Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:12

Maar krijg ik dan wel resultaat als ik zelf iets in elkaar ga flansen? Ik zag op yt filmpjes van de vrouw die de Victoria's secret modellen traint en die zijn maar 10 minuten per keer. Zit geen warm up en cooldown bij maar dat doe ik zelf dan wel.
Dat lijkt me beter vol te houden. En dan combineren met bodypump. Ik weet er echt te weinig van af om te beoordelen of dat zou gaan werken..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:24

Nah, je moet het zelf ook een beetje aanvoelen.
Rekening houden met wat je doet zodat je lichaam niet uit balans raakt (maar dat is niet zo moeilijk - gewoon zorgen dat je benen/armen/buik erin hebt/afwisselt, dan zit je wel goed, dus dat hoeft geen punt te zijn), en als het makkelijk gaat kan je het intensiever maken; zwaardere gewichtjes, nog een rep, die ene oefening verzwaren of nog een andere WO erachteraan ;)
Volgens mij voel je vanzelf wanneer het non-intensief (lol) is (en er dus geen resultaat is).

Maar vooral de afwisseling maakt het leuk eigenlijk ... bij enkel JM voelt het steeds als wéér hetzelfde liedje, dag in dag uit.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:13

Ik denk dat zelf spelen met wat voor jou werkt juist heel belangrijk is. De ene persoon heeft nu eenmaal meer baat bij pilates, HIIT of kracht. Dat is afhankelijk van hoe je lichaam nu is, hoe je wilt dat het eruit ziet, je voedingspatroon en ook of je het leuk vindt. Als je iets leuk vindt en je merkt dat je lichaam echt getraind wordt, dan komen die resultaten vanzelf.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:53

Ik doe het ook niet elke dag en dat lijkt juist voor mij wel goed te werken, want elke keer voel ik nu dat k mijn lijf aan het werk heb gezet. Als er niet genoeg tijd tussen sport en rust zit, dan heeft gelijk weer diezelfde spiergroepen aan het werk zetten niet zoveel zin IMO.

Daarnaast, het is belangrijker dat je het volhouden kan en leuk vind. Voor mij is elke dag niet realistisch.
Je kunt natuurlijk wel op de rustdag wat anders doen, als je maar andere spiergroepen gebruikt.

Ook met JM kun je goed afwisselen, ik heb bijvoorbeeld afgelopen dagen dit gedaan:
Zaterdag: 30day shred lvl 3
Zondag: killer buns&thighs lvl 1
Maandag: zou naar bodyfit maar dit viel uit. Nu lekker in het zonnetje gewandeld, gedraafd, lunges en squats gedaan
Woensdag: ripped in 30 lvl 2.
Vrijdag: ik denk dat ik zin heb in no more trouble zones of juist een conditietraining zoals banish fat boost metabolism.

Op deze manier ben ik steeds vergeten welke oefeningen aan bod gaan komen en ben ik nieuwsgierig wat we ook weer gaan doen en is het ook afwisselend. En elke workout heeft net weer andere oefeningen en dus andere spiergroepen. Ik voel nu dus wat in de benen, en dat terwijl in de buns & thighs ook benen zitten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:00

Ik had gister zin om te sporten en mijn lijst hierboven is dus nu anders
F_Orumster schreef:
Ook met JM kun je goed afwisselen, ik heb bijvoorbeeld afgelopen dagen dit gedaan:
Zaterdag: 30day shred lvl 3
Zondag: killer buns&thighs lvl 1
Maandag: bodyfit viel uit, stond al in de kleren dus zelf buiten wat interval draven,lunges, squats
Woensdag: ripped in 30 lvl 2.
Donderdag: 30 day shred lvl 2
Vrijdag: banish fat boost metabolism > meer gericht op cardio
Za of zondag: no more trouble zones

30 day shred lvl 2 vond ik een tijdje lastig en niet leuk ivm de vele planks, maar ging nu best goed!

Push up blijft lastig bij mij. Vanaf de knie gaat aardig, maar volledig kom ik gewoon amper uit de plank, het zakken vind ik erg lastig. Zijn jullie m vanaf de knie blijven doen of toch doorgezet?

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:07

Gewoon telkens 1 of 2 normaal en dan terug naar de knie en dat uitbouwen. En ook vanaf de knie verder uitbouwen. Dus niet in een vierkantje zitten zeg maar, maar je rug steeds langer maken, zodat er meer gewicht op je armen komt. Zegt zij die nooit verder is gekomen dan 1 of 2 normaal xD

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:11

Toen ik vorig jaar JM deed ging het me beter af op een of andere manier.
Ik probeer inderdaad mijn knie al zo 'ver' mogelijk te doen. Ik zal inderdaad het uitbouwen proberen :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:56

Een leuke variatie van de push up vind ik wanneer je opdrukt met je knieën meer in een hurkpositie. Moeilijk uit te leggen maar je knieën hangen dan recht onder je heupen zonder dat je de grond raakt. Van daaruit ga je dan opdrukken met je armen in de stand zoals je die zelf het fijnste vindt. Dan train je je lagere buikspieren meer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:54

Ik moest er even over nadenken maar denk dat ik snap wat je bedoelt. Ga ik eens proberen in de tijd dat ik van Jillian moet opdrukken.

Wat voor schoenen dragen jullie? Ik merk dat ik toch wel wat snel pijntjes heb in voeten (bal, onderzijde) vooral bv de achterste voet in een lunge. Soms nog steeds de schenen (en ja ik slik al magnesium).

Fitnesschoenen of hardloopschoenen? Met mooi weer wil ik ook weer wat gaan bootcampen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:34

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:30

Zo snap ik m wel :D Ik ga het eens proberen. Heb m gister en vandaag maar vanaf de knieën gedaan en zolang je die maar ver genoeg naar achter plaatst, voel je dat ook goed.

Vandaag whey perfection geprobeerd en ik voel me een stukje beter nu na het sporten. Ik had een halve portie ruim voor het sporten genomen de de ander erna. Voel me nu een stuk fitter, maar ik heb vandaag een workout gedaan die zich meer richt op cardio dus ik moet het even vaker testen.

Gisteren No more trouble zones gedaan en vandaag banish fat boost metabolism.
En geconstateerd dat mijn zadeltassen nu nog meer verdwenen zijn *\%/* Echt bijzonder!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:41

Ik meld me ook weer :)
Eind september ga ik weer mee doen aan Mudmasters, dit keer de 12km dus ik moet echt weer gaan trainen :P

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:15

Zijn van die soepen uit automaten trouwens echte dikmakers? Dat er veel zout inzit is zeker waar, maar qua calorieën? Zullen wel veel bindmiddelen zijn?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:47

Cup a Soup valt qua kcal mee.
Sowieso, ik zou niet te veel naar kcal kijken. Je lichaam geeft, als alles goed werkt, zelf wel aan wanneer je vol zit (:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:52

Het is een berg troep, maar zal niet heel veel kcal bevatten.
Wel veel zout inderdaad, smaakversterkers en andere rommel... Persoonlijk laat ik dat soort dingen staan.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:38

Sorry dat ik zo dit topic binnen kom vallen haha :o
Kwam het per toeval tegen!
Ik heb zelf nog een paar fitnessdvd's liggen van Jillian. Zelf gebruik ik ze niet meer, sommige zijn zelf ongeopend.
En toen dacht ik misschien zijn hier wel geinteresseerden die ze eventueel over zouden willen nemen :)

Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:07

Even een vraagje; ik wil graag beginnen met 30 day shred. Iemand enig idee welke benodigdheden er ingeslagen moeten worden?
Ik neem aan gewichtjes en een matje? Wat voor kilo's gebruiken jullie voor de gewichtjes.
Mijn flashplayer doet even puberaal, dus ik kan de filmpjes niet openen.
Alvast bedankt voor de antwoorden :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:39

Gewichtjes en een matje idd. Als gw kun je eens beginneb met waterflesjes en eens kijken hoevzwaar je dat vind :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:19

Simbaa, ben je al begonnen?

Ik heb 1 kg gewichtjes en ga morgen mijn verjaardagskado halen; 1,5; 3 en 5 kg dumbells
( http://www.kijkshop.nl/product/130933/b ... set-19-kg/ )

Ik ben heel erg blij, mijn spieropbouw gaat nu erg hard. Ik plan mijn workouts bewuster en dan met name de timing. Voorheen had ik weleens moeite om doordeweeks te sporten en kwam het weleens voor dat ik vrij-, za- en zondag sportte en dan doordeweeks haast niet. Nu sport ik om de dag of 1 dag later, afhankelijk van mijn herstel, om zo goed mogelijk gebruik te maken van de supercompensatie. Ik probeer echt aan te voelen of ik me nog in mijn herstel bevind of dat het een goed moment is om te trainen. Ik wissel de workouts heel erg af, en heb bijna elke keer wel ergens een hele lichte spierpijn voor 1 dag (herstelfase) en de dag erna is dat weer weg (en dus goed moment voor de volgende workout). Als 'allround full body' workout doe ik No more trouble zones, en de andere dagen doe ik 30ds of ripped of een buns&thighs en doe de 'beachbabe' er weleens achteraan. 2 workouts achter elkaar aan hou ik achter de hand als dit te easy wordt, tot nu toe ben ik daar nog niet aan toe gekomen.

Daarnaast neem ik nu eiwitshakes met BCAA, ik neem een halve portie 30-45min voor het sporten, zodat de spieren meer eiwit en amino's ter beschikking hebben en neem een volle portie na het sporten. (of ook weer een halve als het meeviel). De volgende ochtend neem ik weer een portie voor een goed herstel na de nachtrust (ik sport vaak 's avonds). Mijn normale eetpatroon levert maar 50 tot hooguit 60gram eiwit en dat bleek toch te weinig. Ik merk ook dat mijn workout fijner gaat en ben minder moe de rest van de dag.

Het gaat nu echt hard! In gewicht zeer stabiel, dus ik denk dat er echt vetmassa verdwijnt en spiermassa zich opbouwt. Ik word harder in het lijf en huppel op het werk zo de trappen op en af *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:22

Ik zit ook te denken om weer iets in te gaan passen thuis, maar weet nog niet zo goed hoe... Ik ga 2 dagen in de week naar crossfit, dat vind ik voldoende die dagen. Dan 2 dagen waarop ik rust heb of met collega ga hardlopen. Na het werk nog sporten die dage is me too much met 2x2uur reistijd, dan ben ik echt blij als ik om 7uur klaar ben en heb ik echt geen energie. Dan heb ik dus nog 3 dagen over en eigenlijk vind ik dat te weinig voor de 30DS... Hoe pakken jullie dat aan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:24

Secricible, ik vind dat niet weinig hoor, mooie aanvulling op de crossfit lijkt me?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:25

omdat ze eigenlijk zeggen dagelijks. Deed hiervoor al vaak 5 dagen voor ik ging crossfitten, maar nu dus maar 3 dagen. Ga het gewoon eens proberen dan :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:28

Ik heb vorig jaar braaf dagelijks geJMt, nu dus om de dag en juist wisselende workouts (niet 10x hetzelfde) en heb nu juist beter resultaat. Bij elke dag dezelfde workout denk ik eigenlijk dat je zelfs een aantal keer met weinig opbreng staat te sporten.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:36

Dat elke dag moeten sporten (dat o.a. Jillian in haar videos aanraadt), zou ik met een korreltje zout nemen. Die spieren hebben ook rust nodig.

Ik zou als ik jou was elke keer dat je sport, wat anders doen. Wissel af tussen kracht, cardio en pilates bijvoorbeeld. Ik durf ervoor te wedden dat je dan meer resultaat gaat zien dan iedere keer hetzelfde kunstje.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:46

Ik meld me vandaag ook weer.. Heb een paar maanden niets gedaan.. Nu komt de zomer eraan, dus moet ik weer van mezelf.. En in augustus ga ik onder het mes voor een borstvergroting, dus dan zit ik sowieso een paar weken stil.. en dan kom ik altijd een paar kilo aan... Ben weer begonnen met 30DS.. Was half dood erna.. Volgende week maar om de dag oefeningen doen en als m'n conditie weer een beetje beter is afwisselen met andere JM video's..