Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:33

Ik ben inderdaad het een en ander kwijt, maar dat was ik er eerst aangekomen haha. Dus ben nu weer op het gewicht waar ik op zat voor ik naar Glasgow ging. Wil nu nog zo'n 5 kilo kwijt, maar het doel is strakker worden en sterker worden, of dat nou met of zonder die 5 kilo is, maakt me niet veel uit.
Voor m'n basisconditie ben ik niet zo bang, maar ik wil wat meer krachttraining doen (iets meer dan met 3 kilo gewichtjes zwaaien). Alleen mijn sportschool (waar ik ook paaldansen) is heel klein, en er zit een bepaalde type man waar ik niet zo'n fan van ben.

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:20

Vandaag weer blauw geworden :') morgenochtend naar de sportschool, heb de eigenaresse gevraagd me wat uitleg te geven met de apparaten ^^

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 07:38

Klopt het dat de Beachbabe uit de eerste post het niet meer doet? Ik deed deze altijd graag.
Weet iemand misschien een leuk alternatief ? Een kwartiertje buikspieren per dag zonder springen of gewichten. Ik heb wel gekeken op YT maar zie door bomen het bos niet meer.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:01

Toneitup heeft leuke workouts!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:09

Fitzroy schreef:
Klopt het dat de Beachbabe uit de eerste post het niet meer doet? Ik deed deze altijd graag.
Weet iemand misschien een leuk alternatief ? Een kwartiertje buikspieren per dag zonder springen of gewichten. Ik heb wel gekeken op YT maar zie door bomen het bos niet meer.

Kom ik weer :P
Fitnessblender. En dan iets van 15 minute abs oid.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:32

Ik wil dit ook gaan doen, alleen ben bang dat ik het geen half uur volhou.
Kan dit anders:
Maandag: 10 min
Dinsdag: 12 min
Woensdag: 14 min
Donderdag: 16 min
Vrijdag: rust (heb die dag een zware gymles)
Zaterdag: rust
Zondag: 18 min
En dan de volgende week hele tijd 18 min.
En na volgende week ga ik kijken hoe het gaat en dan zie ik wel of ik het langer dan 18 min wil gaan doen.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:06

Al's ik je een tip mee may geven, doe gelijk die 28 minutes die hij duurt, kun je echt niet meer, zet m even 30 seconden op pauze en loop even. Niet stil gaan staan!!! En dan weer verder. Jezelf pushen. Denk je, nu ga ik dood, nog even 5 seconden doorgaan voor je 'm op pauze zet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:05

Fitnessblender ziet er ook goed uit, hoe verhoudt dat zich tov Jillian qua intensiteit?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:15

Ik vind Fitnessblender veel leuker. Ze hebben heel veel afwisseling, zowel in duur, intensiteit als in aangepakte zones. Het enige jammer is dat ze maar een handje vol programma's hebben (van 5 dagen). Je zult zelf dus je schema in elkaar moeten frutselen. Maar in principe is elke workout geschikt voor elk level dat je bent, ze geven van veel oefeningen 3 versies, normaal, makkelijk en moeilijk. Ik vind jillian vaak te lang door gaan met een oefening en naast 30DS en ripped is het imo te weinig afwisseling. Bij fitnessblender kun je veel meer kanten op, je kunt dood gaan vanaf 5 minuten tot anderhalf uur, of gewoon lekker bewegen vanaf 25 minuten filmpjes. Op hun website kun je ook super fijn filteren met wat je wilt. Wil je veel kcal verbranden, of een bepaalde duur, of een bepaald lichaamsdeel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:34

Ik heb net 2 10 minutes abs workouts gedaan van Fitnessblender maar ik was na de Beachbabe toch meer kapot. Echt jammer dat die er niet meer is. Vond dat een fijne workout. Ga nog even kijken of ik hem uit mijn hoofd weet en dan houd ik de timer er wel bij.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:26

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:11

Yesssss!!! You made my day!
Die is het, dank je!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:04

Hij klinkt onschuldig met z'n 15 minuten, maar hij is best pittig! Heb last van mn schenen door hardlopen dus wel fijn om een workout zonder gespring te volgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:12

Mijn zadeltassen gaan een beetje weg _/-\o_
Mijn ergernis nummer 1! Jeej!!

Ik ben juist ietsjes aangekomen (spieropbouw) maar ga het wel voelen overal. Mijn vriend ook.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:14

Ooh super tof F! Doe je nog steeds jillian? Of iets anders (erbij)?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:23

Eens per week volg ik bootcamp, de rest jillian. k bouw wel op met 30ds en daarna ripped, en daartussendoor doe ik andere workouts van haar. Een beetje op gevoel en waar ik zin in heb, voor conditie pak ik af en toe Banish fat boost mee, voor meer benen de buns &thighs. Hier wil ik nog meer in gaan mixen, met NMTZ er nog bij. Ik sport niet elke dag, dat hou je op lange termijn niet vol en de vorige keer hielp dat niet zo bij mij. Ook denk ik dat na een workout of een rustdag goed is of een workout dat zich richt op een andere spiergroep. Ik heb elke keer een lichte 'spierpijn' voor 1 dag, dus een teken dat er eea aan het werk is. Het komt neer op 2-4x sporten per week. Het gaat zo misschien langzaam maar dat is niet erg. Ik zal ook eens een fitnessblender gaan proberen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:06

Ik ben gister ook weer begonnen met de 30day shred. Hard nodig haha. benieuwd of ik resultaat ga zien. Eerste uitdaging komt deze week al want drukke werkweek.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:01

rainbow8 schreef:
*knip* En die starkicks... ik kom niet omhoog :') en mijn benen buigen lukt maar voor een heel klein stukje...

Gelukkig, ik ben niet de enige. Ik weet niet of het meespeelt dat ik ons plafond wantrouw (sport op zolder), maar ik kom ook maar een klein stukje van de grond. :o En vooral de kick met hielen naar de bips lukt me bijna niet omdat de sprong daarvoor te kort voelt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:49

No more trouble zones is ook leuk zeg, weinig cardio, maar wel flink buffelen.

Ik blijf wat moeite hebben met pushups, met name het zakken in de arm. Vol blijven houden tot het lukt dan maar.. iemand een foefje? :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:48

Ik kreeg tijdens JM Killer Abs lvl 1 pijn aan mijn ogen. En dan alléén bij het naar beneden kijken met je hoofd, dus al die plank poses enzo. Waar ligt dit aan, kan ik dit voorkomen?

Het voelde alsof al het bloed naar mijn ogen stroomde. Echt vaag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:53

Klinkt alsof je je kont teveel naar boven hield, of dat je niet voldoende doorademde. Ik zou eens voor de spiegel oefenen en proberen te focussen op doorademen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:57

Even een vraagje. Volgens mij worden hier ook wel andere workouts gedaan dan alleen die van JM.
Ik ben op zoek naar filmpjes via YouTube die èèn of meer dagen rust erin hebben. Ik kom er gewoon niet aan toe om elke dag thuis te sporten. Liefst filmpjes die gericht zijn op buik en heupen en natuurlijk ook resultaat geven :D
30ds vond ik te saai worden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:38

Het fijne aan YT filmpjes is dat je het zelf kan inrichten. Doe de workouts die je leuk vindt en pas ze toe wanneer je tijd hebt.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:05

Aranel.

Ik heb bv. ook workouts die ik fijn vindt om tussendoor te doen. Ik game heel graag, maar een game duurt al snel 45 minuten. Tussen de games doe ik bv. een kleine total body workout van 15min. Is niks qua grote inspanning, maar toch leuk voor eventjes tussendoor en beter iets dan niets. Ook het feit met afwisselen. Ik doe gewoon waar ik zin in heb op een dag, je kan het allemaal zelf vorm geven zoals Niniane zegt.

Enkele grote kanalen op youtube zijn befit, popsugar, gymra, fitnessblender, xhit daily. Maar als je zelf gaat zoeken zie je al hoe leuk het allemaal is, dat het veel verder gaat dan alleen die ene wo van JM :'3

Je kan het zo zwaar maken als je zelf wilt, je kan heel je programma zelf vormgeven.

Wat ik doe atm, als ik spierpijn heb gewoon lekker wat ontspannends doen (wandelen, fietsen, skeeleren, dansen etc.) en als ik geen spierpijn heb lekker kijken waar ik zin in heb :'3
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 11-03-15 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:06

Stronger workouts hebben 1 rustdag per week, insanity ook zo uit mijn hoofd.