De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:15

Zelfs naar cafe's gaan e.d. is al zorgwekkend vind ik. Gaven ze gister in de persconferentie ook aan; ze kunnen de kroegen niet sluiten, maar het zou de mensen wel netjes staan om even goed na te denken over de situatie. Kwam er dus wel op neer dat ze het liefste dus ook kroegen e.d. gewoon dicht zouden zien, maar ze zullen wel niet op de 'fallback' zitten te wachten aan protesten e.d. die er dan komen van kroegbazen enz. Met alleen evenementen boven de 1000 mensen afschaffen, ga je er uiteindelijk toch echt niet komen. Ook met 100 mensen in een kroeg, kan het zich al gigantisch snel verspreiden als je pech hebt. Ik snap dat ze niet doorpakken met Alles, maar nu is het meer dweilen met de kraan open denk ik. In china is wel te zien dat zo'n grote lockdown uiteindelijk wel zorgt voor stabiliteit nu. Daar zouden landen die China en Italië achterna gaan, zoals wij nu, toch ook wel een beetje van moeten leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:16

cursebreaker schreef:
Zelfs naar cafe's gaan e.d. is al zorgwekkend vind ik. Gaven ze gister in de persconferentie ook aan; ze kunnen de kroegen niet sluiten, maar het zou de mensen wel netjes staan om even goed na te denken over de situatie. Kwam er dus wel op neer dat ze het liefste dus ook kroegen e.d. gewoon dicht zouden zien, maar ze zullen wel niet op de 'fallback' zitten te wachten aan protesten e.d. die er dan komen van kroegbazen enz. Met alleen evenementen boven de 1000 mensen afschaffen, ga je er uiteindelijk toch echt niet komen. Ook met 100 mensen in een kroeg, kan het zich al gigantisch snel verspreiden als je pech hebt. Ik snap dat ze niet doorpakken met Alles, maar nu is het meer dweilen met de kraan open denk ik. In china is wel te zien dat zo'n grote lockdown uiteindelijk wel zorgt voor stabiliteit nu. Daar zouden landen die China en Italië achterna gaan, zoals wij nu, toch ook wel een beetje van moeten leren.

Eigenlijk toch wel bizar, dat wij na China, Zuid-Korea en Italië dezelfde kant opgaan als goed ontwikkeld land.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:18

Hele kleine baby’s is inderdaad niks over gezegd, kinderen is wel van bekend dat ze minder klachten hebben dan volwassenen.

Met een pas geboren baby zou ik heel erg voorzichtig zijn, lekker thuis blijven en kraambezoek uitstellen.
Ook zonder Corona zijn verkouden mensen ongewenst.
Ga je toch de supermarkt in met de kinderwagen dan een honkbalknuppel mee om nieuwsgierige gluurders uit je kinderwagen te slaan.

Shaggy09

Het is in feite veel beter om de boel nu even op lockdown te zetten, de boel enigszins onder controle krijgen zodat we weer zo snel mogelijk 'normaal' kunnen leven. Op deze manier duurt het allemaal veel langer en is het minder controleerbaar lijkt me.

karuna
Drukke kabouter

Alleen hierom ben ik al blij dat ik paardloos ben. Die zorgen heb ik dan niet meer gelukkig. En als er wat met mijn inmiddels bejaarde honden gebeurd komen er ook geen huisdieren meer. Juist omdat ik dan alleen verantwoordelijk ben voor mezelf en geen andere levende wezens die afhankelijk van me zijn. Lijkt me vreselijk je weet dat je dieren je nodig hebben maar je kunt er niet komen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:20

Hier in Hasselt, België, gaat een hogeschool nu preventief drie weken dicht. Enkel online lessen.

Mijn man werkt ook in Hasselt. In zijn bedrijf is de helft nu drie weken thuis, dan wisselen ze om. Om meer afstand te creëren tussen de mensen in.

In mijn bedrijf gebeurt er helemaal niks eigenlijk. Ook zelfde stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:21

cursebreaker schreef:
@Femke_Tweety geloof ik?
Bedankt voor de link van het pop-up college.
Heel interessant en duidelijk :j

Haha, cursebreaker, jij hebt hem zelf als eerste in dit topic geplaatst _O-
cursebreaker schreef:
Iemand die hier toevallig naartoe gaat dinsdag 10 maart?
Klinkt interessant!

https://www.uu.nl/agenda/pop-up-college ... I9UG4DtwcY

Echt heel interessant en leerzaam! Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen dit kijken om zoveel mogelijk misverstanden uit de weg te helpen.
Dr. Raoul de Groot was zelf wel erg snotterig :')

Hij is gelukkig vaak geplaatst hier, iedereen dank voor het delen!
https://www.uu.nl/organisatie/faculteit ... up-college

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:22

Wat ik begrijp is dat je ook in Italie de straat op mag als je moet. En als je naar je paard toe moet omdat hij anders geen eten heeft, is dat een moetje lijkt mij. Daar maak ik mij nog niet zo druk om. Als ik zelf corona krijg en binnen moet blijven, kunnen stalgenoten en familie bijspringen :)

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:24

Tieneke schreef:
Hier in Hasselt, België, gaat een hogeschool nu preventief drie weken dicht. Enkel online lessen.

Mijn man werkt ook in Hasselt. In zijn bedrijf is de helft nu drie weken thuis, dan wisselen ze om. Om meer afstand te creëren tussen de mensen in.

In mijn bedrijf gebeurt er helemaal niks eigenlijk. Ook zelfde stad.

Ik ken het, ik werk voor bpost, die zouden zelfs blijven werken onder volledige lock down.
Geen idee hoe het daar momenteel is ivm corona, zit 'gelukkig' zelf thuis met gebroken bekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:24

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:25

Indoor Brabant wordt zonder publiek gehouden.

Overleg geweest met knhs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:27

tienus63 schreef:

Heb je een bron?

Ladybird
Moderator Algemeen

tienus63 schreef:

Hoe kom je daarbij?

Whale

Tancreda4 schreef:
Wat ik begrijp is dat je ook in Italie de straat op mag als je moet. En als je naar je paard toe moet omdat hij anders geen eten heeft, is dat een moetje lijkt mij. Daar maak ik mij nog niet zo druk om. Als ik zelf corona krijg en binnen moet blijven, kunnen stalgenoten en familie bijspringen :)

Is die regel er dan voor iedereen of? Zie zat foto's van mensen die gewoon buiten lopen/zitten en van het zonnetje aan het genieten zitten.

BigOne

Tancreda4 schreef:

Die je dus in de fase van niet ziek maar wel besmettelijk ook al aangestoken kunt hebben. En zo zijn er veel meer van dit soort situaties. Italië is een land van buiten de deur eten , koffie op terras en juist dat is linke soep . Hier kruipen de mensen nog vrolijk met zijn allen de kroeg in want ik merk toch aan aardig wat mensen : Geen last van, gebeurt me niet en zo ja, lijkt op griepje.
En dan denk, regering grijp in anders gaat het echt fout. Haal de miljarden van de bank, laat het begrotingsoverschot maar tijdelijk weer oplopen, gezondheid van inwoners is eerste prioriteit!
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-03-20 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Echwel

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:28

KNHS adviseert in navolging van NOC/NCF wedstrijden af te lasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:29

Citaat:
Drieduizend mensen op een cruiseschip, dat ligt aangemeerd in de haven van Zeebrugge, mogen niet van boord vanwege een mogelijke besmetting met het coronavirus. Vier mensen moeten uit voorzorg in quarantaine in hun hut blijven. Uitstapjes naar Brugge en Gent gaan niet door.

,,Het schip vertrekt vanavond naar Rotterdam als alles goed gaat en komt daar donderdag aan", zegt een woordvoerder van de haven. Overigens vertoont geen van de vier ziektesymptomen. Een van hen is met een Duitser in contact gekomen die positief heeft getest op het coronavirus.

,,Paniek is dus voorlopig helemaal niet nodig", zegt een woordvoerder. Het gaat om het schip Aidamar dat vanuit het Engelse Southampton komt. Het schip vaart onder Italiaanse vlag en heeft 2400 passagiers en 600 bemanningsleden aan boord. Het betreft vooral Duitsers.

Bron: ad.nl

Natuurlijk, kom allemaal lekker naar Nederland!
Zonder symptomen, is er geen paniek nodig. Hoe kan het, dat er nog steeds zo wordt geredeneerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:30

Lees net dat ze in Duitsland verwachten dat 70% besmet gaat raken. Dat is toch behoorlijk, en Duitsland is een stuk minder dichtbevolkt dan NL. Ben benieuwd...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:32

Joman schreef:
Citaat:
Drieduizend mensen op een cruiseschip, dat ligt aangemeerd in de haven van Zeebrugge, mogen niet van boord vanwege een mogelijke besmetting met het coronavirus. Vier mensen moeten uit voorzorg in quarantaine in hun hut blijven. Uitstapjes naar Brugge en Gent gaan niet door.

,,Het schip vertrekt vanavond naar Rotterdam als alles goed gaat en komt daar donderdag aan", zegt een woordvoerder van de haven. Overigens vertoont geen van de vier ziektesymptomen. Een van hen is met een Duitser in contact gekomen die positief heeft getest op het coronavirus.

,,Paniek is dus voorlopig helemaal niet nodig", zegt een woordvoerder. Het gaat om het schip Aidamar dat vanuit het Engelse Southampton komt. Het schip vaart onder Italiaanse vlag en heeft 2400 passagiers en 600 bemanningsleden aan boord. Het betreft vooral Duitsers.

Zonder symptomen, is er geen paniek nodig. Hoe kan het, dat er nog steeds zo wordt geredeneerd.

Er staat toch niet dat ze van boord morgen?
Laatst bijgewerkt door Destination op 11-03-20 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:32

De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft in een toespraak gezegd dat experts verwachten dat uiteindelijk de meeste mensen het coronavirus zullen krijgen. "Als het virus er is, de bevolking geen immuniteit heeft en er geen behandeling is, dan zal zo'n 60 tot 70 procent van de mensen besmet raken."

Merkel wil dat mensen ervan doordrongen raken dat het virus in Europa is beland en dat het van belang is om de verspreiding ervan te vertragen. "Het proces moet erop gericht zijn om het medische apparaat niet te overbelasten.

Even het stukje gekopieerd, totaal andere persconferentie dan die van nederland, duidelijk niet sussemd maar zeggen waar het op staat. Ook al is het schokkend -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:35

Destination schreef:
Joman schreef:

Er staat toch niet dat ze van boord morgen?

In Zeebrugge ja. Dat is België. Het schip komt nu naar NL.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:35

Joman schreef:
In Zeebrugge ja. Dat is België. Het schip komt nu naar NL.

En daar mogen ze wel van boord? Want dat lees ik niet in het artikel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:36

Merkel vertelt niks nieuws volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:38

Ging er niet iemand uit dit topic naar Vietnam?

Lees zojuist dit:

Reisorganisatie Kras Reizen meldt dat 27 reizigers, vermoedelijk allemaal Nederlanders, in quarantaine in Vietnam zitten.