Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:20

Cookies schreef:
Wat ik ook zo irritant vind is dat mensen naast elkaar lopen en dan allebei aan een kant gaan lopen als je eraan komt. Mag jij er lekker tussendoor fietsen of lopen. -:(-

dat vond ik vroeger te paard ook zo irritant, mijn paard ging dan stilstaan en van de 1 naar de ander kijken, maar hij ging er niet tussendoor :')

wandelaars op het smalle fietspad, terwijl er parallel aan het fietspad een prima wandelpad loopt :roll: 8)7

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:25

Jaa zo irritant Cookies. Had het vorige week met mn pony. Ik wilde er niet langs, want het is een doodbraaf dier, maar ja, ook zij kan schrikken. Wel netjes uitgelegd dat ik het niet zo fijn vindt, want het blijven dieren die kunnen schrikken. Snapten ze dus ze gingen naar 1 kant.

Oja, nu met Corona geven de pakketbezorgers geen pakketjes meer over, maar staat het op de stoep. Prima, maar sommige stappen het busje in en rijden gewoon weer weg. Nou wonen wij in een buurt met een bakker, wat kappers en wat andere winkels (die nu dicht zijn), maar ik blijf bang dat iemand een keer mn pakketje gapt. Wij moeten 2 trappen naar beneden om de voordeur open te doen, dus dat duurt 1 minuut :+.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:26

Tancreda4 schreef:
Waar ik wel eens nieuwsgierig naar ben. Zeker nu covid echt overal en nergens om mij heen steeds dichterbij komt. Of ik het niet stiekem al heb gehad en dus zonder symptomen heb gehad, of dat ik idd nog altijd niet met het virus in aanraking ben geweest. Dat laatste kan ik mij bijna niet meer voorstellen met alle besmettingen, en toch mijn bezoeken aan winkels e.d. Anderzijds heb ik geen of nauwelijks contacten gehad binnenshuis dus wellicht kan het nog dat ik het niet om mij heen heb gehad...

Dat zou ik ook wel graag weten eigenlijk. :D
Maar ja, je schiet er ook weinig mee op natuurlijk aangezien er al genoeg gevallen bekend zijn van een 2e en zelfs 3e keer besmet geweest te zijn :+
En ook met het vaccin is nog niet geweten of je nog besmettelijk bent voor anderen.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:30

Ik ben idd ook benieuwd.
Tegelijkertijd weten we dat 90% vd mensen minimaal 6mnd antistoffen houdt en toch pas 5-10% vd mensen antistoffen heeft. Dat zet dingen ook wel weer in perspectief.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:31

Je kunt bij commerciele bedrijven wel laten testen of je antistoffen hebt, dat doen ze via bloed na een half uur weet je het. De mensen die meerdere keren besmet zijn hebben waarschijnlijk te weinig antistoffen aangemaakt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:36

De vraag is medisch ook nog steeds een beetje of die mensen opnieuw besmet zijn (waarschijnlijk dus niet) of een opvlamming hebben, wat waarschijnlijker is.

Zijn nl echt maar weinig mensen bekend wereldwijd die door een andere stam zijn besmet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:51

Voor 80 euro geloof ik, kan je jezelf op antistoffen laten testen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:54

Die commerciele bedrijven voor testen op antistoffen hebben we hier in belgie niet denk ik :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:05

veerledec schreef:

Die reageren voor zover ik weet op anti stoffen tegen elk corona virus.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:46

Barbabientje schreef:
De vraag is medisch ook nog steeds een beetje of die mensen opnieuw besmet zijn (waarschijnlijk dus niet) of een opvlamming hebben, wat waarschijnlijker is.

Zijn nl echt maar weinig mensen bekend wereldwijd die door een andere stam zijn besmet.

Ik ben er 1 van. 6 maart en 22 oktober besmet. Tussendoor ook negatief geweest.
Ik deed al aan een studie mee, dus die vonden het wel interessant.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:58

Een collega van een kennis (beide neurologen) is voor de 2e keer besmet. Er liggen daar in de kliniek langduringe coma patienten en mensen die revalideren van coma. Beide keren is hij wel ziek geweest maar niet heel ernstig en ook geen naschade tot nu toe.
Wat ik ook interessant en triest tegelijk vond is dat ze zij dat bijna alles wat ze daar binnen krijgen mannen van 55+ zijn en dan voornamelijk sociaaleconomisch laag op de ladder.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:08

Huertecilla schreef:
veerledec schreef:

Dat is de bedoeling toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:12

HC bedoelt dat hij niet alleen zou reageren op covid19. Maar ook op andere onschuldigere coronavirussen.
Maar zo werkt het niet. Als dat zo zou zijn zou covid19 ook niet zo'n probleem zijn geworden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:13

Yvonne Brill ook aan Corona bezweken , mijn dochter heeft de Bianca boeken wel drie keer gelezen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:14

veerledec schreef:
Huertecilla schreef:

Dat is de bedoeling toch?

Dan weet je dus niet of je covid gehad hebt of gewoon een ander verkoudheids corona virus.

Maar er zijn zeker ook specifieke tests hoor. Weet niet in hoeverre die publiekelijk toegankelijk zijn.

Edit: wat boven al stond dus :o

Overigens schijnt 1 van de redenen dat kinderen niet zo ziek worden te zijn omdat ze vaker recent andere coronavirussen ‚bevochten‘ hebben.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 04-01-21 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:15

Sizzle schreef:
Wat ik ook interessant en triest tegelijk vond is dat ze zij dat bijna alles wat ze daar binnen krijgen mannen van 55+ zijn en dan voornamelijk sociaaleconomisch laag op de ladder.

Bloedgroep rhesus positief, vroeger gerookt, nu overgewicht?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:17

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Bloedgroep rhesus positief, vroeger gerookt, nu overgewicht?

Nee niet perse rokers en niet perse overgewicht, voornamelijk sociaaleconomisch laag op de ladder. Misschien slecht verzekerd, te laat naar de huisarts, niet gezond leven....who knows.
Dat zal allemaal de komende jaren nog veel onderzoekers data leveren om uit te werken deze pandemie.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:21

Hier in Belgie zei de intensivist ook dat mensen een verkeerd beeld ( men denkt aan de oudjes) hebben van wie op ic terecht komt
Het profiel is inderdaad mannelijk tussen 50 en 70
Maar meer de bon vivant persoon ( ondernemer ,van het leven profiterend en dus vaak zwaarlijvig)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:27

secricible schreef:
HC bedoelt dat hij niet alleen zou reageren op covid19. Maar ook op andere onschuldigere coronavirussen.
Maar zo werkt het niet. Als dat zo zou zijn zou covid19 ook niet zo'n probleem zijn geworden.

Ow, ik dacht dat dit het eerste coronavirus was dat ook bij mensen voorkwam. Degene die ik ken die dit heeft gedaan had overigens geen antistoffen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:50

Corona komt al eeuwen bij iedereen en alles voor.
Deze is alleen een zeer vervelende variant.

Ik denk trouwens ook dat de Engelse variant ook al lang overal rondwaaide en dat we nog een flinke slag gaan krijgen voor de vaccinaties effectief kunnen zijn.
En dan hoop ik maar dat die vaccins idd effectief zijn.
Qua immuniteit vast wel maar voor hoe lang en ik volg even niet hoe een vaccin mensen minder besmettelijk kan maken. Asymptomatische mensen kunnen ook verspreiden dus waarom gevaccineerde mensen dan niet?

En misschien hebben inderdaad al veel meer mensen dan we denken het gehad. Ik vind het bvb ook wel opmerkelijk dat ik sinds het begin van de pandemie niets gekregen heb, nog geen loopneus. Geen enkele van mijn collega's bvb ook niet. En wij zijn allen gewoon blijven doorwerken. Meerderen onder ons ook al getest geweest door omstandigheden en iedereen steeds negatief. Hebben wij dan zoveel geluk of hebben we het toch al gehad en hebben we toevallig een stevige dosis antistoffen? Je weet het idd niet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:51

Nou ik ben ook benieuwd hoe vaccineren gaat. Ik dacht dat maar zo 25 % van de zorg medewerkers zich wou laten vaccineren.

Grootste problemen blijkt niet zo zeer te zijn dat ze ziek zijn maar eerder doordat ze zich verplicht ziek moeten melden vanwege zieke gezinslid waardoor men verplicht in isolatie moet. Met een beetje pech kun je dan wel een hele maand niet werken.

Eigenlijk ben ook ook verbaast dat ze de mensen niet op testen of ze virus al gehad hebben. Ik denk dat juist hier het meeste mee kan op oogpunt van de besmettingen indammen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:56

Ik denk dat ze dat juist niet al te laagdrempelig willen testen omdat mensen dat als een soort vrijpas gaan zien terwijl dat niet terrecht is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:59

Het lijkt er op moment op dat net iets meer dan 70% van de bevolking zich wil laten vaccineren, ik denk eigenlijk niet dat dat percentage onder zorgmedewerkers heel veel lager ligt.
Ik kan hem even niet meer terughalen, maar ik zag ergens een grafiekje waaruit die ruim 70% bleek. Alleen onder aanhangers van FvD was de vaccinatiebereidheid heel veel lager, rond de 15% zo uit mijn hoofd. Zelfs PVV'ers bleken toch wel veel meer bereid zich te laten inenten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:00

Thioro interessante post. Ik heb ook geen verklaring waarom jullie dierenartsen niet besmet zijn geraakt.

Ik las net, dat in Frankrijk (29 december) het reproductie cijfer onder de 1 is (0,91). Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit zo blijft maar ik zou er wel heel erg blij mee zijn.
Misschien is iedereen zo verschoten van de 2 strenge lock downs dat op uitzonderingen na, de mensen zich houden aan de restrictie maatregelen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:08

Ik ben nog steeds negatief getest
Vandaag wederom een negatieve test uitslag.

Ben er toch erg blij mee nadat ik 7 dagen lang op een woning heb gewerkt waar alle clienten Corona hadden. Blijft toch spannend of je zelf corons gaat krijgen of niet.