Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:30

Duplo schreef:
Veel te verleidelijk :x

Intrigue zit er dit jaar niet bij voor de NL markt, aanbod word wel al groter in de basis MTB

Daar word ik zo vrolijk van :):)

heb ook mooie racefiets gezien maar die komt niet in mijn voorkeur kleurstelling naar NL dus even overleggen of die wel via via geleverd kan worden

Ben nog steeds zo blij met de Pique dat het haast ‘gemeen’ voelt op haar nu al weg te doen _O-

Volledige geveerd is hoofdzakeleijk mode en voor de grote meerderheid mínder geschikt.
Idem de 29" velgen.

Het overgrote deel van de nieuwe dingen zijn marketing. Slecht weinig zaken zijn blijvende innovaties.

Zoals de technische vlag er nu bij hangt is voor de meeste gebruikers een hardtail met 27,5 het meest flexibel. Investeer liever in een beter frame, betere vork, betere componenten.

Hier ondertussen bijna klaar met voorbereiden voor de nachtelijke rit.
De start is om 21.00. Vanwege de in het donker éxtra benodigde hulptroepen zal het behoorlijk stipt op tijd gaan.
35 kilometer, met 600 hoogtemeters, media technische moeiljkheidsgraad. Voor een nl-er is dat knap pittig en in het donker errug pittig.
De ervaring is dat op een paar halfgoden na, de eersten van de meute er 3,5 uur over doen. Er is hier nl. buiten de dorpskern geen straatverlichting dus van de staat áf .... ;)
Gaat vast grote lol worden *\o/*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-08-18 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Duplo

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:59

Het is ook een 27,5

Mode of niet, ik kies wat voor mij het fijnst fietst :)
Wat beter is dan.. is voor mij niet belangrijk

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:31

Duplo schreef:
heb ook mooie racefiets gezien maar die komt niet in mijn voorkeur kleurstelling naar NL dus even overleggen of die wel via via geleverd kan worden

Handig zelf leverancier te zijn .
Maar word Giant/LIV voor de Europese markt niet in Nederland geproduceerd ?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:18

Ik zag dat er weer een liv dag aankomt in oktober. Mensen van hier plannen om heen te gaan? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:21

Phew wát een rit!!

Fantastische route. Zwaar en heel technisch; weinig camino, erg veel paadjes; compleet met erosie en overgroeiïng en afgrond ernaast.
Erg veel geluk met het weer. Niet te warm neit te koud en vrijwel geen wind.
Perfect georganisserd met pannedienst en maar liefst op zés plaatsen drinken en bezemwagen.

Núl problemen met ribben of staart _/-\o_

Was om 03.00 thuis. Haast te goor om niet buíten af te spuiten.

Vanmorgen om 07.00 de wekker weer voor de dieren en routineklussen. Extra veel voor te bereiden want we stappen om een uur of 12.00 in de klassieker; op naar Tarifa voor een feest.
Auto propvol gepakt. Let wel voor één overnachting 8)7
Het motto; in geval van twijfel meenemen want Jolly heeft een grote bagageruimte. Het resultaat is dat alleen de wasmachine thuis blijft en ook de achterbank klem vol zit. Voor één nacht |o

Maar goed, fantástische nachtrit dus :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:36

MuSLi schreef:
Ik zag dat er weer een liv dag aankomt in oktober. Mensen van hier plannen om heen te gaan? :)

Heb het ook gezien , is een MTB dag toch?
Ik ga niet heb namelijk een paar dagen ervoor de Münsterland Giro 125 km .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:31

Time2Tri schreef:
MuSLi schreef:

Heb het ook gezien , is een MTB dag toch?
Ik ga niet heb namelijk een paar dagen ervoor de Münsterland Giro 125 km .

Klopt ja. Focus op mountainbiken :j

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:22

Time2Tri schreef:
Duplo schreef:

Handig zelf leverancier te zijn .
Maar word Giant/LIV voor de Europese markt niet in Nederland geproduceerd ?

Klopt maar per land verschilt het wat ze uitleveren.
Wij kunnen ook niet alles krijgen

Liv sla ik over, voorjaar was erg leuk dus wel aanrader maar valt precies in onze vakantie

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:51

Duplo schreef:
Klopt maar per land verschilt het wat ze uitleveren.

Dat klopt , mijn fiets computertje die ik op de LIV heb was eigenlijk voor de Franse markt .
En moest voor de Nederlandse markt vrijgegeven worden .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:48

Gekkenwerk natuurlijk maar oh zo mooi.
Geen problemen met ribben of staart en slechts twee beschadigingen van geen betekenis op been.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:51

Ik kom weer even binnenvallen, mijn vriend en ik fietsen tegenwoordig samen. Mijn vriend fietst al langer en wil graag een kilometerteller met cadans meter. Nou is hij vrijdag jarig en wil ik hem die graag geven alleen...ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand tips of suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:26

Duplo schreef:
Ben nog steeds zo blij met de Pique dat het haast ‘gemeen’ voelt op haar nu al weg te doen _O-
Hihi :D

Cool HC! En knettergek inderdaad. Fijn dat je weer kunt sporten! Reed je zoon ook mee?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:41

culaccino schreef:
Duplo schreef:
Hihi :D

Cool HC! En knettergek inderdaad. Fijn dat je weer kunt sporten! Reed je zoon ook mee?

Die afdaling in het donker.... Was een smál pad en technisch. Maar goed dat het te donker was om het gevaar te zien :D

Zoon had een feest en gelukkig vindt hij dat belangrijker ;)
Dat hoort op die leeftijd :j

Ben erg blij inderdaad.
Zaterdag vroég op, geen 4 uur geslapen en naar Tarifa met de klassieker. Pool party met **censuur** de hele nacht. Wéér maar een paar uurtjes geslapen. Wel heerlijk chillen in de morgen met uitzicht over de Straat op de Atlas in Marokko.
Zálig gestuurd op de terugweg. Wat rijdt zo´n oudere auto toch veel fijner direct dan de moderne politiek correcte, hufterbestendige, voetgangerveilige, vrouwgerichte, produkten vol ´aktieve veiligheid´waar een blinde geen kwaad mee kan.
Wat dat met het onderwerp van doen heeft?
Welnu, met weinig nachtrust 450 kilometer in stevige stoelen in een klassieker met rally-vering en núl last van het staartbeen *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:51

De bus is al gereserveerd; 2 september van de Veleta (echt vanaf de tóp) omlaag naar Capileira!!!
Eerst omhoog natuurlijk, vanaf de andere kant maar dat hoort erbij.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:58

Lekker vooruitzicht.

Mijn man en ik zijn aan het kijken naar een weekje eilandzon in december. Waarschijnlijk Gran Canaria :D Over goede vooruitzichten gesproken ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:50

MuSLi schreef:
Lekker vooruitzicht.

en een goede reden om serieus te trainen.
Vanochten drie uur op pad geweest.
Morgen wat vroeger en langer.
Wil nu echt een tijdje elke dag een paar uur op de fiets stevig trappen. Ook als ik naar kustlief ga, dus op de fiets naar beneden en terug.

Citaat:
Mijn man en ik zijn aan het kijken naar een weekje eilandzon in december. Waarschijnlijk Gran Canaria :D Over goede vooruitzichten gesproken ;)

Klinkt inderdaad als +:)+

Beetje een luxe-probleem als je in andalucia woont, dat je minder reden hebt om op reis te gaan. Strand en zon komt in overdosis ;) _
Misschien van de winter. Lijkt me heel bijzonder om op de fiets het hart van Gran Canaria te bezoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:37

Huertecilla schreef:
Strand en zon komt in overdosis ;)

Ik schrijf het nét en ja hoor:
Berglief wil naar het strand, kustlief wil naar het strand.
Ja maar, ik wil fietsuh!!

Oplossing:
Zondagmorgen met eerste licht op de fiets naar Málaga. Met kustlief naar het strand.
Maandagmorgen pikt berglief me in Málaga op voor een stranddag en ik fiets ´s avonds omhoog.
Kan ik alle opgehoopte ...euhmmm ... energie :roll: van het strandliggen wegtrappen *\o/*

Morgenochtend eerst nog een lange ronde hier in de bergen met zoon.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:08

Ik lees al een tijdje mee hier voor tips qua wielrennen. Ik heb een tijd geleden een oude wielrenners gekocht welke ik nu om wil gaan bouwen tot een fixie/single speed. Helaas heeft m'n achterband het vandaag begeven en moet ik nu dus m'n achterwiel en band vervangen... M'n fiets heeft nu oude banden met een soort plakband die erg moeilijk te vinden en te vervangen zijn.

Nu heb ik de komende dagen wel tijd om er wat aan te klussen, maar heb ik dus niks in huis qua onderdelen. Daarom wou ik graag naar een winkel om wat advies in te winnen en eventueel wat dingen te halen zo dat ik in ieder geval weer kan fietsen. Heeft iemand een tip voor een goede winkel in Utrecht? :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:55

Welkom Tutti_Frutti ...klets maar gezellig mee hoor .
Bedoel je tubular banden ?

Met een winkel in omgeving Utrecht kan ik je helaas niet helpen .
Woon zelf in een andere hoek .

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:22

Nee 't zijn geen tubes volgensmij. Niet de moderne althans. Toen ik 'm kocht beschreef de man het als ouderwetse plakband en die je als 't ware vastplakt in de velg

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:05

Tutti_Frutti schreef:
ouderwetse plakband en die je als 't ware vastplakt in de velg

Dat is een tube ;)
Beetje pita maar werkt +:)+ Gewoon een moderne in plakken. Wel even héél goed een instructie lezen/bekijken als je dat nog nooit gedaan hebt.

Ik vandaag voor zonsopgang op pad. Frisjes hier in de bergen; moest een windstopper aan.
Stévige ´bries´ erbij; na 5 km. gaf zoonlief het op en mij zijn mobiel.

Twee uur verder wilde ik bij de snelle koffiestop een zoetigheid en bellen dat alles goed was.
Alle zoetigheid was door de jagers verorberd en de mobiel was weetikveelwat maar deed het niet. Lekker idee op een route met elk uur één auto :roll:

Na de flitsstop een klim van 7 kilometer vrijwel elke meter in 34x32. Poeh wat word je dan moe. Komt geen eind aan!

Weer tweeeneenhalf uur verder rij ik het pad van de boerderij op en... komt er net een oud bestelautootje het pad af. Ik nét op tijd de clips los en de struiken in, rammel ver der naar beneden, kan niet inclippen en schuif uit balans op de parkeerplaats onderuit... -O-

Ok, alleen stoffig en ego beschadigd. Wel een béétje onbenullig; 4,5 uur linke weggetjes en alles goe´ en lig ik met het voorwiel tegen de garagedeur onderuit :o
Nu ja, beter hier dan op een verlaten bergweg zonder mobiel :j

Beetje rustig aan vandaag verder want morgen nóg wat eerder op pad naar Málaga.
Wel de fiets wassen, ketting reinigen/smeren uiteraard.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:47

@huertecilla: ah oké! Dan kan ik eventueel die band nog plakken.

Klinkt ook als een flink avontuur zo vroeg op de morgen! Gelukkig zonder kleerscheuren en grote ongelukken vanaf gekomen, maar wel knudde dat je dan zo op de valreep onderuit gaat zeg!

Heb inmiddels een andere oplossing gevonden! Ben naar een fietsenwinkel gegaan en daar m'n vragen gesteld over het ombouwen van deze fiets naar een fixie. Toen kwam de fietsenmaker met een top oplossing die fijn is voor de portemonnee: hij had nog een fixie staan met een lekke band achter. Verder waren alle onderdelen goed, en hij mocht mee voor 50 euro. Dat scheelt een hoop, want nieuwe wielen, binnen en buitenbanden hadden me alleen al 200eu gekost. Nu ben ik voor 100 euro klaar. Vanmiddag dus voor het eerst in m'n leven de buiten en binnenband vervangen (had überhaupt nog nooit een band geplakt). Nu kan ik in ieder geval lekker fietsen op de fixie, en kan ik nog even nadenken over het ombouwen van de ander, eventueel met onderdelen van de nieuwe fixie.

Neig er nu naar om de oude racer te verkopen. Levert waarschijnlijk toch nog best wat op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:29

Tutti_Frutti schreef:
Neig er nu naar om de oude racer te verkopen. Levert waarschijnlijk toch nog best wat op.

Alleen als deze héél oud is of een bijzonder model en dan nóg...
Anders kost in de regel het restaureren meer dan de fiets eigenlijk waard is.
Er zijn namelijk erg, érg, HEEL ERG veel ´oude´ fietsen.

Maareh plaats eens een fotootje. Ben wel benieuwd naar wat het ís.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:23

Ben ik het helemaal met je eens. Er is heel veel meuk, met toch meer onderhoud dan je denkt. Deze heeft sowieso dus een nieuwe achterband (en wiel, als je normale banden wilt) en een nieuwe remkabel voor nodig. Ben dus al blij als ik de kosten voor de nieuwe fixie er grotendeels uit zou halen.

Afbeelding
Dit is 'm :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:00

Tutti_Frutti schreef:
Dit is 'm :)

Lijkt zeventiger jaren.
Herken merk/type niet maar lijkt heel net; Reynold 531 buis en verchroomde dropouts. Aan seatstays te zien erg netjes gemaakt ook!
Alleen het zadel lijkt niet origineel.
Kan niet zien welk merk/type groep en remmen. Evenmin de staat.

Afhankelijk van de staat een hoopgevende basis voor een heel leuke klassieker.
Een setje tubes en kabels; al moet je alles vervangen, breekt de bank niet en is geen raketwetenschap.