paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:28

Oh wat fijn tt dat je je ritme terug gevonden hebt :) kan je nagaan wat niet snoepen etc doet!

Mijn gewicht schommelt ook heel erg, zo was ik na het weekend weer wat zwaarder. Zometeen maar weer even wegen.

Haha ladybird, niet echt dat mensen gaan raden. Gisteren heb ik wel m'n vriend laten raden, maar dat is ook omdat ik hem graag dingen wil laten zien. Wat ik bijhoudt enzo. Maar ik moet zeggen dat dat wel een hele stap voor me was. Maar hij gokte te hoog, dus ik had natuurlijk een glimlach van oor tot oor, al zat hij er maar 2/3 kilo naast :')
Op m'n werk denken sommige wel dat ik veel lichter ben dan ik werkelijk ben. Ik zei tegen iemand dat er minstens echt 15 kilo af moet, dat geloofde ze niet :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 08:48

Dat heb ik ook, dat collega's niet geloven hoeveel ik nu weeg. Meer dan 90 kilo gokken ze niet.

Weer een paar dagen goed bezig. Schrijven wat ik eet en hardlopen. Weegschaal loopt op.... toch maar even volhouden, maandag dinsdag en woensdag loopt de weegschaal altijd op. Morgen weer in het bos hardlolen en heb ook wel last van stramme spieren na het hardlopen gister. En ik ben weer gestopt met de pil, misschien heeft dat ook even wat invloed?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:41

Geen idee of dat laatste invloed heeft. Ik hoor juist van mensen dat ze vinden dat ze aankomen door de pil. In theorie zou je dan juist af moeten vallen.

Hier weer 0.3 er af. Was dus toch echt niet alleen maar vocht? Weer bijna op het gewicht wat ik vorige week nog had.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:09

Ik ben ook gestopt met de pil, maar daar merk ik niet veel van in m'n gewicht. In andere dingen wel heeeeel erg :D

Bij mij hebben ze geen gewicht gegokt ofzo, maar ze vragen wel: ben jij zo veel te zwaar dan? Dat valt toch wel mee? Uh nee :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:13

Bij mij zien veel mensen nou pas dat ik veel ben afgevallen. Terwijl ik meer dan een jaar bezig ben geweest om af te vallen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:20

Mensen schatten mij ook altijd lichter in. Komt omdat mijn spek heel mooi verdeeld heb over mijn lijf en ik echt een zandloperfiguur heb wat dus blijkbaar wel vertekend, heb een flinke voorgevel en heupen en billen maar wel een taille.

Ik ben bloeddonor en daar op het lijstje met je gegevens en waarden staat ook je gewicht ingevuld en heb al een paar keer te horen gekregen: Huh weeg jij dit? Zo zie je er niet uit! Ehm ja echt..

Een vriendin van mij dacht ook dat ik 20 kilo minder woog dan ik daadwerkelijk ben haha. Dus we gaan maar even door nog.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:15

Jaa dat is heel herkenbaar inderdaad! Mensen vinden het altijd aanstellerij dat ik wil afvallen maar ik was gewoon 5 kilo te zwaar en nu dat er bijna af is zit ik nog helemaal aan de bovengrens qua BMI.

Ik ben echt een peertje. Platte buik maar wel dikke bovenbenen en billen. Schijnt het minst ongezond te zijn maar voor het paardrijden is het voor mij niet zo handig omdat ik in een 17,5 inch moet passen. :=

Ik heb vandaag een magere Griekse yoghurt taart gemaakt :D Hij is onwijs goed gelukt dus vanavond mag ik een stukje *\o/*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:08

Susan H ik verbaas me dat jij met jouw gewicht nu toch nog zo van slag bent met een halve kg erbij, waarvan je eigenlijk weet dat ie er toch zo weer af zal zijn en dat ie verklaarbaar is.. :(:)

Iedereen hier nog goed op weg zie ik. En goed bezig!

Ik zit nog steeds in mijn rondje op en neer rond het weekend. Voor het weekend duik ik onder de 94 en na het weekend er weer overheen soms maar even soms een paar dagen. En richting het weekend dus net weer onder de 94 oa 93,9. Ben wel heel tevreden dat ik rond de 94 blijf maar zou ook graag structureler onder de 94 komen. Ik zie wel in mijn gezicht dat ik wel slanker wordt en mijn broeken zitten ook super dus daar hou ik me maar aan vast. Eerder zat ik in dit patroon boven de 95 dus we gaan wel zachtjes aan vooruit.

Heb onlangs een paar nieuwe passende rijbroeken gekocht en daar voel ik mee heel goed en trots in!
Ik denk dat het misschien voor nu een mooie balans is, al hoop ik dat als ik extra op mijn water drinken let en niet te veel koffie dat ik dan nog verder doorzet. En als ik met het mooie weer, weer meer kan gaan fietsen.
Ik zag nieuwkomers met recepten voor chocolade repen.. :-) ik neem af en toe wel wat chocola maar wil juist van dat patroon af dat je nog chocola echt nodig hebt. Dus ik ga de recepten niet gebruiken :-) .
Verder hou ik Sonja wel redelijk goed vol, af en toe wat extra's maar ook vaak in de goede vorm zoals het zou moeten, wat extra fruit of wortels enzo hahaha.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 16:45

Ik schommel ook hoor. Maar gemiddeld gezien gaat er wel iedere week wat af. Vanochtend was de weegschaal helemaal geweldig. Wil mijn eetpatroon zoals ik hem nu heb ook wel even volhouden. Eet bijna geen tussendoortjes, tenzij ik echt trek heb. Dus 3 grotere maaltijden. Ik ben dan ook niet de hele dag bezig met eten want ik eet gewoon 3x

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:14

fargo schreef:
Susan H ik verbaas me dat jij met jouw gewicht nu toch nog zo van slag bent met een halve kg erbij, waarvan je eigenlijk weet dat ie er toch zo weer af is

Het was 1.5 kilo. En van slag is een groot woord. Het is meer verbazing. Al zo lang stabiel niks anders doen en toch 1.5 erbij. Maar nog 3 ons en dan ben ik er weer :j. Ik wil echt graag op dit gewicht blijven. En merk nu dus echt dat het altijd hard werken blijft ook al ben je op gewicht.

Fargo jij bent ook goed bezig. Lekker gevoel he nieuwe broeken?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:51

EmptyWords schreef:
Ik schommel ook hoor. Maar gemiddeld gezien gaat er wel iedere week wat af. Vanochtend was de weegschaal helemaal geweldig. Wil mijn eetpatroon zoals ik hem nu heb ook wel even volhouden. Eet bijna geen tussendoortjes, tenzij ik echt trek heb. Dus 3 grotere maaltijden. Ik ben dan ook niet de hele dag bezig met eten want ik eet gewoon 3x

Hier al weer een tijdje stabiel rond een bepaald gewicht. Sinds begin januari is er circa 2 kg blijvend af. Ik wil ook gaan proberen om 3 goed vullende maaltijden per dag te gaan eten en tussendoor alleen maar koffie (max 3 koppen per dag met koffiemelk) thee of water.
Ik ben nog wel zoekende naar een goed vullend ontbijt. Omdat ik glutenarm brood eet is een goed vullende vervanging hier voor ook meer dan welkom.
Misschien dat een goed vullend beleg ook een optie is?

Morgenochtend even wegen, dan een week bovenstaande volhouden en dan opnieuw wegen. Ik ben benieuwd :)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:33

Mooie berichten allemaal weer, soms is even stabiel blijven staan niet erg om daarna weer door te gaan. Mij stimuleerde het altijd enorm als de weegschaal (hoe gering ook) omlaag bleef gaan.

@Susan ik begrijp jou dan weer wel echt heel goed. Hier ook al een 5 maanden stabiel gewicht maar toch houdt ik het nog dagelijks in de gaten en schiet ook beetje in de stress als er ineens weer een groter gewicht, meer dan een halve kilo, bij is.

Ook ik moet echt veel blijven bewegen en mijn kcal goed in de gaten houden om op gewicht te blijven. Het wordt wel steeds meer routine en wordt makkelijker naarmate de tijd verstrijkt.
Nu ik op gewicht ben kan ik ook gerust weer eens meedoen met een traktatie, keer uit eten gaan en weer hier en daar een kleine lekkernij pakken tussendoor zoals koekje bij de koffie, stukje chocolade, kleine portie 25 gram chips.

Ook ik blijf hopen op een langdurig resultaat, nu gaat het goed maar het blijft oppassen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:05

Wat jij noemt deed ik al wel hoor, zoals uit eten gaan. Ik had sinds ik gestart was met afvallen nog nooit zo'n groot verschil gehad. Ik wil gewoon echt niet weer aankomen. Ik denk dat het tijd nodig heeft om dat vertrouwen te krijgen.

Itsme: mag je wel zuivel? Ik eet yoghurt griekse stijl 2% vet, met 3 kleine handjes oerflakes spelt (Zonnatura) en banaan of blauwe bes (of beiden). Dat vult mij heel goed. Maar het zou natuurlijk ook prima met havermout of muesli kunnen. Beiden glutenvrij toch? Van de speltflakes weet ik dat niet zeker. Waarom trouwens geen gezonde tussendoortjes? Heb je daar een speciale reden voor?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:33

:wave: hallo *komt ook weer onder een steen vandaan* heb me geloof ik al wel 4x gemeld hier in dit topic :o

Gut wat is het toch moeilijk he. 2 jaar geleden was ik zo mooi slank en nu zitten er weer 15 kg aan (ok niet helemaal zijn er gelukkig al weer 2 vanaf..)

En het stomme is, als ik eenmaal bezig ben met opletten en sporten gaat het me best gemakkelijk af. Maar oh wee als ik me een keer laat gaan, dan kan ik er niet meer vanaf blijven.
Heel mijn leven heb ik deze strijd al, maargoed denk dat dat voor vele van jullie geldt?

Ook ik zie er niet mega zwaar uit, maar ben klein dus mag helaas en minder eten en minder wegen.
Momenteel vind ik mij zelf eigenlijk ook te zwaar voor mijn pony, maar wil haar toch op conditie houden. En ze lijkt er geen moeite mee te hebben.
Dus hop weer in het gareel :)

Little birdy bedankt voor de tip! Klinkt heel lekker!

SusanH, ik kan al een dip krijgen als ik maar een paar gram aangekomen ben :o
Moet ook opletten dat ik niet te obsessief word met wegen.
Dus ik weeg 1x in de 3 a 4 weken op de sportschool.

Patt wat goed dat je op je streefgewicht zit!!

Itsme wil je nog veel kwijt?

Goed bezig emptywords! Fijn he als dat monster ook eens lief voor je is :D

Apple wat een leuke pony!
Vind de combinatie helemaal niet storend hoor.
BMI is overigens wel een apart iets, ik zou zo'n 44kg mogen wegen om nog in het gezonde gewicht te vallen :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:38

Gezonde tussendoortjes zijn juist aan te raden omdat je vertering op gang blijft en dat is belangrijk. En omdat je bloedsuiker op peil blijft waardoor grote trek en snoepneiging voorkomen wordt. gedurende de dag wat blijven eten maakt afvallen dus makkelijker. Zeker als je aantal dingen verzint die je kunt en mag eten.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:02

Net als Tyrcanol heb ik me hier ook al meerdere keren gemeld.
Helaas is het bij mij niet gelukt tot nu toe.
Maar er moet echt wat gaan veranderen want ik begin echt serieus last van mijn lichaam/gewicht te krijgen.
Vanaf dinsdag ook maar weer regelmatig naar de "maseusse".

Het stomme is, ik weet heus wat ik wel of niet kan eten.
Maar om het dan ook nog te gaan doen :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:04

Het is net alsof je het over mij hebt. Moeilijk hè?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:10

Ja erg moeilijk.
Soms begin je dan ook heel erg aan jezelf te twijfelen (tenminste ik wel ;) )

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:13

Ja het is echt moeilijk, en toch blijft men beweren dat eten niet verslavend werkt.
Hoe kan het dan in hemelsnaam dat ik (en meer met mij) er niet vanaf kan blijven als ik eenmaal begin?

Ik durf niet eens neer te typen wat ik weg kan stouwen in een dag :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 11:15

Eten wordt een gewoonte. Als het gezellig is, is er eten. Als je alleen bent, is er eten. Als je je verveelt... is er eten.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:19

Ja denk ook dat het "te" makkelijk is.
Ik denk ook dat ik mezelf streng op rigime moet gaan zetten, en toch echt wel mezelf dingen moet verbieden.

Met "ik mag alles, maar ik wil het niet" kom ik er niet.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:20

Hoi hoi, ben er even tussenuit geweest hier... moest even flink aan de bak dus bokt even op pauze :o

Wat een gezellige drukte hier!

Ik weet er alles van dat aankomen, al is het maar een beetje, toch een kleine schrikreactie teweeg brengt.

Ik had laatst wel dat mijn moeder vroeg of ik afgevallen was, dat was wel even een leuk momentje! :D

Verder gaan we gewoon door met opletten (Al had ik er een paar dagen tussen zitten waarbij dat iets minder ging...) voor nu zitten we op 77.9.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:26

SusanH: ik mag wel zuivel :j. Ik heb ook geen glutenallergie/intolerantie voor zover bekend, maar reageer erg gevoelig op tarwe. Spelt gaat wel goed. Maar spelt-brood (waar geen tarwe aan toegevoegd is) is duurder dan gluten-arm brood en ik vind het lekkerder. Daarom kies is voor gluten-arm brood :)
Ik ben al jaren bezig om af te vallen tot een gezond gewicht. Het was mij gelukt om 18 kilo af te vallen. Helaas zitten er weer ruim 13 kilo aan :x. Ik neig ook wel regelmatig naar emotie-eten. Al is dat inmiddels een stuk beter. Als ik drie keer per dag eet i.p.v. 5 of 6 keer heb ik het gevoel dat er minder druk op komt te liggen van ''het moet gezond zijn''. De drie hoofdmaaltijden gaan altijd vrij goed, maar dat tussendoor is en blijft lastig voor mij. Daarom wil ik nu kijken of drie keer per dag een goede/gezonde maaltijd eten werkt voor mij.

Tyrcanol: in eerste instantie wil ik nu nog 13.2 kilo afvallen. En als het lukt dan nog eens 5 kilo. Maar met die 13.2 in eerste instantie zal ik al heel blij zijn.

Fargo: over jouw standpunt wat tussendoortjes betreft zijn de meningen sterk verdeeld. Ik probeer inmiddels al jaren om een gezond gewicht te bereiken én te behouden maar mijn gewicht schommelt heel erg. Zelfs per week, ik weeg maar 1x per week.
Uiteraard zorg ik er voor dat mijn drie maaltijden goede en gezonde maaltijden zullen zijn.

MariekeTV, Rien10 en Tyrcanol: het is en blijft ook moeilijk! En soms voelt dat zo oneerlijk aan! Ik herken het.. Ik weet niet of 100% natuurlijk voedsel daadwerkelijk verslavend is, maar die rotzooi die de fabrikanten er bij instoppen, daar vaan heb ik meer het gevoel dat het verslavend is.

EmptyWords: zo waar wat je zegt.. eten is er altijd en dat maakt het soms ook zo lastig.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:11

Goed bezig soeboenoe!

Emptywords daar heb je een goeie ja, eten is er idd altijd, en heb je het niet in huis ben je zo bij de winkel...

Itsme, ik wil ook nog 13 kg ongeveer.
10kg sowieso, en die laatste drie zijn niet noodzakelijk.

En ook jij hebt een goed punt, denk idd niet dat je verslaafd zult raken aan 100% natuurlijk voedsel.
Want als ik vreetbuien heb dan pak ik natuurlijk altijd de ongezonde dingen met talloze toevoegingen...

Moeilijk moeilijk.

Maar met zn allen staan we sterk +:)+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:14

Ik zal er op gaan letten: gezonde bewuste keuzes maken.