De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:39

Destination schreef:
Joman schreef:
In Zeebrugge ja. Dat is België. Het schip komt nu naar NL.

En daar mogen ze wel van boord? Want dat lees ik niet in het artikel.

Het schip is vrijgegeven, dus het vaart gewoon de Rotterdamse haven binnen.
Lijkt me dat mensen daar van boort gaan ja. Waarom vaart het schip uberhaupt uit Zeebrugge weg?

PSvanLot

Destination

Pandora2 schreef:
Merkel vertelt niks nieuws volgens mij.

Het is de eerste keer dat het zo uitgebreid gaat over het indammen en het is de eerste keer dat ze een getal hebben genoemd voor het verwachte aantal patiënten.

Pandora2

Joman schreef:
Natuurlijk, kom allemaal lekker naar Nederland!
Zonder symptomen, is er geen paniek nodig. Hoe kan het, dat er nog steeds zo wordt geredeneerd.

Zijn wij tenminste van het probleem verlost :D

sorry, was een inkoppertje :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:40

Joman schreef:
Lijkt me dat mensen daar van boort gaan ja. Waarom vaart het schip uberhaupt uit Zeebrugge weg?

Het is dus niet gezegd dat ze van boord mogen gaan, voor hetzelfde geldt blijft het schip in Rotterdam liggen omdat het RIVM een stokje voor hun uitstapje steekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:40

Pandora2 schreef:
Joman schreef:
Natuurlijk, kom allemaal lekker naar Nederland!
Zonder symptomen, is er geen paniek nodig. Hoe kan het, dat er nog steeds zo wordt geredeneerd.

Zijn wij tenminste van het probleem verlost :D

sorry, was een inkoppertje :')

:D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:41

Merkel vergeet dan even voor het gemak dat we niks weten over de effecten op langere termijn. Als we ons er maar bij neerleggen dat 60 of 70 procent besmet raakt lijkt me dat nogal een groot risico. Zeker ook omdat er bekend is dat je besmet kunt raken met 2 varianten tegelijkertijd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:41

Túúrlijk mogen ze hier van boord, en testen doen we ook niet. Waarom zou je.... 8-)
Schiphol werkt toch ook nog steeds en de ferries van/naar Engeland ook.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:43

mystery1980 schreef:
Merkel vergeet dan even voor het gemak dat we niks weten over de effecten op langere termijn. Als we ons er maar bij neerleggen dat 60 of 70 procent besmet raakt lijkt me dat nogal een groot risico. Zeker ook omdat er bekend is dat je besmet kunt raken met 2 varianten tegelijkertijd.

Duitsland legt zich er niet bij neer, Duitsland is realistisch. Een half uur na de melding over de persconferentie van Merkel kwam de melding dat Hamburg en Berlijn evenementen met meer dan 1,000 bezoekers verbieden. Momenteel heeft meer dan de helft van alle deelstaten een dergelijk verbod en er zullen ongetwijfeld nog meer bij komen. Bovendien is de Franse regio Grand Est, waar Elsas onderdeel van is, nu ook een risicogebied volgens de Duitse overheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:44

Joman schreef:
Lees net dat ze in Duitsland verwachten dat 70% besmet gaat raken. Dat is toch behoorlijk, en Duitsland is een stuk minder dichtbevolkt dan NL. Ben benieuwd...

Trump sprak van 80%.

Denk dat we dus zeker in die richting mogen denken.

DubbelFun

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:48

Trump is Amerika = alles is groter, dus het valt me mee dat ie het nog niet over 120% heeft :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:49

Ik vind het heel dubbel. Ja gezondheid gaat voor geld, maar een hoop mensen zijn net de afgelopen crisis te boven.. Ik snap ook dat het nemen van dit soort beslissingen heel moeilijk is.. Ja je pakt financiele pijn op de korte termijn, maar kom je er dan op de lange termijn weer bovenop? En zieke (of erger) mensen zijn ook niet wenselijk (op zn zachtst gezegd). Linksom of rechtsom blijft het ingewikkeld en ben ik persoonlijk blij dat ik niet op dat beslissingsniveau werk... :\

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:49

Destination schreef:
mystery1980 schreef:

Duitsland legt zich er niet bij neer, Duitsland is realistisch. Een half uur na de melding over de persconferentie van Merkel kwam de melding dat Hamburg en Berlijn evenementen met meer dan 1,000 bezoekers verbieden. Momenteel heeft meer dan de helft van alle deelstaten een dergelijk verbod en er zullen ongetwijfeld nog meer bij komen. Bovendien is de Franse regio Grand Est, waar Elsas onderdeel van is, nu ook een risicogebied volgens de Duitse overheid.

Wat jij realistisch noemt, vind ik meer laks. Ze kunnen veel meer maatregelen nemen dan ze doen.
Overigens geld dit ook voor de gewone mens die prive nog niet 100 keer per dag handen wast, die nog naar kroegen of verjaardagen gaat enz enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:52

Cer schreef:
Ik vind het heel dubbel. Ja gezondheid gaat voor geld, maar een hoop mensen zijn net de afgelopen crisis te boven.. Ik snap ook dat het nemen van dit soort beslissingen heel moeilijk is.. Ja je pakt financiele pijn op de korte termijn, maar kom je er dan op de lange termijn weer bovenop? En zieke (of erger) mensen zijn ook niet wenselijk (op zn zachtst gezegd). Linksom of rechtsom blijft het ingewikkeld en ben ik persoonlijk blij dat ik niet op dat beslissingsniveau werk... :

Nou die pijn komt er echt wel... Ik zou Italië maar als voorbeeld nemen als ik over het beleid zou gaan. Moet je daar eens gaan kijken wat dat kost.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:52

70% vind ik best wel realistisch in een druk land.
Maar ik neem aan dat ze daar ook de mensen bij tellen die 2 daagjes wat snotteren en er niet meer dan dat van merken?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:53

_Penotti schreef:
70% vind ik best wel realistisch in een druk land.
Maar ik neem aan dat ze daar ook de mensen bij tellen die 2 daagjes wat snotteren en er niet meer dan dat van merken?

Denk dat ook ja. Lijkt me sterk dat ze met die 70% bedoelen dat die allemaal in het ziekenhuis belanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:53

Ik denk dat we het nu nooit eens worden over of ze nou te veel of te weinig maatregelen nemen. We weten dat pas achteraf.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:55

Pocca_Locca schreef:
Dat is altijd een goed idee inderdaad +:)+
Dus dat is wat er in de link gezegd wordt? Niet echt verrassend...

Maar wel nodig aangezien genoeg mensen nog totaal geen rekening houden met anderen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:55

Waarom zou hier het gros geïnfecteerd raken, is in China toch ook niet gebeurd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:57

bigone schreef:
Tancreda4 schreef:
Wat ik begrijp is dat je ook in Italie de straat op mag als je moet. En als je naar je paard toe moet omdat hij anders geen eten heeft, is dat een moetje lijkt mij. Daar maak ik mij nog niet zo druk om. Als ik zelf corona krijg en binnen moet blijven, kunnen stalgenoten en familie bijspringen :)

Die je dus in de fase van niet ziek maar wel besmettelijk ook al aangestoken kunt hebben. En zo zijn er veel meer van dit soort situaties. Italië is een land van buiten de deur eten , koffie op terras en juist dat is linke soep . Hier kruipen de mensen nog vrolijk met zijn allen de kroeg in want ik merk toch aan aardig wat mensen : Geen last van, gebeurt me niet en zo ja, lijkt op griepje.
En dan denk, regering grijp in anders gaat het echt fout. Haal de miljarden van de bank, laat het begrotingsoverschot maar tijdelijk weer oplopen, gezondheid van inwoners is eerste prioriteit!

Als ik naar mijn paard ga ben ik ook besmettelijk geen groot gevaar. Ik ga met mijn eigen auto, baar mijn eigen paarden in hun eigen paddock, eigen hooi opslag, eigen kruiwagen, eigen uitmest spullen etc etc. Ik moet alleen niet met stal genoten praten of naar het toilet.

Maar dan nog. Als ik nu ziek ben, blijf ik thuis. Als er een lock down komt moeten ze eten. Dus zal wel moeten.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 11-03-20 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:58

fokfanaat schreef:

Het gros van China leeft ook niet hutje mutje op elkaar zoals in Nederland. Dus hier is het wat waarschijnlijker dat de meeste mensen het wel een keertje zullen oplopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:58

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:00

fokfanaat schreef:

Ik heb geen idee hoeveel % daar in de steden geïnfecteerd is.
Nederland vind ik ondertussen 1 grote stad.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:00

mystery1980 schreef:
Wat jij realistisch noemt, vind ik meer laks. Ze kunnen veel meer maatregelen nemen dan ze doen.
Overigens geld dit ook voor de gewone mens die prive nog niet 100 keer per dag handen wast, die nog naar kroegen of verjaardagen gaat enz enz.

Welke maatregelen zou de Duitse overheid volgens jou moeten nemen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:01

Destination schreef:
Joman schreef:

Het is dus niet gezegd dat ze van boord mogen gaan, voor hetzelfde geldt blijft het schip in Rotterdam liggen omdat het RIVM een stokje voor hun uitstapje steekt.

Het RIVM? want die stellen zich zo constructief op...
Dat er maatregelen worden genomen zoals het afgelasten van evenementen komt niet door het RIVM hoor.