Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:24

Mooi doel Angela!

Ik wilde de extra kilo's na mijn vakantie kwijt. Die ben ik al kwijt in 3 weken tijd :+.
Nu wil ik niet perse meer afvallen. Maar wel balans houden in mijn eten. En niet alles weg kanen wat ongezond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:25

Ik wil afvallen tot ik tevreden ben met mijn lichaam. Als ik nu zo kijk naar hoe ik eruit zie is dat zo'n 20 kilo. Ik schommel behoorlijk, elke keer als ik wat ben afgevallen lijk ik het weer te compenseren met een periode idioot vreten waardoor het er zo weer aan zit. Ik wil nu weer echt aan de slag want ben er compleet klaar mee, maar volgens mij zeg ik dat elke keer :=

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:26

Echt ideaal zou er denk ik wel 20 kg afmogen bij mij, maar ik weet niet of ik men lichaam dan nog mooi zou vinden. Ik heb namelijk gewoon al van mezelf een breed gestel (bredere heupen en schouders gewoon). Maar ik heb bedacht als ik er al 15kg zou afkrijgen zou ik leuk vinden. Dan sta ik ook ineens gelijk met mijn lengte, en het fabeltje wou vroeger dat dat een goed gewicht is xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:34

Ik wil zeker 20 kilo kwijt, liefst nog iets meer. Mede door ziekte ben ik in een korte tijd behoorlijk veel aangekomen en dat wil ik er graag weer af. Ik probeer een goed en gezond eetpatroon te krijgen, maar wil de overtollige kilo's er eigenlijk het liefst zo snel mogelijk af hebben :o . Ik hoop volgend jaar zomer iig flink wat kwijt te zijn zodat ik weer korte broeken aan durf te trekken. Maar goed, datzelfde zei ik vorig jaar ook :')

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:56

@Thecat dat fabeltje heb ik inderdaad ook geleerd. Ik heb nu die verhouding en opzich kan het ermee door alleen met nog een paar kg minder zou ik me toch echt wel een stuk lekkerder te voelen. Mijn einddoel is 60kg maar ik hoop rond de kerst op 63-64 te zitten :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:45

Voor echt mooi zou ik eigenlijk meer kwijt moeten, maar ik strijd al zoveel jaren tegen mn gewicht dat ik nu gewoon blij ben als ik een gezond gewicht heb en weer bij de leuke winkels kleding kan kopen zonder dat het meeste gewoon niet staat omdat ik te dik ben :o Als ik tegen die tijd lekker ga, ga ik misschien nog wel door, maar ik ben al blij als ik dit haal :+ Dan zou ik op mn lichtst in 15 jaar ofzo zijn :o :o

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:39

Hoi iedereen! Ik meld me weer. Helaas een (beste wel grote) tegenslag gehad. Ben totaaaal weer in m'n oude patroon gevallen. Dus ik geef mezelf een denkbeeldige schop onder m'n kont en we gaan ervoor! Ik was 9 kg kwijt, maar heb daar weer 5kg van aan in korte tijd. Niet goed en ook niet gezond.. Om het mezelf wat makkelijker te maken 's ochtends eet/drink ik vanaf vandaag een groene smoothie zodat ik in elk geval al m'n vitamientjes al binnen hebben voor de dag. :) Daarnaast natuurlijk ook gezond blijven eten en ik moet echt weer tijd gaan vinden om de sportschool op te gaan zoeken. :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:29

Ik wil maximaal 65 wegen. Haal ik dat ben ik gelukkig en ga ik voor de "lol" kijken hoe ver ik daar nog onder kan. De 65 zou ik in theorie met 2 tot 3 weken moeten kunnen halen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:58

Amaris schreef:
Ik wil maximaal 65 wegen. Haal ik dat ben ik gelukkig en ga ik voor de "lol" kijken hoe ver ik daar nog onder kan. De 65 zou ik in theorie met 2 tot 3 weken moeten kunnen halen.

Voor je lol kijken hoever je kan gaan klinkt niet zo gezond. Maar ik ken je lengte en bouw niet.

Ik ben 1.80 en weeg net rond of boven de 80 kg. Vind ik niet fijn
Toen ik 72-75 woog voelde ik me fitter en fijner dus dat is het doel. Merk dat het na een zwangerschap toch lijkt of m'n lijf als opslaat dus afvallen gaat (mij te) rustig. Maar rond eind januari die ruim 5-8 kg eraf is het doel

Ik eet puur, onbewerkt, 'biologisch' , geen supermarkt en van de bron (vlees direct van de boerderij, groente bij de teler etc) en daardoor dus geen e nummers en zo min mogelijk suiker en geen toegevoegde suikers.

Ik sport 2x per week maar voornamelijk opbouwen Rug en beenspieren na ernstige bekkeninstabiliteit (invalide 6 mnd). En rij 3x per week paard minimaal. Verder doe ik veel op fiets en wandel ik dagelijks met mijn zoontje
Ik Wil binnenkort sporten opbouwen naar vetverbranden

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:03

Kan toch? Als je je eerste doel haalt, kun je kijken of je dan tevreden bent, of tot de conclusie komen dat er nog wel wat af kan. Heb ik ook gehad.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:05

Wat zou daar niet gezond aan zijn? Als de 65 haar makkelijk afgaat en er met dezelfde manier van eten wat extra af gaat, zie ik niet in wat daar mis mee is.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:20

Snap die fitness pal niet echt, hahaha :x

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:05

Ja ik schreef het en ik dacht, daar gaat iemand op reageren en dat is niet erg. Rest assure ik ben de alleaatste om ongezond met eten om te gaan, ik hou er veel te veel van haha!
65 heb ik gewoon in m'n hoofd maar volgens de bmi is 59 nog een gezond gewicht. Nou, dat haal ik nevernooitniet meer en dat hoeft ook niet (ben geen 17 meer) maar een paar kg speling tot de 65 zou ik prettig vinden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:13

Ik eet ook het liefst zo zuiver mogelijk maar als student die vaak alleen kookt is dat best lastig. Wie weet ooit! :P

Ik ben 1.83 en zo'n 74/75 kilo. Maar ik wil het allemaal strakker! :j Dus wil naar de 70/71 kilo. Hoeft maar zo'n 4 kilo af gelukkig. Maar ga wel beginnen met sporten, fitness en sporten als badminton, hockey etc. (studentensport). Samen met een klasgenootje, dus super gezellig! :D Dus er zal ook wel wat bijkomen aan spieren, want ik sport nu helemaal niet. Wie weet beland ik uiteindelijk wel onder de 70 kilo. :j

Mijn vriend is trouwens 1.92 en nu 86 kilo, hij wil naar de 82. Dan is hij echt niet mager ofzo, hij is erg slank gebouwd. (lees: weinig spieren :') )

Beeld erbij, was voor mijn verjaardag van vorige week. Moet gewoon wat van mijn buik/billen/benen af! :j

Afbeelding

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:25

Ik vind je een mooi figuur hebben!
En je jurk is ook erg leuk zeg!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 04:07

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee geroosterde boterhammen met pindakaas en twee gekookte eitjes met een beetje zout
T: koffie
L: Nog geen idee, waarschijnlijk iets van crackers met philadelphia of brood
A: ovenschotel van kip, penne en groente

Zijn er hier trouwens meerdere mensen die onregelmatige werktijden hebben? En hoe doen jullie dat met je maaltijden?

Ik zou het liefst op vaste tijden eten elke dag maar dat is praktisch onmogelijk. De ene dag moet ik rond 6 uur ontbijten, wat ik heel slecht kan dus dat sla ik dan ook meestal over - met als gevolg dat ik tijdens de lunch weer ga zitten schransen omdat ik zo'n honger heb, en de andere dag eet ik ontbijt rond 10 uur.

Hoe doen jullie dat?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:24

Ik werk in de horeca dus dat is gewoon maar net wanneer er tijd is en of er eten is.

Ik eet sowieso niet op vaste tijden maar gewoon wanneer ik trek heb. Sla s ochtends dus meestal over.
Ik kan je niet echt helpen dus... Als je wel vaste pauze uren hebt zou je gewoon wat kaar kunnen maken in een bakje en dat meenemen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:31

Sanne kan je niet een shake of een smoothie wegkrijgen om 6uur? Als ik dat heb haal ik meestal een pak drinkyoghurt en sla ik daar 2 bekers van achterover.

Evony, bedankt. Ben ook blij met mijn figuur, mag alleen allemaal iets minder. :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:40

Ik wil eigenlijk nog een kilo of 4 kwijt, maar vooral strakker en gespierder en beter in mijn vel komen. Nummertjes beetje los gelaten daarbij :)

Marlinde, ik vind je figuur ook mooi en idd prachtige jurk, waar is die van?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:44

Smoothies zijn inderdaad wel te doen in de ochtend, en die neem ik soms ook. Alleen vullen ze bij mij niet voldoende. Ik heb dan rond 9 uur alweer trek terwijl mijn lunch pas om 12 uur is. Iemand een idee om ze vullender te maken? Ik doe meestal een halve banaan, bevroren mango en amandelmelk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:46

secricible schreef:
Ik wil eigenlijk nog een kilo of 4 kwijt, maar vooral strakker en gespierder en beter in mijn vel komen. Nummertjes beetje los gelaten daarbij :)

Marlinde, ik vind je figuur ook mooi en idd prachtige jurk, waar is die van?

Jurk is van:
http://www.le-belle.nl/

En misschien er Yoghurt en havermout in doen Sanne?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:55

Havermout heb ik geprobeerd, maar daar wordt de textuur niet lekker van. Yoghurt kan ik inderdaad proberen! Dankje!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:12

Wauw marlinde, mooi figuur! En jurk :D

Mijn eerste kg is eraf *\o/* vast bijna allemaal vocht, maar he, het zakt :D
Vandaag dagje sprookjeswonderland, dus lunch zal vast minder gezond worden.
O: yoghurt met appel, kaneel en havermout, plakje kipfilet
L: onbekend
T: mini krentenbol
A: macaroni
T: snack a jack

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:16

Helloo! Mag ik mij hier ook melden? In Juli ben ik terug gekomen van mijn buitenlandse stage en sinds toen ben ik al 5 kg aangekomen. Mama heeft veeelste veel lekker eten in huis. Dus ik moet nu echt weer even wat minder snacken!

Mijn lijstje van gisteren:

O: Skyr met banaan, kaneel en kokossnippers
T: Mandarijn
L: Broodje carpaccio (ging 's middags met een vriendin lunchen)
A: Pasta met gamba's, paprika en spinazie
T: 2 rijstwafels met pindakaas

Voor vandaag weet ik het nog niet precies, moet om 5 uur werken dus dat betekent al vroeg avond eten waardoor ik vaak 's avonds nog lekkere dingen pak. Dus ik ga me proberen in te houden vanavond!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:36

Hoi!! Ik wil me ook graag melden!!

Ben sinds de zomervakantie aan 't opletten met eten en meer aan het sporten. Ik weeg nu zo'n 77 kg en ben 1,75. Op basis van mijn BMI heb ik 'overgewicht'. Dat is enorme onzin in mijn ogen, maar toch wil ik er een paar kilo vanaf. Gewoon voor mijn eigen gevoel. Ben in mijn studentenjaren wat aangekomen en nu ik aan het eind van mijn studie zit vind ik het tijd dat deze kilo's er weer af gaan. Ik wil nu graag naar 70 kilo. Dit hoeft niet in een paar weken, maar wil hier gewoon een aantal maanden de tijd voor nemen.

Wat ik normaliter op een dag eet:
O: Bakje kwark, een appel en een glas melk
L: 3 volkoren boterhammen met rookvlees/kipfilet
T: stukje komkommer of worteltjes
A: Altijd verschillend, maar wel normaal
T: ik ben nogal van het snacken 's avonds. Mag van mezelf nu niet zo vaak meer aan de ongezonde dingen, maar pak nu vaker een worteltje, komkommer met een dipje.

Verder fiets ik elke dag ongeveer 45 minuten. Daarnaast probeer ik zo'n 3/4 keer per week te sporten. Minimaal 1 keer per week ga ik spinnen, 1 keer tennissen en dan nog een of twee keer fitnessen.

Het lastigste vind ik de avonden. Ik hou zo van een zak chips op de bank.