Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lumea

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:46

Hier is ook niet alles even mooi om te lopen. Lekker zandpad met wel mooi uitzicht, maar overal echt diepe kuilen waar je doorheen moet en niet langsaf kunt. Lekkere blubberboel, maar ach, ik wil hardlopen, dus dan ga ik er ook voor, al moet ik door de blubber of door een saai landschap :Y)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:00

Heeft iemand tips om mn motivatie omhoog te halen? -O-
Discipline is ver te zoeken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:02

*schop*

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:41

Nu gaan jij! *schop onder kont*
:')

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:18

benangelique schreef:
Naborah, deed jij aan wedstrijdlopen? Snel hoor! Hoop dat je lichaam het houdt!

Ik net 8 km gelopen. Motivatie zat in mijn tenen maar loopgroep scheelt zoveel! Geen pijn in mijn spier, dus de stretch oefeningen helpen lijkt het

Nee, maar nu wel. Tenminste, ééntje achter de rug en een hoop op de planning. 'Vroeger' op hoog niveau gehockeyd en daarnaast nog wat andere sporten aangehouden, dus de bespiering/conditie was er wel, alleen de tijd voor loopwedstrijden niet.

Loopgroep ben ik nu voor aan het rondkijken om wat gevarieerder te lopen. En omdat het ook wel gezelliger is denk ik dan alsmaar alleen. Merk jij dat je ook andere soorten trainingen meepakt (of harder traint) bij het groep-lopen dan dat je zelf zou doen?

DynamiteS schreef:
Ik wil ook gaan lopen, maar heb hier zo'n saaie omgeving..
Voor lopen is geen excuus, en dit is een héél slecht excuus: lopen jij! *\o/*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:55

Ik heb echt veel profijt van de loopgroep. Ik ga echt altijd. Weer of geen weer. Terwijl ik bij slagregen en storm niet snel in mijn uppie ga lopen. ..
We doen iedere training iets anders. Gisteren een duurloop, volgende keer kracht en techniek, weer een andere keer interval. Dat houdt het leuk!
Het pusht me ook om meer van mezelf te vragen. Had zelf denk ik gisteren na een km of 5 de handdoek in de ring gegooid, maar de rest bleef lopen en ik dus ook. ..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:11

Missen de mensen hier die start to run gebruiken ook het inlopen en cooling down?

Ik loop zelf in voordat ik hem aanzet, en aan het einde zit ik meestal nog in het bos en wandel ik zeker 1 Km uit.. Maar Evy zegt er eigenlijk niets over. Best raar, want is m.i. best belangrijk.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:59

Ja dat mis ik ook wel. Doe dat ook maar zelf.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:48

@Naborah, ik zal beginnen met 21 km naar stal fietsen dadelijk :')

Enthousiasme voor het lopen is er wel, heb alleen weinig tijd en vind het gwn jammer dat ik zo'n saaie omgeving heb.. Maar ik ga deze week beginnen! (zei ik vorige week ook al.. :o )

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:06

Ik ben trots op je DynamiteS! Goede warming-up hoor, haha ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:14

DynamiteS schreef:
@Naborah, ik zal beginnen met 21 km naar stal fietsen dadelijk :')

Enthousiasme voor het lopen is er wel, heb alleen weinig tijd en vind het gwn jammer dat ik zo'n saaie omgeving heb.. Maar ik ga deze week beginnen! (zei ik vorige week ook al.. :o )

21? :wow: Holymoly!

Ik ga weer van start om mijn 5 km uit te bouwen naar de 10 km. Ik loop 13 april mee in Rotterdam op die afstand :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:15

Marijee schreef:
Ja, ik denk dat ik te veel heb gedaan.... Zaterdag en zondag heb ik hardgelopen. Wel tussen beide trainingen meer als 24 uur rust gehouden. Zaterdag 5 km, zondag 6 km..

Ik ben wel benieuwd hoe het bij de huisarts was?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:17

Ik hou even een rustweekje: knie is vervelend aan het doen en m'n schoolrooster zit niet mee. Misschien ga ik zondag weer lopen, denk het wel.

Succes hier, iedereen!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:55

Beetje pech hiero heb een ontstoken steen en doet echt verschrikkelijk veel pijn bij gewoon lopen dus laat staan hardlopen.
Ik heb me nu wel een doel gesteld zodat ik wat heb om naartoe te trainen. Voor half juni wil ik de 10km redelijk snel in een "wedstrijd"loop kunnen afleggen. Ik loop er nu 7,5 ik 40 minuten dus de 10 halen moet lukken en dan nog wat sneller worden (en hopen dat mn teen snel weer normaal doet).

Ik zou ook wel graag bij een loopgroep willen maar waar vind je die? Ik zou niet weten of er uberhaupt een is in de omliggende dorpjes. Lijkt me namelijk leuk om gezellig met anderen te lopen en is daar dan ook een persoon bij die veel ervaring heeft ofzo die dan de training bedenkt?

Wow 15km in een uur?!! Ik ben al blij als ik er ook 15 kan lopen in 1,5 uur. (denk dat dat wel ongeveer mn einddoel wordt aangezien ik ook nog naar school moet en tijd wil hebben voor paardrijden)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:56

Loopgroepje lijkt me ook erg leuk, ik weet dat er hier een redelijk grote groep is die op woensdagavond en zaterdagochtend lopen (doen altijd warmingup voor mijn huis en kwam ze op zaterdag redelijk vaak tegen in het bos) maar helaas zijn het allemaal ouderen en niemand van mijn leeftijd, wat ik dan toch een stuk minder leuk vind.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:46

Loopgroepje lijkt me ook leuk inderdaad, met mensen van +- de zelfde leeftijd! :j

Eergisteren mijn voet (zijkant van mijn hak) opengehaald aan de kastdeur, hoe ik het voor elkaar kreeg? Geen idee :')
Gister toch gewoon gaan lopen, maar daarna er wel wat last van. Vanochtend wakker geworden met steken op die plek. Nu met pootje in een sodabakje, tegen de ontsteking. Morgen wel gewoon lopen. Niet miepen :o Pijn valt opzich ook wel mee hoor, anders zou ik echt niet gaan lopen. Alleen achteraf voel ik het 'wondje' wel zitten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:23

xEmily schreef:
Heeft iemand tips om mn motivatie omhoog te halen? -O-
Discipline is ver te zoeken.

Doelen stellen en beloning eraan koppelen! Resultaat motiveert, of het nou je eerste keer 5km is of dat binnen een bepaalde tijd of bv een paar kg afvallen is.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:05

Jeetje wat een afstanden lopen sommige van jullie! Kan ik alleen nog maar van dromen :D
Heb normaal op woensdagavond dansles maar ging niet door dus uit mn werk meteen een blokje om gegaan, les 4 van start to run (de oude serie) en ging echt heel lekker, niet het gevoel dat ik 'op' ben of niet meer kan ofzo als ik terugkom. Ben ook weer begonnen met Shred erbij, dat doe ik 's ochtends voor mn werk. Wil toch wel graag snel wat fitter worden :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:22

Die afstanden liepen wij ook niet na 1 week moet je maar bedenken!

Loopgroep bij ons is heel divers. Van 18 Tot 54. Iedereen doet even fanatiek mee en tijdens het lopen bemerk je de leeftijden niet. Ik zou het dus gewoon een kans geven!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:38

Ja dat is ook zo! Ik bouw het lekker rustig op, wil niet te snel gaan want heb in het verleden (met toen nog slechte schoenen, heb nu goeie) ook snel last gekregen van mn schenen en dan de handdoek in de ring gegooid.

Klinkt goed zo'n loopgroep! Motiverend, maar soms ook wel lastig denk ik om niet helemaal je eigen tempo te kunnen lopen?
Fietsen/mountainbiken doe ik graag met iemand samen, maar hardlopen vind ik heel prettig alleen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:04

Wat wij doen bij de loopsgroepen is stofzuigen. De snellere lopen door en draaien dan om om de rest weer op te pikken. Het leuke is dat je aan de plek in DS groep je snel ziet welke vorderingen je maakt.

Ik heb een hele diverse loopgroep en doe bij de betere lopers gewoon andere oefeningen tussendoor zoals steigerunnen terwijl de andere even een minuut wandelen, dan dribbelen we rustig verder wat bijkomen is voor de snellere en interval is voor de minder ervaren mensen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:13

Precies! Zo gaat het hier ook. Je kan zo dus compleet op eigen tempo lopen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:00

Ik ga me ook aanmelden bij een loopgroep als mijn knieblessure hersteld is. :) Zo jammer, want mijn conditie is daardoor compleet verwoest. Ik was zo fit en afgetraind. ;(

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:04

Liedje, frustrerend dat inderdaad, ik ken het..

Ik wil ook proberen te gaan lopen bij een loopgroep, maar die drempel over stappen is toch best moeilijk. Maar mezelf gesteld dat ik het begin maart een keertje ga proberen!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:19

Wat vind jij er moeilijk aan? :)