Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:22

Hier even wat rustig geweest. Eerst pech met mijn auto waardoor het sporten niet meer door ging. Daarna druk in de weekenden. Gisteren en vandaag in Limburg geweest. Daar de training weer opgepakt. 6,5km hardgelopen en gelopen. Sommige heuvels waren iets te. Wel een mooie voorbereiding op volgend weekend. Dan staat de hills edition voor de deur.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:34

Ik ben de laatste tijd wat meer bezig geweest met cardio naast mn krachttraining. Verbrand veel minder kcal door mn nieuwe kantoorbaan op sommige dagen dus dat probeer ik zo te compenseren.
Gister wel een nieuw pr op squats gezet van 90 kg. Dus daar ben ik heeel blij mee. Liep heel lang vast op 70/80 kg.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:29

Ik heb na maandenlang klagen eindelijk een nieuwe gym gevonden :') De sportschool van de uni zit echt om de hoek van m'n huidige, heeft 7 racks, 8 platforms, is echt heel groot en is even duur als Anytime := Er is ook nog een indoor running track, sports hall die je af kunt huren en zo, gebruik ik denk ik niet maar het is wel gaaf.
Dacht dat je alleen lid kon worden als student maar is natuurlijk niet zo :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:19

Klinkt goed!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:05

Klinkt fijn!
Vorige week een weekje Valencia, zondag weer bootcamp en gisteren krachttraining. Viel wel weer even zwaar :')
Nog een paar weken voor de obstacle run, Hoop eigenlijk tegen die tijd mijn Chin ups te kunnen maar ben bang dat dat iets te hoog gegrepen is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:16

Suuszels schreef:
Klinkt fijn!
Vorige week een weekje Valencia, zondag weer bootcamp en gisteren krachttraining. Viel wel weer even zwaar :')
Nog een paar weken voor de obstacle run, Hoop eigenlijk tegen die tijd mijn Chin ups te kunnen maar ben bang dat dat iets te hoog gegrepen is.

Welke run ga je doen? Ik moet zaterdag.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:19

Na een heerlijk weekendje weg ben ik zondag avond alsnog even de gym ingedoken. Mijn vriendinnen verklaarden me voor gek, maar ik wil natuurlijk niet achter lopen met die 100 dagen challenge. Ik loop namelijk precies op schema voor mijn doel.

Dit keer weer op zo’n bankje mijn buikspieren getraind. De eerste keer dat ik dat deed had ik ze flink overbelast en kon ik 1,5 week niet lachen, hoesten en niezen zonder pijn, maar nu heb ik daar maar even rekening mee gehouden waardoor de spierpijn nu, twee dagen later, bijna verdwenen is.

Ook probeer ik meer op mijn eten te letten, waardoor ik op zoek ben naar goede sites met recepten. Hebben jullie nog tips? Ik vind fitdutchies bijvoorbeeld al erg fijn!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:23

ingedebruijn schreef:
Suuszels schreef:
Klinkt fijn!

Welke run ga je doen? Ik moet zaterdag.

Break out run op 1 juni. 14km, ben wel benieuwd, we gaan met een groepje van 9 (of misschien een paar extra)van de sportschool.
Mud Masters had ik met mijn werk echt lopend gedaan maar het tempo zal hier wel hoger liggen!
Welke doe jij zaterdag?

Qua recepten vind ik chickslovefood altijd wel fijn, niet altijd even gezond / gericht op fitness maar dat kan je natuurlijk zelf bekijken :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:29

Wat leuk! Veel succes! Ik doe de Strong Viking Hills Edition. 7km deze keer. Laatste in oktober weer een 13 zodat ik m'n zilveren medaille kan ophalen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:17

Leuk obstacle runs! Ik doe momenteel alleen dogsurvivals. Dus obstacle run met hond :P

Chickslovefood gebruik ik ook graag :j En Mindyourfeed! Maar beide niet gericht op fitness.

De kokosyoghurt van Melkunie bevalt goed :D Daarnaast heb ik nu eiwittenshakes voor de dagen waarop ik sport. Morgen naar de huisarts voor mijn duizeligheid. Zondag had ik een evaluatie op de sportschool en toen was mijn bloeddruk 100/63 dus vanuit daar adviseerden ze ook om even langs de huisarts te gaan. Verder was de evaluatie goed! Vet op mijn buik is van 21mm (7 weken terug) naar 17mm gegaan *\o/* En dit keer 106 stappen op de step in 1 minuut ipv 98 zoals de vorige keer dus in conditie zit ook verbetering. Planken gewoon weer 3 minuten gedaan en dat was ook wel weer de max :') Nu even 2 dagen bijkomen want heb flink spierpijn na vrijdag dogsurvival, zondag evaluatie en gisteren kickfit :Y)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:45

Vandaag kennis gemaakt in een nieuwe gym. Ik ga daar voor paar maanden personal training volgen. Het is een gym waar ze oa trainen voor wedstrijden. Eerste keer dat ik er kwam. Vind het heel imponerend :j. Niet zo groot als Basic fit, maar heel veel nieuwe machines. En betere begeleiding. Krijg schema's en metingen erbij en dan 2 x pm les.
Maandag eerste les en vind het toch eng :+. Zo uit mijn comfortzone :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:53

Klinkt tof! Wat voor wedstrijden?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:43

Bikini fit of bodybuilding wedstrijden

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:21

Wauwie, super gaaf wel! Je wordt dan verplicht uit je comfort zone te gaan, maar dan zie je wel sneller en beter resultaat. Super gaaf!

Ik ben deze week weer netjes bezig al zeg ik het zelf. Gisteren naar de sportschool en dan vanmiddag weer en net terug van mijn voetbaltraining na een korte enkelblessure van 2 weken. Heerlijk om weer buiten te zijn, ondanks dat ik doorweekt was door de regen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:24

Wat een rust hier, gaat het goed met iedereen? :D

Ik merk dat ik echt flinke spierpijn heb na mijn voetbaltraining gister. Mijn benen voelen echt aan als lood, maar dat betekend dat ik gister dus wel goed mijn best heb gedaan. Toch vanmiddag even de sportschool in gedoken, vond het zonde om het niet te doen op mijn vrije dag (en ik kon de extra stempel voor mijn 100 dagen challenge goed gebruiken). Dus maar wat simpele core oefeningen gedaan.

Heeft er iemand leuke tips tegen spierpijn?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:46

Lekker bezig sannens! Hier gaat het goed nog steeds 5x per week in de sportschool te vinden. Al 6 weken nu in combinatie met eten onder mijn onderhoud en macro's halen. Het gaat me veel te langzaam en kracht kan ik op deze manier ook niet op bouwen, maargoed nog even volhouden en dan eindelijk even bulken en aan mijn kracht werken :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:56

Wauwie, 5x per week. Super goed bezig! Was jij bezig met je vetpercentage flink naar beneden schroeven? Hoe gaat dat? :D

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:19

Ja klopt inderdaad! Nou het schiet niet op. Pas 1.9 kilo kwijt en 4cm op me taille. Nou ben ik redelijk slank dus er kunnen ook geen kilo's vanaf maar ik had verwacht nu toch wel al mooie lijnen op mijn buik te hebben. Die heb ik alleen smorgens als ik net wakker ben en mijn buik aanspan de rest van de dag is er niks meer.. nog 2 weken te gaan dus heb nog even.
Sporten gaat wel heel lekker het is nu echt een gewoonte geworden om elke dag na het eten meteen door te gaan.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:27

Ik geniet vaak stiekem een beetje van mijn spierpijn. Net ook tegen mijn vriend, doet het bij jou ook wel eens pijn als je je mascara open draait :+ ? Verder magnesium en eiwitten en goed stretchen :)
Vanmorgen weer lekker getraind, had niet veel tijd maar wel zwaarder getraind. Monkeybars geprobeerd, moet alleen stoppen met nadenken haha

Wel goed hoor 5x per week!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:46

Vandaag de run gehad. Paar keer flink koppie onder gegaan. Deze keer een half uur eerder binnen dan de vorige run dus gaat al een stuk beter. Ook deze keer de banden kunnen flippen. Hartstikke gaaf. Zit echt progressie in. Nu lekker kapot en blauw eindelijk aan het avondeten. Hoe gaat het met jullie?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:19

Wat goed :) ! Hoe lang heb je nu over hoeveel km gedaan?
Gistermiddag monkeybar filmpjes gekeken en vanmorgen even geoefend, ging gelijk een stuk beter :)) morgenochtend nog maar een keer sporten om het op die manier verder uit te bouwen.

Ook lesje bootcamp gedaan maar het hardlopen ging niet helemaal lekker, beetje zwaar gevoel in mijn benen. Volgende keer weer beter :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:54

Deze keer iets minder dan 2 uur over 8km. Moesten flink over modder klimmen, doorheen zwemmen etc. Vond het dan ook bijzonder knap dat sommige mensen nog een heel schoon shirt hadden op het einde. Die hadden alles met water of modder overgeslagen. Vraag me dan ook af waarom je meedoet aan zoiets.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:03

Netjes. Ik heb ook zoiets van ik probeer dan in elk geval wel alle obstakels.
Tenzij er echt enge zijn, bij mud Masters was een execution die zou ik niet zo snel weer doen :oo

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:12

Het enige dat ik oversla is krappe donkere ruimtes. Ze hadden hier ook 50 meter modder met een zwart zijl erover. Daar krijg ik direct een paniekaanval in dus daar begin ik al niet aan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:14

Suuszels schreef:
Netjes. Ik heb ook zoiets van ik probeer dan in elk geval wel alle obstakels.
Tenzij er echt enge zijn, bij mud Masters was een execution die zou ik niet zo snel weer doen :oo

Doet mij denken aan de Flying Ragnar gisteren. Vond het doodeng maar toch gedaan. Helemaal kopje onder. Stonden er ook 2 te wachten die me maar al te graag voor lieten gaan.