3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:41

Balansen betekent niet onder je bmr zitten. Maar inderdaad, als je je drinken niet genoemd hebt zal je er wel aan komen.

Hatelijk, bezorgd, noem het zoals je wil. Zoals gezegd horen zulke lijstjes niet in dit topic, als je meer hebt gehad zet dat er dan ook in ;)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:02

black_kelpie schreef:
Balansen betekent niet onder je bmr zitten. Maar inderdaad, als je je drinken niet genoemd hebt zal je er wel aan komen.

Hatelijk, bezorgd, noem het zoals je wil. Zoals gezegd horen zulke lijstjes niet in dit topic, als je meer hebt gehad zet dat er dan ook in ;)

Oke dan zal ik meer specificeren. :Y)

lemanthia

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:30

dit beter:

skyr bosfruit met havermout (265)
T: 2 crackers met 2 eieren (300)
l: brood met sandwichspread en sla (128)
T: handje noten, handje M&M's (440)
A. vega kip kerrie met creme fresche (416)optifit kwark (84)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:03

Hey allemaal!

Ik kom zo even binnenvallen want ik heb een klein vraagje..

Voor ongeveer 5 jaar geleden was ik mijn lichaam helemaal zat, ik ben toen 25 kilo afgevallen en ik ging dus van obese naar iemand met een goed gewicht (wel wat aan de hoge kant maar mijn BMI zat in het groene gedeelte). Toen ben ik op vakantie gegaan en heb mijn dieet daarna niet meer opgepakt terwijl er best nog een kilo of 4 van af mocht.

Toen ben ik in de loop van de jaren weer 4 kilo aangekomen niks dramatisch dus. Ik ben nog steeds niet echt dik maar toch wil ik graag nog die 4 kilo die nog moesten en de 4 kilo die ik ben aangekomen ben afvallen. Dat betekend dus 8 kilo er af. Dit is iets wat ik al een hele tijd wil. Maar met gewoon op tussendoortjes etc letten kom ik er gewoon niet mee.

Ik heb dus mijn dieet opgepakt waar ik destijds 25 kilo mee ben afgevallen dat houdt in geen slechte dingen meer en niet meer dan 1400 kcal per dag.

Echter heb ik vandaag iets vreemds mee gemaakt en nu ben ik dus bang dat ik op een plateau zit. Ik ben al ongeveer 1.5 kilo afgevallen van de 8, maar ik weeg in de avond ongeveer 2 ons meer dan in de ochtend.

Vandaag had ik op het werk echt een gigantisch drukke dag waardoor ik eigenlijk bijna geen tijd had om te eten. Dus had ik tot 19.00 vanavond maar 600 kcal gegeten, toen ik terug kwam dacht ik ik ga eens voor de grap op de weegschaal staal. Ik bedoel heel hard gewerkt (rennen en vliegen) en heel weinig gegeten, bleek dat ik 1.5 kilo zwaarder was. :oo Uiteraard zit ik nu na mijn avond eten wel weer netjes op 1400 kcal.

Stiekem ben ik daar heel erg van geschrokken, ik vraag mij ook heel erg af hoe dit nou weer kan....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:05

De openingspost wel gelezen? 1400 kcal is ongezond.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:15

MarlindeRooz schreef:
De openingspost wel gelezen? 1400 kcal is ongezond.

Dat doe ik maar een paar weekjes.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:18

Ook voor een paar weekjes is het ongezond, lees de op en de laatste pagina's en trek je conclusie. 1,5 kg kan sowieso vocht zijn ;)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:20

Petrichor schreef:
Hey allemaal!

Ik kom zo even binnenvallen want ik heb een klein vraagje..

Voor ongeveer 5 jaar geleden was ik mijn lichaam helemaal zat, ik ben toen 25 kilo afgevallen en ik ging dus van obese naar iemand met een goed gewicht (wel wat aan de hoge kant maar mijn BMI zat in het groene gedeelte). Toen ben ik op vakantie gegaan en heb mijn dieet daarna niet meer opgepakt terwijl er best nog een kilo of 4 van af mocht.

Toen ben ik in de loop van de jaren weer 4 kilo aangekomen niks dramatisch dus. Ik ben nog steeds niet echt dik maar toch wil ik graag nog die 4 kilo die nog moesten en de 4 kilo die ik ben aangekomen ben afvallen. Dat betekend dus 8 kilo er af. Dit is iets wat ik al een hele tijd wil. Maar met gewoon op tussendoortjes etc letten kom ik er gewoon niet mee.

Ik heb dus mijn dieet opgepakt waar ik destijds 25 kilo mee ben afgevallen dat houdt in geen slechte dingen meer en niet meer dan 1400 kcal per dag.

Echter heb ik vandaag iets vreemds mee gemaakt en nu ben ik dus bang dat ik op een plateau zit. Ik ben al ongeveer 1.5 kilo afgevallen van de 8, maar ik weeg in de avond ongeveer 2 ons meer dan in de ochtend.

Vandaag had ik op het werk echt een gigantisch drukke dag waardoor ik eigenlijk bijna geen tijd had om te eten. Dus had ik tot 19.00 vanavond maar 600 kcal gegeten, toen ik terug kwam dacht ik ik ga eens voor de grap op de weegschaal staal. Ik bedoel heel hard gewerkt (rennen en vliegen) en heel weinig gegeten, bleek dat ik 1.5 kilo zwaarder was. :oo Uiteraard zit ik nu na mijn avond eten wel weer netjes op 1400 kcal.

Stiekem ben ik daar heel erg van geschrokken, ik vraag mij ook heel erg af hoe dit nou weer kan....

savonds wegen is totaal zinloos. Over de dag eet je namelijk gewoon, bijvoorbeeld 200 gram kwark, 150 gram brood, 200 gram aardappelen, 100 gram vlees, 200 gram groenten, 150 gram fruit. Dan kan je savonds toch niet hetzelfde wegen als dat je voor dit alles weegt?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:23

Ik ben in de avond meestal maar 2 ons zwaarder dan in de ochtend. Misschien komt dat ook omdat ik meestal tegen 12u warm eet en savonds brood eet.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:41

Aangezien je geen 1,5 kg vet kan aankomen in een dag, zal het toch wel gewoon vocht zijn.

2x per dag wegen is sowieso vrij zinloos, je ziet dan vooral je gewicht veranderen door wat je eet, drinkt etc.

Verder denk ik, voor degenen die hele karige lijstjes plaatsen, om pas een lijstje te plaatsen als het compleet is. Die incomplete lijstjes zijn volkomen zinloos, want er valt niets zinnigs over te zeggen. Dan heeft het ook niet zoveel zin om te plaatsen. En als je structureel zo weinig eet, prima eigen keuze, maar die lijstjes zijn geen goed voorbeeld voor anderen.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:55

Te weinig eten is inderdaad niet helemaal goed.. persoonlijk vind ik dat mentaal ook te zwaar, dat merk je kwa concentratie bij je werk/studie en energie met sporten. Ik ben erg sportief dus zou dan liever wat meer verbranden dan te weinig voeding binnen krijgen. Hoe zitten jullie met zo weinig calorieën kwa beweging? Misschien valt daar iets te halen?

Ik zit vandaag iets beter in mijn macro's dan gisteren gelukkig:
O: kvarg met walnoten
T: eiwitreep
L: kippensoep met croutons en een gekookt ei
D: 2 rundervinken, doperwt wortelen, witte bonen in tomatensaus en appelmoes
T: gekookt ei en eiwitshake

Beweging: bodypump
Calorieën binnen:1773, nu verbrand: 2367

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:04

Even een bijlees post:

@Brisheis: i maak de jam met weinig suiker ja.. Ongeveer 250 gram suiker op iets meer dan 1 kg fruit. (Commerciele jam gebruikt vaak 750 gram op 1 kilo fruit).

@Pizza verhaal haha; ik houd van groente pizzas jummie!

@Fitbit verhaal; ik heb een fitbit maar draag 'm niet graag. := heb liever m'n gewone horloge om haha.

Het hele BMR verhaal, ik vind het een beetje ver gaan om uit te vallen naar iemand die toevallig een keer onder hun BMR eet. Je gaat er echt niet direct dood aan, en ook je organen houden er niet direct mee op..
Als je de dag ervoor bijv. 2300 kcal heb gehad omdat het je zondig dag was en je eet de dag er na daarom er maar 1100 is dat helemaal geen ramp zoals bij Caitlin misschien het geval was. Bovendien gaf Caitlin ook helemaal geen porties aan voor bijv de kwark, de boomstam of hoeveel rosbief er op haar pistoletje (klein of groot pistoletje?), dus om daar nu overheen te vallen..

Bovendien is calorien tellen ook niet the be all and end all, en het gewicht op de weegschaal ook niet.
Zo ben ik nog geen kilo afgevallen de laatste 2/3 weken maar m'n broeken zitten wel losser. Heb geen calorie geteld en me geen dag slecht gevoeld.. en misschien zat ik technisch gezien wel eens onder mn bmr of er boven, heb geen idee. Als ik me er maar goed bij voel.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:45

Of het wel of geen ramp is voor je lichaam om dat een keer te doen doet er niet toe. We hebben in dit topic de afspraak dat zulke lijstjes niet geplaatst worden omdat hier (jonge) mensen meelezen die kunnen aannemen dat het oké is om zo weinig te eten. De lijstjes staan er als voorbeeld, inspiratie of vraag om hulp. Als je van mening bent dat je een dag 1100 kcal moet eten om af te vallen, plaats dan geen lijstje.

En als er dan zo'n karig lijstje geplaatst wordt, precies nadat er uitgebreid gepost is dat het niet goed is en hoe en waarom, dan kan ik daar over vallen ja. Shoot me.

Gisteren besloten om te stoppen met bokszaktraining :\ Het gebeurt niet vaak, maar ik heb weer een mep in mijn nierstreek gehad en dat kan ik als nierpatiënt echt niet hebben. Heel jammer. Eens zien of ik een andere sport kan vinden, tot nu toe alleen dit en paardrijden wat ik langer dan een paar maand leuk vind :+

Planning voor vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, vijgen en een lepeltje perzik/rode bes jam (minder suiker)(352)
T; nakd reep (105)
L; nog geen idee, denk geroosterde broodjes met iets (+-350)
T; banaan (125)
A; gnocchi traybake met chipolataworstjes (775)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:04

Ik ga volledig mee met black_kelpie. Of iemand het doet zal me een worst wezen, maar we hebben er gewoon afspraken over gemaakt met mod's en in het topic zelf.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:07

Ik meng me niet in de BMR discussie haha, maar bedenkt wel dat je jezelf ermee kapot maakt als je eronder eet. Verder ben ik het ook eens met BK.
Wat jammer BK! Wat voor soort dingen vind je qua sport leuk om te doen? Mooi lijstje hoor!

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met boter, 100% pindakaas en nutella, een beker halfvolle chocolademelk. (472)
T: een kop thee en een Prince Biscuit met vanille.
L: drie en een halve boterham met boter, grillworst, nutella, vruchtenhagel en hagelslag, een beker melk. (732)
T: een banaan. (124)
A: raapstelenstamppot met een gehaktbal. (377)
T: kop thee met honing. (19)
T: een salmiaksnoepje, een zwart witje, vier hartjes en een pepermuntje. (76)
B: 4000 stappen, 15 minuten fietsen en 40 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1894.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:19

Kimmie25501 schreef:
Wat jammer BK! Wat voor soort dingen vind je qua sport leuk om te doen?

Rugby, ook al zo'n goed idee :')

Nee ik heb geen flauw idee. Vroeger balsporten gedaan, basketbal en handbal, maar ik zie me zo gauw geen teamsport doen, teveel verplichtingen.

Nog maar eens hard over nadenken...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:34

BK: is crossfit niets voor je? :)

Verder eens met je vorige post over de afspraken die hier gemaakt zijn :j

Mijn lijstje vandaag:

O: sojayoghurt met een handje hazelnoten, pure chocolade shaafsel, koksvlokken, plakjes banaan en agavesiroop
T: cappuccino en een mineola
L: grote kop gebonden soep en 3 rijstwafels met humus, vegetarische boterhamworst en sla
T: avocado met peper en zout
T: eiwitshake
A: sashimi van zalm en tonijn, gegrilde gamba's en paprika, aubergine, courgette, champignons en tomaten uit de oven :9
T: handje ongezouten noten

B: vanmorgen voor werk een uur krachttraining gedaan.

Vanavond naar de nieuwe Avengers film! *\%/* En strakjes het voorlopige koopcontract van ons hopelijk nieuwe huis tekenen <3

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:12

Mijn lijstje van gister:

O: havermout met halfvolle melk
T: maiswafels met kipfilet
L: veldsla met 2 eitjes mais tomaat augurk en honing mostert dressing.
T: appel met kaneel
A: kipfilet met pesto ontbijtspek pijnboompitten ui en knoflook.
200 gram broccoli.

En voor vandaag:

O: havermout met halfvollemelk een appel met kaneel.
T: maiswafels met pindakaas
L: crackers met groente spread, een ei en rauwkost.
T: Griekse yoghurt met een banaan en wat pure chocola.
A: taco’s met Mexicaanse roerbak groentes en gehakt en wat geraspte kaas.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:22

Ahh wat balen zeg BK! Hopelijk vind je iets wat je leuk vind!

Wbt calorieen tellen: dat doe ik ook niet, maar ik weet wél dat ik niet onder mn bmr eet, gewoon een kwestie van je gezond verstand gebruiken imo. Tellen is handig om inzicht te krijgen in het aantal calorieen per product en portiegroottes, en heb ik dus wel een tijd gedaan, maar nu al heel lang niet meer. De enkele keer dat ik eens een dagje tel, zit ik echter altijd ergens tussen mn bmr en verbruik. Is het gat tussen bmr en verbruik kleiner, dan is dat lastiger, en dan is tellen toch gewoon de beste manier om gezond af te vallen.
En het gaat allemaal niet om een lijstje he, er worden gewoon heel regelmatig heel karige lijstjes geplaatst. Ik vind het juist enorm goed dat mensen daarop aangesproken worden, dat is echt de kracht van het topic.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:40

:j Sluit me helemaal aan bij al het voorgezegde. Het probleem is ook dat men dan gauw afdwaalt naar: 'Oh maar ik eet super veel op een dag! Vijf maaltijden! En dat ze uit alleen maar groenten bestaan is helemaal niet erg, want kcal tellen niet, maar of het gezond is wel'. En dat klopt gewoon niet: je lichaam heeft X aantal kcal nodig om te functioneren, punt.

BK, dat is echt enorm balen... Is iets van dans je ding? Of inderdaad, crossfit? Of net een half uur per dag HIIT training thuis? Nierpatiënt, dat klinkt echt wel heftig!

Ooh Frummels, wat een leuke dag heb jij! Hopelijk gaat straks alles goed! *\o/*

Ik heb de voorbije dagen wat streng gecut, gewoon omdat ik minder honger had van de warmte en heel veel bewogen heb (1900 kcal bij +2600 verbruikt). Vandaag echt opgestaan met RAMMELHONGER, heel erge vermoeidheid (en -0,5 kg 8-) ) dus ik tank even bij. Misschien tel ik ook eens niet vandaag.

Enne, vorig jaar had ik voor het eerst in jaren dat mijn dijen plots weer schuurden. Heb mij daar echt zo slecht van gevoeld; ik ben in mijn pubertijd echt heel zwaar geweest, en hoe hard ik vorig jaar ook lijnde en sportte; geen gram ging er af, integendeel. Maar ik heb het nu twee weken getest met rokjes en korte broekjes, en ik ben van de schurende dijen af! *\o/* In gewicht zie ik niet eens zo veel verschil, maar hierin dus wel, en ook in kledij, alles zit gewoon veel beter! Ben heel trots! :)

Vandaag, ongeveer:

O: 3 (!) bakjes Griekse vanille yoghurt :=
T: Twee lattes, een plak oberlanderbrood met roomkaas en 3 cherrytomaten
L: Twee partjes gebakken aardappel en een flinke schep broccoli in witte saus (restje), banaan
T: Theekoek (+- 300 kcal), koffie
A: 1 valesseburger tussen een broodje, mais/linzen/bonensalade met halve el mayo en azijn, rauwkostsalade
T: 70 g Oppo low kcal ijs met aardbeien en 20 g slagroom
B: PIIT28 + half uur wandelen + uur opruimen/poetsen

Echt een vreemde dag vind ik zelf :+ De suikers mochten wat minder :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:52

lemanthia schreef:
dit beter:

skyr bosfruit met havermout (265)
T: 2 crackers met 2 eieren (300)
l: brood met sandwichspread en sla (128)
T: handje noten, handje M&M's (440)
A. vega kip kerrie met creme fresche (416)optifit kwark (84)

Ik moet wel lachen om je lijstje maar inderdaad, lekker wisselend en je geniet van je tussendoortje!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:55

Petrichor schreef:
Ik ben in de avond meestal maar 2 ons zwaarder dan in de ochtend. Misschien komt dat ook omdat ik meestal tegen 12u warm eet en savonds brood eet.

Altijd nuchter wegen in de ochtend (is mijn advies :') )

En je stopt voedsel naar binnen logisch dat je "zwaarder" bent.
Ik snap die obsessie voor dat getalletje op de weegschaal niet zo.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:58

gribaldi schreef:
Petrichor schreef:

Altijd nuchter wegen in de ochtend (is mijn advies :') )

En je stopt voedsel naar binnen logisch dat je "zwaarder" bent.
Ik snap die obsessie voor dat getalletje op de weegschaal niet zo.

Vanmorgen was ik 8 ons zwaarder dan de ochtend ervoor. Vreemd heb juist ontzettend opgelet die dag en eigenlijk is het gewoon onmogelijk dat ik zwaarder zou zijn. Ook heb ik opgelet met zout dus vocht vasthouden is eigenlijk ook vreemd.

Ik heb mezelf wel beloofd dat ik iets meer ga eten dan de max 1400 kcal die ik nu eet, ik ga nu 1600 kcal eten. Dat is nog ruim 500 kcal minder dan dat ik at voor mijn dieet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:01

Je weet dat je gewicht nooit hetzelfde is als je elke dag weegt? Er zijn zoveel factoren waar dit afhankelijk van is.

Ga eens 1x per week op de weegschaal staan, zaterdagochtend als je net uit bed komt en geplast/gepoept hebt, dan wegen. Week erna weer.
Elke dag is onzin en geeft je grote kans op obsessies.

Ik mag niet zelf wegen van mijn coach, maar voorheen deed ik om de 6 weken wegen en meten op een bepaald tijdstip op een dag. Wellicht werkt dat voor jou ook fijner.

En goed eten, heel veel mensen denken dat minder eten goed is, gaan rare dingen uithalen (uithongeren etc) terwijl dat in de meeste gevallen averechts werkt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:04

Petrichor schreef:
Vanmorgen was ik 8 ons zwaarder dan de ochtend ervoor. Vreemd heb juist ontzettend opgelet die dag en eigenlijk is het gewoon onmogelijk dat ik zwaarder zou zijn. Ook heb ik opgelet met zout dus vocht vasthouden is eigenlijk ook vreemd.

Ik heb mezelf wel beloofd dat ik iets meer ga eten dan de max 1400 kcal die ik nu eet, ik ga nu 1600 kcal eten. Dat is nog ruim 500 kcal minder dan dat ik at voor mijn dieet.

Puur uit interesse, maar mag ik vragen waarom je jezelf elke dag weegt? :) Waarom niet bv 1 of 2 keer per week? Als je de dag ervoor zout hebt gegeten, houd je lichaam meer vocht vast, dus het is niet zo gek dat je dan wat zwaarder bent. Bij mij zit er soms opeens een kg bij, terwijl ik gewoon netjes heb gegeten. Een kg aan vet in een dag is eigenlijk niet mogelijk, dus je mag er gewoon vanuit gaan dat dat vocht is. :j

Goed van je dat je wat meer gaat eten! Denk dat dat je ook veel zal helpen met afvallen.