GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 23:04

cissy schreef:
ivy_power89 schreef:
Thanks zonnetje!

Volgens mij stel ik een normale vraag, je kunt ook gewoon een normaal antwoord geven.

Ik zie verschillen op websites en wilde weten wat je via reguliere apotheken betaald, lijkt mij een normale vraag.

Raket, ik denk dus ook dat het via bedrijven duurder is vanwege het verdien model. Maar vond het verschil dus nogal groot, via medicijnen.nl net geen 200 euro en via een random bedrijf bijna het dubbele. Dus vandaar de vraag wat je via een apotheek betaald.

Het kan per apotheek verschillen, vandaar die (wel ietwat korte) opmerking van Zonnetje.

Ik heb betaald:
1e 11-09-25 2,5 mg 195,38 met doosje naalden 22,75
2e 10-10-25 5 mg 227,80
3e 18-11-25 10mg 305,39

Thanks, duidelijk :D
Als je dus een recept kunt krijgen van een arts is het beter om het via de reguliere kanalen te doen ipv de bedrijven, daar was ik benieuwd naar.

Mer1980

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 07:20

Oh absoluut altijd beter. Helaas komt het niet zo vaak voor dat artsen meewerken...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 07:29

Zeker. Recept via je eigen arts is altijd goedkoper. Maar voor 9 van de 10 werkt dit helaas niet zo en moeten ze online aan een recept komen. Kan wel, maar is dus stuk duurder.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 10:40

Ik zie het totaal niet als valsspelen
Maar bij mij werkt het denk ik ook niet optimaal; ik moet nog steeds echt mijn best doen om onder de 1500/1600 calorieën te blijven, nog steeds heel veel drang naar zoetigheid
1x uit eten verhoogd meteen weer mijn gewicht, ook al eet ik de helft van wat ik vroeger at als we uit eten zijn want met avondeten zit ik wel heel snel vol

Echt alleen als ik voor m’n gevoel overdag heel weinig eet, wel die dag flink sport en ‘s avonds niks meer eet en met honger naar bed ga dán val ik af
Maar desondanks ben ik toch wat kilo’s kwijt waar ik heel blij mee ben hoor en weet ook zeker dat dat zonder ozempic niet gelukt was want ik kwam alleen maar aan en kreeg er geen kilo af

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 12:33

Is het een idee om over te stappen naar Mounjaro Ennasuus?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 12:40

Zit je dan al wel op de juiste dosis Ennasuus?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 16:55

Vriendin van mij kreeg ongevraagd een bericht via Facebook die haar Retatrutide aanraad:
Afbeelding
Ik kan hier zo kwaad om worden. Dit middel is nog niet eens goedgekeurd voor gebruik en mag (neem ik aan) absoluut niet daarvoor verkocht worden. Al helemaal niet door dit soort vage Facebook accounts.
Door dit soort acties worden de "betere" bedrijven zoals yazen straks misschien wel verboden en heb ik echt een probleem..

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:01

Dat middel zit nog in de onderzoeksfase en is dus nog helemaal nergens beschikbaar.
De persoon die dat bericht verstuurde is dus een scammer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:03

Het is op de zwarte markt wel degelijk beschikbaar. Heb het om me heen ook al gehoord.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:17

Zo'n bericht heb ik ook wel eens gehad via tiktok. Als je ergens reageert op een video wat gaat over glp1 medicatie dan krijg meteen 100 van die berichten. Dus ik reageer er nog maar zelden op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:25

Ach gewoon die berichten negeren, er zijn zoveel spammers.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 17:27

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd, het is op Bokt niet toegestaan geneesmiddelen te bespreken die niet zijn goedgekeurd

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 17:28

Suzanne F. schreef:

Ja maar ik vrees dat dit geen scammer is maar daadwerkelijk het middel op stuurt.. Vind ik eigenlijk nog erger..

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:31

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:41

Mariska_28 schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja maar ik vrees dat dit geen scammer is maar daadwerkelijk het middel op stuurt.. Vind ik eigenlijk nog erger..

Je kan je erover opwinden maar van alle soorten middelen is er een zwarte handel. Zou me er niet zo druk over maken.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:57

Suzanne zat ik ook aan te denken maar ik wil het nog iets langer de kans geven omdat ik toch wel over de maanden heen in een dalende lijn zit kwa gewicht en ik dit kwa kosten kan dragen maar mounjourno wel gelijk een stuk duurder is

Cissy ik zit nu op 50 klikjes (0,69 ozempic)
Ik kan nog tot 1 mg ophogen maar ik doe wel voorzichtig want ik moet ook ooit weer afbouwen en merk dat er steeds best snel gewenning optreedt bij een hogere dosis

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:39

Ik ben echt een zoet liefhebber. Ik hou er gewoon heel erg van. En gun mijzelf dit ook echt. Merk wel dat ik niet meer het hele pak leeg kan eten. Of de hele reep. het is genormaliseerd naar 1 koekje bij de koffie. Nou ja kunnen wel hoor. Maar de behoefte is er niet meer naar. Ik kan mezelf prima beheersen.. Soms kan een beetje meer ophogen prima werken. Heb je wel goeie begeleiding waar je dit eens aan kan voorleggen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 14:58

Nou ik kan mij nu officieel voegen bij de mounjaro gebruikers.

Mijn eigen apotheek deed mega moeilijk en keurde de aanvraag af, de ziekenhuisapotheek niet en daar heb ik het vanmiddag opgehaald en zonet meteen de eerste dosis geprikt.

Op naar hopelijk een nieuwe ik!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:02

ivy_power89 schreef:

Mijn eigen apotheek deed mega moeilijk en keurde de aanvraag af, de ziekenhuisapotheek niet en daar heb ik het vanmiddag opgehaald en zonet meteen de eerste dosis geprikt.

Wat een gedoe van ze. Succes!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:02

Top! Op naar een nieuwe jij! :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:13

Bijzonder dat je apotheek jouw arts overrulet… zij zijn toch niet de behandelend arts. Heel apart.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:17

manic schreef:
Bijzonder dat je apotheek jouw arts overrulet… zij zijn toch niet de behandelend arts. Heel apart.

Ik heb juist begrepen dat haar arts in het ZH wel meewerkt maar de huisarts niet..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:56

Mer1980 schreef:
manic schreef:

Ik heb juist begrepen dat haar arts in het ZH wel meewerkt maar de huisarts niet..

Nee mijn huisarts heeft in dit verhaal geen rol (ik ben dan chronisch ziek en een draaideur patient, maar mn huisarts heb ik al in geen maanden gezien of gesproken hahaha)

Mijn internist heeft het eerste recept naar mijn eigen apotheek gestuurd, de apotheek hier in de buurt zeg maar. Bij dit medicijn moet een machtiging worden toegevoegd, dat doet de arts automatisch. Maar toen ik na een week nog geen bericht kreeg van mn apotheek, ben ik gaan bellen.

jaaa.... zegt mn apotheek. Er zit geen machtiging bij het recept.
Ik kon het mij niet voorstellen, maar het is wat het is, dus ik mijn internist gebeld, en die heeft meteen de machtiging gemaild, met mij in de CC.
Na 3 dagen bel ik de apotheek weer, om te vragen of alles goed doorgekomen is.
Jaaa..... zegt mn apotheek, er zijn aanvullende vragen naar uw internist gestuurd. En ik zie dat u medicatie huppeldepup (wat in lijn ligt met of mounjaro wel of niet vergoed wordt) sinds 31 december gebruikt? Nou toen sloeg ik wel even stijl achterover, want die medicatie gebruik ik pas 15 maanden......
-- zucht-- Dus ik mijn internist mailen, die gelukkig steeds binnen een uur terug mailt, en die zegt, ik heb geen aanvullende vragen gekregen.
Dus ik weer terugbellen, willen jullie de aanvullende vragen nog een keer mailen.
Dat zouden ze doen.
Vervolgens krijg ik een longaanval en beland ik in het ziekenhuis, dus heb het even op zn beloop gelaten. maar op de laatste dag dacht ik, en dat was dus na een week ziekenhuis, laat ik toch de apotheek even bellen of alles nu goed is.
Jaaa... zegt mn apotheek, De dag nadat het recept is ingediend hebben wij de aanvraag afgekeurd, er zijn nooit aanvullende vragen geweest, ik weet niet hoe u daarbij komt? Ik zie hier ook niets over in het systeem staan

Schiet mij maar lek........

En dit is dus een doorsnee actie van mijn eigen apotheek, communicatie is daar dramatisch. Ik gebruik 15 verschillende soorten medicatie, en als ik medicatie bestel moet ik zorgen dat ik RUIM optijd bestel, want binnen 3 dagen heb je het sowieso niet. Meestal is het op zondag avond bestellen via de app, is als je mazzel hebt op donderdag ophalen.

Anyway. Ik heb mijn internist weer gemaild, dat het recept is afgekeurd, en dat als ik het middel toch wilde hebben ik het zelf moest betalen. Zijn reactie: bijzonder dat een apotheek beslist of jij wel of niet in aanmerking komt voor een vergoeding, want daar heeft jouw zorgverzekering toch echt het laatste woord over.
Maargoed, ik ben ook niet van gisteren, en er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, dus ik stuur het recept naar de apotheek hier in het ziekenhuis mét machtiging.

En vanmorgen sprak ik de bariatrie verpleegkundige omdat ik dus ook nog in een traject zit voor een maagverkleining, en die zei, bel die apotheek op, en vraag gewoon, kan ik het vandaag ophalen met de andere medicatie die voor mij klaar ligt? En niet beginnen over vergoedingen zus en zo.

Dus dat heb ik gedaan, en het was meteen, ja hoor mevrouw, we hebben het meteen besteld en u zou vandaag bericht krijgen om het op te halen dus dat komt goed uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:05

ivy_power89 schreef:

Top! Succes! Begin van een nieuw tijdperk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:08

Zijn er andere apotheken in de buurt? Want misschien kan je beter overstappen?

Wat is dat dan voor machtiging?