Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:18

briitje schreef:
Hier ervaringen met de producten van Womens best ?

Jup, met de pre-workout, de amino & een van de whey (aardbei banaan) :)

briitje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:38

Wat vind je ervan ? En bestel je het rechtstreeks ? Is het de prijs waard ?
En de amino en energie bedoel je ? Merk je verschil tussen die en de pre en überhaupt wat vind je ervan ?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:48

briitje schreef:
En de amino en energie bedoel je ? Merk je verschil tussen die en de pre en überhaupt wat vind je ervan ?

Ik heb het bij Holland & Barrett gehaald, aangezien ik daar wel meer haal en het daar ineens lag :Y) Ik vind de pre opzich prima, echter gaan mijn gezicht en handen hier erg van prikken en dat vind ik irritant. De boost is wel goed. Maar Amino & Energie vind ik dan toch wat prettiger - ervaar ik als meer mellow door geen prikkend gevoel en alsnog voldoende energie.

Ik zou het niet perse aanraden, er zijn fijnere. De smaken zijn dan weer wel erg lekker trouwens :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:55

Dreamy schreef:
briitje schreef:

Ik heb het bij Holland & Barrett gehaald, aangezien ik daar wel meer haal en het daar ineens lag :Y) Ik vind de pre opzich prima, echter gaan mijn gezicht en handen hier erg van prikken en dat vind ik irritant. De boost is wel goed. Maar Amino & Energie vind ik dan toch wat prettiger - ervaar ik als meer mellow door geen prikkend gevoel en alsnog voldoende energie.

Ik zou het niet perse aanraden, er zijn fijnere. De smaken zijn dan weer wel erg lekker trouwens :)

Lol.. daar zag ik het dus ook en het had mijn interesse gewekt :+. Pre die tintelingenveroorzaakt vind ik ook hoog irritant. Dus daar begin ik dus niet aan :').
Wat vind jij persoonlijk fijnere producten of merken ?
Zat te twijfelen over de bcaa of A&E. Hun bcaa heeft veel minder kcal in vergelijking met body en fit.

Maar vind het ook moeilijk beoordelen of het noodzakelijk is

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:30

BCAA's zijn voor 99% van de mensen echt heel erg overbodig :P Waarvoor wil je supplementen gebruiken? Ik zou eerst concentreren op de basics.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:59

Wat ziin volgens jou de basics? Bij mij eiwitten en dat zit goed. En die supps zijn er niet voor niks. Daarvoor vraag ik me af of het raadzaam is ter aanvulling van je aminozuren

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:10

Nee supps zijn er niet voor niks, er wordt namelijk lekker verdiend aan iedereen die de hype gelooft :o

De basics zijn correct trainen en je voeding op orde hebben, daar is echt bij het overgrote deel van de mensen nog genoeg aan te doen :) Pas als dat echt 100% is, is er imo winst te be halen met supplementen (magnesium, eiwit en pwo etc uitgezonderd).

Zeker als je eiwitinname op orde is, voegen BCAA's echt (vrijwel) niets toe voor de meeste mensen, Google maar :P Ik zou er in elk geval geen geld aan uitgeven als ik jou was.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:01

Nou ja bcaa is natuurlijk meer dan eiwitten. Maar verschillende soorten aminozuren. Echter heb je geen meter op je lichaam die meet of dat voor jouw lichaam raadzaam is of niet :+

En Google zegt juist zoveel, dat ik juist door de bomen t bos niet zie

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:04

Ja maar die aminozuren zitten ook in je eiwitten en in je voedsel.
Maar ieder voor zich, het blijft jouw portomonnee toch? ;)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:16

Hoi!

Heb al een tijdje niks gezegd, zo te lezen is iedereen goed beziggg!
Fijne tips voor minder spierpijn, ga ik ook toepassen, want met 5x in de week sporten op dit moment, is de spierpijn echt aanwezig!

Ik houd nu het volgende schema aan:
Maandag BBB
Dinsdag personal training
Woensdag rust
Donderdag BBB
Vrijdag rust
Zaterdag BBB
Zondag of naar stal op de fiets(totaal 17,5 km) of uurtje cardio

En zit nu op dag 10 van de 100 dagen Challenge bij ons, ingegaan op 5 april

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:26

Het gaat mij niet zozeer om geld. Juist wat nuttig is en een mooie aanvulling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 03:13

BCAA's voegen inderdaad niets toe, aannemende dat je je eiwitten uit "normale" natuurlijke bronnen haalt (niet veganistisch of extreem eenzijdig) en voldoende binnen krijgt (geen extreme prep maaltijden).

Creatine is misschien een nuttiger idee?
Of even doorsparen voor een coach, een personal training, een beter workout plan?
Of gewoon wat meer geduld hebben ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:53

Met Enzino en Eulogy en Lous eens. Het voegt echter niks toe maar het is een hype. Veel mensen laten dat zien op hun SM en dan denkt merendeel "ooh dat moet ik ook hebben"...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:57

enzino schreef:
BCAA's voegen inderdaad niets toe, aannemende dat je je eiwitten uit "normale" natuurlijke bronnen haalt (niet veganistisch of extreem eenzijdig) en voldoende binnen krijgt (geen extreme prep maaltijden).

Creatine is misschien een nuttiger idee?
Of even doorsparen voor een coach, een personal training, een beter workout plan?
Of gewoon wat meer geduld hebben ;)

Waarom zou je creatie aanraden ? Dit gebruik je voor je workout toch ?
En geduld voor wat bedoel je precies? Zoals ik al zei zou ik het enkel willen nemen, als aanvulling voor mijn lichaam.

Bedankt voor jullie reacties :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:04

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:44

Naar mijn idee is goede voeding de key. Als jij in het dagelijks leven genoeg eiwitten binnenkrijgt en divers genoeg eet, is er geen enkele noodzaak tot aminozuren. Deze zitten immers al in je eiwitten. Als je een tekort hebt aan eiwitten inname, dan zouden eiwitshakes of aminozuren helpen omdat je dus in je tekort zit.

Creatinine kan wel helpen, omdat die je kracht tijdelijk verbeteren. Maar als je bijvoorbeeld die dag duursport gaat doen, dan kan je het beter weglaten.

Ook pre-workout vind ik persoonlijk niks. Ik vind het vies spul, met grote dosis cafeïne en andere stofjes die je dat tintelende gevoel geven. Het is niet nodig om goed te sporten en kan bij bijvoorbeeld mensen die een onderliggend hartprobleem hebben, dit eerder verergeren. Mijn broertje had bijvoorbeeld flinke hartkloppingen van de pre-workout, wat niet zo lekker was omdat zijn hart al een extra slag had. Dus daar is hij toen maar mee gestopt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:49

Pre workout vind ik inderdaad ook niks. Het geeft mij een vervelend gevoel en kan niet spreken over een extra boost. Naast dat het inderdaad rommel is.

Neem je creatine ook op je vrije dagen in ? En is een oplaad fase een vereiste ? Dit heb ik nog nooit eerder genezen eigenlijk

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:52

Creatine heeft dus een positief effect op sportprestaties. Echter werkt het niet voor iedereen. Ook zijn de effecten beter zichtbaar bij sporten met hoge intensiteit dan bij duursporten. Voordelen van creatine zijn een toename in kracht, vetvrije massa en spiergroei, een explosieve kortstondige toename van energie tijdens een workout. Bij alle onderzoeken wordt er van een balanceerd dieet en passend trainingsschema uit gegaan.

WANNEER NEEM JE CREATINE ALS SUPPLEMENT?
Er wordt vaak gesproken over een laadperiode als het over creatine gaat. Dit houdt in dat je de eerste week 20 gram creatine per dag tot je neemt om de creatinelevels aan te vullen. Je kunt de weken daarna de nodige hoeveelheid van 3-5 gram per dag tot je nemen die de levels hoog zullen houden. Deze laadperiode is echter niet noodzakelijk.

Er zijn verschillende manieren om creatine tot je te nemen, de makkelijkste manier is om 3-5g aan je post workout shake toe te voegen. Op rustdagen kun je dezelfde hoeveelheid tot je nemen, maar het tijdstip is minder belangrijk. Je kunt dit doen voor een periode van enkele weken of maanden om de snelle spiervezels te verzadigen met creatine. Het beste effect bereik je door creatine op de lange termijn tot je te nemen en vooral na je workout te gebruiken. Dit is wanneer de creatinelevels in je bloed en spieren aangevuld moeten worden. Pre-workout is het effect minder sterk. Ook is creatine een supplement dat je langere tijd moet gebruiken, minimaal 30 dagen, om de effecten te merken.

Hier kun je eventueel ook nog meer lezen:

https://www.eigenkracht.nl/supplementen/specifieke-supplementen/creatine

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:06

Ik kom ook even binnenvallen :wave: Sorry voor het lange verhaal :x

Ik ben in januari begonnen met een plank challenge en daarna meer thuis workouts. Begin maart met een collega meegegaan naar de Kickfit en ik was verkocht. Ik was helemaal kapot, kotsmisselijk maar ooh wat was dat heerlijk! Ik ben toen in de buurt op zoek gegaan naar een sportschool waar ze Kickfit gaven en zo terecht gekomen bij een sportschool op 700m van huis. Na een proefles daar heb ik een abonnement voor 2x in de week afgesloten. Inmiddels zijn we 7 weken en wat kilo's verloren vet verder en ik zit super in mijn vel! Ik ben nooit dik geweest maar dat buikvet werd me toch te veel en om mijn nek en rugpijn te verminderen was spieren trainen ook wel een goed idee. Zondag heb ik een evaluatie waarbij gewicht, vet, spierkracht en conditie weer worden gemeten. Ik ben heel benieuwd!

Maar dan nu de mindere kant waarom ik nu eigenlijk reageer aangezien jullie het over eiwitten hebben. Ik ben al 3 weken zeer regelmatig duizelig, vermoedelijk door lage bloeddruk. Het kan komen door stress op het werk maar ik heb nu vakantie en ervaar het nog steeds. Op de sportschool gevraagd of ze tips hebben en daar kwam de vraag of ik voldoende eiwitten binnen kreeg. Ik dacht van wel :Y) Sindsdien heb ik altijd amandelen bij me die ik nuttig zodra ik me duizelig voel. Ik heb het idee dat dit wel werkt maar ik wil dit helemaal zien te voorkomen. Sinds ik aan het sporten ben let ik weer extra goed op mijn voeding. Naast dat wij altijd wel gezond en gevarieerd eten ben ik gestopt met snoepen, met uitzondering van 1 cheatday per week :o Waarbij ik overigens vrij weinig naar binnen krijg. Mijn lichaam kan geen ongezond eten meer verdragen :') Het vermijden van ongezond eten 6 dagen per week is niet zo moeilijk. Maar ik kom hierdoor niet aan mijn calorieënbehoefte. 100/200 kcal onder mijn verbruik zitten vind ik prima aangezien ik nog wel wat vet kwijt wil maar er zijn regelmatig dagen waarbij ik 2500 kcal verbrand en er maar 2000 nuttig. In combinatie met veel duizelig zijn ben ik toch eens gaan kijken naar hoeveel eiwitten ik binnen moet krijgen en hoeveel ik er daadwerkelijk binnen krijgen. Gezien mijn doel van vet verliezen en spieren opbouwen ben ik na onderzoek uitgekomen op 2gr per kilo lichaamsgewicht. Afgerond zou dit dan zo'n 120gr eiwitten zijn :oo Ik heb mijn voeding van vandaag even ingevuld in zo'n app en kom op 1850kcal uit waarvan 56% koolhydraten, 31% vet en 13% eiwit (63gr). Dat komt bij lange na niet in de buurt van wat ik nodig heb. En dan eet ik nog wel kipfilet, noten, brood, hummus, havermout.. Als ik nog meer noten ga eten kom ik veel te hoog in vet. Ik moet hier wel bij vertellen dat wij weinig vlees en vis eten dus dat maakt het al lastiger. En ik kan 's ochtends geen zuivelproducten verdragen. Later op de dag gaat het wel maar wordt er altijd wel wat misselijk van. Dus ontbijten met kwark is ook al geen optie. Sojayoghurt heb ik geprobeerd maar smaakte mij totaal niet. Dus ben weer terug bij een boterham als ontbijt. Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Het enige wat in mijn voeding ontbreekt zijn dus eiwitten. Nu kom ik niet iedere dag op maar 60gr eiwitten. We eten ook zeker wel eens een stuk vlees of vis waardoor ik 10/20gr meer eiwitten binnen krijg. Maar bij lange na geen 120gr.. Dat brengt mij wel op een punt om te overwegen supplementen aan te schaffen zodat ik iig op 100gr eiwitten kom.

Heeft iemand tips voor mij om aan meer eiwitten te komen zonder supplementen?

Intensief sporten doe ik nu trouwens 2 keer per week. Daarnaast 1 wandeling van minimaal 2 uur en 4 tot 6 dagen een wandeling van een uur. Ik wil heel graag onbeperkt gaan sporten (voor mij dan 3 tot 4 dagen) maar moet mezelf eerst bewijzen tot aan de evaluatie :Y)

Edit: De avocado's zijn niet rijp dus dan maar hutten kase op brood :P minder vet, meer eiwitten en koolhydraten maar dus ook minder calorieën :+
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 30-04-19 12:19, in het totaal 3 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:15

Mijn probleem zit in eiwit ivm voedselallergie. Erste wat ik moest doen was meer vlees meer vis meer noten en meer eieren. Eieren vallen niet lekker. Maar nog kom ik niet aan voldoende eiwit. Moet eigenlijk verplicht aanvullen met vieze eiwit poeder op zonnebloem basis. Maar ja ik zet neer vies. Dat is dus ook wel een probleem.

Maar zolang je gezond maar voldoende vet, suikers, koolhydraten, vlees en vleesvervangers binnenkrijgt in normale porties zou er geen probleem moeten zijn in een gezond lichaam. Maar ik denk dat bij veel mensen eiwit, vet, suikers en koolhydraten domweg te weinig gegeten worden ivm extreem (te gezond) eetpatroon en het weglaten van belangrijke bouwstoffen.

Hier gister weer voorzichtig getraind, spierkracht is idd volledig zoek. Conditie ook. Maar zondag eind gefietst (zo fijn dat dat weer lukt) en gister ook weer stukje. Ik zal zo heel traag weer op conditie komen en herstellen
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-04-19 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:18

Zeker op dagen dat je niet echt sport en hooguit wandelt vind ik 2 gram eiwit per kg zwaar overdreven :o

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:25

Sintara schreef:
Zeker op dagen dat je niet echt sport en hooguit wandelt vind ik 2 gram eiwit per kg zwaar overdreven :o

Okay, wat zou dan wel goed zijn volgens jou en wat is je onderbouwing? 1 gram? Daar kom ik nu op uit maar is volgens veel artikelen veel te weinig. En ik ben regelmatig duizelig dus waar komt dat dan vandaan volgens jou? :)

Ik vind het overigens meer dan logisch om op niet actieve dagen minder eiwitten te eten. Dan eet je tenslotte ook minder calorieën. Maar op dagen als gisteren waarop ik 2600kcal heb verbrand en 1900 heb genuttigd mis ik echt iets. Meer eten is echt een hele opgave..
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 30-04-19 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:30

Ik moet minstens 80 gram eiwit binnenkrijgen per dag. Dat is helaas ongeveer 1 gram per kilo (iets minder). Dit is bepaald door de ziekenhuis dietiste na gedegen onderzoek. 2 gram per kilo lijkt mij dat ook veel te veel als je geen topsporter bent.

Ben je voor de duizeligheid als eens bij je huisarts geweest? Kan door suikergebrek, te lage bloeddruk, te veel sporten, oververmoeidheid, andere klachten enz komen
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-04-19 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:38

MadelonSunny schreef:
Sintara schreef:

Okay, wat zou dan wel goed zijn volgens jou en wat is je onderbouwing? 1 gram? Daar kom ik nu op uit maar is volgens veel artikelen veel te weinig. En ik ben regelmatig duizelig dus waar komt dat dan vandaan volgens jou? :)

Ik vind het overigens meer dan logisch om op niet actieve dagen minder eiwitten te eten. Dan eet je tenslotte ook minder calorieën. Maar op dagen als gisteren waarop ik 2600kcal heb verbrand en 1900 heb genuttigd mis ik echt iets. Meer eten is echt een hele opgave..

Hmm niet zo lang geleden hadden we het dacht ik over hetzelfde onderwerp in dit topic, maar ik kan mijn post van toen niet zo snel terugvinden.

Het voedingscentrum zegt dit:

Hoeveel eiwit heb je nodig?
Gemiddeld hebben gezonde mensen per kilogram lichaamsgewicht 0,8 gram eiwit per dag nodig. Dat komt neer op zo’n 56 gram eiwit voor iemand van 70 kilo.

Wat meer eiwit bij krachtsport
Fanatieke krachtsporters die specifiek willen inzetten op het vergroten van de spiermassa krijgen het advies om wat meer eiwit te nemen. De hoeveelheid is afhankelijk van de doelen van de sporter, en kan variëren van 1,2 tot maximaal 2 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. Voor een mannelijke krachtsporter die 70 kilo weegt, komt dit neer op 84 tot maximaal 140 gram eiwit per dag. Aangezien volwassen mannen per dag al gemiddeld 95 gram eiwit binnen krijgen, kunnen zij de aanvullende hoeveelheid eiwit die nodig is gemakkelijk via voeding uit de Schijf van Vijf binnenkrijgen. Dit kan bijvoorbeeld met een combinatie van wat extra kwark of yoghurt, een beker melk, wat kipfilet, tofu en een extra portie noten of bonen.
https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... sport.aspx

En aangezien je nu véél minder eiwitten binnenkrijgt dan die 2gr per kg zou ik eerst naar de ´normaal´ gaan en kijken hoe je je dan voelt. Ik weet niet waarom je je duizelig voelt, ik ben geen arts :+ . Maar als je je calorieën goed hebt berekend kom je daarin ook flink te kort toch?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:06

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Bij de huisarts ben ik nog niet geweest omdat ik eerst vermoedde dat het door de stress van het werk kwam. Nu ervaar ik geen stress meer maar ben toch geregeld duizelig. Ik wil eerst kijken of ik het met voeding onder controle krijg. Zondag wordt mijn bloeddruk weer gemeten dus daar ben ik erg benieuwd naar. Bij de intake had ik ook een te lage bloeddruk. Ik ben al zo vaak bij de huisarts geweest met vage klachten. Dan wordt er een bloedtest gedaan waaruit dan niks blijkt en kom ik geen steek verder. Naar de huisarts gaan doe ik dus niet zo snel.

Maar jullie geven dus aan dat 2gr/kg erg veel is.
@Sintara Wat is dan normaal? Die 0,8 waar het voedingscentrum het over heeft? Ik zit van mezelf normaal rond de 1gr/kg en dat lijkt dus niet voldoende te zijn.
Eigenlijk is mijn vraag meer: waar kan ik eiwitten uit halen zonder gelijk ook veel vet binnen te krijgen? Ik ben absoluut geen tegenstander van vet maar ik ga zo over de 40% vet heen met noten :+ "extra kwark of yoghurt, een beker melk, wat kipfilet, tofu en een extra portie noten of bonen." Kwark, yoghurt en melk vallen voor mij af, kipfilet eet ik dagelijks, tofu heb ik nooit geprobeerd dus kan ik eens proberen, noten eet ik al veel en van bonen moet je wel erg veel eten :P Ik zit snel vol dus moet eigenlijk iets calorie/eiwitrijks hebben zonder dat het groot in volume is. Dus ja, voldoende calorieën binnen krijgen is sowieso een dingetje. En ik eet toch echt 6 boterhammen per dag, tussendoortjes in de vorm van fruit, zelfgemaakte bananenbrood/notenrepen en noten. Alleen avondeten blijft een dingetje. Ik zit simpel snel vol.