Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:44

Dat is tof, Belgie lijkt me een mooi land om te lopen! Ik heb het geluk, in vijf minuten lopen ben ik in het Hoekelumse bos, waar ik door kan lopen naar het Bennekomse bos en/of de Ginkelse heide. (dat is wel eeeerg ver weg, daar ben ik nog lang niet aan toe *D ) en ik kan geloof ik zelfs van het Bennekomse bos doorlopen naar Wageningen, Renkum, Heteren en de Hoge Veluwe. Iemand zin in een rondje lopen van 100km? :))

benangelique

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:50

Hihi dat is wel heel ambitieus!

Hier geen bos maar polder. Ook mooi met dit weer! Koeien die nog in de laaghangende mist staan. ..

Hier ook heerlijk weer maar erg veel wind. Dat voel je wel in de polder!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:51

Bedankt voor de felicitaties trouwens. Leuk!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:35

Gefeliciteerd!

Heb vanmorgen ook weer gelopen. Les 3 van Evy, ben nu wat verder gekomen dan de vorige keer, dus was wat sneller :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:03

Ja ook namens mij natuurlijk! :D
Goed bezig LiiNd_Y! En de rest natuurlijk.

Vanmiddag les 22 gelopen, 2x 15 minuten.. En ook dit was goed te doen. Loop nu op de ren stukken ongeveer 8 km per uur. Kan wel goed merken dat het bos hier erg glooiend is, sommige stukken loop je alsof je een marathon kan rennen, andere stukken zijn opeens zwaarder :D Blijft wennen voor iemand die in de Flevopolder is opgegroeid :D :D

Dit is mijn loopomgeving.. De sneeuw is nog steeds niet helemaal weg..:
Afbeelding

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:21

Paar weken geleden begonnen met 5km vanuit t niks, puur om de rest bij te houden en mee te kunnen blijven lopen. Lukte redelijk, maar heb toch besloten met Evy te starten en dan met Evy tm 10km te lopen en van daaruit zelf uit te breiden naar meer.

Vandaag dus mijn eerste rondje met Evy. Had de mp3 van 2011 gedownload, maar les 1 staat daar niet op, dus maar begonnen met les 2. Ging super goed! :) Vergeten om mn app aan te zetten om te kijken hoe ver ik nu heb gelopen, dus alleen dat moet ik de volgende keer nog doen.

Ik heb hier ook heerlijke routes liggen. Veel bos en zandpaden waar ik kan lopen :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:35

elinebakker schreef:
Ah super karinvdm! Mag ik vragen watvoor blessure je had? Berichtje wat je laatste typte klonk herkenbaar, mag ook via pb ;)

Als je op mijn berichten zoekt kom je het verhaal wel tegen (bij mijn post op "geplaatst" klikken en dan krijg je al mijn posts hier.
Ik zit al een half jaar met een peesblessure en heb als laatste daarvoor een PRP-behandeling gehad. Ik heb helaas een erg blessuregevoelig lichaam en zou beter een andere hobby/sport kunnen zoeken.

Ik wil jullie er graag even op wijzen dat dit topic op MW staat en puur informatief bedoeld is.
Het is niet de bedoeling om hier steeds tijden/afstanden en dergelijke te melden, daarvoor zijn de verschillende huiskamertopics. :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:49

Iemand bekend met de pijn aan de voorzijde vd heup? Dus naast het schaambeen? Doet erg veel pijn wanneer ik mijn been naar achteren beweeg

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:09

Is dit gekomen na het hardlopen? Of kan het ook zijn dat je je hebt gestoten oid?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:35

Na het lopen. Vorige week voor het eerst maar pas na het lopen en nu al bij aanvang van de loop, na de warming up.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:57

Ik kom even binnenvallen, want ik heb een vraagje!

Sinds een maandje loop ik weer actief hard. Dit gaat goed, en ik zie zelf al rustige progressie! In april heb ik mijn 5 mijl gepland staan, dus ik loop mooi op schema.

Maar..... Sinds vanweekend heb ik een pijn in mijn linkerhiel. Bij traplopen, fietsen (vooral in het begin als je kracht moet zetten, daarna niet meer) maar ook stukjes lopen zijn gevoelig. Ik voel dan een nare pijn.

Mijn angst is dus nu dat ik hem overbelast heb. En daar baal ik een beetje (heel) erg van.Morgen ga ik de dokter bellen, maar ik vrees het ergste. Heeft iemand hier ervaring mee? Kent iemand deze pijn/blessure? Wat zijn de dingen die ik het best kan doen?

Ik heb al wat gegoogled, maar ik wordT niet blij van de verhalen die er opstaan. Vandaar mijn vraag....

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:56

benangelique schreef:
Na het lopen. Vorige week voor het eerst maar pas na het lopen en nu al bij aanvang van de loop, na de warming up.

Ik heb geen idee wat het dan zou kunnen zijn.. Misschien de HA even bellen wat het kan zijn? Klinkt in ieder geval niet gezond..

Marijee heb je net voor het weekend / in het weekend te veel gedaan? Of te veel gevraagd van je eigen lijf? Te hard / te lang gelopen?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:08

Ja, ik denk dat ik te veel heb gedaan.... Zaterdag en zondag heb ik hardgelopen. Wel tussen beide trainingen meer als 24 uur rust gehouden. Zaterdag 5 km, zondag 6 km..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:13

Als je pas sinds een maand weer hardloopt dan is dat natuurlijk ook wel onverstandig, om 2 dagen achter elkaar te gaan lopen, en ik vrees dan inderdaad dat het overbelasting is. Ik weet ook niet hoe lang je niet gelopen hebt, maar hoe snel heb je weer opgebouwd naar de 5 km?
Ik ben benieuwd wat je HA morgen zegt.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:26

Ai mijn knieblessure die niet over gaat wordt nu toch wel vervelend omdat het nu gerelateerd wordt aan klachten in m'n heup, rug en stuitje. De fysio heeft vandaag de behandeling gestopt toen ik daar huilend zat, op naar de huisarts. Hopen dat hij een goed plan heeft want ik wil er nu wel een keer vanaf zijn! Sorry voor de egopost maar heb even een flinke dip!

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:20

elinebakker schreef:
Ai mijn knieblessure die niet over gaat wordt nu toch wel vervelend omdat het nu gerelateerd wordt aan klachten in m'n heup, rug en stuitje. De fysio heeft vandaag de behandeling gestopt toen ik daar huilend zat, op naar de huisarts. Hopen dat hij een goed plan heeft want ik wil er nu wel een keer vanaf zijn! Sorry voor de egopost maar heb even een flinke dip!

Misschien helpt een behandeling van de chiropractor bij jou...
http://www.nca.nl/klachten/

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:30

Bedankt voor de tip! Loop ook alweer zo'n 1,5 jaar bij de osteopaat. Eigenlijk hoop ik dat ze een foto willen maken om daar iets op te vinden of dat uit te sluiten.. Straks even bellen voor een afspraak!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:03

Lumea schreef:
benangelique schreef:

Ik heb geen idee wat het dan zou kunnen zijn.. Misschien de HA even bellen wat het kan zijn? Klinkt in ieder geval niet gezond..

Marijee heb je net voor het weekend / in het weekend te veel gedaan? Of te veel gevraagd van je eigen lijf? Te hard / te lang gelopen?

Net even met de hardloopjuf gebeld. Ben vergeten hoe de spier heet, maar hij zorgt er iig voor dat je je knie en been kan heffen. Bij grotere afstanden krijg je daar snel last van.
Heb nu stretch oefeningen gekregen en vanavond bij de groepsles zal ze er extra aandacht aan schenken.
Vanavond weer 8 km...

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:06

Hallo :)
Ik had een vraagje, ik loop nu 5 km in een half uur, waar ik best trots op ben.
Maar nu krijg ik het na het hardlopen heel koud, hebben jullie daar tips voor of weten jullie wat de oorzaak hiervan is? Ik heb namelijk geen idee wat goed is en wat slecht om het weer warm te krijgen :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:37

Dat is een mooi tempo! Koud kan komen Door een te korte cooling down. Hoe ziet dat er nu uit?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:54

Hoihoi, na een tijdje meelezen toch maar een poging doen mee te kletsen. :)

Over mij, ik loop nu sinds een paar weken, 1-2 keer per week (afhankelijk van de pijn). Heb voorheen veel gesport op hoog niveau en ben er 5 jaar geleden door een onverklaarbare knieblessure uitgestapt, met veel verdriet en elke dag spijt. Des te meer ben ik blij dat ik nu aan het lopen ben. Na 5 weken (7 trainingen) een 5km wedstrijd gelopen in 29:24, dus daar behoorlijk blij mee. Mijn trainingen zijn nu niet een kwestie van conditie of motivatie, maar vooral of mijn lichaam het trekt. Loop bij verschillende artsen/therapeuten in de hoop een stijgende lijn te kunnen blijven volgen :) Even ter vergelijking, als 12-jarige liep ik 15km in een uur. Dus stiekem wil ik daar wel weer naar terug, maar vooral proberen rustig aan te beginnen. Als grote doel voor nu, half maart proberen de 5km <29 minuten te lopen. :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:10

Net weer terug van een rondje. Evi sessie 3. 2,49 km in 20 minuten. Weet van mezelf dat ik veel meer kan, maar ik hou me nu keurig aan Evi's regels, zodat ik niet onverwachts blessures op ga lopen.

Naborah wat fijn dat je weer aan het lopen bent! Hopen dat je weer net zoals vroeger kunt lopen! :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:48

Naborah, deed jij aan wedstrijdlopen? Snel hoor! Hoop dat je lichaam het houdt!

Ik net 8 km gelopen. Motivatie zat in mijn tenen maar loopgroep scheelt zoveel! Geen pijn in mijn spier, dus de stretch oefeningen helpen lijkt het

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:32

Ik wil ook gaan lopen, maar heb hier zo'n saaie omgeving..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:45

En in een mooie omgeving kan het regenen of waait de wind je vol om de oren, is de stoep hobbelig, de weg smal, het stoplicht te lang op rood, heb je een koeienmestlucht in je neus of het pad te modderig. Oftewel: schoenen aan en gaan!

Angelique gelukkig maar dat de pijn in je spier weg is.

Koud na het hardlopen heb ik alleen als.ik te lang wacht met douchen :Y)