Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_evelien_ schreef:Hier gaat het gewicht weer omhoog.. Nu van 73,5 naar 74.5.
Zo frustrerend, zo weeg je 72,5 twee weken geleden en nu weer richting de 75kgterwijl ik niet veel eet. Snap er niks van..
Daphara schreef:Ik geef het afvallen op!
Ik heb mij 20 weken lang, 5 dagen per week, flink in het zweet gewerkt... Goed op mijn voedsel gelet en alles gedaan wat er voor nodig zou zijn om netjes af te vallen. Sinds ik weer fulltime werk en een paard erbij heb, had ik geen tijd meer voor de sportschool, maar ik was voldoende actief volgens mijn smartwatch, eigenlijk zelfs actiever dan voorheen, dus ik vond dat ik de sportschool wel kon missen.
In een maand ben ik nu 6kg aangekomen. Ik haal de 1700 calorieën eten per dag nog niet eens en volgens mijn tracker verbruik ik per dag gemiddeld 2147 calorieën in rustenergie en gemiddeld 678 calorieën actieve energie.
Nou ik geef het op hoor! Ga niet nog gekker doen, nog strenger eten of nog actiever bezig zijn. Ik ben het echt spuug zat dat mijn schildklier blijft klieren (daar komt het volgens mij echt gewoon van), volgende week moet ik weer bloed prikken, dus ik hoop echt dat mijn HA mee kan denken in hoe nu verder...
_evelien_ schreef:Dreamy ik zit qua kcal altijd rond de 1900/2000 calorieën.
Misschien is het dan mijn periode. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Heb namelijk een spiraaltje en daardoor nooit menstruatie..maar we zullen er dan maar vanuit gaan dat dat het is.
_evelien_ schreef:Ik zal het eens bijhouden. Heb erg de neiging om te gaan snaaien.. maar dat mag niet!![]()
Dreamy schreef:_evelien_ schreef:Ik zal het eens bijhouden. Heb erg de neiging om te gaan snaaien.. maar dat mag niet!![]()
Heb je specifiek ergens echt veel zin in? Bijv chocolade of chips? Anders weeg je gewoon iets af en let je op met de rest van je maaltijden vandaag? Tenzij dat niet voor je helpt en je alleen maar meer gaat willen, dan niet doen![]()
raket schreef:Ik ben 3 kilo afgevallen in een half jaar en de longarts was tevreden gezien mijn medicatie. Dus ik ook.
Vandaag heb ik lekker zelfgemaakte frietjes gegeten.
Ik had dan ook 2 onderzoeken waarbij je alles moet geven. Ik loop 500 meter in 6 minuten, gezien de verzuringswaardes en mijn bloedgaswaardes was dat best knap.
Maar ik ga dus revalideren en dan echt professioneel aan de slag met afvallen en in conditie komen.
Helaas pas eind januari.
Ik ga volgende week eens wat gerechtjes voor kerst samen stellen. Het hoeft voor mij niet heel laag in kcal te zijn, maar ook zeker niet over de top.
Dus suggesties zijn welkom!
Op sinterklaasavond gaan we ook iets doen. Ik denk er over om te fondue met bouillon dus zal daar ook eens wat van opzoeken.