[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:08

Ik heb door waarschijnlijk de prikpil enorm last gekregen van puistjes (daarvoor had ik amper tot nooit puistjes) dus ik ga ook weer naar de huisarts.. maar mocht er geen ander alternatief zijn dan maar de puistjes voor lief nemen ipv die gruwelijke buikpijn elke keer..

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:09

soloro schreef:
Ik heb door waarschijnlijk de prikpil enorm last gekregen van puistjes (daarvoor had ik amper tot nooit puistjes) dus ik ga ook weer naar de huisarts.. maar mocht er geen ander alternatief zijn dan maar de puistjes voor lief nemen ipv die gruwelijke buikpijn elke keer..

ik heb ook erg pijn in mn onderbuik door de prikpil. Ben mezelf niet meer op een of andere manier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:11

Koperspiraaltjes! *\o/*
Echt, ik vind het heerlijk, geen hormonen, nergens aan hoeven denken (ja over drie jaar moet ik hem vervangen...) en ook niet dat geklungel met condooms. Ik wil niet meer anders :D

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:13

Deliana1993 schreef:
soloro schreef:

ik heb ook erg pijn in mn onderbuik door de prikpil. Ben mezelf niet meer op een of andere manier.

Ik ben eigenlijk wel tevreden over de prikpil (gebruik hem nu 9 maanden ofso) en ik ben vrijwel nooit meer ongesteld (af en toe wat doorbraak), vrijwel geen buikpijn.. Alleen die stomme rot puistjes, het is zo lelijk.. En je laatste zin, heb ik ook last van maar ik weet niet of dat nou door de prikpil komt of door wat andere gebeurtenissen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:16

Ik weet nog dat ik vroeger mega veel buikpijn had dat ik lag te rollen van de pijn.
Herkent iemand dit en dat gevoel moe en lusteloos zijn.
Ik heb sinds kort geen buikpijn meer als ik het heb ongesteld ben dan bedoel ik.
Ik doe oefeningen ervoor en het werkt verbluffend geen buikpijn meer. :D

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:19

Loveskary schreef:
Ik weet nog dat ik vroeger mega veel buikpijn had dat ik lag te rollen van de pijn.
Herkent iemand dit en dat gevoel moe en lusteloos zijn.
Ik heb sinds kort geen buikpijn meer als ik het heb ongesteld ben dan bedoel ik.
Ik doe oefeningen ervoor en het werkt verbluffend geen buikpijn meer. :D

Dit doe ik nog steeds als ik geen anticonceptie heb. Dus ik ga maar de puistjes voor lief nemen, aangezien mijn pijn verdwenen is xD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:25

Ik ben vooral extreem moe en koud de dag ervoor en op de eerste dag erg moe. Krampen zijn met de jaren juist afgenomen; weet dat ik als puber wel onwijs veel buikpijn had, maar nu ik heel wat jaren ouder ben is de kramp eigenlijk niet aanwezig. Hele menstruatie valt mij reuze mee. Was met pil langer, nu 3 dagen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:42

Ik ben eens door de conrector naar huis gebracht omdat ik kroop van de pijn en steeds bijna flauw viel....Ook paar x flauw gevallen op t werk toen....

Met het zetten van spiraal voelde ik weer een fractie van die pijn....wat prijs ik mezelf gelukkig dat ik dat niet meer heb

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:45

Ik heb even een vraagje, telkens wanneer ik mijn pil door slik word ik naar anderhalve maand ongesteld. Weet iemand hoe dit kan en moet ik dan een andere pil?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:46

Ik heb dat ook en dus paste ik gewoon mijn stopweek erop aan. Ik wou geen zwaardere pil of een andere anticonceptie op dat moment.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:57

Ik kon dingen gewoon in elkaar trappen van de nare pijn. Menig mens nog flink laten schrikken, omdat het soms leek alsof ik een epileptische aanval kreeg ofzo. Was voor de pil ;) nu na een jaar pil komen die hevige pijnen weer terug :(

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 01:59

Ik heb afgelopen week voor het eersr een doorbraakbloeding gehad. Dinsdag gestopt met de pil. Paar dagen gewoon wat gevloeid. Gister helemaal niks en vandaag weer een beetje. Weet niet wat mijn lichaam aan het doen is, maar irritant is het wel... dinsdag weer beginnen en hoop dan eigenlijk wel weer klaar te zijn. :))

Verder heb ik geen problemen met de pil. Geen puistjes, geen stemmingswisselingen etc. Wel fijn.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 02:20

Ik ben juist blij van die pijn verlost te zijn soms heb ik zware bloedingen nu juist haast niks maf is het wel mij best een meisje die ik ken heeft juist erg veel pijn maar ja die is 15 toen ik zo oud was had ik mega pijn en gaan jullie gewoon paard rijden als je het bent.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 02:37

Ik doe alles als ik ongesteld ben, maar ik heb altijd mazzel gehad met mijn menstruatie, als tiener wel veel pijn maar niks wat een paracetamol kon verhelpen.

Even een update wbt mijn implanon. Ik heb een tijdje pastelroze bloedinkjes gehad en ik was even flink in de war door de hormonen. Mijn moeder vond me onredelijk en emotioneel. Inmiddels voel ik me gewoon weer mezelf, nog geen echte menstruatie gehad en ik ben er heel blij mee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:40

vuurneon schreef:
Ik ben er nog niet uit welke anticonceptie ik wil... Ik wou graag een spiraaltje maar als ik er teveel bij nadenk lijkt het mij vreselijk zo'n ding in je baarmoeder met touwtjes. Pil wil ik sowieso niet meer :n geen implanon (vertrouw die niet) en alleen condooms vind ik nou ook niet echt romantisch. Nuvaring lijkt mij wel wat, maar is dat niet lastig te plaatsen en is die alleen wel veilig genoeg?

Voorlopig nog steeds anticonceptie loos dus ik heb nog wel even tijd.

Denk dat wij in het zelfde schuitje zitten.
Zie een spiraal ook niet echt zitten, mede ook omdat het zetten zeer doet en bij sommige de pijn ook nog even blijft.
Ik heb last zat van mijn lijf, dit wil ik er niet ook nog bij hebben.

Nuvaring kan ik zelf in en uit doen, pijnloos.
Dit zou voldoende veilig moeten zijn.
Alleen af en toe voelen of die er nog zit, zeker na de seks.

Heb nu ook niks qau anticonceptie uhhhh ja, regenjasjes maar dat is toch wat verschrikkelijks :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:44

Dingen als Implanon en prikpil hoor ik echt het minst goed van , is ook volgens mij best veel hormoon wat door je lijf gaat.
Maar goed, voor diegene die er baad bij heeft, super.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:11

Hallo allemaal.
Ik zit heel erg te twijfelen over de pil & de spiraal.

Ik ben nu aan de pil al vanaf mijn 15e. Voor die tijd had ik heel erg last van mijn menstruatie dus vandaar aan de pil gegaan. Daardoor is de pijn en de duur van de menstruatie veel beter geworden. Ben jammergenoeg wel aangekomen door de pil.

Nu sinds een aantal maand weer heel erg last van mijn menstruatie, verga van de rug/buikpijn en heel veel krampen. Weer net zo erg als voordat ik de pil kreeg.
Nu zit ik te twijfelen om over te stappen naar een spiraal. Maar zie er ook wel heel erg tegenop, vind het wel een beetje eng.

Heeft iemand hier ervaring mee met het overstappen? (Heb wel een beetje het topic doorgelezen maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden)
Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Zijn jullie ook afgevallen toen je bent gestopt met de pil? Hoe voelde het nadat je bent over gestapt? Hoe zit het met het menstrueren? Ik las dat je heel erg op verschillende tijden menstrueert als je de spiraal neemt?
Heb je nog veel last van je menstruatie nadat je bent over gestapt?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:24

Ik las net van iemand die vroeg over de nuvaring. Ik gebruik nog wel de nuvaring en het bevalt mij in principe prima. Het inbrengen is even wennen, maar niets lastig aan en na een paar keer oefenen gaat dat net zo makkelijk als een tampon. Het is ook zeker veilig want ik gebruik nu al enkele jaren de nuvaring en ben nog niet zwanger haha. Het is naar mijn mening zelfs veiliger dan de pil omdat je de meeste antibiotica gewoon kunt gebruiken en over kunt geven enzo zonder dat het invloed heeft op de mate van bescherming. Ik haal de ring er zelfs altijd uit als we bezig gaan en ik ben dus nog niet zwanger. Ik ga wel overstappen op een spiraaltje maar dit doe ik omdat me dat nog makkelijker lijkt en omdat ik altijd heel lang ongesteld ben, wel 8-9 dagen.

Over de overstap naar een spiraaltje kan ik dus binnenkort meer vertellen. Als ik weer ongesteld wordt moet ik de gyneacoloog bellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:17

Bedankt voor de nuvaring ervaring!

Karin92: Nee ik ben niet afgevallen toen ik stopte met de pil. Ik ben met pil al wat afgevallen door een kleine verandering eet/beweegpatroon. Pil had geen effect op gewicht. De eerste 2 weken zonder pil vond ik vreselijk. Continu hoofdpijn en migraine. Ging gelukkig over na 2 week.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:19

vuurneon schreef:
Bedankt voor de nuvaring ervaring!

Karin92: Nee ik ben niet afgevallen toen ik stopte met de pil. Ik ben met pil al wat afgevallen door een kleine verandering eet/beweegpatroon. Pil had geen effect op gewicht. De eerste 2 weken zonder pil vond ik vreselijk. Continu hoofdpijn en migraine. Ging gelukkig over na 2 week.

Had je tijdens het gebruik van de pil ook vaak hoofdpijn?
Ik heb namelijk al wel een hele tijd heel vaak last van hoofdpijn. De ene keer is het heviger dan de andere keer, eigenlijk nooit gelinkt aan de pil maar nu jij zo zegt dat het na het stoppen juist kwam...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:23

Ja had ook al migraine met de pil maar niet 24/7 2 week lang. Nadat ik erdoorheen was heb ik vaak alleen nog een migraine aanval rond de menstruatie. Dus hooguit 1 keer per maand ipv 3 keer (of zelfs meer) per maand met pil.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:27

jesito schreef:
Dingen als Implanon en prikpil hoor ik echt het minst goed van , is ook volgens mij best veel hormoon wat door je lijf gaat.
Maar goed, voor diegene die er baad bij heeft, super.

Ik weet niet of er echt zoveel hormonen door mijn lijf gaan, ik reageer hier minder heftig op dan op de pil en Nuvaring terwijl hier hetzelfde hormoon als de Nuvaring in zit. Ik denk dat het komt doordat ik geen eisprong/stopweek meer heb, die vond ik altijd vreselijk.

Hier wordt de implanon steeds populairder, ik raad hem ook echt iedereen aan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:53

Liever niet, ben als de dood voor naalden..

Al ben ik wel op zoek naar een alternatief voor de pil. Ik slik de Diane-35 ook omdat deze beter is voor mijn huid. Ben over een spiraaltje na aan het denken. Maar wat zijn daar de ervaringen mee in combinatie met acne?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:23

Spiraaltje en acne is drama. Mirena in elk geval.
Heb ik ook, ondertussen een enorme pukkelkop met echt extreme acne. Pijnlijk en veel. Ben al drie maanden aan het smeren met antibiotica en acnezalf van de dokter omdat dit ongeveer de enige anticonceptie is die voor mij wel geschikt is. Moet nu toch binnenkort gaan kiezen, of de spiraal er uit en hopen dat de acne dan ook weg trekt, of accepteren dat ik last blijf houden van acne en dagelijks moet smeren om het enigszins onder controle te houden.

Ik heb hiervoor overigens nooit last gehad van acne (of in elk geval, niet in deze mate := )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:45

Hoi ik kom even dit topic in vallen met een "vraag"

Heeft er iemand ervaring met de prikpil en daar continu van blijven bloeden?
En zo ja was dit na het aflopen van de termijn van de prikpil ook afgelopen?