fokfanaat schreef:Waarom zou hier het gros geïnfecteerd raken, is in China toch ook niet gebeurd.
Verschil in aanpak is nogal anders he...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Het is in feite veel beter om de boel nu even op lockdown te zetten, de boel enigszins onder controle krijgen zodat we weer zo snel mogelijk 'normaal' kunnen leven. Op deze manier duurt het allemaal veel langer en is het minder controleerbaar lijkt me.
_Penotti schreef:70% vind ik best wel realistisch in een druk land.
Maar ik neem aan dat ze daar ook de mensen bij tellen die 2 daagjes wat snotteren en er niet meer dan dat van merken?
fokfanaat schreef:Volgens mij is China pas in februari begonnen met die maatregelen terwijl het in december al begonnen is. In wuhan alleen wonen 11 miljoen mensen, lijkt me toch behoorlijk hutje mutje
Djali schreef:_Penotti schreef:70% vind ik best wel realistisch in een druk land.
Maar ik neem aan dat ze daar ook de mensen bij tellen die 2 daagjes wat snotteren en er niet meer dan dat van merken?
Ja, dus ook de mensen zonder ernstig ziekteverloop. Gewoon alle mensen die antistoffen zullen aanmaken tegen covid-19.
DubbelDun schreef:fokfanaat schreef:Volgens mij is China pas in februari begonnen met die maatregelen terwijl het in december al begonnen is. In wuhan alleen wonen 11 miljoen mensen, lijkt me toch behoorlijk hutje mutje
Ze zijn idd wat laks qua opstart geweest, dáárom is het ook zo uit de hand gelopen in 1e instantie.
fokfanaat schreef:Volgens mij is China pas in februari begonnen met die maatregelen terwijl het in december al begonnen is. In wuhan alleen wonen 11 miljoen mensen, lijkt me toch behoorlijk hutje mutje
bigone schreef:Het virus blijkt elke keer iets te muteren wanneer het naar de volgende gastheer gaat, dus dan kun je nm1 hebben en genezen zijn en antistoffen hebben, loop je tegen nm 2 aan dan kun je logischerwijs opnieuw besmet raken, waarschijnlijk zal er dan minder impact zijn maar toch. Ik heb geen verstand van virussen en ben geen viroloog maar dit denk ik dus met mijn boerinnenverstand.
bigone schreef:Ik lees trouwens dat patienten paracetamol krijgen, waarom geen ibuprofen?? Paracetamol is toch alleen koortsverlagend en ibu ook ontstekingsremmend?? Zitten hier vast mensen die hier wel het antwoord op weten.
tienus63 schreef:Behalve Corona dreiging is eenzaamheid door die Corona dreiging nog groter probleem voor ouderen en kwetsbaren....
Popstra schreef:Paracetamol word standaard gegeven en in verschillende sterktes. Bij Ibu moet men eigenlijk ook weer maagbeschermend gaan geven.
Ik denk overigens dat ibu niet sterk genoeg werkt om een infectie als Corona tegen te gaan en al helemaal niet een dubbele longontsteking te lijf kan gaan.
DubbelDun schreef:tienus63 schreef:Behalve Corona dreiging is eenzaamheid door die Corona dreiging nog groter probleem voor ouderen en kwetsbaren....
Hoe kan dit een 'nog grotere dreiging' zijn dan het virus krijgen en misschien dood gaan !!
Er zijn zoveel meer manieren van kontakt houden, dan langsgaan.
Zelfs ouderen zouden even hun prioriteiten op een rijtje moeten hebben.