2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:32

Wat frustrerend :( hoop dat je huisarts je kan helpen!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:34

Als troost heb ik vandaag een zak glutenvrije pepernoten opgegeten! Vond dat ik het verdiend had.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:15

Daphara, Niet mijn schildklier, maar mijn medicatie houdt mijn huidige gewicht op peil.
Heel heel zuur. Maar als ik niet gelijnd had was ik aangekomen. En ik denk dat dat voor jou ook geldt.
Dus ook al zie je he5 niet o0 de weegschaal het is wél een prestatie!

Naar de huisarts gaan is een goede zet, maar je hebt niet gefaald.
Het is je gelukt om dingen te veranderen, de beloning is alleen anders dan gehoopt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:39

Oh jeetje dat moet echt super frustrerend zijn zeg!
Naar de HA lijkt mij een goede zet.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:54

Hier gaat het gewicht weer omhoog.. Nu van 73,5 naar 74.5.
Zo frustrerend, zo weeg je 72,5 twee weken geleden en nu weer richting de 75kg ;( terwijl ik niet veel eet. Snap er niks van..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:19

_evelien_ schreef:
Hier gaat het gewicht weer omhoog.. Nu van 73,5 naar 74.5.
Zo frustrerend, zo weeg je 72,5 twee weken geleden en nu weer richting de 75kg ;( terwijl ik niet veel eet. Snap er niks van..

Als je niet meer dan 6000kcal(?) boven je onderhoudt eet dan kan ‘t iig qua vet niet zijn aangekomen. Heb je toevallig je periode aankomende of deze week? Want dan houd je bijv al snel wat meer vocht vast en dat kan zo een kilo of 2 schelen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:34

Daphara schreef:
Ik geef het afvallen op!
Ik heb mij 20 weken lang, 5 dagen per week, flink in het zweet gewerkt... Goed op mijn voedsel gelet en alles gedaan wat er voor nodig zou zijn om netjes af te vallen. Sinds ik weer fulltime werk en een paard erbij heb, had ik geen tijd meer voor de sportschool, maar ik was voldoende actief volgens mijn smartwatch, eigenlijk zelfs actiever dan voorheen, dus ik vond dat ik de sportschool wel kon missen.

In een maand ben ik nu 6kg aangekomen. Ik haal de 1700 calorieën eten per dag nog niet eens en volgens mijn tracker verbruik ik per dag gemiddeld 2147 calorieën in rustenergie en gemiddeld 678 calorieën actieve energie.

Nou ik geef het op hoor! Ga niet nog gekker doen, nog strenger eten of nog actiever bezig zijn. Ik ben het echt spuug zat dat mijn schildklier blijft klieren (daar komt het volgens mij echt gewoon van), volgende week moet ik weer bloed prikken, dus ik hoop echt dat mijn HA mee kan denken in hoe nu verder...

Hoeveel kcal eet je nu per dag dan omdat je zegt dat je de 1700 kcal niet eens haalt?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:35

Dreamy ik zit qua kcal altijd rond de 1900/2000 calorieën.
Misschien is het dan mijn periode. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Heb namelijk een spiraaltje en daardoor nooit menstruatie..maar we zullen er dan maar vanuit gaan dat dat het is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:39

_evelien_ schreef:
Dreamy ik zit qua kcal altijd rond de 1900/2000 calorieën.
Misschien is het dan mijn periode. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Heb namelijk een spiraaltje en daardoor nooit menstruatie..maar we zullen er dan maar vanuit gaan dat dat het is.

Onthoudt deze datum/week even. Als je aankomende/de week erna weer lichter weegt en over ong 4 wekenweer ineens zonder verandering qua kcal aankomt, kan ‘t wellicht er toch iets mee te maken hebben. Weet het ook allemaal niet zeker/geen verstand van spiraaltjes etc, maar wellicht kan ‘t wel en zit er toch een soort patroon in :j

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:23

Ik zal het eens bijhouden. Heb erg de neiging om te gaan snaaien.. maar dat mag niet! ;(
:+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:30

_evelien_ schreef:
Ik zal het eens bijhouden. Heb erg de neiging om te gaan snaaien.. maar dat mag niet! ;(

Heb je specifiek ergens echt veel zin in? Bijv chocolade of chips? Anders weeg je gewoon iets af en let je op met de rest van je maaltijden vandaag? Tenzij dat niet voor je helpt en je alleen maar meer gaat willen, dan niet doen :+ :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:31

Ik heb alleen snaaitrek als ik ongesteld moet worden. Als ik het ben ga ik dood van de hoofd- en buikpijn -O- .
Maar ik moet zeggen dat ik me wel steeds beter kan beheersen dan!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:17

Oef, hier heel erge buikpijn & verstopping :( echt heel poedersuiker. Stond ook met een collega die zich niet lekker voelde en kotsmisselijk was, hoop niet dat ik iets over ga nemen := :+

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:01

Ohja vreselijk k...! Is het soms gewoon.

Het zijn zoveel factoren bij elkaar!

Zin in snaaien?
Nee zeggen, een appel pakken, idd snaai pakken...afwegen en ervan genieten!

Hier net zak veldsla met2 gekookte eitjes en bakje griekse rauwkost...jam!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:32

Dreamy schreef:
_evelien_ schreef:

Heb je specifiek ergens echt veel zin in? Bijv chocolade of chips? Anders weeg je gewoon iets af en let je op met de rest van je maaltijden vandaag? Tenzij dat niet voor je helpt en je alleen maar meer gaat willen, dan niet doen :+ :(:)

Gewoon zin om te snaaien maakt niet uit wat.. :+
Uiteindelijk aan de slag gegaan met klussen bij mijn schoonzusje. Daar een dikke vulkoek en 1 dropje gehad.
Had misschien die vulkoek moeten weigeren.. maar ik heb er maar van genoten..
Kom nog redelijk weg met de calorieën denk ik. :o :+

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:16

Vandaag genieten van het weekend :o
Appelgebak met slagroom en chocomel met slagroom... oeps.. :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:39

Ben weer even gestopt.. heb weer nierproblemen plaste vd week wat bloed.. nu 12dec weer een echo

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:47

Ik ben 3 kilo afgevallen in een half jaar en de longarts was tevreden gezien mijn medicatie. Dus ik ook.
Vandaag heb ik lekker zelfgemaakte frietjes gegeten.
Ik had dan ook 2 onderzoeken waarbij je alles moet geven. Ik loop 500 meter in 6 minuten, gezien de verzuringswaardes en mijn bloedgaswaardes was dat best knap.
Maar ik ga dus revalideren en dan echt professioneel aan de slag met afvallen en in conditie komen.
Helaas pas eind januari.

Ik ga volgende week eens wat gerechtjes voor kerst samen stellen. Het hoeft voor mij niet heel laag in kcal te zijn, maar ook zeker niet over de top.
Dus suggesties zijn welkom!

Op sinterklaasavond gaan we ook iets doen. Ik denk er over om te fondue met bouillon dus zal daar ook eens wat van opzoeken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:37

goed bezig raket!

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:06

@secretLIN balen zeg! Pas goed op jezelf!

@raket lekker bezig!

Ik heb gisteren een open dag van de GNK gehad van de landmacht, en daar mee gesport, manmanman, dat viel tegen, en dat terwijl ik toch echt al 4 maanden serieus train. Best wel frustrerend.
Maar ook weer motivatie opgedaan om 100% verder te gaan!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:48

raket schreef:
Ik ben 3 kilo afgevallen in een half jaar en de longarts was tevreden gezien mijn medicatie. Dus ik ook.
Vandaag heb ik lekker zelfgemaakte frietjes gegeten.
Ik had dan ook 2 onderzoeken waarbij je alles moet geven. Ik loop 500 meter in 6 minuten, gezien de verzuringswaardes en mijn bloedgaswaardes was dat best knap.
Maar ik ga dus revalideren en dan echt professioneel aan de slag met afvallen en in conditie komen.
Helaas pas eind januari.

Ik ga volgende week eens wat gerechtjes voor kerst samen stellen. Het hoeft voor mij niet heel laag in kcal te zijn, maar ook zeker niet over de top.
Dus suggesties zijn welkom!

Op sinterklaasavond gaan we ook iets doen. Ik denk er over om te fondue met bouillon dus zal daar ook eens wat van opzoeken.

Raket, ik ben zelf geen ster met koken, maar ik zie echt geweldige recepten langskomen in de foltertjes van de supermarkten. Ik zou zeggen: verzamel deze foldertjes en zoek daar recepten uit. :D

@SecretLIN, sterkte!

Ik zit nu rond de 74.5 kilo. In ruim anderhalve maand bijna 5 kilo afgevallen, dus dat gaat lekker snel. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:10

Netjes!! :D

Heb vandaag voor het eerst protein fluff gemaakt, erg lekker! :D Heb het in de vriezer gedaan en nu heerlijk luchtig, romig lowkcal eiwitrijk-ijs :9

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:52

Heeft er iemand toevallig verstand van hometrainers? Ik had bedacht dat ik daar komende 2 maanden wel wat mee zou kunnen.
Maar jeetje wat zijn er veel verschillende....
Pfff. Ik hoef niet de goedkoopste. Maar er zijn er ook voor meer dan E1000.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 07:39

Afbeelding

Mijn avond eten gister.

Zelf gemaakte pastasaus. 1kg tomaat 1ui 2 tenen knoflook, 1 rode paprika.
Half uur in de oven op 180 graden.
Ondertussen 2 wortelen geblancheerd zodat het net niet te hard is.
Alles in een kom beetje olijfolie erbij en met de staafmixer erdoor.
(Daarna nog een blikje tomaten concentraat erdoorheen geroerd (vond het niet tomatig genoeg))
Tijm rozemarijn oregano zout en peper voor de smaak.

Vervolgens gehakt geruld.
Nog een spaans pepertje 2 teen knoflook. Een courgette, een wortel, twee paprika en een ui.
Lekker even bakken en dan die kom saus erdoor.
Even zachtjes laten koken, af en toe roeren.
Ondertussen pasta (ik had volkoren penne jumbo huismerk) volgens verpakking klaarmaken.

Alles op bord en evt decoreren met rucola. Kaas kan ook uiteraard.

Groente bom!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:01

Daphara en raket wat vervelend dat jullie gezondheid / medicatie zo invloed op je gewicht heeft. Frustratie van dat je niks afvalt kan ik me goed voorstellen.

SecretLIN wat vervelend van je nieren. Pas goed op jezelf!

Raket ik heb geen verstand van hometrainers. Zou even de review s vergelijken als die er zijn.

Jorika dat ziet er goed uit.