb met de lunch een uur gelopen en zo’n 5200 stappen gezet, ik zal niet zeggen dat ik moe was toen ik thuis kwam, maar voelde wel iets, misschien omdat ik met een rugzak vol boodschappen liep? :D

Ik heb bij de lunch 2 harde broodjes gehad, wel volkoren en met extra pitten en zaden, maar vond het echt een traktatie! :9 Al zal het niet supergezond zijn....vanavond snijbonen, dus dat compenseert t wel weer...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:27

Volkoren brood met zaden is echt wel gezond hoor :j telt alleen vaak wel flink aan qua kcal.

Ziet er toch al goed uit Ine23 +:)+ Gewoon lekker blijven doen waar jij je goed bij voelt, en als dat betekent nog een paar kilo er af is dat prima toch :j

Hier vandaag even een rustig dagje qua beweging, zo ook nog verder met cursus voorbereiden dus het blijft bij 8.000 stapjes.

Morgenochtend wel eerst maar even hardlopen, cursus begint gelukkig pas om 10 uur.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:03

5,5 km in de benen vanavond! Heerlijk langs het water tussen de weilanden door gewandeld <3

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:15

((van een meelezer: :wow: Woow Ine23 wát zie jij er goed uit! Je bent echt mooi en deze broek is super gaaf +:)+ ))

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:08

Musli, klinkt als een fijne dag! :D

Goed bezig Pallatin! Lopend naar de supermarkt geweest?

Vanmorgen ook lekker weer gehad bij het lopen Gaucho? Volgens mij wordt het steeds beter!

Hier mijn week even in kaart gebracht, ziet er goed uit qua beweging en afstanden :D
Heb alleen een blaar op mn hak sinds gister, dus stap nu even op de fiets naar stal met de kleine.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:40

Fiets is ook beweging toch :D

Hier komende 2 dagen minimaal 12 en 14 km wandelen, vanochtend 7 km hardgelopen. Met die beweging zit het dus wel goed :D

En het was inderdaad prachtig buiten vanochtend <3

Afbeelding

Afbeelding

Komende week is het Oppo ijs 1+1 gratis *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:49

Het is heerlijk weer!

Ik hou me sterk deze week, braaf aan mijn beweging gedaan en mijn eten ook netjes. Nu die weegschaal nog maar dat ding is volgens mij stuk.. :')

Ik ga lekker genieten van het mooie weer, volgens mij komt er een periode aan van redelijk lekker weer en op mijn nieuwe loungeset is het met de eerste lentezonnestralen al goed vertoeven. :j

Grootste uitdaging de komende periode: elke keer weer bewuste keuzes blijven maken en niet met een ander mee eten. Dat voorspel ik nu al. :7

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:32

Ik ben in 2020 18kg afgevallen voor mijn bruiloft. Ik heb net als de TS ook 100 pogingen gedaan met ieder mogelijk dieet en altijd gefaald of enorm gejojo'd.

Ik kwam erachter dat het bij mij vooral ging om nieuwe gewoontes aanleren en een nieuwe relatie met voedsel krijgen. Ik ben een verveling/gezelligheids eter en had echt geen inzicht in wat een normale/gezonde portie voedsel was. Ik schepte minstens net zulke grote borden eten op als mijn man bijvoorbeeld en vond het 'normaal' om een halve liter Ben & Jerry's ijs in één zitting op te eten, ieder weekend.

Ik ben begonnen met uitrekenen hoeveel ik mocht eten (via TDEEcalculator.net) en vervolgens kcal tellen via myfitnesspal, zodat ik een idee kreeg van hoeveel/wat ik ongeveer kon eten. Dit heb ik gepaard met dagelijks bewegen en later ook actiever sporten. Ik heb een Apple Watch gebruikt om mijn beweging te tracks en moest iedere dag van mezelf of een x aantal minuten aantikken of een x aantal kcal verbrand. Zo zorgde ik dus iedere dag ongeveer voor een 'deficit' van 500kcal en daarmee val je 'vanzelf' af. Wanneer je er genoeg bij beweegt is het kcal tellen ook een stuk makkelijker omdat het dan niet meer neer komt op precisiewerk. Inmiddels ben ik nu sinds augustus op hetzelfde gewicht zonder dat ik daar echt iets voor moet doen, natuurlijk nadenken dat je niet voor de 3e dag op rij een pizza naar binnen werkt maar dat spreekt voor zich denk ik.

Ik vond dat kcal tellen vroeger onzin en het heeft bij mij nooit gewerkt, tot iemand mij op het hart drukte dat je écht een weegschaal moet gebruiken en al je voedsel moet afwegen voor je het logt, omdat het gewoon niet mogelijk is om in te schatten hoeveel kcal iets is. De ene appel is de andere niet bijvoorbeeld, en wat voor mij een 'kleine' avocado is, is misschien wel gewoon een 'gemiddelde' avocado en dat scheelt bijvoorbeeld al zo 150kcal.

Ik geloof niet dat er 1 juiste manier is om af te vallen, maar deel mijn verhaal omdat ik wel geloof dat je vooral niet op moet geven en moet blijven zoeken naar wat wel werkt voor jou!

Afbeelding