Hatelijk, bezorgd, noem het zoals je wil. Zoals gezegd horen zulke lijstjes niet in dit topic, als je meer hebt gehad zet dat er dan ook in

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
black_kelpie schreef:Balansen betekent niet onder je bmr zitten. Maar inderdaad, als je je drinken niet genoemd hebt zal je er wel aan komen.
Hatelijk, bezorgd, noem het zoals je wil. Zoals gezegd horen zulke lijstjes niet in dit topic, als je meer hebt gehad zet dat er dan ook in
Petrichor schreef:Hey allemaal!
Ik kom zo even binnenvallen want ik heb een klein vraagje..
Voor ongeveer 5 jaar geleden was ik mijn lichaam helemaal zat, ik ben toen 25 kilo afgevallen en ik ging dus van obese naar iemand met een goed gewicht (wel wat aan de hoge kant maar mijn BMI zat in het groene gedeelte). Toen ben ik op vakantie gegaan en heb mijn dieet daarna niet meer opgepakt terwijl er best nog een kilo of 4 van af mocht.
Toen ben ik in de loop van de jaren weer 4 kilo aangekomen niks dramatisch dus. Ik ben nog steeds niet echt dik maar toch wil ik graag nog die 4 kilo die nog moesten en de 4 kilo die ik ben aangekomen ben afvallen. Dat betekend dus 8 kilo er af. Dit is iets wat ik al een hele tijd wil. Maar met gewoon op tussendoortjes etc letten kom ik er gewoon niet mee.
Ik heb dus mijn dieet opgepakt waar ik destijds 25 kilo mee ben afgevallen dat houdt in geen slechte dingen meer en niet meer dan 1400 kcal per dag.
Echter heb ik vandaag iets vreemds mee gemaakt en nu ben ik dus bang dat ik op een plateau zit. Ik ben al ongeveer 1.5 kilo afgevallen van de 8, maar ik weeg in de avond ongeveer 2 ons meer dan in de ochtend.
Vandaag had ik op het werk echt een gigantisch drukke dag waardoor ik eigenlijk bijna geen tijd had om te eten. Dus had ik tot 19.00 vanavond maar 600 kcal gegeten, toen ik terug kwam dacht ik ik ga eens voor de grap op de weegschaal staal. Ik bedoel heel hard gewerkt (rennen en vliegen) en heel weinig gegeten, bleek dat ik 1.5 kilo zwaarder was.Uiteraard zit ik nu na mijn avond eten wel weer netjes op 1400 kcal.
Stiekem ben ik daar heel erg van geschrokken, ik vraag mij ook heel erg af hoe dit nou weer kan....
lemanthia schreef:dit beter:
skyr bosfruit met havermout (265)
T: 2 crackers met 2 eieren (300)
l: brood met sandwichspread en sla (128)
T: handje noten, handje M&M's (440)
A. vega kip kerrie met creme fresche (416)optifit kwark (84)
Petrichor schreef:Ik ben in de avond meestal maar 2 ons zwaarder dan in de ochtend. Misschien komt dat ook omdat ik meestal tegen 12u warm eet en savonds brood eet.
gribaldi schreef:Petrichor schreef:Ik ben in de avond meestal maar 2 ons zwaarder dan in de ochtend. Misschien komt dat ook omdat ik meestal tegen 12u warm eet en savonds brood eet.
Altijd nuchter wegen in de ochtend (is mijn advies)
En je stopt voedsel naar binnen logisch dat je "zwaarder" bent.
Ik snap die obsessie voor dat getalletje op de weegschaal niet zo.
Petrichor schreef:Vanmorgen was ik 8 ons zwaarder dan de ochtend ervoor. Vreemd heb juist ontzettend opgelet die dag en eigenlijk is het gewoon onmogelijk dat ik zwaarder zou zijn. Ook heb ik opgelet met zout dus vocht vasthouden is eigenlijk ook vreemd.
Ik heb mezelf wel beloofd dat ik iets meer ga eten dan de max 1400 kcal die ik nu eet, ik ga nu 1600 kcal eten. Dat is nog ruim 500 kcal minder dan dat ik at voor mijn dieet.