Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:41

Op zich zou om 20.00u hardlopen prima kunnen toch? Ik eet op woensdag rond half 6 / 6 uur en om half 8 start de loopgroep. Maar ik hou er wel rekening mee dat ik op die dag geen hele zware/vette maaltijd maak. Meestal iets van pasta / rijst / salade.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:16

Ik doe altijd half om half, ik maak eten en eet een beetje + banaan voor het lopen. Daarna ga ik lopen en na het lopen ga ik het dan opwarmen en eten :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:23

Ik probeer met eten aan te houden op max een uur voor het lopen. En als ik sochtends ga lopen is dat op lege maag (tenzij het een lange afstand voor een evenement is).
Banaan en wit brood met jam is meestal mn ontbijt dan.

Heb me gisteren definitief ingeschreven voor de halve marathon Eindhoven. Dus geen weg meer terug haha.

Nav jullie berichtjes wel aan het kijken of ik miss ook een water rugzak ga halen voor tijdens de trainingen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:00

liespower94 schreef:
Ik doe altijd half om half, ik maak eten en eet een beetje + banaan voor het lopen. Daarna ga ik lopen en na het lopen ga ik het dan opwarmen en eten :)

Ik ook zoiets :j . Loop er alleen vaak tegenaan dat ik na het lopen niet veel trek meer heb, behalve in mijn electrolytendrankje. Maar heb de kcals wel echt nodig.

Ik heb al sinds het weekend buikloop, waardeloos ... voel het gelukkig wel aankomen, begint steeds met pijn in mijn darmen en daarna is het snel toilet of bosjes of desnoods berm :\ .
Moet snel ophouden nu, anders kan ik net zo goed niet inschrijven voor Eindhoven.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:03

Ik heb het gedaan! Ik had ingezet op de finish halen en tegen m'n supporters gezegd dat ik 2:15u als doel had maar dat waarschijnlijk niet zou halen.

Ik kwam met 2:11u over de finish!! *\o/* Wat was het pittig met de heuvels en de wind tegen. Starten met een plensbui en dus natte sokken hielp ook niet zo. Maar ik heb het gedaan! Geen meter gewandeld! Alles in een fijn tempo kunnen lopen en ik heb van elke kilometer genoten.
Ik wist helemaal niet dat ik dit kon! Ik hoopte dat ik 15 km achter elkaar al zou halen :+
Wat was het een prachtige route, zo mooi! Echt een aanrader!
Nu bier! :D *\o/*

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:30

Topper!
Proost, je hebt het gefixt!
*\o/* *\o/*

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:32

Jaa gefeliciteerd!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:59

Super goed !!! Gefeli en proost !

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:59

Whoehoeee super gedaan!!! Nu genieten van je runnershigh!

Ik heb in mijn hoofd om me in te schrijven voor de safaritrail van 33km in januari.. altijd gezegd dat ik niet verder wil dan 21 tot 25km, maar het kriebelt stiekem een beetje.
Op mijn werk draai ik momenteel mijn klas met twee vingers in de neus en dan merk ik dat ik er wel een uitdaging bij kan gebruiken.
Ik ben nog wel in de twijfelfase, maar vorige week ging mijn 23km trailen en tegelijk kletsen zo lekker! Ik had er toen nog zeker een aantal kms bij kunnen lopen.

Morgen de Posbankloop 15km :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 19:42

Gefeliciteerd lisitano!

SV: ik denk dat het je wel gaat lukken hoor.

Hier rustig loopje vandaag, deze week 4 keer gerend. Nu lekker uit eten :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:17

Goed gedaan listano. Succes morgen sv.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:06

Goed gedaan hoor Lisitano! *\o/* *\o/*
En wat een regen joh in het begin niet normaal, alles zeiknat. :')
Gelukkig was het maar eventjes, het was zeker een zware run vooral in de duinen was het pittig! Op strand heb ik echt genoten. :D

Ik heb onverwachts een pr gelopen vandaag op de halve en had een tijd van: 1:55:11. *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:15

Echt een prachtige tijd met dat slechte weer en zo door het zand!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:03

Wat goed van jullie beiden, mooie tijden en dat in zulk weer! *\o/*

Supervixen - 33km is nog zodanig ver dat ik het me niet kan voorstellen, maar als je 23km zo prettig kunt lopen en nog het gevoel hebt wat 'over' te hebben, dan zou ik het gewoon proberen! :D

Ik ga straks in dit topweer :') proberen 18km te lopen. Over 3 weken is mijn eerste halve en van verschillende kanten heb ik begrepen dat de meesten tot de 18 trainen ter voorbereiding. Ik wil het nu alvast een keer proberen met ingeplande minuutjes wandelen per 5km. Juist ook in deze regen want ja, je weet maar nooit wat voor weer het is op de dag van de halve zelf.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:09

Ik heb geen georganiseerd loopje vandaag, en kan tussen de buien door lopen.
Alle lopers, succes vandaag!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:54

Dankjewel! had ook niet verwacht om een pr te lopen maar het ging zo lekker, en toen ik een beetje ging rekenen onderweg dat die mogelijkheid erin zat ben ik er vol voor gegaan. :D *\o/*

En dat moet jou zeker wel lukken SV! *\o/* *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:40

Vanmiddag de Posbankloop 15km gelopen. Onverwacht samen gelopen met een zo goed als dove hardloper, die ik ken van instagram. Hij heeft haas voor me gespeeld en daardoor heb ik bijna 6 min van mijn tijd op de 15km afgelopen. En dat met wat flinke hoogtemeters.
Ik heb echt genoten van het lopen vandaag, ondanks de volle bak regen.

Volgende week de Hoge Veluwetrail van 15km lopen. Die is pittig, want de eerste 4km gaan vol door het mulle gele zand en bij ongeveer 10km moet je een heleboel trappen lopen. Maar is wel een hele mooie route.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:52

Netjes zeg ! Zeker op een dag als dit. Super knap dat je je pr dan ook zo flink kan verbeteren.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:28

Hi!

Ik kom me hier ook graag melden. Ben al een poosje aan het mee lezen en heb echt diep respect, wat een prestaties!!

Zelf ben sinds 8 weken bezig met hardlopen en heb hiervoor nooit gelopen, een echte beginner dus :o ! Mocht iemand nog tips hebben dan kom maar op! Ik loop 1x in de week in een loopgroep op de atletiekvereniging en 2x in de week zelf. Merk wel dat mijn lijf er moeite mee heeft (quadriceps, auw!).

Ik ben begonnen omdat we in november een 'kantoor-challenge' hebben bedacht. Namelijk een 5k loop! Ik ben echt een heeeeeeeele slechte loper, dus ik dacht: dit wil ik winnen :Y) !!! En ben daarvoor dus maximaal aan het voorbereiden :D. Vind het zo leuk dat ik daarna gewoon door wil blijven gaan. Ik heb vandaag een lekker duurloopje gedaan van 5km in precies 30 minuten. En ben daar onwijs trots op, want had uberhaupt nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn om 30min aaneengesloten te lopen :+ .

Dus, hi to you all :D !!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:36

Nou niks mis mee hoor ! 30 min met 5 km vind ik geen slechte loper. Sowieso is elke loper geen slecht loper imo als je er tijd en energie in steekt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:10

Hoppa, die doet even 30 min over 5km; dan ben je behoorlijk snel hoor, ik loop nu een jaar (train wel voornamelijk op afstand) en was van de week heul trots dat ik voor het eerst 5km in 30 minuten had gelopen :+

Klinkt als een fijne loop Supervixen! Top dat je zo'n fijne tijd neer kon zetten.

Ik heb heerlijk 18,2 km kunnen lopen in de regen vandaag. Heb nu stuk meer vertrouwen in mijn eerste halve marathon over 3 weken. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:27

Aagje Nimbly, wat versta jij onder een slechte loper? Als je nog niet ver kunt? Als je nog niet snel kunt? Iedereen heeft afstanden en tempi die hem of haar lekker liggen, dan ben je niet meteen een slechte loper. Ik heb wel zo mijn mening wat ik onder een 'slechte loper' versta, maar dat heeft niets met afstanden of snelheid te maken.

Ik vandaag ook mijn laatste lange loop gedaan voor Eindhoven. Althans, als ik geen gekke dingen doe *denkt aan slechte loper :D * . Heb me nog niet ingeschreven, wil even de komende dagen aankijken. Heb een darminfectie en daarmee buikloop. Bovendien ga ik mijn paard morgen verhuizen naar een nieuwe stal en wil even mijn draai vinden daar.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:00

Nou, wat leuk om te horen dat jullie dat jullie het al redelijk snel vinden. Dat doet me goed :D :D

Ik vind mezelf een slechte loper omdat m'n techniek niet zo best is. Ik heb bijv. nog niet genoeg arm-zwaai, een lage cadence, dus ook een veel te grote pas, weinig ritme en ren nog erg opwaarts ipv voorwaarts. Om maar even wat aandachtspuntjes te noemen :+ . Ik heb gelukkig een hele fijne en goede trainster!! Een echte oud-prof waar ik heel blij mee ben :D .
Hetzelfde geldt voor mijn uithoudingsvermogen/conditie, die was heel slecht!! Al gaat dat snel vooruit moet ik zeggen! Ik ben begonnen met een interval van 2 min/2min en kon zelfs die 2 minuten nog maar nauwelijks volhouden! Was na 1 min al op het horloge aan 't kijken hoelang ik nog moest. Dus dat ik nu 30min aan één stuk kan blijven rennen kan ik zelf nog maar nauwelijks geloven :D .

Het idee dat ik een slechte loper ben komt ook wel een beetje van school af moet ik zeggen. Ik heb een sportopleiding gedaan en hadden als praktijk-toets een soort triatlon en kon met de hardloop trainingen de groep nooit bij houden, kreeg mijn techniek niet verbeterd. Had daardoor nooit succesbeleving, geen plezier, ging telkens helemaal dood tijdens zo'n training enz. Heb me dus neergelegd bij het idee "ik kan gewoon niet hardlopen". Dát moet nog een beetje uit m'n systeem merk ik -:)

Ben benieuwd wat jij onder een slechte loper verstaat Gem :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:16

Ik vind dat er geen slechte lopers zijn. Iedereen doet het hardlopen op zijn eigen manier. Als je er maar plezier in hebt toch?

Uiteindelijk komt het er toch op neer dat het een strijd is met jezelf en tegen jezelf.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:01

Haha als je kijkt naar de manier van lopen dan ben ik een slechtere loper hoor Aagje_Nimbly... ik ben totaal niet snel (heel frustrerend...) Ik zet veelste korte pasjes en land daarbij verkeerd.
Nu ben ik wel flink bezig met afvallen dus merk dat t wel steeds beter gaat.
Maar pfoe... foto's van mn lopen is nog best confronterend :')