Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:15

Alleen de tubes en een remkabel breekt inderdaad de bank niet, maar met de extra fiets ben ik voorzien :D wie weet dus een leuk project voor een ander. Heb helaas geen plek om hem hier binnen te zetten nu, anders had ik dat gedaan en er later misschien iets aan geklust. Heb hem nu op marktplaats staan en kijk eens wat daar uitkomt :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:42

Inmiddels in Málaga. Phew wat een rit. Had een andere route genomen. Héééél mooi maar oh zo technisch. eindeloze bochten, haarspeldbochten, continue omlaag/omhoog. Leek er nooit te komen :roll: maar ben er.

Straks paëlla bij het zwembad van de villa van zus van lief _/-\o_

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:39

Huertecilla schreef:
Inmiddels in Málaga. Phew wat een rit. Had een andere route genomen. Héééél mooi maar oh zo technisch. eindeloze bochten, haarspeldbochten, continue omlaag/omhoog. Leek er nooit te komen :roll: maar ben er.

Flinke rit zo te lezen! :)
Fijn dat je veilig bent aangekomen.

Ik heb net een racefietsje opgehaald hier in de buurt. Wilde graag een simpel/goedkoop fietsje voor erbij. Voor woon-werk en boodschappen enzovoorts. Eentje die je gewoon ergens neer durft te zetten. Is een Giant OCR geworden. Grappig ding.

Afbeelding

Sowieso moet er even een ander stuurtje (compact) en zadelpen/zadeltje op. Verder kan hij prima zo even mee :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:47

Afbeelding

Zadel en zadelpen alvast vervangen :) oogt gelijk heel anders!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:36

Heel nette alu fiets :j
en een mijlpaal in fietsontwerp.

Giant zette met deze frames de trend voor de aflopende framebuis op de straat.
Was een mega-lobby met de UCI voor nodig. Het Spaanse ONCE team was er de baanbreker mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:10

Mijn hemel... alles gaat weer anders de laatste twee dagen.
Zo in de soep als alles gister verliep zo mee zit het vandaag.

Had een uitnodiging voor het openingsgala van La Vuelta. Ook een lunchdate in Málaga dus net even bij de admin binnen gestapt. Allercharmantse dame die de uitnodigingend deed. Gelachen en ze gaf me er prompt dríe.

Beetje vroeg bij restaurant dus zet laptop op tafel. Nope, geen vrije wifi.
Wel leuke serveerster dus gelachen en ... ze gaven me de bedrijfscode.

Krijg whatsap van een kennis dat hij een superzeldzame eroïca fiets voor me weet. Ongerestaureerd in goede staat.

Koop zo maar een lotje van de loterij aan de bar!!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:06

Duplo schreef:
Ohnee...
Kreeg deze door van mijn vriend <3 [ [url=m/xuRuMl.jpg]Afbeelding[/url] ]
2019 model van mijn huidige fiets....
Eens kijken of ik mijn huidige fiets kan verkopen :=

Oehhh gaaf! Staat hij inmiddels al thuis? :P

Huertecilla schreef:
Gekkenwerk natuurlijk maar oh zo mooi.
Geen problemen met ribben of staart en slechts twee beschadigingen van geen betekenis op been.

[ [url=m/ZhW75Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vIlZgu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rXcBxl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cbhrjf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf die nachtrit!

Druif_01 schreef:
Ik kom weer even binnenvallen, mijn vriend en ik fietsen tegenwoordig samen. Mijn vriend fietst al langer en wil graag een kilometerteller met cadans meter. Nou is hij vrijdag jarig en wil ik hem die graag geven alleen...ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand tips of suggesties?

Er is best veel over geschreven in dit topic. Ben je er uit gekomen?

MuSLi schreef:
Lekker vooruitzicht.

Mijn man en ik zijn aan het kijken naar een weekje eilandzon in december. Waarschijnlijk Gran Canaria :D Over goede vooruitzichten gesproken ;)

Gran Canaria is echt heerlijk. Als kind heel vaak geweest in de voorjaarsvakantie. Heb er nog nooit op de racefiets gezeten, maar schijnt daar goed te kunnen!

MuSLi schreef:
Huertecilla schreef:

Flinke rit zo te lezen! :)
Fijn dat je veilig bent aangekomen.

Ik heb net een racefietsje opgehaald hier in de buurt. Wilde graag een simpel/goedkoop fietsje voor erbij. Voor woon-werk en boodschappen enzovoorts. Eentje die je gewoon ergens neer durft te zetten. Is een Giant OCR geworden. Grappig ding.

[ [url=m/TB3X5z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sowieso moet er even een ander stuurtje (compact) en zadelpen/zadeltje op. Verder kan hij prima zo even mee :D

Leuk fietsje! Niet bang om vieze kleren te krijgen zonder spatbord? O:)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:12

:D :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug van een heerlijke week vakantie! Nu voorbereiden voor de cyclo van aankomend weekend...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:38

Lauraennala schreef:

Nee joh, gewoon alleen met knap weer fietsen ;) en voor woon/werk fiets ik sowieso gewoon in fietskleding en douche en kleed ik me om op werk!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:39

Lauraennala schreef:
:D :D :D

[ [url=m/hCtaDR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OBY8x6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WN86Yi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Terug van een heerlijke week vakantie! Nu voorbereiden voor de cyclo van aankomend weekend...

Ziet er goed uit hoor! Heb je tijdens je vakantie ook gefietst?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:42

MuSLi schreef:
Lauraennala schreef:

Nee joh, gewoon alleen met knap weer fietsen ;) en voor woon/werk fiets ik sowieso gewoon in fietskleding en douche en kleed ik me om op werk!

Haha ja dat kan natuurlijk ook!

Maar ik heb zeker gefietst op vakantie ja! Een keer de Ventoux vanuit Bedoin, een keer een route door de Gorges de la Nesque en over de Col des Abeilles en nog een route over de Col des Abeilles naar Sault en vanuit daar de Ventoux op. Kortom, genoeg gefietst :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:25

Lauraennala schreef:
Maar ik heb zeker gefietst op vakantie ja! Een keer de Ventoux vanuit Bedoin, een keer een route door de Gorges de la Nesque en over de Col des Abeilles en nog een route over de Col des Abeilles naar Sault en vanuit daar de Ventoux op. Kortom, genoeg gefietst :D

Dat is zéker _/-\o_ Poeh zeg!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:09

In principe de koop gesloten van de eroïca fiets.

Een bijzonder interessant rijwiel; een Norta Professional uit 1978.
Norta is een grote, meer dan 90 jaar oude fietsfabriek in Belgie. Ze maken gebruiksfietsen en hebben slechts 3 jaar een poging gedaan de speciaalmarkt van racefietsen in te breken; de strijd met Flandria aan te gaan.
Ze brachte twee geheel handgemaakte modellen uit, de Top Racer en de Professional, de laatste nét wat hoger spec.

Heel gedurfd uit Japans Ishiwata buis.
Béter dan Reynolds en Columbus maar onbekend dus onbemind.
Geheel opgebouwd met het toen hagelnieuwe Shimano Dura Ace. Wederom beter dan zelfs Campagnolo Super Record maar onbekend dus...

Shimano deed in 1977 een greep naar de top en bracht de eerste ´Dura Ace´ derailleur uit. Het is echt een mijlpaal en weegt slechts 176 gram!!
Het was ook een eerste complete ´Dura Ace´ set, van balhoofd, naven tot remmen en versnellingsgroep, volgens hun filosofie van geïntegreerde onderdelen.
Deze 2 x 6 versnellingen set was zó goed dat ze het hegemonie van de gevestigde Europese merken doorbrak. Met afstand het beste op de markt; duurzaam en ondanks verschillende functioneel superieure innovaties volstrekt betrouwbaar.

In 1978 sponsorde Norta met de Professional een wielerteam; Fragel-Norta waarin Maurice Burton reed; de eerste zwarte Britse wielerkampioen.

Eeen locaal product met spul zonder faam, hoe goed ook, dat sloeg niet aan in het hoogst conservatieve wielerwereldje dus daar bleef het bij; exit Norta uit dat segment.
De fíets is een absolute topper en daarbij opgebouwd met superzeldzame complete 1ste generatie Dura Ace groepset.
De ´mijne´ heeft een 7 versnellingen cluster; een upgrade mogelijk door de ook weer uniek Shimano filosofie van uitwisselbaarheid. Er zou zelfs een set SiS hevels op werken bijvoorbeeld, maar dat zou té modern zijn.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:10

Lauraennala schreef:
Haha ja dat kan natuurlijk ook!

Ja, dat is zeker genoeg fietsen! Gaaf hoor *\o/*

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:25

Wat een mooie fietsen komen hier weer voorbij! Even offline geweest met fietsen, weer een wedstrijdje op het programma met m'n levende ros.

Vanochtend afgezet op m'n werk met m'n fiets, vanmiddag lekker naar huis cruisen :D *\o/* Als het bevalt ga ik het nog zeker een paar keer doen dit jaar! Hopelijk staat ie nog in de garage, want ik ben het slot helemaal vergeten mee te nemen :')

Weet iemand een plek waar ze fietsen afstellen naar lichaam e.d.? Bij voorkeur in het midden van het land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:26

Sakura789 schreef:
Weet iemand een plek waar ze fietsen afstellen naar lichaam e.d.? Bij voorkeur in het midden van het land.

Peerenboom fietsen in Wageningen schijnt een goeie te zijn; daar haalt Annemiek van Vleuten ook fietsen vandaan. Maar ik ben er zelf nooit geweest, dus ik durf het je niet helemaal met zekerheid te zeggen en ik weet ook niet wat voor fietsmeting ze precies doen. :)

Gaaf ding HC! Je hebt een aardige collectie inmiddels, of niet? :)

Wauw Laura, dat ziet er fantastisch uit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:18

culaccino schreef:
Gaaf ding HC! Je hebt een aardige collectie inmiddels, of niet? :)

Ja en ben nóg een model op het spoor.
Miyata maakte in 1980 een speciale ´aero´ fiets in voor Shimano om de 600 AX groepset te promoten.
Deze fiets maakte nogal een indruk op de markt en werd (evt aangepast aan specifieke wensen) geleverd aan verschillende fabrikanten. Zo bv. de Koga Miyata Full Pro L, maar ook Ralleigh, Kettler, Shogun, Jan Janssen en meer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en kwam compleet met

Afbeelding

Oh, en de derailleur had óók nog indexering....
in 1980 :wow: :wow:

Het werd overigens een commerciële flop voor Shimano mbt de AX groep op zích en deze werd na 3 jaar al uit productie genomen.
Het zette Shimano echter wel BÉNG voor- en bovenaan als innovatieve productleider. De rest is geschiedenis.

Ik zoek zo´n fiets van welk merk ook :o

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:56

Gossie, je zou bijna in het paranormale geloven!!

Ik even gekeken naar de aero fiets op Nl en Be advertentiesites.
Jawel! Staat een mooie te koop in Be.
Zou volgens verkoper een 37-jarige winkeldochter zijn waar hij nieuwe tube omgelegd heeft en 40 km. mee gereden.
De fotos lijken dat te bevestigen en de bidon zit erbij!

Eerst een vriendin gevraagd of ze zou willen/kunnen kijken/ophalen.
Gelijk een ´Ja´.
Doe een bod.
Gelijk een ´Ja´.
Zit al in de bestelbus.... :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:42

De fiets staat bij vriendin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:57

Zelfs onderzijde pedalen aero

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:00

Wauw!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:45

Zalig! Leuk ook die info over de oude modellen.
Had ik mijn fiets hier al geshowt trouwens? Echt mijn beste aankoop ooit! Eindelijk groot en lang genoeg!

Op mijn laatste slaapplaats op vakantie.
Afbeelding

En op vakantie is het vooral mijn pakezel ;)
Afbeelding

Ik moet toch echt eens betere foto's van m'n fiets gaan maken...
Maar zo stond hij in de catalogus. (Koga Traveller 2014)
Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:27

Oooo wat een mooie! Ik zou graag ook volledige bepakking willen hebben, maar heb een ‘vrouwenstang’, dus ben bang dat het moeilijk gaat worden. Misschien dat toch zo’n fiets kopen met belastingvoordeel via mijn werkgever....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:40

Phew, vind ik óók nog een goede Bio-Pace triple set voor mijn ´87 Koga Miyata mtb!!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:58

Sakura789 schreef:
Wat een mooie fietsen komen hier weer voorbij! Even offline geweest met fietsen, weer een wedstrijdje op het programma met m'n levende ros.

Vanochtend afgezet op m'n werk met m'n fiets, vanmiddag lekker naar huis cruisen :D *\o/* Als het bevalt ga ik het nog zeker een paar keer doen dit jaar! Hopelijk staat ie nog in de garage, want ik ben het slot helemaal vergeten mee te nemen :')

En stond hij er nog?

Ik heb mijn fiets bij Plieger gekocht in Meerkerk. Daar heb ik toen ook een bikefit laten doen. Dat kan heel simpel, maar ze verzorgen ook heel uitgebreide bikefits.

Gave fietsen zeg HC!