Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HHorseA

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:20

Morgenzon. Ffff , zou een gratis extra poging mogen zijn dan vind ik. ;( :(:)

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:09

Dat heb ik ook, maar goed het duurt allemaal al lang genoeg. Je hebt hier recht op 3 pogingen, heb je meerdere bevruchte eitjes wordt er 1 terug gezet en de rest ingevroren die vallen dan allemaal onder hetzelfde verzoek. Maar je hebt sowieso een eigen bijdrage van ongeveer 2500 euro. De 1e keer had ik 2 bevruchte eitjes waarvan 1 terug geplaatst. De andere heeft het niet gered om ingevroren te worden.

Afgelopen woensdag opnieuw follikels leeg gezogen. Daar kwamen 12 eitjes uit. Helaas maar 1 bevrucht, de rest was niet rijp genoeg. Het deelt zich ook nog eens niet zoals ze dat graag zien. Het zou vandaag terug geplaatst worden, lab belde dat ze willen afwachten tot morgen. Exact hetzelfde gebeurde de 1e keer ook. Ik ben best huiverig want heb er helemaal geen vertrouwen in dat het nu wel goed zal gaan. Lab bevestigd ook dat het niet de beste kwaliteit is.. Als het dus wel geplaatst zou worden 1 deze dagen ben ik ronde 2 dus ook kwijt. Ik ben best wel boos en verdrietig, want ze zouden dosis en of medicatie aanpassen en ekstra controles om een grotere kans te hebben op meerdere rijpe eicellen. Dit hebben ze dus niet gedaan, zelfs niet toen ik erop aangedrongen heb. Tijdens de hormonen spuiten heb ik 2 dagen bloeding gehad, dit dus ook aangegeven. Nu na het uithalen van de eicellen bloed ik nog steeds. De arts had aangegeven dat als dat het geval was ze het niet wilde terug plaatsen. Het is ook waardeloos om ze te bereiken. Je kunt pas vanaf 12u bellen en dan moet je een terugbel verzoek indienen of zin hebben om minimaal 2 uren aan aan lijn te hangen voor iemand opneemt. Bij het terugbel verzoek word je vaak pas de volgende dag terug gebeld. Vandaag ben ik dus eindelijk terug gebeld. Mijn verhaal gedaan aan de verpleegkundige, die nergens antwoord op had. Later heeft ze terug gebeld na overleg met de arts. Nouja ik moest morgen dan maar gewoon komen, dan gingen ze wel even kijken. 2.5u enkele reis.. En als ik dan wat meer met de arts wilde bespreken moest ik maar een ekstra afspraak maken. Say what?!? Nee ik kom morgen niet voordat ik met een arts gesproken heb. Uiteindelijk een afspraak gekregen 14.30u vandaag.

Man man, alsof alles al niet genoeg stress oplevert. Dit helpt iig verre van mee.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:57

Morgenzon wat een pech allemaal zeg! Daar wordt je toch hopeloos van :knuffel:

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:05

Hee wat onwijs zuur morgenzon!!

Ik voel zo dat verdriet en die frustratie!
Dat meen ik gewoon.
Word er gewoon bang van dat ik dat had kunnen zijn. En frustreer me nu al teveel.

Dikke knuffel!

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:16

Jeetje Morgenzon wat een pech allemaal zeg...en wat vreemd en vaag van die zkh afspraken, niet erg netjes zeker niet met zo'n lange reistijd...
Sterkte :(:)

Nicje 87@ Zit ook echt niet mee, wat balen zeg :(:) Hopelijk als het weer kan wel een geslaagde ronde!

Saaar@ hopelijk kun je gauw wel genieten van je zwangerschap :(:) lijkt me heel spannend allemaal

Damber2@ dat gevoel ken ik, wordt steeds spannender en zeker als je sommige dingen leest, maar vertrouwen hebben dat het ook wel wel succes kan hebben, anders deden ze de behandelingen vast niet

Zelf IUI behandelingen afgerond, dat is hem niet geworden en nu IVF proberen... alleen hoe/wat/wanneer weet ik niet. Daar kan ik ook zo slecht tegen dat je niet weet wanneer je behandeling weer start..maarja daar kunnen ze vast ook niets aan doen. Merk wel dat ik het nu wel spannender begin te vinden, veel bezig met wat als dat ook niet lukt en hoe dan verder..misschien nog niet helemaal het punt om daar nu mee bezig te zijn maar ik denk altijd 10 stappen verder :+

Steeds miskramen lijkt me ook heftig zeg, pfff, heftig voor je lijf ook :(:)

Wat een ellende kan vruchtbaarheidsbehandelingen geven, wat voor velen zo 'gewoon' is is voor iedereen een enorm hindernisparcours...sterkte allemaal :(:)

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:32

Ffff dit is gwn mee gevoelens spelen toch?.. ik zou kwaad worden op de behandelende arts. := . Zeker als je maar een aantal pogingen hebt... Maar ergste vind ik , dat het onmenselijk duur is. Tis toch je eigen cel, je eigen zaad :( ,soms denk ik dat da geld klopperij is! fff tis ni eerlijk :(:) wat doen ze daar toch allemaal.

Mn vriendin haar isci behandeling was ook niet gelukt na 6 pogingen!.fff ze ga nu naar Jette gaan. ivf behandeling .. schijnt wel een goed ziekenhuis te zijn. Ik hoop het,

Wrm wrm wrm |(

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:33

Ijsvogel ik denk net als jij. Wat als.. maar laten we de ivf pogingen afwachten e. Weer een nieuwe behandeling.dus een nieuwe kans...kom op! :(:)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:47

Dikke knuffel voor jullie

Hier dik ongesteld, behoorlijk heftig vloeien en mega hoofdpijn waar zelfs ibuprofen niet tegen opgewassen is

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:51

trustHim schreef:
Dikke knuffel voor jullie

Hier dik ongesteld, behoorlijk heftig vloeien en mega hoofdpijn waar zelfs ibuprofen niet tegen opgewassen is

:(:) koud compres zou ook helpen tegen hoofdpijn

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 01:52

Morgenzon, wat ontzettend rot! -O- Dikke knuf.

Trusthim, klinkt heftig, je menstruatie.

Ijsvogel, wat jammer dat het met IUI niet gelukt is. Hopelijk hoor je snel wanneer je met IVF mag starten.

Ik ben inmiddels bezig met ronde 6 Letrozol. Eind van de maand terug naar de poli als het weer niet raak is.

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:53

Bedankt voor alle lieve berichtjes.
Damber2 het is niet in Nederland, dus het hoeft bij jou helemaal niet zo te verlopen. Kop op! Zodra je merkt dat iets je niet lekker zit, op je strepen staan.

Wat jammer IJsvogel, ik had ook graag iui eerst geprobeerd. Helaas doen ze dat hier niet, alleen privé kliniek. Dat 10 stappen verder denken herken ik mezelf maar al te goed in. Ik mag graag alles van te voren weten en geef het liefst niet uit handen. Probeer erg mijn best te doen om dat naast me neer te leggen, het verandert niets.

CandyArmando, beter duur dan niet te krijgen en heb het er echt wel voor over. Maar als ze dan zo met je omgaan, zakt de moed je wel in de schoenen.

Trusthim wat ontzettend vervelend, knuffel. Het vervelende is dat ze er ook nog niets aan kunnen doen zolang je in behandeling zit. Probeer Naproxen, dat werkt echt en gaat het enorme bloeden ook wat tegen. Enige wat bij mij werkt en ik nog een beetje de dag mee door kom.

Adamoontje, wat is letrozol en watvoor behandeling heb je precies?

Succes, sterkte en dikke knuffel voor iedereen.

Ik heb toch een goed gesprek gehad met de arts gisteren. Die snapte in eerste instantie niet wat nou eigenlijk het probleem was. Uitgelegd wat er allemaal gebeurt is, wat er gezegd werd en niet gedaan. Andere fouten en lak aan communicatie. Hier was ze niet van op de hoogte en heeft ook excuus gemaakt. Heb een hoop uitleg gekregen op onbeantwoorde vragen. Het vruchtje is niet slecht gelukkig, er zijn verschillende gradaties in. Hij valt onder een gradatie waar zwangerschappen en kindjes uit voortgekomen zijn.
Ik word straks gebeld of het nog goed is, dan is het terug plaatsen vanmiddag.

Wel vraag ik me dan af; Ben ik dan echt de enige hier die zich zoveel afvraagt en wil weten? Het draait toch om jouw toekomst en lichaam? Knikt toch niet ja, nee en amen op alles waar je geen idee van hebt wat het inhoud?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:12

Morgenzon,
Spannend ik duim voor je!

Wat betreft ja en amen op alles. Ik denk dat bij veel de vragen achteraf komen zeker in begin. Er komt nogal wat op je af. Ik ben wel heel duidelijk in wat ik wel en niet wil, maar dat was ik tijdens mijn behandeling voor borstkanker ook. Het is ook een stukje gewenning denk in omgang met artsen

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:32

Spannend morgenzon
Ga heel hard voor je duimen

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:13

Trusthim, ik bedoelde niet perse in dit topic. Meer in dit land.. het verschilt sowieso van persoon tot persoon.

Telefoon van het lab, embryo gaat traag en is nu op dag 3 nog maar in 4en gedeeld. Ze willen wachten tot maandag, dan moet het minstens in 15 gedeeld zijn willen ze het terug plaatsen. Beetje dubbel gevoel wat hopen betreft.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:16

Ik duim voor iedereen hier! :(:)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:51

Spannend, Morgenzon!

Letrozol werkt ongeveer hetzelfde als Clomifeen, maar het is eigenlijk een medicijn voor vrouwen met borstkanker. Het medicijn verlaagt de hoeveelheid oestrogeen, zodat óók de afgifte van hormonen die voor de rijping van het eitje zorgen, wordt gestimuleerd. De Letrozol zorgt er dus voor dat ik iedere maand een eisprong krijg (ovulatie-inductie), zodat de kans op een zwangerschap vergroot. Mijn natuurlijke cyclus is erg onregelmatig en ik werd voorheen maar een paar keer in het jaar ongesteld en dat is natuurlijk niet zo handig als je een kinderwens hebt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 04:55

Ik kom allereerst zeggen dat ik jullie heel openhartig en stoer vind.
Zelf lees ik al heel lang mee en heb een bokker op de voet gevolgd in haar traject, wat helaas niet gelukt is.
En zo nog wel mensen om me heen, en het is zwaar, maar ondanks dat ik geen kinderwens heb, leef ik heel erg met jullie mee.
Ik duim voor iedereen mee, en heb toch ook mooie succesverhalen meegekregen en de hele rollercoaster gevolgd.
Maar ik vind jullie echt dapper, en de sores, alles: je zou van minder gek worden.

Nu een vraagje.
Ik heb een internist in België en ik heb Utrogestan 100 mg 1x daags, dus geen icsi/icf.
Ze geven daar bij de apotheek aan of niet leverbaar nu of uit productie gegaan zelfs.
Weet iemand van jullie hier iets van hier in Nederland?
Ik baal onwijs want nu kan ik enkel orale tabletten krijgen waar ik erg misselijk van wordt.
Ik kan me dus niet indenken dat utro eruit gaat.
Met ivf kan het tot 6 capsules per dag dat tikt wel aan, maar wie weet zit ik er compleet naast en word utrogestan niet meer gebruikt hier in Nederland bij icsi/ivf?
Dat heb ik niet onthouden ook uit het topic, maar ik denk dat gezien de lopende trajecten er vast mensen het antwoord weten.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 07:39

Vandaag mijn test dag, hij is positief! Nou hopen dat dit een echte plakker is!

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 07:41

Oooooh boompje *\o/* :)) ik hoop het zooooo <3 ik duim!!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:32

Oh, wauw Boompje! Alvast voorzichtig een felicitatie vanuit mijn kant. Hopelijk is het een mooie plakker!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:38

Boompjes *\o/* *\o/* *\o/*
In ruim voor je dat het een plakker is.

Moonfish de 100mg capsules zijn hier in Nederland nog gewoon te krijgen. Zie ook nergens staan dat ze uit de handel gaan.
Je heb tegenwoordig wel 200mg die ze meestal bij de trajecten gebruiken. Dus of uiteindelijk de 100 er alsnog uit gaat... geen idee

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:43

Dankjewel dames! <3

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:59

Gefeliciteerd Boompje!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:50

Voorzichtig gefeliciteerd boompje !!
Duim voor je

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:37

Gefeliciteerd Boompje!