Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:00

Heerlijk!
Ik heb zo'n 7 km gewandeld.
Dit was mijn uitzicht....
1 van mijn 2 hafjes kwijt aan mijn vriend!
We begonnen in de bak maar daar vonden ze beiden niks aan. Dus maar meteen het bos in...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:02

Wat een mooie foto's weer. Jaloers op de bossen hierboven.

Hier helaas laat aangezien eerst de camper naar de zaak moest.
Werden om kwart over twee vannacht wakker door de politie die aan de deur stond. Onze camper heeft brandschade opgelopen. Twee auto's volledig uitgebrand.
Hopelijk valt het mee bij onze maar dat moet nog blijken. Op het oog lijkt het mee te vallen. Twee kromme ramen, stank, vies en de luifel.
Gelukkig verzekerd voor brandschade.
Toen we in de broekpolder hier wouden gaan hardlopen werd overal al gewaarschuwd dat het te druk was dus door de wijk richting de andere polder. Die is wat saai maar was qua drukte goed te doen. 8.6km hardgelopen


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door horsii op 10-01-21 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:02

Gezellig zo samen te paard. Mijne moet er niets van weten. Ook twee hafs

Sherivey
Berichten: 8843
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:40

Horsii, neee wat zonde :(

Sure-lee, leuk dat je vriend ook rijdt :D

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:55

Naahhh, horsii das küt wakker worden!

Verder zag ik mooie foto's van mooie blauwe luchten en uilen voorbij komen :)

Ik heb ook gewandeld. Van het schrikdraadapparaat naar het stukje waar ik moest controleren en weer terug. En nog een keer. En nog een keer. En... nou ja, je snapt 'm :+

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:05

Jeetje horsii wat een gedoe zeg met de camper. Gelukkig is het vuur niet overgeslagen.

Haha Hilary, erg originele wandeling vandaag ;)

pien_2010

Berichten: 44034
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:06

Horsii :oo wat vreselijk. Sterkte!

Sure_lee ik moest zo vreselijk lachen om je foto's. Het was of ik mijn man zag rijden op Hercule _O- maar het werkt wel voor de paardjes en daar gaat het om <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:41

Jeetje, horsii, dat is schrikken! Zo te zien is het vooral de hitte geweest bij jullie camper, dus hopelijk valt het allemaal mee! Wat een geluk dat er nog een leeg parkeervak tussen zat.

Sure_lee: Wat leuk, je vriend op een van de hafs! :D

Faringo: Suuuupervet die uilen! Zuidland is ook leuk, met die vijver midden in het dorp. :))

Verder nog leuke foto's voorbij zien komen van Dilan, Pien, Ghostattack, Mandyy en Faringo. :D

Ntlie_ schreef:
Wow wat een prachtige foto’s komen er voorbij! <3
Fotograferen jullie met jullie telefoon of nemen jullie een camera mee onderweg? En bewerken jullie de foto’s ook na? Mijn foto’s worden nooit zo mooi als dat het er in het echt uit ziet. :+

Daarnet ook een rondje gewandeld, stukje bos meegepakt en was echt heerlijk zo met het zonnetje. <3 Was maar een rondje van 2 km, maar toch lekker even een half uurtje de benen gestrekt.
Hangt er vanaf met wie ik ben en waar. Als ik alleen ben of met m'n vader op pad ben, gaan de camera's vaak wel mee, tenzij we echt een boring rondje om de kerk doen. Met andere mensen laat ik hem vaak thuis, tenzij het echt een mooie omgeving is of mooie lichtomstandigheden, dan moeten ze er maar gewoon aan wennen dat ik elke 100m stop om foto's te maken. Nabewerken is bij m'n SLR onontbeerlijk, want in RAW doet de camera zelf niets aan nabewerking. :P

Waarom je foto's er nooit zo mooi uitzien als in het echt, heb ik kort in mijn vorige post uitgelegd. :)) Kijken als mens en "kijken" als een camera zijn twee heel verschillende dingen. :D

pien_2010 schreef:
Mkango schreef:
Spreek je het nu vloeiend of is het nog best wel hard werken?
Het gaat de ene keer beter als de andere keer, en die dag ging het erg goed. Dus het wisselt. Maar het kost natuurlijk altijd energie want nooit zal ik Frans praten als Engels, daarvoor is het een te moeilijke taal als het gaat om vrouwelijk en mannelijk en de vervoegingen, laat staan als mijn eigen moedertaal.
Dat is natuurlijk ook wel logisch; je brein verwerkt vanaf een bepaalde (zeer jonge) leeftijd een taal ook anders dan je moedertaal en naarmate je ouder wordt, wordt dat erger. :j Ik vind vooral de partikels verwarrend... :')
Wel fijn dat het die dag zo goed ging! :D

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:30

Ik had vanmorgen gehoopt op een mooie koude ochtend. Maar helaas grijs en nat. En daardoor ook nog echt donker.
Toch even 4 km gewandeld. Maar helaas geen mooie zonsopkomst foto's.
Wel een soort horrorfilm plaatje haha!
Afbeelding

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:42

Haha, dat is inderdaad een erg duistere foto. Wel lekker dat je er al even uit was.

Ik zit alweer aan de arbeid. Zo geen zin in. Helaas heb ik al drie dagen last van m'n grote teen. Precies op het buigpunt en op de bal. Ben er wel doorheen gelopen, maar of ik daar nou goed aan doe. Wilde vanmiddag via een omweg naar m'n vader wandelen, maar denk dat ik het toch maar even rust geef een paar dagen. Dan toch maar thuis wat kracht oefeningetjes doen om een beetje in beweging te blijven.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:51

Balen Faringo. Conclusie voor mijzelf is dat doorlopen niet altijd beter is :') Maar dat komt van iemand die ooit 10 dagen is doorgelopen met een gebroken enkel.

Hier ook wat last van spieren en gewrichten sinds gisteren. Heb vanochtend ipv kracht training of wandelen (het is hier ook grauw en grijs) maar eens een yoga sessie gedaan. Tijdens de lunch een klein wandelrondje in de planning.

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:02

Haha Gaucho, dat was ook wel het andere uiterste met die enkel van jou toen. Maar inderdaad ik ga het toch maar even rust geven. Niet leuk, maar voor nu wel even verstandig.

Slim dat je zelf ook even een andere sessie hebt ingepland ipv van kracht en wandelen. Hopelijk voelt jou lijf ook snel weer wat beter.

pien_2010

Berichten: 44034
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:07

Beterschap dames. Ik ga zo meteen een ronde doen.
Lizard, ça va? (Hoe gaat ie)?

lizard
Berichten: 5416
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:41

Het gaat zijn gangetje.
Krukken ben ik niet meer nodig.
Buigen van de knie gaat nog nauwelijks,want de wond houd dat tegen.
En ik wil natuurlijk niet dat het losgaat.
Wil straks buiten even kijken hoe het gaat.

Sherivey
Berichten: 8843
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:46

Balen Faringo :(
Doorlopen is niet altijd goed idd. Heb ik al meerdere keren achter mogen komen :o
Ik wilde zelfs met mn gebroken pols zelf wel even naar het ziekenhuis rijden. "Want ik heb een automaat, dan heb ik die arm niet nodig om te schakelen" :x

Surelee, oei dat is iddd wel horrofilm-waardig idd :))

Vandaag even geen wandeling voor mij. Zo wel wat krachtoefeningen. Niet het leukste, wel nodig, wil ik blessurevrij blijven vrees ik :=
Ben helaas al vanaf jongs af aan krakkemikkig qua lichaam :roll:

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:51

Ik ben ook zo'n persoon die gewoon doorgaat. Ooit een halve dag nadat ik van m'n paard afklapte op het asfalt naar het werk gegaan. Later bleek dat ik m'n rib had gebroken en m'n heup zwaar gekneusd. Collega's keken me aan of ik gek geworden was. Toen na een halve dag werk toch maar naar huis gegaan :')

Mijn lijf moet inderdaad ook wel in beweging blijven anders gaat het ook kraken piepen overal. Dus vanavond ook maar even wat oefeningen doen.

Sherivey
Berichten: 8843
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:32

Faringo schreef:
Ik ben ook zo'n persoon die gewoon doorgaat. Ooit een halve dag nadat ik van m'n paard afklapte op het asfalt naar het werk gegaan. Later bleek dat ik m'n rib had gebroken en m'n heup zwaar gekneusd. Collega's keken me aan of ik gek geworden was. Toen na een halve dag werk toch maar naar huis gegaan :')

Mijn lijf moet inderdaad ook wel in beweging blijven anders gaat het ook kraken piepen overal. Dus vanavond ook maar even wat oefeningen doen.

Ik had dus voorheen mn beweging wel dmv paardrijden. Maar nu dat weg gevallen is, moet ik op een andere manier bezig blijven. Ben sinds oktober 2 kg kwijt en dat is geen vet helaas :n

Zit er ook over te denken om helemaal te stoppen met hardlopen. Was al nooit een snelle loper, maar merk dat ik er over het algemeen meer last dan plezier van heb als ik 5 km of meer ga lopen. Dus dan maar wandelen :) Hou ik een stuk langer vol en geniet ik ook meer van.

pien_2010

Berichten: 44034
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:27

Goed nieuws Lizard, rustig aan lijkt me verstandig.

Zonet opgehaald door mijn man en mijn wandeling die zo feeërik begon eindigde behoorlijk ruk , dus van achter naar voren.

Ik wilde een route lopen die ik ooit met Hercule gereden heb en die ik alsmaar niet terug kan vinden en ook vanochtend wederom niet terug heb gevonden. Ipv was googlemap van de wap, stond ik in weilanden in the middle of nowere en omdat ik persé niet terug wilde liep ik alsmaar door via prikkeldraad, erover heen er tussen door etc en ik vond maar geen pad ondanks dat google aangaf dat ik er overheen liep. Dus ik denk dat de boeren wederom een wandelpad geannexeerd hebben iets dat regelmatig gebeurd. Omdat ik erg slecht ben in richting gevoel vond ik het dus op een gegeven ogenblik niet meer leuk en ben naar een boerderij geploegd via het weiland en zag in de verte hele stallen met koudbloed <3 en ben toen via de harde weg naar de grote D2 gelopen en heb manlief gebeld waar hij me op kan halen. Ik heb dus een dikke 2 uur lopen ploeteren waarvan 1 uur feeërik gelopen en 1 uur een moeilijk weiland rondje gedaan en in totaal dus maar 5,5 km gedaan. Volgende keer beter.

MAAR het begon met de rijp overal zichtbaar en dat was wel erg mooi en eigenlijk vele male mooier het licht en de rijp alsdat mijn eenvoudige telefoon weergaf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8843
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:31

Ahh balen zeg Pien :(
Ik heb het te paard eens gehad op de Kalmthoutse Heide. Op Maps gaf ie een pad aan, werd wel steeds smaller maar oke. Stond ik op gegeven moment in een boer zn weiland. :oo
Maar gauw weer terug gereden en via de weg door gereden.

Maar nog wel hele mooie foto's gemaakt. :j

lizard
Berichten: 5416
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:42

Nou,Pien.
Dan heb je een mooie survivel tocht gehad. :)
Maar wel mooie foto's gemaakt.

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:35

Jeetje Pien daar liep je dan.....Je foto's zijn er niet minder mooi om.

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:41

En dan zeg je “gelukkig hebben we de foto’s nog” :D

Hier ging de wandeling vandaag naar de Jumbo. Op jacht naar koffiefilterzakjes maatje klein, die we normaal bij de Hema kopen... maar ja, die is dicht en online zijn ze niet te bestellen. Maar: missie geslaagd. Filters binnen en ruim 10.000 stappen. Niet dat de jumbo nou zo ver weg is, maar we deden een omweg (eigenlijk het rondje verkeerd om gelopen, want op het meest open stuk wind tegen :brr: )

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:53

Wat een verhaal Pien :\ Foto's van het eerste stuk zien er wel heerlijk uit <3

Leuk is dat het nuttige met het aangename combineren en zo wat extra wandelen Hilary. Voorheen deed ik al mijn boodschappen wandelend, sinds Corona laad ik 1x per week de auto vol :o

Hier tijdens de lunch nog mooi even een rondje van 4 kilometer kunnen wandelen, spieren worden alweer wat losser :) nog wel grijs en grauw hier. Wel allemaal leuke watervogels. Tafeleenden, Aalscholvers en witte reigers.
Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:25

Vandaag een stuk zonniger dan gisteren *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:17

Mooie plaatjes! Inderdaad weer een lekker zonnetje erbij.

Mijn teen/voet voelt iets beter dus ik stop om 15.30 met werken en ga met m'n vader nog even een klein rondje in het park hier. Tempo ligt dan toch laag en meer als 4km zal het niet worden. Wil er toch even uit.