Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En omdat ik na het eten van noten me wel echt beter voel. Een (of 4
) boterham of eierkoek eten helpt op zo'n moment niet. Noten specifiek wel dus lijkt me dan geen suiker/koolhydraten te kort maar meer iets richting eiwitten
en eigenwijs waarschijnlijk. Ik wacht deze week nog even af hoe het gaat en zondag de bloeddrukmeting. Mocht ik deze week nog veel duizelig en mijn bloeddruk laag zijn, ga ik erover denken om naar de huisarts te gaan 
Ik vind het zelf niet heel boeiend maar klein gesneden in saus is het prima.
) of de zonnebloem of amandelversie. Zonnebloem nog wel te krijgen, amandel heel lastig en ook moeilijk te bestellen maar wel smakelijk en meer dan peperduur >18 euro voor een pot. De niet peulvrucht variant is toch al duur trouwens.
en dat is met een brak lijf/spijsverteringsstelsel dus met opname problemen. 
Die bonen die jij noemt lust ik niet (behalve sperziebonen dan)
Extra olie toevoegen ga ik doen. Op de dagen dat ik sport/veel wandel dan want de andere dagen zit ik maar 100-200kcal onder mijn verbruik en dat is prima gezien het feit dat ik nog wat vet wil verbranden 
Maar dan is heel het duizelig zijn iets dat tussen mijn oren zit.

Meestal 2x kip en een keer garnalen of zalm. We eten weinig vlees vanwege dierenleed en CO2 uitstoot. De kip die we eten komt van een plaatselijke boer waarbij de kippetjes een heel goed en relatief lang leven hebben. Verder eten we vaak 1 keer in de week een vega Schnitzel van Garden Gourmet (15gr eiwit). 1 keer soep dus dan mis ik vaak wel een vleesvervanger. En dan nog 2 keer over waarbij het gerecht gewoon echt vega is dus dan zit er vaak wel iets als tuinerwten in. Dus denk dat ik normaal ook wel op 80 kom dan inderdaad
Maar ik moet er wel echt op letten want ik eet voor ik het door heb vega zonder vleesvervanger
Zoals voor vanavond het plan was met Quesadilla met zoete aardappel en rucola. Maar die schuiven we een dagje op en ik haal er nog wel iets van tuinerwten bij. Het is ook eigenlijk meer een lunch maar ik eet ook gewoon liever lunch dan diner 
MadelonSunny schreef:Ik vind Griekse yoghurt juist erg lekker. Zeker met wat honing en gepofte rijst en tarwe. Of noten en vruchten. Zou het echt heel graag als ontbijt eten. Maar dan ben ik de rest van de ochtend erg misselijk dus helaas geen goed plan. Daarom tijdje terug met Alpro Sojayoghurt geprobeerd. Alleen daar werd ik bijna net zo misselijk van dus dan ga je je ook wel afvragen of het hem in de lactose zit![]()
Ik zit nu aan een klein bakje griekse yoghurt dus we gaan meemaken hoe het bevalt als ik het op heb
proven02 schreef:Hm hebben jullie het weleens proberen te eten met aardbei of blauwe bessen erin en dan een klein beetje Cruesli of muesli (15gram) en een beetje honing.
Mijn vriend lustte ook nooit kwark maar op deze manier kan hij er geen genoeg van krijgen.
) en havermout. Soms gooi ik er ook nog beetje eiwitpoeder bij. MadelonSunny schreef:Ik vind Griekse yoghurt juist erg lekker. Zeker met wat honing en gepofte rijst en tarwe. Of noten en vruchten. Zou het echt heel graag als ontbijt eten. Maar dan ben ik de rest van de ochtend erg misselijk dus helaas geen goed plan. Daarom tijdje terug met Alpro Sojayoghurt geprobeerd. Alleen daar werd ik bijna net zo misselijk van dus dan ga je je ook wel afvragen of het hem in de lactose zit![]()
Ik zit nu aan een klein bakje griekse yoghurt dus we gaan meemaken hoe het bevalt als ik het op heb
Die kokoskwark ga ik proberen voor de ochtend.
. Heeft iemand hier er ervaring mee? Ik heb nu eerst een snelwerkende diclofenac geslikt en gewacht tot hij werkte voordat ik naar mn werk ben gereden

Eske_B schreef:Als ik zooltjes haal zitten ze even oncomfortabel, maar al redelijk snel niet meer. Dat is het idee ervan
Ik mocht er overigebs niet mee sporten.