Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:43

zie wisselende resultaten voorbij komen!
de gene die even motivatie nodig hebben, you can do it!
de andere goed gedaan!

hier gaat het goed, had donderdag mijn doel van 64 kg bereikt.. hierna veel stress gekregen wat resulteerde tot 63.5 op zaterdag en vanmorgen nog steeds 63.5
Geeft verder niet, maar veel minder moet t niet worden want krijg nu al te horen dat ik te dun ben :Y)

mijn lijstje van vandaag, ik heb ook echt weinig trek:
O: smootie van magere yoghurt, 1 perzik en een stuk mango.
L: 1 spelt boterham met Horizon pindakaas.
A: Bami Goreng (ben aan t werk) Met kip, gebakken ei en wat komkommer. (heb express de satésaus overgeslagen :+)
T: blikje cola light en 3 koekjes.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:15

Kayleigh_ schreef:
Sharon, waarom voel je je daar zo rot over? Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft dat ie uit z'n dak gaat hoor, ik had het afgelopen vrijdag. Lekker genoten en daarna weer gewoon verder waar ik gebleven was. Jezelf daar zo schuldig over voelen heeft niet zoveel zin :)

Nadine, stug volhouden, volgens mij blijft iedereen steken op een bepaald punt. Als je volhoudt val je vanzelf verder af :)

Mijn geupdate lijstje:

O: 300 ml halfvolle yoghurt
T: Plak marmercake
L: Eén opscheplepel aardappelsalade, 50 gram komkommer, 4 plakjes kipfilet
A: Stoofpotje van iers rundvlees met groenten en krieltjes

Omdat het allemaal net zo goed ging.... Herken mezelf dan niet meer... Soort blackout.. En dan achteraf pas nadenken... Echt heel raar... Heb alles gepakt waar ik zin in had... Brood, koek, crackers etc etc.. Vanavond bij het uiteten wel zo gezond mogelijk geprobeerd. Mja morgen weer een dag.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:06

Precies, morgen weer een dag! :D

Ok waarom weeg ik op dit moment precies hetzelfde terwijl er nog zo'n kilo kaas in mn buik zit als vanmorgen op een lege maag :'D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:39

Mwhoehahahah een kilo aan kaas nog wel, dat wordt een rustig dagje vandaag qua eten hihihihi.
Sharon, wist je dat veel sporters/lijners een all you can eat dag inplannen om hun stofwisseling goed op gang te houden? Of t echt werkt enzo dat weet ik natuurlijk niet, maar als jij keurig 6 dagen eet, heb je echt niet in 1 dag alles verpest hoor! Enne..ik herken die vreetbuien enorm, soms maakt het allemaal gewoon even niet meer uit voor je gevoel, om wat voor reden dan ook. Maar vandaag nieuwe dag en morgen nog 1! Niet te druk om maken, je hebt het toch al opgegeten. Desnoods proberen nu een beetje te compenseren door wat extra gezond te eten maar verder gewoon verder gaan waar je was. (zegt degene die al 2 weken dr best doet en geen gram afvalt dus zo hebben we allemaal wat!)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:20

Ik deed 't vroeger ook zo, 6 dagen in de week gewoon netjes eten en elke zondag vrat ik gewoon wat ik wilde (dus dat was dan minimaal 2x per dag gebak en smorgens 2 harde pistoletjes en dan 's avonds aten we altijd wel iets van gebakken aardappels ofzo) en toen viel ik ook gewoon netjes af en heb ik mn lichtste gewicht ooit gehaald :)) Dus het kan makkelijk :))

En hahaha ja ok die kilo kaas was maybe een beetje overdreven :+ Denk dat het iets van 200 gram ooid is geweest. (We hadden 14 soorten kaas en heb van iedere kaas een blokje op en toen nog 2 plakjes stokbrood met buitenlandse kaas erop.) Maar daarna heb ik thuis nog wel 2 boterhammen met leverkaas (dat lag er als enige :+ ) op en zowat een liter water op.. dus ik vond het vreemd dat ik nogsteeds hetzelfde woog als smorgens op een lege maag :))

Maaaar party want vanmorgen was er 300gr af :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:25

Ik ben een aantal jaren terug ook behoorlijk wat kilo's afgevallen (ik was toen echt dunnnn :D ) terwijl ik wekelijks naar de Mac ging met een vriendin voor een ijsje. We hadden dan altijd al avondeten gehad maar als ons ijsje op was dan namen we regelmatig nog hamburgers etc. :Y) Is dus inderdaad helemaal geen probleem.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:42

Worden jullie ook niet blij van dit weer? :+

Gisteravond fijn gesport spieren worden al wat meer zichtbaar.
Vrijdag fysio hopelijk kan hij mijn rug weer maken, wervel die uitsteekt en behoorlijk begint te irriteren na lang staan...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:48

Ik eet ook een of twee keer per week wel gewoon troep hoor. Zondag nog heel bewust friet gegeten met een viandel en een bockworst en mayo. Kan mij het schelen.

En elke woensdag ga ik bij mn ouders eten en eten we altijd een minimagnum na. Nouja, die 170 calorieën extra moet dan maar.

Regelmatig hebben we een ijsdate met vrienden dan gaan we een dikke coupe ijs eten, denk maar niet dat ik zo'n date afsla! En volgende week lekker all you can eat bij de griek.

Als de rest van de week dan maar netjes is, en zolang ik me er maar van bewust ben dat dit uitspattingen zijn en dat het niet normaal wordt.

Zoals ik al eens zei: of ik nou over vier weken of over acht weken afval, het leven moet wel leuk blijven! (en helaas hou ik nou eenmaal van lekker eten en maakt dat mijn leven dus leuker, hahaha, had ik maar sporten als hobby, maar helaas daar doe ik niet aan)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:04

Ik eet verder wel super goed en gezond... Vaak zelfs 7 dagen... Maar voel me dan altijd zo smerig als ik zon schransbui heb gehad.. Echt niet normaal haha... Hier thuis vragen ze dan ook af waar ik het laat haha.

Overigens had ik " vroeger" dagelijks vreetbuien... Kon toen gerust een hele mik brood op haha, liefst nog met een hele fles cola hahaNiet normaal eigenlijk.

Hier thuis zeggen ze ook, joh je eet altijd goed en gezond... Dan mag je best eens een uitschieter hebben :-)

Lees overigens over het algemeen ook dat vrouwen dat hebben dat overmatig eten.. Mannen volgens mij maar weinig? Misschien ook te maken met onze hormonen... Ofja geef mooi mn hormonen de schuld :')

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:10

Als ik zo op Instagram kijk naar de mannen die intensief aan sport doen, hebben die net zo goed vreetbuien :D Jelmer de Boer bijvoorbeeld is verslaafd aan de Milka Oreo XXL. En hij bakt Nutellacake. En zo nog meer. Hahaha.

Hier vanochtend weer zwaarder dan afgelopen weekend. Geen idee hoe of wat, kan er ook niet zo wakker van liggen :+

Mijn planning:

O: Whey delicious met karnemelk en water
L: Komkommer met twee gekookte eieren en kipfilet (ik hoop dat er eieren zijn... := )
A: ??? Verrassing

Vanavond een uurtje Bodypump, nieuwe release, er worden bijna 1000 herhalingen aangetikt dus ik ben bang.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:30

Nuttelacake is zo onwijs lekker :')
Caloriebom dat wel maar ach moet kunnen :j

1000 herhalingen :wow: you go girl *\%/*

Doe het je niet na :')

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:36

Ik lees op de vorige pagina dat er mensen zijn die ook aan of onder hun aantal calorieen zitten per dag en zien dat ze dunner worden maar volgens de weegschaal toch aankomen, k heb precies hetzelfde en het frustreert me ernorm. Is de oorzaak hiervan echt alleen maar vocht?
Ik fitness 3 keer per week en rijd 3 keer per week paard, track mijn eten met MyFitnessPal en zit (bijna) altijd netjes aan mijn inname. Maar toch val ik steeds iets af en dan ineens weer 0,8 kilo erbij.. Ik snap er niets meer van :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:38

Bente, ga eens cm meten.
Ik ben al maanden hetzelfde qua gewicht, maar verlies nog steeds cm's rondom mijn buik. Waarschijnlijk vocht, maar ook spiermassa wat je opbouwt kan zorgen dat je gwicht stabiel blijft en je cm's dalen :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:41

secricible schreef:
Bente, ga eens cm meten.
Ik ben al maanden hetzelfde qua gewicht, maar verlies nog steeds cm's rondom mijn buik. Waarschijnlijk vocht, maar ook spiermassa wat je opbouwt kan zorgen dat je gwicht stabiel blijft en je cm's dalen :)

Bedankt voor de tip! Ga ik eens doen! :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:50

mag ik trouwens een beetje meepraten? ik vind het allemaal ontzettend leuk en interessant om te lezen wat julie toen en hoe julle eten :+

mijn lijstje voor vanaag:

O: 2 wasa crackers met 1/2 avocao
T: komkommer en snack tomaatjes
L: 2 speltboterhammen met?
A: ?

beweging: 20 min fietsen en 1 uur paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:50

gribaldi schreef:
Nuttelacake is zo onwijs lekker :')
Caloriebom dat wel maar ach moet kunnen :j

1000 herhalingen :wow: you go girl *\%/*

Doe het je niet na :')

Ik wil ook eens Nutellacake maken :') Maar dat doe ik wel voor de housewarming binnenkort, haha.

En 1000 herhalingen... Meh -O- Heb al tegen m'n trainer gezegd dat hij lief voor me moet zijn...... :(:)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:56

Nutellacake! Enne..die kinderbuenotaart dan? OMG!
Als jij een ijsje eet, maar die calorieën ergens anders niet eet (omdat je bijvoorbeeld een paar boterhammen eet met smeerkaas ipv pindakaas) zal dat ijsje niet eens aantikken hoor! Bovendien is een kg aankomen in vet, ongeveer 7000 ckal. Reken maar eens uit hoeveel je daarvoor moet eten. Je lijf komt echt veel sneller aan van water, heb dat probleem hier ook. Sinds die warme dagen zat er in 1 dag 2,5 kilo aan, en daar is er pas 1 weer van opgehoepeld. Zwaaaaar irritant in ieder geval, maar merk wel dat mijn armen strakker worden van het sporten en dat het 'kwabje' dat wel ns mijn broek wil ontsieren, ook kleiner wordt. Dus er lijkt toch wel degelijk schot in de zaak te zitten!
Ik doe ook altijd 1 dag bijna niet opletten hoor, meestal is dat vrijdag of zaterdag als we met vrienden gaan eten en wijn drinken. Maar moet uitkijken dat mijn weekend niet ineens uit 3 dagen bestaat :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:10

bente12 dik ben jij toch niet gezien je foto's, volgens mij geen gram vet haha :P

Jaa kinderbuenotaart die is top! Duurt even om te maken maar hij is het waard!

Housewarming }> Schiet het al op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:12

Kinderbuenocheesecakenutellamilkataart ga ik ook maken voor de housewarming <<)

Waarschijnlijk kan ik er over twee weken in! Even settelen en dan organiseren!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:13

1000!!! Sterkte :')
Ik krijg lekkere trek van al die bueno en nutella taarten..... :+

Lijstje voor vandaag;
O twee crackers met bieslook light en runderrookvlees en een glas sinaasappelsap
L denk dat ik een smoothie maak van fruit dat ik nog heb liggen..
T twee volkomen koekjes met krenten
A twee wraps met sla, kipfilet en kruiden
B half uurtje hardlopen en alle tegels uit de stal halen (zwaaaaar :') )

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:23

Honger van al die lekkere taarten, ijsjes en kaasjes. Ik heb een lichte kaasverslaving :o

Ik heb inmiddels een dietiste gevonden die bij me past, iemand die kennis heeft van sporten, voeding en diabetes en nog een leuk persoon is ook :) het moet ook wel klikken natuurlijk.

De laatste paar dagen ernstig gezondigd met een koud biertje op het terras en lekkere hapjes, maar ook goed gesport en actief bezig geweest in de tuin, dus het mocht van mezelf.

Mijn lijstje voor vandaag;
O Shake van Aarbei, Blauwe bessen, water en whey
T Cappucino met halfvolle melk en een zoetje, sneetje ontbijtkoek
L 2 crackers met beenham en 2 crackers met kaas en groene thee
T boulion en een appel
T liga evergreen
A ??
T ??

Beweging vandaag wordt een rondje sportschool

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:26

Brighteyes, heel goed! Als ik iets de afgelopen jaren heb geleerd, is het dat genieten het een stuk makkelijker maakt. Dus drink lekker dat biertje, En die hapjes. Sport wat extra, eet wat minder op een ander moment en hoppaaaa, niks aan het handje! En vooral: voel je er niet schuldig over, want dat maakt alleen maar dat er vreetbuien op de loer liggen.
Was t niet van plan maar misschien vanavond ook maar rondje sportschool na al die verhalen over taart hahaah

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:35

Kayleigh_ schreef:
Kinderbuenocheesecakenutellamilkataart ga ik ook maken voor de housewarming <<)

Waarschijnlijk kan ik er over twee weken in! Even settelen en dan organiseren!

Lekker, is nog best snel gegaan!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:36

gribaldi schreef:
bente12 dik ben jij toch niet gezien je foto's, volgens mij geen gram vet haha :P

Jaa kinderbuenotaart die is top! Duurt even om te maken maar hij is het waard!

Housewarming }> Schiet het al op?

Haha dik ben ik zeker niet! Maar ik eet al jaren waar ik zin in heb, vaak niet echt gezond en zonder hongergevoel gewoon maar eten, ik heb dus nooit echt op mijn voeding gelet en dat wil ik graag veranderen en er mag wel iets af voor de zomer. :+

Maar ik wil er uiteindelijk gewoon een mooie balans in vinden met een stabiel en gezond gewicht!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:39

danoesje, doet me goed dat je dat zegt, ik merk idd dat genieten ook heel belangrijk is. Je gaat in zo'n sleur zitten als je alleen maar op je eten aan het letten bent en niets voor jezelf doet.
Ik vind het heerlijk om te sporten, kijken hoever ik kan en waar mijn grens ligt en er dan net even een schepje bovenop doen. Dan kom ik met een topgevoel de sportschool uit.

Misschien een gekke vraag, maar doen jullie ook iets met beloningen voor jezelf als je een bepaald punt hebt bereikt? Ik heb bijvoorbeeld voor mijn streefgewicht staan dat ik mezelf in ga schrijven voor de mongol derby omdat ik daar onwijs graag aan mee zou willen doen. Maar voor de tussendoelen heb ik bijvoorbeeld kleine cadeautjes voor mezelf staan. Ik heb die lijst op mijn spiegel hangen en merk wel dat het me motiveert om door te zetten.