[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:38

Jennifuur schreef:
Misschien leuk voor de geïnteresseerden (en omdat ik zelf amper recensies kon vinden toen ik het ging kopen):

http://www.loreal-paris.nl/_NL/_NL/arti ... jelly.aspx

De Jelly van L'Oreal Paris die je haar iets op licht!

In feite maakt die gel je haar iets lichter alsof de zon het doet. Sommige sites beweren dat het niet op bruin haar kan, maar ik had de middelste versie gepakt en mijn haar is redelijk opgelicht en het oogt heel natuurlijk :)

Het helpt wel als je het indoet en daarna óf in de zon gaat zitten óf het föhnt, door die hitte pakt het beter.

Nadeel is dat je het niet uit moet spoelen, dus je moet er wel rekening mee houden dat je het niet indoet om daarna naar iets toe te gaan waar je haar er 100% uit moet zien :D
Klinkt interessant... Is het wel een subtiele oplichting?
Heb je misschien voor en na foto's?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:53

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:00

Sem_ schreef:
Jennifuur schreef:
Misschien leuk voor de geïnteresseerden (en omdat ik zelf amper recensies kon vinden toen ik het ging kopen):

In feite maakt die gel je haar iets lichter alsof de zon het doet. Sommige sites beweren dat het niet op bruin haar kan, maar ik had de middelste versie gepakt en mijn haar is redelijk opgelicht en het oogt heel natuurlijk :)

Het helpt wel als je het indoet en daarna óf in de zon gaat zitten óf het föhnt, door die hitte pakt het beter.

Nadeel is dat je het niet uit moet spoelen, dus je moet er wel rekening mee houden dat je het niet indoet om daarna naar iets toe te gaan waar je haar er 100% uit moet zien :D
Klinkt interessant... Is het wel een subtiele oplichting?
Heb je misschien voor en na foto's?

Is dit niet een beetje hetzelfde idee als de Blonde spray van John Frieda en Schwarzkopf? Die gebruik ik zelf altijd. :) Zit wel een vreemd geurtje aan en je haar wordt er heel stug van, dus wel even wassen die avond en niet gebruiken als je ergens heen gaat, tenzij je een beach look wilt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:34

Jennifuur schreef:

Klinkt heel interessant :) ik ben eigenlijk wel op zoek naar zoiets. Beschadigt het je haar niet? En het is toch niet zoiets als blondspray dat heel lang blijft doorwerken? Ik ken een donkerbruin harig meisje, tegen het zwarte aan zelfs, die haar haar iets wou oplichten. Dus had ze aan het begin van de zomer eenmaal blondspray gebruikt. Tegen september had ze blonde plukken en uitgroei :Y) Naar zoiets ben ik dus niet op zoek, haha. Enkel iets dat mijn donkerblonde haar weer wat lichter maakt. Hoef geen wit haar :D

velvetblack

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:06

Blondspray is niet gek dat je haar daar stug van wordt. Dat is gewoon ontkleur middel in spray vorm. Dus erg slecht voor je haar. Maar het werkt inderdaad enorm! Ik denk dat die jelly zooi net zo slecht is, want je haar oplichten is nooit gezond :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:39

Nog over het kokosvet, je moet wel de rauwe kokosolie kopen, anders werkt het niet. Dan staat er of rauw, of eerste pers of virgin op het potje. De kokosvet die ze bij de toko hier verkochten was tweede pers en die wordt heet geperst met chemicaliën, die is ook geurloos en werkt niet. Dam voeg je alleen troep aan je haar toe. Eerste pers heeft wel veel geur :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:33

Goeie tip!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:13

Ja, anders gaan mensen net als ik eerst die tweede pers kopen, stuk goedkoper, maar het werkt niet en das dan zonde van het geld. Oh en de eerste pers is bij elke biologische winkel wel te kopen. Ik had een potje voor 5 euro en daar doe je echt heel lang mee. Ik maak er ook lippenbalsem mee en soms als bodylotion. Super fijn spul.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:03

Ik ben eruit war ik met mij haar ga doen, ik heb besloten om in mij lok blonde plukjes te laten zetten en dan gewoon knippen :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:59

Mag ik even inbreken?

Morgen ga ik waarschijnlijk mijn haar verven.
Gewoon met een pakje van kruidvat (schwarzkopf)
Het is geen verf die je moet mengen, maar het is mousse.

Voorheen deed mijn moeder of schoonmoeder het altijd bij mij.
Nu word dus de eerste keer dat ik het zelf ga doen.

Ik zorg sowieso voor een oude handdoek en oude kleding.
En m'n schoonmoeder zei al dat ik moest oppassen met knoeien in de badkamer.

Iemand verder nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:26

Die mousse van kruidvat is echt superfijn. Je morst er ook niet snel mee! Wat ik meestal doe;

- Handdoek op de vloer om op te staan
- Handdoek over schouders
- Nat washandje erbij houden om na het aanbrengen alles bij de haargrens weg te halen zodat je geen vlekken krijgt. Ook handig mocht je net als ik een beetje onhandig zijn en toch naast de handdoek morst :')

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:12

Nog een tip: smeer vaseline op je voorhoofd (tegen haargrens), je wangen, en je oren (en achter je oren) en eventueel een beetje in je nek. De vaseline zorgt ervoor dat de verf niet aan je huid hecht, waardoor je het na het verven rustig eraf kan poetsen :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:40

Ik heb die Sunkiss Jelly van L'oreal gebruikt, ik geloof alleen niet dat ik echt verschil zie. :Y)
Morgen weer een bezoekje aan de kapper!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:46

mag ik mij hier ook melden

Ik heb denk ik laatste jaren alle kleuren wel gehad, zwart/bruin/blond/paars/rood

Half jaar geleden besloot ik mijn haar knal paars te verfen :')
Na twee maand was die niet meer mooi, samen met mijn kapper na donker geverfd, en daarna high light erin. Eindelijk na een half jaar klungelen is het weer blond *\o/* (nieuwe high lights elke 2 maand)

Afbeelding

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:11

haha ik herken die impulsiviteit, dat je in je hoofd hebt van ik wil NU mijn haar zo, maar dat het na een tijdje niet meer leuk eruit ziet. Vind wel dat je haarkleur mooi hersteld is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:14

Ik wil een dip dye in een gekke kleur, maar daarvoor moet ik de punten eerst helemaal ontkleuren en ja.. Dan loop ik met een gekke haarkleur. Wel heel vet maar weet niet of ik het durf :')

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:17

Aan welke kleur zit je te denken? Jij hebt best donker van jezelf toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:18

Ik ben inderdaad vrij donker van mezelf, zat te denken aan pastelpaars of zeegroen. Zeegroen á la Kylie Jenner (al wil ik dat eigenlijk om die rede niet), paars of roze vind ik ook suuuper vet haha

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:38

Ahh het klinkt wel heel gaaf ja!
Als je ontkleurt en daarna meteen erover heen verft loop je niet voor schut toch? Of wil je er liever tijd tussen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:48

Als ik het ontkleur is het in principe een hele lichte dipdye dus dat valt ook nog wel mee met voor schut lopen! Ik ga de komende paar weken even met maskers aan de slag zodat mijn haar weer iets meer hersteld is na al het leed wat ik het heb aangedaan en daarna zal ik eens kijken. Kom net terug van vakantie dus het is ook alweer een stuk lichter dan ik wil -O-

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:33

Groene ombre is echt vet, maar beetje Katy Perry kopie. Er zijn zoveel groene en blauwe tinten verf, zo gaaf!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:01

Turquoise lijkt me ook erg vet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:07

Ik vind dit heel erg cool:

Afbeelding

Maar dit eigenlijk nog vetter:
Afbeelding

Ik heb alleen wel van dat korte haar zoals Kylie Jenner, dus gaat nog even spannend worden. Ga het volgende week denk ik eerst weer wat donkerder verven en het dan wel ga doen! Dit soort verven vervagen ook heel erg snel, dus als het echt lelijk is kan ik de punten heel makkelijk bijwerken

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:56

Dit vind ik ook erg gaaf!
Afbeelding

Denk dat gele dip dye (echt alleen de puntjes) ook wel gaaf is, dat zie je zeer weinig :j

Deze zag ik tijdens het zoeken ook voorbij komen, stiekem ook erg vet! Zie dat al helemaal voor me met een leuke losse knot of met een mooi vlechtwerk opgestoken!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:03

Dat zou ik dus niet zo snel durven, haha. Maar een roze of pastelpaars zou ik nog wel voor de zomer willen, denk dat iedereen dat ook wel kan hebben