Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:48

Iedereen nog heel erg bedankt voor de lieve berichtjes.

Wauw Boompje, mijn duimen draaien!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:00

Voorzichtig gefeliciteerd boompje

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:03

Boompje1985 schreef:
Vandaag mijn test dag, hij is positief! Nou hopen dat dit een echte plakker is!

En een beetje ontspannen! Niet onbelangrijk!

Prachtig die positieve test. Geniet ervan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:29

Gefeliciteerd Boompje!!!

En Saarr dank voor je antwoord.
Ik kreeg ook al een pb, en gelukkig zal het alleen even niet leverbaar zijn geweest.
Ik blij want ze bevallen zo goed.
De 200 had ik eerst overigens maar dat was teveel, maar bij mij is het doel natuurlijk anders.
Nu duimen dat ik ze krijg, ik moet over naar een andere arts en ik zal maar een hork treffen die vind dat 14 dagen per cyclus mega pms ok is. :o

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:48

Gefeliciteerd boompje! Me duimen draaien!

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:18

Embryo is na vrijdag gestopt met verder delen, hier geen terugplaatsing dus.

Het enige lichtpuntje is dat ik deze ronde niet kwijt ben. Erg dubbel allemaal, die rondes met alle hormonen doe je niet voor de lol. En begin toch langzamerhand wel wat bij mezelf na te denken wat er in vredesnaam mis met mij is als er van de 12 eitjes er niet 1 goede tussen zit.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:10

Wat balen morgenzon knuffel

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:09

Morgenzon.. fffff |o is echt moeilijk e , die eitjes moeten goed zijn,qua grote etc.. ffff anderzijds wil je een gezond eitje, een gezond kindje :(:)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:00

Wat balen Morgenzon! Wat een teleurstelling na al je moeite. Gaan ze nog iets aanpassen qua hormonen bv in de volgende rond?

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:18

Hier weer begonnen met dag 1.

De teleurstelling was afgelopen zaterdag al. Dus...

Heb zo’n drempel de huisarts op te bellen en te vragen naar een doorverwijzing. Ben er al 3x geweest en hij vindt dat ik moet wachten tot midden juli.

Duurt lang.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:40

Dikke knuffel Morgenzon en indd al die hormonen en dan geen gewenst resultaat is ook slopend hoor! Dat doet niet alleen lichamelijk wat met je maar ook mentaal laat dat zn voetsporen achter :knuffel: .

Damber ook voor jou een dikke knuffel maar ook een schop onder je kont, je hebt gewoon recht op een doorverwijzing ongeacht wat je huisarts van mening is.

Nog bedankt voor de felicitaties iedereen! <3

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:54

Gefeliciteerd Boompje <3

En een dikke knuffel voor jou Morgenzon :knuffel:

Vervelend dat je huisarts je niet gewoon wilt doorverwijzen. Zou het nut hebben ergens een soort second opinion op te vragen?

Ik had afgelopen vrijdag weer een echo omdat ze een cryo willen terugplaatsen in m'n natuurlijke cyclus, maar er was nog weinig actie te zien. M'n lijf was blijkbaar ook nog bezig met het opruimen van afgelopen maand. Nu moet ik a.s. vrijdag weer voor een echo.

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:29

Wat balen Morgenzon... Wel fijn dat je die x niet kwijt bent maar al die hormonen voor niks nu is niet fijn :(:) Snap dat het je onzeker maakt over wat er mis is..

Boompje1985, wat fijn positief nieuws!! Voorzichtig gefeliciteerd duimen dat het blijft zitten!

Damber2, ik zou een doorverwijzing gaan vragen.. vervelend dat de huisarts daar niet erg meewerkend in is :(:)

Eefsel, spannend weer...lichaam dus nog erg van slag na al die hormonen?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:49

Morgenzon, wat een vervelend nieuws. :(:) Al die moeite en ellende voor niets... -O- Hopelijk levert de volgende ronde je meer embryo's op.

Damber, ik ga mee met de rest. Terug naar de huisarts en een doorverwijzing vragen.

Eefje, wat een geduld moet je toch voor dit traject hebben, he? Duimen dat je aankomende vrijdag goed nieuws krijgt.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:53

Wat eengrote domper morgenzon

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:34

Sterkte morgenzon. Echt balen. Ik ga voor je duimen dat de volgende keer beter zal zijn. Digitale knuffel voor jou!

Spannend Eefsel! Hopelijk is je lichaam er dan klaar voor.

Ik heb woensdag weer een echo om te kijken hoe het ervoor staat met de 4 cysten.
@Damber ik zou ook gewoon om een doorverwijzing vragen. Ik weet niet hoe oud je bent en hoelang jullie bezig zijn?

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:37

Spannend weer eefsel hopen dat er een positief antwoord komt

Voor jou ook weer spannend nicje

Ik heb morgen een echo en dan waarschijnlijk de tweede injectie erbij

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:23

Morgenzon schreef:
Embryo is na vrijdag gestopt met verder delen, hier geen terugplaatsing dus.

Het enige lichtpuntje is dat ik deze ronde niet kwijt ben. Erg dubbel allemaal, die rondes met alle hormonen doe je niet voor de lol. En begin toch langzamerhand wel wat bij mezelf na te denken wat er in vredesnaam mis met mij is als er van de 12 eitjes er niet 1 goede tussen zit.

Ik heb niet eens iets te zeggen waarvan ik denk dat ik je ook maar iets beter kan laten voelen. Sorry. Knuffel. Ik zal aan je denken.

Hier een afspraak gemaakt voor morgen. Jullie virtuele schop onder mijn kont kwam aan.

Kreeg een lieve stagiaire aan de lijn. Die wist ook niet hoe en wat. Dus maar een afspraak gemaakt. Helaas werd mijn verzoek andere arts niet ingewilligd, dus morgen ga ik toch even goed het gesprek aan. Maar dat is gesprek 4 al.
Ik wil duidelijkheid.

Het betreft een jonge arts, nu kleine 2 jaar werkzaam. Ook zelf net vader geworden. Soms heb ik het idee dat hij nog teveel in de school modus zit:
‘ laat haar nu eerst maar zelf een lange termijn uitzitten... dan komt het vaak wel goed’.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:26

Morgenzon, kun je niet gewoon de richtlijn uitprinten en onder zijn neus schuiven?
Zijn eigen richtlijn zegt dat he gewoon recht hebt op een doorverwijzing

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:29

Boompje wat een fijn bericht, gefeliciteerd! <3

Morgenzon wat een rotbericht, daar zat je niet op te wachten.. Gelukkig ben je deze poging niet kwijt, maar dat neemt niet weg dat het gewoon klote is dat het niet gelukt is..

Damber is er bij jullie al wel onderzoek geweest waar het aan zou kunnen liggen? Dat zou ik anders toch wel gaan eisen inderdaad, zo is het testen van je geduld ook niet leuk meer..

Beenjesshar, Eefsel en Nicje spannende dagen in het vooruitzicht, ik hoop op goed nieuws!

Hier ben ik inmiddels bijna een week bezig met Puregon spuiten, vrijdag heb ik de eerste echo om te kijken hoe het gaat met de follikelgroei. Hoe dichterbij dat komt, hoe spannender ik het toch wel begin te vinden. Qua bijwerkingen valt het me nog mee, ik heb eigenlijk alleen wat hoofdpijn die met paracetamol goed te doen is gelukkig. Maar ik zit natuurlijk nog niet vlak voor de punctie, geen idee hoe het dan gaat zijn.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:50

Nou ik heb op eigen initiatief onderzoek laten doen.

Daar kwam uit;
- een te vroeg te hoog LH waarde. Maar enigzins acceptabel. Lab belde me zelfs op omdat ze dachten dat ik te laat in de cyclus had getest. Maar het was echt dag 3!

Vandaar dat de clearbleu testen bij mij niet werken en op dag 8-15 een positieve test geven.
Sensitest is beter.
- Veel te hoge LSH waarde wat kan duiden op een trage schildklier (heeft mijn moeder ook). Aanvullende T4 onderzoek sloot dat weer uit. ?!? Dus wat dat dan is? Ik ben er niet gerust op. Weer teug gegaan naar het lab en zij zeiden dat het een verstoring is waar ik me geen zorgen over hoef te maken. Dat het een incident kan zijn. Nu alweer een half jaar verder. Dus ik twijfel aan dat woord incident.

- Geen chlamydia. Of in verleden gehad.
- Iets verhoogde testosteron.
- Geen aanleiding tot vermoeden PCOS.
- Aantal eitjes was hoger dan gemiddeld voor mijn leeftijd.
- Altijd heel stipt met cyclus.

En dat laatste maakt dat mijn HA mij weg blijft sturen. Terwijl er dus wel aantoonbare afwijkingen zijn.
Laatst bijgewerkt door Damber2 op 09-03-21 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:52

En boompje. Wil je je eerste echo straks delen?
Kijk wel uit dat ik zie dat het gewoon wel kan lukken ondanks het moeilijke traject.

En uiteraard omdat ik mee wil genieten!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:11

Belachelijk dat hij je niet doorstuurt!

Ik ben na een jaar niet lukken gewoon gelijk doorgestuurd en daar kwam ook een verstoring van de schildklier uit naar voren. Had een schildklierontsteking achteraf en was niet de oorzaak (nooit gevonden).
Maar werd direct heel serieus genomen.
En ook mijn cyclus was heel stipt en correct. Ovulatietesten ook altijd helemaal goed. Soms is er geen reden, maar heb je wel hulp nodig.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:45

Damber2 schreef:
En boompje. Wil je je eerste echo straks delen?
Kijk wel uit dat ik zie dat het gewoon wel kan lukken ondanks het moeilijke traject.

En uiteraard omdat ik mee wil genieten!

Als het allemaal goed gaat tuurlijk wil ik dat, ik stuur je tegen die tijd wel een pb!
Ik wil ze ook wel hier in het topic plaatsen maar ik weet niet hoe de rest dat vind?
Ik kan me namelijk ook goed voorstellen dat niet iedereen staat te juichen om echo foto's van iemand anders. :knuffel:

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:42

Ik kan voor ieder ander oprecht heel blij zijn.