Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:58

Goedemorgen! Fijn weekend gehad allemaal?

Ik ga 7 weken eens wat anders proberen dan de 7 weken hiervoor. Het kan goed uitpakken of slecht haha :+ Blijf daarnaast wel sporten zoals voorheen dus ben heel erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren :')

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:01

Ga je toch nog het chocoladedieet doen? :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:04

:')

Geen mac in de buurt dus dat inderdaad haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:04

gribaldi schreef:
:')

Geen mac in de buurt dus dat inderdaad haha :')

*\o/* _/-\o_

Grapje.

Wat voor 'dieet' ga je nu doen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:15

Haha geen :')

Ik val nog wel af niet noemenswaardig waarschijnlijk omdat ik met mijn te weinig kcal.. (lees 800-100 op een dag) en sporten etc in een spaarstand kom ? :Y)

Afijn waar we het al laatst over hadden gewoon eens eten zonder al te veel na te denken maar wel blijven sporten wil ik eens zien hoe mijn lichaam reageert.

Heb wel al thuis aangegeven als ik een kilo aan kom ze daar niet over vallen maar was geen probleem, liever geen plankje thuis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:25

Ben benieuwd! :j

Mijn planning voor vandaag, tot nu toe:

O: 300 ml halfvolle yoghurt
T: Plakje marmercake (collega jarig)
T: Salade van 2 gekookte eieren, komkommer, geraspte wortel (als ze dat hebben, anders tomaat)
A: ???
T: Als ik trek heb, nog een eiwitshake

Beweging: 1,5 uur knallen in de sportschool :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:54

Anders ik wel :j
Ben er gewoon even klaar mee :+

Lekker lijstje! Ik ga vanavond ook nog even knallen, broer is jarig maar die wacht maar even haha.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:24

De spaarstand was toch een hardnekkige fabel? :P

@Kayleigh eet jij die yoghurt zo, zonder iets erin? Ik vind dat zo zuur altijd :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:26

Yes, ik eet het gewoon kaal, ik vind yoghurt heerlijk! Super fris :D

Ik heb alleen helemaal geen honger na die plak cake... Volgens mij kan ik er niet zo goed meer tegen :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:31

Samiyah schreef:
De spaarstand was toch een hardnekkige fabel? :P

@Kayleigh eet jij die yoghurt zo, zonder iets erin? Ik vind dat zo zuur altijd :oo

Als je minder binnen krijgt dan moet gaat je lichaam dat opslaan ipv verbranden :')

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:44

Mijn lijstje voor vandaag;

O/L 4 rijstwafels met kaas (ik kon echt niks bedenken...) en 1 glas sinaasappelsap
T 2 pruimen en 1 pakje volkoren koekjes met krenten (2 stuks)
A Salade van gemengde sla, gekookt ei, komkommer en mozzarella
T ???
B Half uur hardlopen, en 2 paarden longeren + aan het werk op het land.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:51

Hde spaarstand is inderdaad een fabel. wel kun je onder nvloed va hormonen efficienter omgaan met kcal tijdelijk. Dit kun je ook ondervangen en heeft te maken met bepaalde koolhydraten waar het lijf dan tekort aan heeft. Meestal gebeurt dit als je te laag zit in kcal, of als je maandenlang probeert te lijnen.
Tijdelijk gaan reversed dieten kan dan helpen, of bijvoorbeeld voortaan refeed-dagen inplannen.
Het is echter niet zo dat je lijf dan voortaan in die stand staat en ineens op minder kcal kan overleven oid, als je weer gewoon gaat eten stabiliseren deze hormonen weer en heb je weer je gewone onderhoud terug.
En andersom, als je zo laag in kcal blijft zitten kan je lichaam uiteindelijk niet anders doen dan toch de reserves verder aanspreken en uiteindelijk toch weer vet gaan verbranden. En dus zul je uiteindelijk ook weer af gaan vallen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:52

Goeie lijstjes!

Hier een k*t dag... Kwam net thuis en heb een enorme vreetkick gehad... Herkende mezelf niet, en was al echt lang geleden... Had gewoon echt honger... Voel me heel k*t nu... Tot overmaat van ramp gaan we vanavond ook nog uit eten :(

Morgen maar weer ertegen aan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:06

Mag ik ook meepraten?

Ik ben aan het afvallen met behulp van fatsecret.nl en sta op 1400 calorieën per dag.
Ben begonnen met 68,3 zo rond 11 juni en was vorige week 65,8 Mijn doel is 64.

Heb in dit topic gelezen over quest bars dus heb er een paar besteld onder het mom van 'snoepen maar dan min of meer gezond' maar ik vind ze toch vies! Dus heb er nog twee of drie liggen. Wie interesse heeft mag ze voor niks hebben... (kan ze ook voor niks opsturen via werk). De smaken weet ik niet meer maar volgens mij chocolade en s'mores. --> ZIJN VERGEVEN

Daarnaast ben ik sinds gisteren mijn eiwit toch iets aan het opschroeven door 's middags een Whey Delicious shake te nemen met een appel.
De appel is alleen omdat ik niet tegen zoetstof kan en daar zijn de shakes uiteraard mee gezoet. Die smaak blijf ik veel te lang proeven dus vandaar de appel.

Geen idee wat dat gaat doen voor mijn afvallen want nog maar net begonnen dus.

Mijn dag van vandaag:
O: 180 ml volle melk + quaker havermout oats golden syrup
T: cashewnoten + zaden + bessen (Healthy People) / cappuccino met suiker
M: whey shake + appel
T: twee tomaten, stuk komkommer en 200 gram hüttenkäse
A: hello fresh zalmburgers met gebakken aardappelen, salade en rabarbercompete.

Totaal calorieën: 1560
Zit er vandaag dus iets boven, komt door de nootjes. Die waren niet gepland. Ging vanmorgen iets mis waardoor mijn suikerspiegel te laag werd dus moest in de kantine even iets halen. Gelukkig zijn noten erg gezond dus dat heft het calorie-teveel wel weer op vind ik.

De appel, tomaat en komkommer heb ik niet meegeteld in het calorietotaal.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 13-07-15 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:16

SharonIndezz schreef:
Goeie lijstjes!

Hier een k*t dag... Kwam net thuis en heb een enorme vreetkick gehad... Herkende mezelf niet, en was al echt lang geleden... Had gewoon echt honger... Voel me heel k*t nu... Tot overmaat van ramp gaan we vanavond ook nog uit eten :(

:(:)
Ah soms heb je even zo'n dag, heb ik ook wel eens.
Morgen weer met 100% er tegen aan!! Komt wel goed.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:59

SharonIndezz schreef:
Goeie lijstjes!

Kan gebeuren joh, morgen weer een dag! :(:)

Welkom Amaris!

Ugh ik zit echt al ff vast op 74,5 >;) En die weegschaal irriteert me dan echt want dan gaat ie even naar 73,8 bijv en dan springt ie in 1x op 74,5 en stopt daar _-:(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:09

Ik moet zeggen dat bij mij het besef qua eten echt een heel stuk gegroeid is. Denk ook bewust na over wat ik eet. Mn vriend moet er nog wel aan wennen geloof ik :') Die zat ik gisteren met ontbijt te vertellen hoeveel calorieën ik op had en hoeveel dat was van mijn dagelijkse hoeveelheid. Is wel eens goed om te beseffen. Heb wel het idee dat ik al afgevallen ben. Weegschaal heb ik op gestaan maar die geeft een heel ander beeld doordat ik zoveel vocht vasthoud. Heb dus maar opgegeven om in kilo's af te vallen want dat frustreert enorm. Doe het maar op waarneming in de spiegel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:12

Sharon, waarom voel je je daar zo rot over? Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft dat ie uit z'n dak gaat hoor, ik had het afgelopen vrijdag. Lekker genoten en daarna weer gewoon verder waar ik gebleven was. Jezelf daar zo schuldig over voelen heeft niet zoveel zin :)

Nadine, stug volhouden, volgens mij blijft iedereen steken op een bepaald punt. Als je volhoudt val je vanzelf verder af :)

Mijn geupdate lijstje:

O: 300 ml halfvolle yoghurt
T: Plak marmercake
L: Eén opscheplepel aardappelsalade, 50 gram komkommer, 4 plakjes kipfilet
A: Stoofpotje van iers rundvlees met groenten en krieltjes

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:16

Ja ik hou ook vol, gelukkig heb ik er nu de motivatie voor :)) Volgende week komt een vriendin hier een weekje naartoe en normaal houden we echt altijd hele vreetvestijnen als we bij elkaar komen maar we hebben nu afgesproken om er een gezond weekje van te maken en we willen smorgens vroeg gaan hardlopen :)) Verder qua eten hoef ik met haar alleen rekening te houden qua avond eten want de rest van de dag zit ze aan de afvalshakes.. maar daar ga ik niet aan beginnen :+

Lijstje van vandaag;
O: 250ml griekse yoghurt + halve quest reep
L: gebakken ei met tomaat en kaas en oregano op 1 stevige speltboterham
T: volkoren knackebrod met zelfgemaakte tonijnsalade
A: Bloemkoolpasta (? Was nieuw bij onze AH, was benieuwd) met 100gr kipfilet en waarschijnlijk beetje saus uit een potje omdat ik amper tijd heb vandaag.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:17

MarjanB schreef:
Ik moet zeggen dat bij mij het besef qua eten echt een heel stuk gegroeid is. Denk ook bewust na over wat ik eet. Mn vriend moet er nog wel aan wennen geloof ik :') Die zat ik gisteren met ontbijt te vertellen hoeveel calorieën ik op had en hoeveel dat was van mijn dagelijkse hoeveelheid. Is wel eens goed om te beseffen. Heb wel het idee dat ik al afgevallen ben. Weegschaal heb ik op gestaan maar die geeft een heel ander beeld doordat ik zoveel vocht vasthoud. Heb dus maar opgegeven om in kilo's af te vallen want dat frustreert enorm. Doe het maar op waarneming in de spiegel :P

Ik had dat vorige week toen het zo warm was. Ik zag dat ik was afgevallen want mijn polsen waren dunner (ja vraag me niet maar daar zie ik het altijd het eerst haha) maar de weegschaal zei op den duur zelfs aangekomen :oo

Totdat ik maandag vijfentachtigduizend keer naar de wc moest. Was ik later die week op mijn weegmoment toch ineens een kilo kwijt. Was dus allemaal vocht.

Ach ik denk dan maar zo: als het vocht is gaat het er vanzelf weer vanaf, en als ik een keer niet ben afgevallen: ik heb ook geen haast!

Of ik die 64 nou haal binnen drie weken of zes weken, wat zal mij het uitmaken...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:23

Amaris schreef:
MarjanB schreef:

Ik had dat vorige week toen het zo warm was. Ik zag dat ik was afgevallen want mijn polsen waren dunner (ja vraag me niet maar daar zie ik het altijd het eerst haha) maar de weegschaal zei op den duur zelfs aangekomen :oo

Totdat ik maandag vijfentachtigduizend keer naar de wc moest. Was ik later die week op mijn weegmoment toch ineens een kilo kwijt. Was dus allemaal vocht.

Ach ik denk dan maar zo: als het vocht is gaat het er vanzelf weer vanaf, en als ik een keer niet ben afgevallen: ik heb ook geen haast!

Of ik die 64 nou haal binnen drie weken of zes weken, wat zal mij het uitmaken...

Oh dat is ideaal! Had ik dat maar :D heb een aangeboren lymfe afwijking waardoor ik altijd wel vocht vasthoud. Het is de ene keer wel minder dan de andere keer maar het kan soms wel 2 kilo schelen. En laat mn benen nu echt al 2 weken op hol zijn..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:40

ooohhh waaw dat is wel vervelend dan met afvallen ja...

maar als je niet op gewicht afvalt... zie je dan wel verschil als je vocht vasthoudt? Dan ben je toch ook iets 'dikker' op het oog?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:56

Nou het zijn bij mij (gelukkig) alleen benen waar ik veel vocht vasthoud. Dus mn lovehandles laten wel verschil zien :Y)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:26

Oh nee bij mij m'n buik, dat plekje onder je navel zeg maar -O- irritant. Ik ben dus op 'vakantie' (lees: op een school werken in Uganda) en val volgens mij heel erg af, het ontbijt hier is echt raar, gelukkig hebben ze wel fruit en alle soorten ei die je lan bedenken. Smiddags eet ik op de school mee en tsja, dat varieert van bonenprut met aardappel tot bonenprut met pocho (geen id hoe je het schrijft, het is een soort prak van maïsmeel en ik vind het niet echt lekker netjes gezegd :+ ). Dus dat eet ik smiddags, maar weinig. Savonds is wel prima, maar veel vlees/vis en weinig koolhydraten. Verder dus totaal geen suiker, alhoewel een vriend morgen hier komt en die neemt pindakaas mee :Y)

Dus als je op zoek bent naar een leuke exotische vakantie waar je ook nog is bij afvalt heb ik wel een adresje voor je :))
Beweging bestaat uit rondlopen en soms savonds zwemmen.

O: stukje watermeloen, 2 sneetjes toast met twee gekookte eieren
L: 3 gekookte aardappelen met wat witte kool en een opscheplepel bonenprut (voornamelijk vocht met wat rondzwemmende bonen en andere dingen waarvan ik de naam niet weet)
A: naar een restaurant van een kennis hier; volgens mij is er pizza, dat is weer is wat anders :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:43

Oh wel gaaf zeg Uganda!

Pff ik had net teamavond op mn werk, en we krijgen nieuwe kazen en wij hadden inspraak op welke in het assortiment kwamen en welke niet dus we moesten alles proeven :'D Waren echt wel een stuk of 10 kazen :')