Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:37

Ons bedrijf wil dat je bij de ggd test dan heb ook officieel bewijs van je corona voor je ziekmelding.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:39

Steenbok12 schreef:
Ergens vraag ik me ook nog wel af wat de meer waarde is om bij de GGD te testen. Ik weet nu dat m'n test positief is. Blijf netjes in quarantaine thuis dus wat maakt dan nog dat verschil. In theorie hebben ze geheim houdingsplicht toch dus voor m'n werk gever hoef ik het ook niet te doen want dat bewijs hoeven ze niet te zien?

Dat vroeg ik mij idd ook af maar mocht ik nog heel lang positief testen, of om andere reden een herstel bewijs moeten hebben, heb ik hem op deze manier maar voor de zekerheid. Dat was mijn voornaamste reden toch naar de GGD te gaan.

Druk was het daar toch niet. Zondag is een prima dag. We waren afgelopen zondag met z'n 4en in een mega gebouw. 2 weken geleden ook laten testen en toen vroeg ik me af of ik wel goed zat, want toen was er echt helemaal niemand. Een hele berg mensen aan het werk allemaal voor mij alleen :=

Ik hoest me nu helemaal het schompes dus ik maak mij zorgen om de komende nacht. En ik krijg oorpijn :(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:46

Mando schreef:
Ons bedrijf wil dat je bij de ggd test dan heb ook officieel bewijs van je corona voor je ziekmelding.

Volgens mij mag dit wettelijk gezien niet eens.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:48

Nee is privacy…

Ik was 4-2 positief. M’n man de week ervoor, uitbraak op z’n werk. Maar nu is er weer een uitbraak. Zo kort op elkaar. Meerdere collega’s dus nog geen 8 weken geleden ook al positief en nu weer.

Wij testen met zelftest negatief, dus als hij nu positief word weten we iedergeval dat het een nieuwe besmetting is. Maar ik hoop het echt niet :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:50

Mijn moeder deed toch een zelftest en ja hoor zo positief als maar kan.... Mijn vader had ook klachten maar hij is net uit eten gegaan dus die zit nu een restaurant even te besmetten.....

Ik ben er zo klaar mee dit is al de zoveelste keer en ik krijg het maar niet dus elke keer begint de ellende weer opnieuw :(

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:07

Steenbok12 schreef:
Ergens vraag ik me ook nog wel af wat de meer waarde is om bij de GGD te testen. Ik weet nu dat m'n test positief is. Blijf netjes in quarantaine thuis dus wat maakt dan nog dat verschil. In theorie hebben ze geheim houdingsplicht toch dus voor m'n werk gever hoef ik het ook niet te doen want dat bewijs hoeven ze niet te zien?

Mocht de booster toch bepaalde tijd geldig worden, dan heb je misschien nog iets aan je herstel bewijs.
En het is ook handig, mocht je langere tijd klachten houden, dat je aan bedrijfsarts kan aantonen dat het long covid is. Bedrijfsarts mag wel medische gegevens inzien

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:14

Iemand tips tegen hoesten?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:58

Tancreda4 schreef:
Steenbok12 schreef:

Dat vroeg ik mij idd ook af maar mocht ik nog heel lang positief testen, of om andere reden een herstel bewijs moeten hebben, heb ik hem op deze manier maar voor de zekerheid. Dat was mijn voornaamste reden toch naar de GGD te gaan.

Druk was het daar toch niet. Zondag is een prima dag. We waren afgelopen zondag met z'n 4en in een mega gebouw. 2 weken geleden ook laten testen en toen vroeg ik me af of ik wel goed zat, want toen was er echt helemaal niemand. Een hele berg mensen aan het werk allemaal voor mij alleen :=

Ik hoest me nu helemaal het schompes dus ik maak mij zorgen om de komende nacht. En ik krijg oorpijn :(

Verschilt heel erg inderdaad de drukte.

Oeh die oorpijn is naar ja. Bij mij hielp neusspray daar toch wel goed voor om de druk een beetje van de holtes te halen.

Ik hoest mij ook een ongeluk, huisarts assistente even gebeld vanmorgen voor advies. En moest eerst gewoon hoestdrank proberen voordat ze wat willen geven dus daar zijn we vandaag meteen maar mee begonnen. Hoogste dosis en gelijk maar 2 flessen in geslagen. Hopelijk slaat dat een beetje aan, vooral de avonden waren echt ramp idd.... Stik je er haast in en ben je blij als je rustig in slaap vent gevallen.

Ben wel sinds vanmiddag ineens mega verkouden.... Dacht dat we de goede kant op gingen maar blijkbaar moet dit ook nog even de revue passeren. -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:17

Ik stuur morgen wel iemand naar de winkel voor hoestdrank. Want tja, zelf niet in huis en je mag nergens heen. Best irritant sat alleen wonen :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:18

Is hoestdrank een aanrader? Mijn moeder hoest zich nu ook te pletter en omdat ik nog naar buiten mag moet ik morgen even wat dingen inslaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:32

Als het een droge hoest is dan codeine vragen bij de huisarts. Natte hoest, slijmoplossend spul gebruiken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:08

Tancreda4 schreef:
Iemand tips tegen hoesten?

Dropjes eten.

Tijm siroop is ideaal dan. Heb die zelf gemaakt staan.

En van achter buurman op de moestuin vrijbrief gekregen om zijn tijm te komen snoeien. *\o/*

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:46

Ik heb deze meegenomen https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... -8-mg-5-ml
Nog vroeg om wat van te zeggen uiteraard, heb pas 3 dosissen gehad. :7

Maar heb wel idee dat ik er iets rustiger bij zit dan gisteravond. Toen kon ik gewoon amper ademhalen omdat bij iedere ademteug mijn keel weer een soort van trigger kreeg dat ik moest gaan hoesten. Dus t voelt wel wat rustiger tot nu toe.

Ik neem wel de hoogste aanbevolen dosering, 3x daags 10 mg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:56

Zelf merk ik nu een hele vervelende wisselende hoofdpijn wat ik niet helemaal kan plaatsen. Mijn moeder heeft zich vanmorgen laten testen maar ze heeft echt alle klachten. Gelukkig nu nog mild ze is niet erg ziek.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:59

Ik heb naast de hoofdpijn, piep in mijn oor nu ook nog een kudde mieren met kriebelpootjes over mijn gezicht lopen. O en hoest weer terug maar dat kom omdat de rotzooi in beweging is. Helaas vind mijn maag het ook minder gezellig.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:13

Mijn maag en darmen vinden de keelsnoepjes en hoestsiroop ook niet top. Heb wel weinig last van hoesten :Y) .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:34

Hier koorts, verkouden, duizelig, veel hoesten en slijm ophoesten en neusverkouden. Gewoon maar lekker op de bank en wat uitzieken. Strepsils helpen hier nog redelijk tegen het hoesten. Ik heb zowel kriebelhoest als veel slijm ophoesten, dus codeine maar even niet doen denk ik. Stem is wel schor van het vele hoesten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:43

Zolang je slijm ophoest is codeïne niet aan te raden. Tenzij je longontsteking wil hebben dit is dan een risico.

Hier ook hoor tijmsiroop of keelpastilles/strepsils is bingo.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:48

Loopneus.. check
Hoofdpijn.. check
Oren dicht.. check

Echt ben er nu wel klaar mee. In de middag trekt die hoofdpijn ook niet weg helpt echt geen paracetamol tegen.
Even uurtje oogjes dicht op de bank in de zon.
Wel thuis gewerkt vanochtend maar dan is het ook klaar op een gegeven moment.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:56

Ik ben net weer bij de ggd geweest, ben benieuwd… thuistest was vanmorgen negatief. Dus ik laat me verrassen _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:03

Paracetamol werkt hier ook niet volledig tegen hoofdpijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:19

Ik vanochtend op het werk maar weer een zelftest gedaan.
Collega's wilde het graag gezien ik wel wat griep achtig verschijnselen heb.
Maar hij was negatief.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:54

Ik zit op dag 5, dochter dag 4 en man heeft sinds gisteravond keelpijn, hoesten en vanmorgen hoofdpijn. Tot nu toe wel 2 keer negatief getest. We gaan er van uit dat hij positief is.

Dochter mag maandag weer naar school, die had maar 1 dag klachten. Ik had gehoopt zondag te kunnen werken, maar ben bang dat dat hem niet gaat worden.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:32

Hier voor de 2e x covid... Vorig jaar februari al covid gehad (milde klachten), vervolgens gevaccineerd en geboosterd, en jahoor, avondje carnaval en weer covid. :=
Dit keer zijn de klachten een stuk heviger dan de vorige keer. Verbaast me wel ergens, gezien ik de vorige keer heel weinig last had en daarna volledig gevaccineerd ben.
Het begon bij mij met keelpijn, daarna snotteren, koorts en amper op m'n benen kunnen staan (draaierig/moe). Nu vooral flinke hoestbuien (waarbij ik soms bijna over m'n nek ga en geen lucht krijg) en heel verkouden. Hopelijk is het snel over!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:05

Mag ik mij ook melden.
Hier ook een positieve test.

Begon met keelpijn, hoesten, hoofdpijn sinds 2 dagen, blubberig op de benen.. En vandaag positief.
Morgen ggd testje, maar die zal ook wel positief uitslaan