Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:20

Pandora2 schreef:
Az heeft gister de grootste levering aan ons land gedaan van eender welke producent.
Paaskadootje of toch een vervroegde aprilgrap ? :P

Citaat:
AstraZeneca heeft gisteren 259.200 vaccindosissen geleverd aan ons land, de grootste levering tot nu toe van eender welke producent sinds de start van de vaccinatiecampagne. Maandag werden er ook al 179.000 Pfizer-dosissen geleverd, waarmee een verdere opschaling van de vaccinaties de komende weken mogelijk wordt.

Misschien uit Duitsland :')

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:30

Het zou inderdaad best kunnen dat Nederland België nu de leveringen krijgt van landen die AZ even 'on hold' hebben gezet?
Laatst bijgewerkt door Ann op 01-04-21 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:36

Ann schreef:
Het zou inderdaad best kunnen dat Nederland nu de leveringen krijgt van landen die AZ even 'on hold' hebben gezet?

Dit was in België.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:41

Mijn bericht even aangepast. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:07

:=
Duitse paaseitjes dan maar ? :D

We zijn duidelijk wel in de gratie gevallen om één of andere reden :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:05

Ann

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:09

Sorry, ik haak af als zoiets via MdH wordt gebracht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:14

Dat is in dit geval heel jammer, want het gaat echt puur om het verhaal er achter en niet een mening van Maurice zelf. Daarnaast sluit het naadloos aan bij de eerdere berichten in de media, en geeft een goede inkijk in waar de fout kan liggen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:32

klinkt me allemaal heel bekend in de oren, ik heb met leerlingvolgsystemen gewerkt in het MBO als functioneel beheerder, dat zijn ook van die monsterlijke gedrochten. Een docent is een halve dag bezig met het vastleggen van absentie en het invoeren van resultaten in zo'n systeem, als het al meewerkt en hij niet bij de laatste klik opnieuw kan beginnen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:40

Ik ben ook geen MdH-fan, maar in dit artikel wordt volgens mij wel de spijker op z'n kop geslagen. Het is precies zoals ik het ervaren heb toen ik iets probeerde te plannen voor mijn bejaarde vader en ook precies wat ik van anderen gehoord heb. Ik was na het eerste contact 38 minuten bezig om een afspraak te plannen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:07

mijn man had ook direct iemand aan de lijn, maar het gesprek duurde ook zeker een half uur, maar toen had hij wel 2 afspraken, hier in het dorp.
Eén van mijn buren moest vandaag helemaal naar Alkmaar, moest gebracht worden door één van zijn kinderen (risico, lang in de auto)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:12

Ik vind het vooral bijzonder hoeveel klokkenluiders maurice heeft.
Je kan natuurlijk alles zeggen op die manier. Niet te verifiëren verder en zijn bron hoeft hij niet bekend te maken.

Neemt niet weg dat als de vaccins, de prikkers en de potentiele geprikte er zijn er dus blijkbaar ergens anders iets spaak gaat wat opgelost moet worden. Maar zo'n bericht van Maurive de hond kan je zo weinig mee. Je kan niks verifiëren, zoals veel van zijn berichten dus het is puur een kwestie van wel of niet geloven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:27

Klopt, daar heb je zeker gelijk in.
Ik geloof het in dit geval wel omdat ik het zelf ook zo ondervonden heb en ook mensen gehoord heb die precies hetzelfde hadden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:17

Voor de groep 60 + hadden ze veel beter een uitnodiging met datum en tijd kunnen sturen. Weet je meteen hoeveel vaccins er op een plek moeten zijn en 90 % uit deze leeftijdsgroep kan komen, alleen contact met ggd wanneer je niet kunt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:21

bigone schreef:
Voor de groep 60 + hadden ze veel beter een uitnodiging met datum en tijd kunnen sturen. Weet je meteen hoeveel vaccins er op een plek moeten zijn en 90 % uit deze leeftijdsgroep kan komen, alleen contact met ggd wanneer je niet kunt.

Inderdaad en eigenlijk waarom niet voor iedereen? Het is is zo’n uitzonderlijk iets. Ik kan me voorstellen dat menig werkgever het geen probleem vindt dat je ‘even’ je vaccinatie gaat halen, mocht het onder werktijd vallen. Het is zo’n belangrijk iets en daar kun je best even iets voor regelen vind ik.

Alleen als je geen vaccinatie wilt of echt niet kunt bellen met de GGD.

Met kinderen gaat het met het rijksvaccinatieprogramma net zo. En de meesten regelen het gewoon dat ze er op dat tijdstip zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:24

Helemaal mee eens :j
Dan had je alleen nog de rompslomp van het evt. verzetten van een aantal afspraken gehad, maar da's vast minder dan de 100% rompslomp die er nu al was :))
En inderdaad gewoon werkgevers 'verplichten' om mee te werken en mensen even verlof te geven voor die prik. Is tenslotte in ieders belang.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:30

Inderdaad. Ik denk dat veel mensen zo graag de vaccinatie willen dat ze wel zorgen dat ze er op dat tijdstip zijn.
En als er dan einde vd dag ook mogelijkheden zijn wat te doen met de vaccins die over zijn, dan lijkt me dat eigenlijk snel en effectief werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:40

Maar niet iedereen wil een vaccin. Ik denk dat je veel no shows gaat krijgen als je het zo gaat doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:56

bigone schreef:

Lang niet iedereen kan zomaar op een willekeurig tijdstip ergens zijn.
Mijn schoonouders hadden iemand nodig die kon rijden en diegene moet dan ook maar kunnen.

Daarnaast zijn er nog veel werkende mensen in die klasse (mijn moeder werkte tot haar 72ste en mijn vader (77) werkt nog als taxichauffeur).
Ook duurt het enten totaal ook best lang (dus niet zoals bij de griepprik.. aanmelden, langslopen, prikken, klaar)
Mijn vader was totaal een uur kwijt van binnenlopen totdat hij weer in de auto zat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:49

Maar je kunt beter 10.000 mensen om boeken dan 100.000 afspraken inplannen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:20

Ik sta inmiddels op de reservelijst voor komend weekend op m'n werk! Ben heel benieuwd, anders wordt het pas eind juni. Helaas is de lijst op achternaam en heb ik niet zo'n gunstige letter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:23

Gut wat een schrijfstijl heeft die mdh. Niet om aan te zien.

Ik herken het overigens niet, hier ging het gewoon normaal.
M’n zusje in Eindhoven kon wel op dezelfde dag terecht toen ze belde :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:45

verootjoo schreef:

Dat is ivm werk in de zorg toch? Dat is een ander telefoon nummer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:46

SusanH schreef:
verootjoo schreef:

Dat is ivm werk in de zorg toch? Dat is een ander telefoon nummer.

Nee zij werkt niet.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 00:10

Mijn vader heeft vandaag zijn eerste vaccinatie gehad, 76 jaar en hij had gewoon zelf online een afspraak gemaakt.
Ging allemaal heel makkelijk en vandaag was daar op de locatie in Emmen alles ook prima geregeld zei hij.

Zelf ben ik zoals het er nu uitziet de 13e aan de beurt via de huisarts.
Had eigenlijk vanaf 8 april bij het Radboud UMC een afspraak kunnen maken ivm spierziekte maar voor 1 spuit erin te jassen vanuit oost Groningen naar Nijmegen is best onhandig en vanmiddag hoorde ik bij de huisarts dat ik zeer waarschijnlijk de 13e gewoon hier in het dorp een prik kan halen dus dan doe ik dat :D

Zolang de levering maar volgens planning gaat. 

Beide zou nu ook met AZ zijn (eerder zou het via UMC Moderna zijn maar dat is aangepast) dus dat maakt ook geen verschil.