Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:14

Heb gelukkig al twee tattoo's, dus ken het wel een beetje. Probleem is dat ik toen beide keren in slaap ben gevallen omdat ik daarvoor al een hele dag had gewerkt. Ik was zo moe dat ik binnen 5 minuten sliep haha! Nu ben ik al om half 1 aan de beurt, dus dat is dan wel even anders. Mijn vader is er niet zo blij mee, maar ik ben nu 21 dus hij vind het wel prima. Daarnaast denk ik er extreem lang over na, dus ik ben er heel zeker van.

Toevallig is het donderdag precies 2 jaar geleden dat ik mijn vorige liet zetten!

Zit te twijfelen of ik vooraf in Oisterwijk naar de Skins cosmetics ga. Daar hebben ze Laura Mercier en ben heel benieuwd naar haar concealers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:35

Ik was 18 toen ik mijn eerste twee liet zetten en nu dan 19 met m'n derde. Bij de twee grote was de eerste reactie van m'n ouders 'oh wat groot', en het kleintje vonden ze wel vet maar omdat het een uitbreiding is op mijn tweede vonden ze het wel weer nog groter :') Met degene die ik sinds vorige week heb viel het wel mee met het commentaar, mijn zusje vindt hem echt prachtig en mijn vader ook. Moedertje moet nog even wennen maar die is het er wel mee eens dat het mijn eigen keuze is :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:14

Maar niemand dus suggesties voor een mooie poederblush in perzikkleur, zonder glitter of shimmer? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:21

Ik vind die van Sleek heel mooi, maar die vond je te oranje toch?
Hij is in de pan wel een tikje oranje, maar als je hem op hebt, is hij heel mooi.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:31

Yv_ schreef:
Maar niemand dus suggesties voor een mooie poederblush in perzikkleur, zonder glitter of shimmer? :)

Ik heb heel lang Rose Whisper en Melon van Gosh gebruikt, niet een heel high end merk maar ben er wel tevreden over. Kan je kopen bij de kruidvat :) en anders misschien Mac Melba of Peaches?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:03

Ja ik wou net zeggen, Melba maybe? :))

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:12

Nee klopt Anc, die had ik ook geswatched op mijn hand maar vond 'm echt niks :n.

Heb even gekeken en vind Peaches wel een mooie... Die Melba vind ik ook wat aan de oranje kant..
Zal eens een keertje in DH de store inlopen, want wil ze wel IRL zien. Heb niet zoveel met MAC op de een of andere manier, maar Anc had ooit een blush gekocht waar ik bij was en die was wel echt supermooi. Maar dat was wel zo'n gebakken geloof ik, met 2 kleuren, kan dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:13

Ja, was de baked blush in Gentle <3

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:14

Ik vind Melba absoluut niet oranje uitvallen op de huid. Ik heb ook PeachTwist die ik errug mooi vind, maar daar zit dus wel een glansje in en jij zoekt mat.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:30

Melba heb ik ook en is zeker niet (te) oranje!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:15

Hey Roos, daar woon ik! :D
Is een hele fijne winkel en LM is een heel tof merk, heb een hele fijne foundation van dat merk :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:37

Iemand van jullie bekend met Sleek Pout Paint?
Ik heb er net eentje besteld :D
(of nou ja, een vriendin ging bestellen en heeft hem voor mij mee besteld, dus ik heb hem pas over 2 weken :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:04

Weet iemand of de Kinky Boots collectie van MAC ook in de winkels ligt? Wil de lipstick :Y)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:05

Ik denk het bijna wel, hij staat al even op de website.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:09

Moest je dat nou zeggen? |( Nu wil ik al helemaal naar de Douglas...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:29

:)) Sorry! Jij vroeg het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:31

Ik lees nu dat het een online exclusive is, dus moet er van mezelf sowieso nog een tijdje mee wachten. Heb nog een kadokaart van Douglas waar nog 18 euro op staat. Lipstick voor een euro is geen probleem, maar om nu nog eens apart 20 euro uit te geven vind ik een beeeeetje zonde van m'n centjes. Zat nu te twijfelen om Velvet Teddy, Media of Diva te bestellen... Maar Diva en Media zijn satins en ik weet niet of ik dat wel wil (heb Rebel ook al namelijk) en Velvet Teddy wil ik eerst op mijn lippen zien omdat ik Brave ook al heb en wil kijken of hij er niet al te veel op lijkt

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:27

Jeetje wat gaan jullie hard in het topic. En wat een hoop aankopen doen jullie allemaal :))
Ik ben even op shop-stop omdat ik einde van de maand naar Barcelona ga (sephoraa <3 )

Yv; ik kan je niet helpen aan een blush, ben zelf verslingerd aan shimmers dus vrijwel alles in mijn collectie heeft dat dan ook.
Ook over tattoo's kan ik niet meepraten, heb er zelf geen. Is niet mijn ding, vind het zeldzaam echt mooi bij anderen ook. Maar ieder zijn eigen keuze daarin natuurlijk.

Is er hier iemand die alleen make-up koopt die niet op dieren wordt getest? De laatste tijd trekt mij dat steeds meer. Maar vind het ook moeilijk, want heb ook nogal wat mac in mijn stash, en laten deze nu niet dierproefvrij zijn. Maar aan de andere kan vind ik het belachelijk dat er op dieren wordt getest voor een luxe item als make-up. Vraag me af of iemand hier ervaring heeft. Of hoe jullie hierover denken natuurlijk? Ben uiteraard zelf aan het denken gezet door een blogger :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:30

Ik hou ook niet van shimmers en ook totaal niet van oranje (staat me niet), maar Melba blush vind ik goed werken :j Al ben ik ook blij met Fever, hou wel van lekkere rode wangen :D

@Tessa; mijn huisgenoot probeert het. Maar het lastige is dat er bijna geen merken zijn die niet secondhand-testen. Essence en Catrice testen bijvoorbeeld niet zelf op dieren, maar gebruiken wel ingredienten die door andere bedrijven op dieren getest zijn. MAC test op dieren omdat ze in China geen producten willen aanbieden aan het grote publiek die niet op dieren getest zijn. Ik vind het een lastige discussie. Aan de ene kant wil ik ook graag overstappen, maar aan de andere kant zijn die producten vaak heel duur

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:31

MAC is in Europa gelukkig gewoon dierproefvrij *\o/*

Ik probeer daar (als vegetariër zijnde) wel op te letten.

En wat Emma zegt is zeker waar, het is eigenlijk niet echt te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 14-01-15 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:32

Ja toch wel? Ik dacht dat er geen verschil tussen zat.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:34

Ik heb een blog gelezen van een MUA die werkt voor MAC en voor haar eigen principes toch eens is gaan navragen bij MAC hoe het zit met dierproeven. Zij zeiden dat dit alleen in Aziatische landen gebeurt, omdat het daar verplicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:35

Ah, dat is fijn! :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:37

Oh dat vind ik ook heel fijn om te lezen! Ik had die post namelijk ook gelezen en voelde er wel wat voor. Maar Mac schrappen zou ik echt heel moeilijk vinden :x

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:38

Ik moet zeggen dat ik er wel op let in die zin dat als ik zie dat een merk dierproefvrij is ik daar wel sneller iets van zal kopen. Maar ik vind het dan idd wel soms moeilijk dat ze in China ook verkopen en daarvoor wel weer testen moeten doen en dat ook doen.