Blussem schreef:Nou ik ben ook benieuwd hoe vaccineren gaat. Ik dacht dat maar zo 25 % van de zorg medewerkers zich wou laten vaccineren.
Grootste problemen blijkt niet zo zeer te zijn dat ze ziek zijn maar eerder doordat ze zich verplicht ziek moeten melden vanwege zieke gezinslid waardoor men verplicht in isolatie moet. Met een beetje pech kun je dan wel een hele maand niet werken.
Eigenlijk ben ook ook verbaast dat ze de mensen niet op testen of ze virus al gehad hebben. Ik denk dat juist hier het meeste mee kan op oogpunt van de besmettingen indammen.
Volgens de laatste peilingen wil 70% van de “zorgmedewerkers” zich laten vaccineren. Met uitschieters naar boven (internisten 97%) en naar onder (oudere peiling gaf 34% op vph aan, maar goen was de vaccinatiebereidheid sowieso nog lager).
Olympia schreef:Ik ben nog steeds negatief getest
Vandaag wederom een negatieve test uitslag.
Ben er toch erg blij mee nadat ik 7 dagen lang op een woning heb gewerkt waar alle clienten Corona hadden. Blijft toch spannend of je zelf corons gaat krijgen of niet.
Wat fijn! Hopelijk blijft dat zo!
Thioro schreef:En dan hoop ik maar dat die vaccins idd effectief zijn.
Qua immuniteit vast wel maar voor hoe lang en ik volg even niet hoe een vaccin mensen minder besmettelijk kan maken. Asymptomatische mensen kunnen ook verspreiden dus waarom gevaccineerde mensen dan niet?
En misschien hebben inderdaad al veel meer mensen dan we denken het gehad. Ik vind het bvb ook wel opmerkelijk dat ik sinds het begin van de pandemie niets gekregen heb, nog geen loopneus. Geen enkele van mijn collega's bvb ook niet. En wij zijn allen gewoon blijven doorwerken. Meerderen onder ons ook al getest geweest door omstandigheden en iedereen steeds negatief. Hebben wij dan zoveel geluk of hebben we het toch al gehad en hebben we toevallig een stevige dosis antistoffen? Je weet het idd niet.
W.b. Hoeveel mensen het hebben gehad: de pienter-studie onderzoekt dit en die komt nog steeds niet boven de 10% uit. Dus dat valt flink tegen.
Qua besmettelijkheid: iemand die asymptomatisch is heeft wel veel virusdeeltjes, maar is er niet ziek van. Maar dus wel besmettelijk.
Als het vaccin goed werkt zou het kunnen dat het virusdeeltjes opruimt voor het überhaupt de kans krijgt voldoende te vermeerderen om besmettelijk te zijn. Het krijgt dan gewoon geen voeten aan de grond bij mensen.