Corona patiënten op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:59

Als je neusspray gaat gebruiken even opletten welke. Beste die nemen zonder het verslavende stofje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:08

Ik denk dat ik ook neusspray wil. Wel lastig dat je niet ff de drogist in kan lopen nu.

Vandaag veel prikkelingen in m'n holtes en neus. Ik blijf maar tranen en hoesten. Dag 3 met klachten nu, dag 5 na eerste positieve test.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:08

Marcella schreef:
Acetylcysteïne voor bij vastzittende hoest door taai slijm.

Thanks, heb dit genomen en leek niet te helpen - maaaar uiteindelijk volgensmij toch wel inmiddels :D

colinneke schreef:
Hebben jullie ook tips voor nasaal klinken?
Mijn stem klinkt dus heel nasaal, en na veel praten ben ik ook schor.
Ben ook nog steeds wat neusverkouden.
Zou een neusspray helpen?

Ik heb hetzelfde, neusspray hielp bij mij niet tegen het nasaal klinken. Hoewel het natuurlijk verder wel een heel fijne verlichting is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:20

Hier vanochtend ook positief getest. Eigenlijk weinig last behalve wat hoofdpijn en een beetje neusverkoudheid. Ik ben benieuwd of het nog erger gaat worden.
Mijn vriend is ook positief en heeft naast wat verkoudheidsklachten ook koorts.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:22

Hier ook mensen met wisselende uitslagen testen?

Ik ben donderdag in contact geweest met iemand die Corona heeft.

Maandag op dinsdag nacht hoesten en benauwd. Neg zelftest. Overdag ook benauwd. Kreeg langzaam vaag gevoel in m’n hoofd er bij en steken in m’n lijf. Woe ochtend hoorde ik dat klant positief was met wie ik een meeting heb gehad. Nog steeds benauwd en niet lekker, thuistest positief. Dus gistermiddag naar ggd en uitslag negatief. Ondertussen pijn op de borst en rugzijde ribben (steken) en nog steeds benauwd. Weer positief op thuistest. Ggd gebeld en kan morgen weer testen. Voel me aardig poedersuiker en verder niet meer echt hoesten maar wel kortademigheid pijn op m’n ribben en hoofd is niet wat t moet zijn (steken en voel me wazig) klein beetje snotterig maar niks van betekenis. Hartslag is hoger dan normaal en m’n bloeddruk is qua bovendruk wat hoger dan anders (heb vaak erg lage bloeddruk dus test regelmatig)

Ben thuis aan t werk en dacht moet ff wat actiefs doen want wordt niet goed van die steken.. dus ff stofzuiger gepakt en nu heb ik spijt :+

Herkennen jullie dit?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:55

colinneke schreef:
Hebben jullie ook tips voor nasaal klinken?
Mijn stem klinkt dus heel nasaal, en na veel praten ben ik ook schor.
Ben ook nog steeds wat neusverkouden.
Zou een neusspray helpen?

Hadden cliënten en collega's van mij wel. Nu 2 week laten eigenlijk nog steeds wel

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:18

Ik ben inmiddels 3 weken verder en nog steeds hoesten, hoofdpijn, neusverkouden, af en toe wat benauwd en enorm moe. Mag toch hopen dat het snel over gaat.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:12

MarjanB schreef:
Hier ook mensen met wisselende uitslagen testen?

Ik ben donderdag in contact geweest met iemand die Corona heeft.

Maandag op dinsdag nacht hoesten en benauwd. Neg zelftest. Overdag ook benauwd. Kreeg langzaam vaag gevoel in m’n hoofd er bij en steken in m’n lijf. Woe ochtend hoorde ik dat klant positief was met wie ik een meeting heb gehad. Nog steeds benauwd en niet lekker, thuistest positief. Dus gistermiddag naar ggd en uitslag negatief. Ondertussen pijn op de borst en rugzijde ribben (steken) en nog steeds benauwd. Weer positief op thuistest. Ggd gebeld en kan morgen weer testen. Voel me aardig poedersuiker en verder niet meer echt hoesten maar wel kortademigheid pijn op m’n ribben en hoofd is niet wat t moet zijn (steken en voel me wazig) klein beetje snotterig maar niks van betekenis. Hartslag is hoger dan normaal en m’n bloeddruk is qua bovendruk wat hoger dan anders (heb vaak erg lage bloeddruk dus test regelmatig)

Ben thuis aan t werk en dacht moet ff wat actiefs doen want wordt niet goed van die steken.. dus ff stofzuiger gepakt en nu heb ik spijt :+

Herkennen jullie dit?

Herkenbaar. Bij ons waren er ook twee GGD testen nodig voor een positieve uitslag. Gebeurd vaker.
Sterkte en beterschap

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:30

Dank je!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:37

MarjanB schreef:

Herkennen jullie dit?

Ja had ik gisteren met haren wassen en compleet kapot erna van zoiets simpels. :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:53

Ik heb net maar de laptop van het werk dicht gedaan want ik heb knallende koppijn.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:05

Hier vanochtend een positieve test. De eerste keer. Zondag een uurtje de kinder carnaval bezocht. Had bewust de grote stad en kroegen vermeden maar toen we daar binnen stapte was het vooral een volgepropt carnaval i.p.v. de paar kindjes die ik verwacht had. Ik gok daarvan. Had al een beetje spijt toen we aankwamen. Overigens had ik vooral een droge keel en een klein snotje vanochtend. Wel ook gewoon afgelopen dagen in de zorg gewerkt dus wie weet daar wel opgelopen. Voel me wel moe en zou zo kunnen slapen. Kan wel wat thuis doen dus dat braaf gedaan. Kind naar kdv want die testte negatief en manlief vooralsnog ook. Ik ben vooral benieuwd 'hoe erg het gaat worden'. In theorie mag manlief de deur uit en die zou sinds 5/6 jaar weer naar bosnie gaan het weekend. Uitgesteld door alle corona. Dus heb het liefst dat die ook gewoon gaat als hij negatief blijft testen. Maargoed hopelijk word ik zelf niet al te beroerd want de zorg voor m'n zoontje gaat gewoon door komend weekend. Manlief heeft het sowieso de eerste goal gehad en ik verwacht zoontje ook want die waren enorm beroerd toen. Ik bleef negatief terwijl we in een flat woonde. Nu ga ik manlief maar vermijden komende 2 avonden en nachten. Voordeel dat we apart sliepen en elkaar weinig gezien hebben afgelopen nachten (hij snurkt haha)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:07

Caresse07 schreef:
Ik ben inmiddels 3 weken verder en nog steeds hoesten, hoofdpijn, neusverkouden, af en toe wat benauwd en enorm moe. Mag toch hopen dat het snel over gaat.

Wilde hier net eens vragen hoelang het duurt voor je van je klachten af bent... := Kan lang duren dus..sterkte

Ben nu een week verder en nog holtes vol en moe..niet normaal :z

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:51

Ik ook holtes vol, oren dicht en vanmiddag weer hoofdpijn

Dag 6

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:56

Tibamar schreef:
Caresse07 schreef:

Wilde hier net eens vragen hoelang het duurt voor je van je klachten af bent... := Kan lang duren dus..sterkte

Ben nu een week verder en nog holtes vol en moe..niet normaal :z

Ik ben vooral naar de andersom vraag. Hoelang duurt het voor je de meeste klachten hebt en je weet of je op de piek zit van je ziekte na positief testen haha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:19

Ik kreeg op dag 2 meer klachten en nu zwakt het af dag 6

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:25

Hoe lang hield bij jullie de vermoeidheid aan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:30

marleen_usar schreef:
Hoe lang hield bij jullie de vermoeidheid aan?

Bij sommigen heel erg lang. En dan heb je het over maanden zelfs jaren, vooral in de eerste golven, toen er nog niet gevaccineerd werd, komen nu de eerste arbeidsongeschikten.
Dus hoe lang het duurt, koffiedik kijken.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:54

Ik had op dag 1 gelijk heel veel klachten was gelijk duidelijk

Na 10 dagen krijg je geen klachten meer dan zit je wel veilig..meesten krijgen eerste paar dagen wel de ergste klachten
Maar wisselt heel erg heb op mijn werk ook wel mensen gezien die op dag 8 nog even helemaal doodziek worden..

Lastig allemaal dat je niet weet waar je aan toe bent omdat het bij iedereen zo verschillend is

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:03

Idd bij iedereen ontzettend verschillend. Hier maandag de ergste klachten en dinsdag positieve zelftest. Woensdag van de ggd maar toen al amper klachten nog.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:15

Maandag 7 februari getest (positief) woensdag/donderdag begonnen de echte klachten. En nog steeds niet klachten vrij.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:00

Ergens vraag ik me ook nog wel af wat de meer waarde is om bij de GGD te testen. Ik weet nu dat m'n test positief is. Blijf netjes in quarantaine thuis dus wat maakt dan nog dat verschil. In theorie hebben ze geheim houdingsplicht toch dus voor m'n werk gever hoef ik het ook niet te doen want dat bewijs hoeven ze niet te zien?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:27

Wij hebben ons niet bij de GGD laten testen. Thuis was duidelijk positief en de klachten goed aanwezig. Ik had niet eens verantwoord met mijn dochter naar de teststraat kunnen rijden. Het heeft voor mij geen meerwaarde om me ook nog via de GGD te laten testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:30

Je kan alleen nog naar de GGD als kwetsbare en of zorgmedewerker volgens mij. De rest gaat allemaal op de zelftesten.

Edit: ik zit er naast , iedereen kan zich nog laten testen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:32

Voor zover ik weet niet hoor. Collega van mij had en vermoeden en heeft zich gisteren laten testen.