Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:00

En inderdaad een bijholten ontsteking erbij. Geen AB en moet eigenlijk uitzieken. En toch twijfel ik om toch te gaan werken.

Kan 2 kanten op gaan. Of het valt mee of ik wordt helemaal doodziek met risico longontsteking.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 07:36

Vanochtend redelijk opgestaan. Nog niet geheel fit maar beter dan de afgelopen dagen.
Er is hoop. _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:05

Mando dat klinkt goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:10

Hier van 05.00 t/m 07.00 uur wakker gelegen. Dat werkt ook niet echt positief op herstel. -O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:40

Als je de rest van de nacht geslapen heb is dat toch geen probleem

Ik was ook 5 uur wakker ben er lekker uit gegaan, ontbijtje, koffie, mooi begin van de dag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:54

Aan 6 uur slaap heb ik te weinig. Lag ook wakker omdat ik pijn had en bed een golfslag bad leek.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:57

Ik ben echt helemaal klaar met het ellendig voelen. Duurt lang. -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:08

Cynn schreef:
Ik ben echt helemaal klaar met het ellendig voelen. Duurt lang. -O-

Hier komt hij ook veel harder binnen dan ik had verwacht eigenlijk..... -O- Dit past niet in m'n planning... :=

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:15

Ik ben 2 weken ziek geweest van corona. Dacht eerst een griep te hebben aangezien ik thuis negatief testte.
Na een week bleef er een raar hoestje over en kreeg het benauwd dus toch maar even testen bij de GGD en toen positief getest.

Voel me nu na 2 weken wel een stuk beter maar nog steeds hoesten, snotteren en heel moe.

Hopelijk snel weer helemaal de oude.

Beterschap voor alle zieken :(:)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:19

Hier ook positief...
Aangestoken door mijn vriend. Hij heeft veel spierpijn hoesten en koorts.
Ik heb koorts, spierpijn, heel veel keelpijn en een beetje hoesten.
Vannacht bijna niet geslapen door de keelpijn. Iedere keer kruidenthee met honing drinken en dan kon ik weer 1.5 uur slapen ofzo.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:09

Beterschap iedereen!

Hier wel weer redelijk geslapen, maar 1x even wakker ipv tig keer.

Keel voelt iets aangenamer dan gisteren. Hoest nog wel aanwezig maar voelt iig wat losser dan voorheen.
Verveel mij ondertussen al wel stierlijk hoor :7
Ik zit op dag 5 vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:41

Mag ik me ook melden hier :o

Heb alle klachten mee mogen maken, koorts, keelpijn, hoofdpijn, spierpijn, oogpijn, kortademigheid, benauwdheid, zere longen, hoesten, extreme vermoeidheid, totaal verlies van eetlust,.. nog steeds niet genezen -O-

Ik maak me toch wel zorgen om het geur- en smaakverlies. Zit nu op dag 12, geen idee wanneer het geur- en smaakverlies precies begonnen is dus ook geen idee wanneer het weer zal ophouden!

Iemand meer ervaring? :(
Ik ruik helemaal niets, zelfs geen geuren als parfum en deo!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:13

AMCM schreef:
Ik maak me toch wel zorgen om het geur- en smaakverlies. Zit nu op dag 12, geen idee wanneer het geur- en smaakverlies precies begonnen is dus ook geen idee wanneer het weer zal ophouden!

Geur- en smaakverlies duurde hier een week of 3-4. Hierna ging het over in alleen maar zwavel kunnen ruiken en proeven. Na 4 maanden was ik daar eindelijk vanaf na bezoek aan een holistische arts.

Ik ben ondertussen helemaal door de molen gehaald. Ik heb nu al meer dan een jaar long covid en mijn hartslag bleef enorm hoog. Allemaal onderzoeken gehad. Hart echo, bloed en ecg waren gelukkig allemaal goed, maar de cardioloog vond dat ik me aanstelde (oh en hij vond het jammer dat corona niet even de helft van de wereldbevolking heeft uitgeroeid). Uiteindelijk flink boos geworden een inspanningsonderzoek geeist, maar daar zou op een iets verhoogde hartslag volgens hem niets uitkomen.
Fietstest gedaan maar moest al met 5 minuten stoppen omdat ik bijna van de fiets afviel, had blijkbaar een hartslag van 198. Cardioloog zag nu in ieder geval ook in dat ik me niet aanstel en gooit het nu op verstoord autonome zenuwstelsel. Komt mogelijk door corona, maar heb hiervoor ook al wat dingen gehad die het kunnen hebben aangewakkerd en de corona erger heeft gemaakt.
Moet nu 2 maanden aan de betablokkers en dan hopen dat het goed blijft. Hartslag is nog steeds aan de hoge kant maar ik kan in ieder geval mijn paard weer soort van normaal poetsen.

Anyway, weer even een reminder voor jullie om het echt rustig aan te doen en dingen rustig op te bouwen! Veel beterschap aan iedereen!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:22

AMCM schreef:
Mag ik me ook melden hier :o

Heb alle klachten mee mogen maken, koorts, keelpijn, hoofdpijn, spierpijn, oogpijn, kortademigheid, benauwdheid, zere longen, hoesten, extreme vermoeidheid, totaal verlies van eetlust,.. nog steeds niet genezen -O-

Zo best veel
Ben je gevaccineerd? Sterkte

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:51

Wanneer zou het minder worden, dus opvallend minder zieken?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:29

Ik heb vandaag eens een zelftestje gedaan nadat ik 4feb positief was (5dagen later pas positieve zelftest) maar ik test al hardstikke negatief :j

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 20:33

Vandaag ook naar laten testen. Dochter en vriend zijn positief getest. Beide wel geent, geen boester.
Zelf wel de boester gehad maar niet helemaal fit. Klein beetje kortademig, iets verhoging. Kan ook wat grieperig zijn. Ben eigenlijk benieuwd wanneer jullie uitslag hadden van ggd.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:05

Ik vandaag ook getest op het werk gelukkig negatief maar ik mag vrijdag nog een keer . Zaterdag met een collega gewerkt dus in privé sfeer hoog risico contact had gehad maar het niet nodig von om te zeggen . En we kunnen niet altijd makkelijk afstand houden .
Collega zondag avond ziek geworden . Gisteren niet getest vond ze niet nodig vandaag verplicht getest en dus positief .
Ik vandaag ook getest voelde de bui natuurlijk wel hangen . En als ik dan ook nog hooi daf ze boos was op andere collega dat die het tegen mij had gezegd tja wat zal ik ervan zeggen. Mijn leidinggevende weer in ieder geval hoe ik erover denk

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:17

Wat balen Genja! Wij dachten ook mooi er niet mee te maken te krijgen, maar helaas. Had vanochtend een negatieve zelftest. Maar omdat ik toch ietjes klachten heb moet ik van werkgever verplicht bij ggd laten testen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 01:34

Ik word helemaal gek van al het slijm in m’n keel, wat werkt daar nou echt goed tegen? Kan er momenteel echt niet door slapen ook. :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:02

Thym siroop gorgelen met citroensap, kamille thee. Ui naast je bed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:03

Tijm/munt thee met honing. Heel veel drinken. En zal nog even in lade kijken hoe de slijmoplossers heten. Je hebt ze in 3x 200mg of 1x 600mg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:12

Acetylcysteïne voor bij vastzittende hoest door taai slijm.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:19

Vandaag beter dan gisteren. Minder slap, minder koppijn, geen verhoging gehad vannacht, meer gewoon heftige verkoudheid. Maar bij inspanning, vooral buiten (ff heen en weer lopen) gaat het enorm branden. Dus het slaat wel echt op m'n luchtwegen.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:49

Hebben jullie ook tips voor nasaal klinken?
Mijn stem klinkt dus heel nasaal, en na veel praten ben ik ook schor.
Ben ook nog steeds wat neusverkouden.
Zou een neusspray helpen?