2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:12

Precies :D dit moet gewoon ook blijven kunnen. Alleen nu weer even in balans brengen, wat echt wel weer even lastig kan zijn als je je hebt laten gaan :)) Maar we weten dat we het kunnen, dat scheelt al een hoop :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:29

Heerlijk om te lezen hoe iedereen heeft lopen bikken dit weekend!

De Apple watch is echt super fijn. Hij geeft leuke reminders zoals opstaan, lopen etc. ook voel je hem echt totaal niet aan je pols. Zo licht als een veertje.

Aangezien ik (nog) niet echt aan fitness of rennen doe heb ik hem daar nog niet in kunnen ontdekken (en ik heb m nog geen 24 uur :') ) maar met paardrijden zal ik hem hopelijk woensdag kunnen testen!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:59

Ja heb er wel van genoten hihi. Nu weer pas op de plaats idd.

Afgelopen zaterdag smorgens vroeg 56.4
De week ervoor 55.6

Vraagje smorgens vroeg tussen 5.30 en 6.30 sporten een half uur. Wat zouden jullie doen met eten? Ervoor of er na?
Ik ben geneigd: bed uit..sport kleding aan en direct half uurtje bewegen en daarna rustig ontbijten enzo.
Maar is dat wel goed voor je lichaam en geest?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:22

Het maakt niet heel veel uit of je ervoor of erna eet, al zweren sommige bij (vooral cardio) sporten op lege maag wat zou zorgen voor het gelijk aanspreken van je vetreserves. Geen idee of dat echt zo is btw.

Heb toevallig vandaag op nuchtere maag kracht gedaan, maar merk dat ik zelf wel echt wat energie/khd nodig heb om optimaal te kunnen trainen met gewichten. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:23

Ik kan echt niet sporten zonder ontbijt :') . Dat overleef ik echt niet haha.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:07

Hier vorige week maandag 72,5.
Vanochtend 73,5 kg netjes dus.
Als ik nu weer in het gareel ben.. Goed ook van jullie om in het weekend ook jezelf wat te gunnen ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:09

Van een meelezer:
bedankt voor jullie eerlijke verhalen over veel eten en daarvan genieten! Daarna weer in het gareel... supergoed om te lezen zulke dingen. Ze helpen mij enorm.

Afgelopen paar weken zat ik minder goed in mijn vel en had regelmatig eetbuien. Kwam dus ook aan. Nu gaat het wel oke, maar ben een weekend bij schoonfamilie en dan is er ook altijd veel te eten. Ook veel bewogen (klussen in opknap-huis) en straks thuis gewoon weer verder. Thx!

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:22

Safiera schreef:
Van een meelezer:
bedankt voor jullie eerlijke verhalen over veel eten en daarvan genieten! Daarna weer in het gareel... supergoed om te lezen zulke dingen. Ze helpen mij enorm.

Afgelopen paar weken zat ik minder goed in mijn vel en had regelmatig eetbuien. Kwam dus ook aan. Nu gaat het wel oke, maar ben een weekend bij schoonfamilie en dan is er ook altijd veel te eten. Ook veel bewogen (klussen in opknap-huis) en straks thuis gewoon weer verder. Thx!

Een terugval is onvermijdelijk, ik denk dat iedereen dat hier kan bevestigen.
Het gaat erom hoe je daarna verder gaat, raak je in mineur, zie je wel, ik kan het toch niet, en eet je ook maar een bak Ben&Jerry's. Of denk je, morgen beter, dan ga ik er weer voor!
Dat moet je gewoon oefenen! Komt goed!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:15

Ik "sport" (voor mijn lijf is het nog flink sporten haha, voor gezond mens stelt het natuurlijk nog niet zoveel voor) altijd op een lege maag. Maar dat is meer omdat ik enorme pijn krijg als ik gegeten heb en mezelf er dan niet meer echt toe kan zetten, behalve rustig wandelen lukt dan nog wel (en dat probeer ik ook elke avond minimaal 30 min te doen, motivatie is nu met de kou (-13 :brr: was het gisteren avond) wel even iets minder haha).

Als je minimaal 8 uur niets gegeten hebt, zijn de koolhydraten "op" en ga je vetverbranden. Dus in zekere zin klopt het wel dat je dan sneller je vetreserves gaat verbranden als je op lege maag sport. Maar, zeker de eerste keren, kan je daardoor wel licht in je hoofd gaan voelen.

Hier gaat het nog steeds niet zo fijn. Nu in 5 dagen 4,5 kg kwijt (zal grootste deel vocht zijn verwacht ik), maar heb echt enorm veel moeite om te eten. Zie er ook echt tegenop door de extreme pijn dat elke keer opkomt na/tijdens eten...

Maar goed, meeste dagen kom ik nu toch rond de 1200 kcal per dag. Niet genoeg, maar ook niet extreem weinig. Dus snap niet zo goed waarom het zo hard gaat nu. Het voelt in ieder geval weer als een soort falen.
In ieder geval het "sporten" even wat rustiger aan doen, nog wel bewegen maar minder de grens op zoeken zeg maar.

Doet er iemand kracht training thuis? Wat doe je dan zoal voor oefeningen en hoe?

En het is natuurlijk ook belangrijk om af en toe niet op te letten en gewoon te genieten van eten! Van een dag te veel eten kom je gelukkig niet in eens heel veel aan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:44

@ Quir: Stomme vraag misschien, maar ben je al naar een arts gegaan met je huidige klachten na je operatie? Klinkt namelijk echt niet prettig, maar ook niet gezond natuurlijk.
Hoop dat het snel beter gaat :(:)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:22

Geen stomme vraag hoor, maar ja.
Waarschijnlijk reageren mijn darmen heel heftig op het hersenvocht (en/of drain), zolang ze stil zijn gaat het, maar zodra ik iets eet en darmen dus actief worden...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:25

Ik ben er ook weer eens. Ik had niet zoveel te melden met o.5 kg gewichtsverlies in de 3 maanden en nog steeds gedoe met prednison en ziek.
Ik heb me wel op de been gehouden door de succesverhalen hier

Vandaag had ik een gesprek met de diëtiste van het revalidatie centrum.
Ik moet wat minder fruit en wat meer eiwitten eten. Mijn zelf bedachte calorieën doel vond ze ook oké.
En de door jullie gegeven tips ook. Dus nogmaals dank.

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:19

Sporten zonder ontbijt werkt niet voor mij hahaha

Vandaag een nieuwe PR neergezet!
Ik doe met enige regelmaat (lees: 1x in 1a2 maanden) de coopertest op de loopband in de sportschool. De laaste keer was 8 oktober, toen rende ik 1805 meter in 12 minuten, nu, 6 weken later 7 kilo lichter en nog sportiever :+ heb ik 2010 meter in 12 minuten gelopen :D :D

Voor alle mensen die nu denken, dat red ik nooooit (dat dacht ik vorig jaar ook hoor :o ) Op 16 oktober 2017 rende ik in 12 minuten 1355 meter en ik was kapot, maar dan ook gewoon gesloopt.. Maar het kan dus wel! :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 04:18

Berriepi schreef:

Ik doe met enige regelmaat (lees: 1x in 1a2 maanden) de coopertest op de loopband in de sportschool. De laaste keer was 8 oktober, toen rende ik 1805 meter in 12 minuten, nu, 6 weken later 7 kilo lichter en nog sportiever :+ heb ik 2010 meter in 12 minuten gelopen :D :D

Voor alle mensen die nu denken, dat red ik nooooit (dat dacht ik vorig jaar ook hoor :o ) Op 16 oktober 2017 rende ik in 12 minuten 1355 meter en ik was kapot, maar dan ook gewoon gesloopt.. Maar het kan dus wel! :)

Oh wow! Wat goed zeg.
Ik ben naast het fietsen ook langzaam aan begonnen met hardlopen, omdat het voor fietsen behoorlijk koud begon te worden voor langere ritten.
Kan inmiddels zo'n 10 km uitzingen in een uurtje. Oke paar keer heel even op adem komen... maar dit had ik ook nooit van mijzelf gedacht.
Ooit was er een tijd dat ik na 10 meter al dood neer viel.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:33

jorika1986 schreef:
Berriepi schreef:

Oh wow! Wat goed zeg.
Ik ben naast het fietsen ook langzaam aan begonnen met hardlopen, omdat het voor fietsen behoorlijk koud begon te worden voor langere ritten.
Kan inmiddels zo'n 10 km uitzingen in een uurtje. Oke paar keer heel even op adem komen... maar dit had ik ook nooit van mijzelf gedacht.
Ooit was er een tijd dat ik na 10 meter al dood neer viel.

Echt super gaaf om te lezen dan je 10 km knalt in een uur. Ik val idd nu ook na 10 meter dood om.

Hoe heb je het opgebouwd om dit te kunnen doen? Heel knap!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:28

Lekker gevoel is dat hè, als het uiteindelijk lukt! Wat ik met hardlopen alleen irritant vind is dat je er elke keer weer “even doorheen” moet op een bepaald punt, maar daarna ga je gewoon op standje automatisch :))

Maureen_M: ik hoor positieve geluiden over de app Evy. Zelf heb ik het (toen ik het nog deed) opgebouwd door eerst bijv. een minuut te rennen, een minuut te lopen en dat elke sessie proberen op te krikken naar bijv. 15sec. langer doorrennen.
Uiteindelijk rende ik een heel liedje, daarna halve minuut lopen en weer door.. uiteindelijk kom je op een punt dat je merkt dat je door kunt rennen :D

Heb toen ook eens in een keer 11km aan een stuk gelopen, terwijl ik nog nooit boven de 5km had gedaan := niet aan te raden overigens, gewoon rustig opbouwen :))

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:35

Dat "punt" is een beetje de mental game denk ik. Want daarna gaat het altijd prima, bij mij dan, maar de verleiding om te stoppen voor dat punt is altijd heel groot haha

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:41

Berriepi schreef:
Dat "punt" is een beetje de mental game denk ik. Want daarna gaat het altijd prima, bij mij dan, maar de verleiding om te stoppen voor dat punt is altijd heel groot haha

Klopt, je weet dat je op dat punt zodra je kiest om te lopen.. het ook niet meer goed kunt gaan herpakken := Het is dan echt even jezelf een schop onder je kont moeten geven en dan trekt het ook weer weg!

Hebben degene die hardlopen met deze kou ook af en toenzo’n last van de longen? Kan daar echt 2 dagen benauwd van blijven als ik dan door loop. Als iemand daar goede tips voor heeft, graag.. wil het opnieuw oppakken maar dit houdt me tegen :+
En binnen op de loopband ren ik toch echt niet lekker, heb ook geen geld voor goede loopschoenen voor binnen :=

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:48

Nee ik heb daar geen last van, misschien kun je zo'n dun kolletje voor je mond proberen, dat scheel allicht.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:11

Als ervaren longpatiënt haha. Inderdaad door een lolletje of sjaal ademen om even te wennen.
Als je er veel last van hebt en ook veel hoest of piept kun je ook eens langs de huisarts gaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:16

raket schreef:
Als ervaren longpatiënt haha. Inderdaad door een lolletje of sjaal ademen om even te wennen.
Als je er veel last van hebt en ook veel hoest of piept kun je ook eens langs de huisarts gaan.

Het is dus niet standaard, vandaar dat ik er nog niet mee naar de huisarts ga/ben gegaan.
Ik ga wel even wat over m’n mond proberen te slaan :D
Thanks voor de tips!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:05

Wat knap dat jullie zo hardlopen. Ik kan mij daar niet toe zetten. :o
Ik wandel wel minimaal 1x daags een half uurtje met de hond, en dan loop ik wel stevig door.
Verder rijdt ik minimaal 5 x daags een uur met mijn paard. En doe ik dagelijks zijn stal..
Nu ook maar weer eens naar mijn paard toe. ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:37

_evelien_ schreef:
Wat knap dat jullie zo hardlopen. Ik kan mij daar niet toe zetten. :o
Ik wandel wel minimaal 1x daags een half uurtje met de hond, en dan loop ik wel stevig door.
Verder rijdt ik minimaal 5 x daags een uur met mijn paard. En doe ik dagelijks zijn stal..
Nu ook maar weer eens naar mijn paard toe. ;)

Klinkt als voldoende beweging hoor! Hardlopen kan leuk zijn, maar wandelen etc is net zo goed hoor :D

Hier qua eten een slechte dag, als in.. weinig kcal en weinig honger. Ben niet echt lekker, maar desondanks wel prima getraind (2 uurtjes := ivm iemand helpen, wel op licht gewicht gebleven).
Kreeg nog de opmerking van een medewerker dat ik weer ben afgevallen, voelt toch wel fijn dan :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:06

Ik loop sinds kort 2 keer per week hard.
Heb wel een poep conditie, oefenen maar :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:30

Ik geef het afvallen op!
Ik heb mij 20 weken lang, 5 dagen per week, flink in het zweet gewerkt... Goed op mijn voedsel gelet en alles gedaan wat er voor nodig zou zijn om netjes af te vallen. Sinds ik weer fulltime werk en een paard erbij heb, had ik geen tijd meer voor de sportschool, maar ik was voldoende actief volgens mijn smartwatch, eigenlijk zelfs actiever dan voorheen, dus ik vond dat ik de sportschool wel kon missen.

In een maand ben ik nu 6kg aangekomen. Ik haal de 1700 calorieën eten per dag nog niet eens en volgens mijn tracker verbruik ik per dag gemiddeld 2147 calorieën in rustenergie en gemiddeld 678 calorieën actieve energie.

Nou ik geef het op hoor! Ga niet nog gekker doen, nog strenger eten of nog actiever bezig zijn. Ik ben het echt spuug zat dat mijn schildklier blijft klieren (daar komt het volgens mij echt gewoon van), volgende week moet ik weer bloed prikken, dus ik hoop echt dat mijn HA mee kan denken in hoe nu verder...