gribaldi schreef:Je weet dat je gewicht nooit hetzelfde is als je elke dag weegt? Er zijn zoveel factoren waar dit afhankelijk van is.
Ga eens 1x per week op de weegschaal staan, zaterdagochtend als je net uit bed komt en geplast/gepoept hebt, dan wegen. Week erna weer.
Elke dag is onzin en geeft je grote kans op obsessies.
Ik mag niet zelf wegen van mijn coach, maar voorheen deed ik om de 6 weken wegen en meten op een bepaald tijdstip op een dag. Wellicht werkt dat voor jou ook fijner.
En goed eten, heel veel mensen denken dat minder eten goed is, gaan rare dingen uithalen (uithongeren etc) terwijl dat in de meeste gevallen averechts werkt.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Ik weeg in principe elke maandagochtend als ik opsta. Soms ben ik nieuwsgierig en weeg ik op vrijdag al/ook, maar dat probeer ik zo min mogelijk te doen en gewoon de maandag aan te houden.
)
En daar ben ik nu wel bijna denk ik! (Van slag is natuurlijk overdreven, maar merk dat het me soms nog wel frustreert).
Het gebeurt niet vaak, maar ik heb weer een mep in mijn nierstreek gehad en dat kan ik als nierpatiënt echt niet hebben. Heel jammer. Eens zien of ik een andere sport kan vinden, tot nu toe alleen dit en paardrijden wat ik langer dan een paar maand leuk vind
), maar kwam tot inziens dat zo'n pakje van 200 ml wat ik voor mezelf erin kiep eigenlijk voor 4 personen is
)