paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:30

ik lunch op het werk. 3 crackers met wat boter en vleeswaren. ook vul ik het bord bij met sla en wat kipfilet

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:08

Ik had vier boterhammen met filet american en kipfilet/smeerkaas. En een opkikker :)

Ik heb een moeilijk dagje, geen idee waarom. Maak er maar een cheatday van, en dan het weekend netjes eten. Probeer wel gewoon redelijk binnen de perken te blijven vandaag hoor, maar gun mezelf wel dat paaseitjes. Ben bang dat als ik het nu niet doe, ik het weekend juist misschien de fout in ga

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:08

Ik heb 2 pistolets op 1 met coburger ham en 1 met 30 plus kaas. Normaal eet ik volkoren brood maar op vrijdag heb ik vaak zin in een vers broodje.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:03

Ik had 2 broodjes filetamerican met ei. meestal lunch ik wel ietsje meer, maar er staat vanavond een moorkop op het programma

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:06

Lunch was 1 volkoren pannenkoek. 1 volkoren bolletje kipfilet en feta en 1 bolletje met honing

Als snack winterpeen worteltjes <3 en een appel.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:43

Ik had vanmiddag 2 tarwe boterhammen met runderrookvlees en 1 boterham met vruchtenhagel. Als fruit een halve appel en een halve sinasappel.
Beetje rustig aan gedaan met de lunch omdat we vanavond frietjes (airfryer) eten, jammie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:45

Hier het voedingsplan wat aangepast. Vorige week prima hersteld na de Mac maar dit weekend ineens ruim een kilo er bij? Geen idee hoe dat kan want wel veel bewogen (vrijdag ruim over de 15.000 stappen bijvoorbeeld) en netjes gegeten op gisteren (verjaardag dochter) na. Ik zat al bijna 2 maanden heel constant op de 71.1 dus toch maar even wat omlaag dan in de kcal.

little_birdy
Berichten: 12241
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:49

Ik heb nog een tip voor een lekkere avond snack.
Komkommers en of wortels in reepjes snijden

En dan een dipsaus maken van :

Klein handje ongezouten cashew noten
Halve courgette
3 theelepels groene pesto
Beetje olijfolie
Zout peper
Klein beetje azijn en citroensap

Evt beetje knoflook maar dan stink je wel enorm hard daarna
Kan je invriezen en met 1-2 eetlepels dip per dag met wat wortels erbij zeker beter als chips :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:49

Hier ook 0.9 erbij, heb dat volgens mij vaak op maandag. Zal ook vast vocht zijn, niet super netjes gegeten afgelopen weekend, maar ook niet echt boven m'n kcal doel uitgegaan. Dus morgen zal vast beter zijn. Ook 1 van de redenen waarom m'n vaste dag op vrijdag is, maandag ben ik altijd zwaarder.

Deze week weer verder zoals ik vorige week deed! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:12

Had ook nogal last van obstipatie dit weekend, misschien speelt dat ook nog mee (en enorme spierpijn na vrijdag, dus vocht??) nou ja. Ik ga iig de komende dagen even rond de 1700 zitten kijken wat dat doet.

Sandyislief

Berichten: 2495
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:34

Zou wel kunnen mee spelen ja!

Ik heb het hele weekend slecht gegeten (patat, kibbeling, taart en nog een keer patat en ook een fles wijn) op maar heb mijn ouders geholpen met verhuizen dus veel beweging gehad en gesjouwd dus ik was niet aangekomen. Vanaf vandaag weer normaal eten!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:26

Ik was voor het eerst sinds tijden op zondag ochtend lichter dan zaterdag ochtend. Jeej!
Gister naar de zwarte markt geweest en een broodje doner gegeten en een halve bak olijven. 200 gram erbij. Daar kan ik mee leven. Op naar week nummer 2.



2.1 kg er af in de eerste week.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 11:27

Ohhh... als ik eenmaal met cheaten begin... wat n ramp.

Gelukkig geen avonddiensten meer, dus ook geen verleidingen als ik op t station een uurtje sta te wachten.

Vanaf gister weer aan het bijhouden en niks extra's. Gewoon mijn gewone calorieën. Ik hang nu rond de 109-110. Wel weer een paar keer hardgelopen. Vanavond training met dr hond, morgen hardlopen. Donderdag ook hardlopen en dan in het weekend weer.

Moet ool eens flink aan de gang in huis. Opgeruimd huis is een opgrruimd hoofd, zal ook wel schelen.

Ondertussen aan het zoeken naar nieuwe recepten. Merk dat ik wat inspiratieloos ben en daardoor ook te snel naar makkelijk ongezong eten grijp. Gister een stoofpot gemaalt met aardappel, prei, uien, knoflook, wortel en natuurlijk rundvlees. Genoeg voor 4.porties... mischien ook wel 5. Dus ik ga wat invriezen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:47

Hoi meiden,

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb niet veel overgewicht maar ik heb een veulen gekocht bijna 3 jaar geleden die te klein is gebleven waardoor ik 10 kilo moet/wil afvallen om hem toch te kunnen houden en rijden. En om in een zadel te passen wat ook goed op zijn korte rug ligt. Hij zou rond de 1.45 moeten worden maar is momenteel op 3 jarige leeftijd 1.34. Hij zal vast nog wel een paar cm groeien en breder worden maar de 1.45 gaat hij nooit halen.

Ik ben zelf 1.68 (gelukkig niet zo groot) en begon 4 weken geleden met een gewicht van 75,2. Nu zit ik op 71,9 wat me al veel beter bevalt. Ik wil naar de 65.

Willen jullie alvast je eerlijke mening geven over deze combinatie? Het is nog geen 100% representatief beeld omdat ik op een barebackpad zit maar je ziet het wel aardig denk ik. Dit was zaterdag de 1e keer erop.

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 11:58

Welkom.

Plaatje kan prima hoor!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:52

Welkom! Ik vind het prima kunnen hoor :D

Wat doe je nu precies TT? Omdat je zegt dat dit week 2 is :)

Mijn doel voor deze week is om 3x te gaan wandelen, dit voor het weekend.
Ik heb weer een vast weekmenu gemaakt, en wil me daar aan houden. Hopelijk zit ik eind van de maand op -5 kilo of misschien ietsje meer :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:19

Ik wandel ook tegenwoordig :j Nouja sinds een jaar ofzo. Ik heb een hond met ADHD dus dat ik moet :D. 3x per week een uur is wel ons gemiddelde. Dan nog 1x poweryoga in de yogaschool en 1 a 2x yoga thuis. Thuis is rustig, in de yogaschool is redelijk pittig.

Weekmenu’s maken doe ik ook inderdaad. Geeft toch ff meer houvast en handig voor het boodschappen doen :D

Mijn lijstje van vandaag:

O: lact. vrije yoghurt met aardbeien en blauwe bessen.
T: 2 rijstwafels met eisalade.
L: 2 krentenbollen met light margarine. 2 crackers met farmer salade.
T: cup a soup tomaat, 2 rijstwafels met 20+ smeerkaas sambal.
A: bloemkool, zoete aardappel, doperwtjes en een valess saté schnitzel.

Tussendoor drink ik veel groene thee en een halve liter water.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:36

Apple, dat kan heel prima hoor.


Ik ben gewoon weer in het ritme Kelly, niet snaaien tussendoor.

Vandaag weer wat er af. Heel blij mee.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:55

Apple, welkom! :D ik vind het plaatje ook niet raar ogen.

hebben jullie ook, nu je afgevallen bent dat je omgeving je gewicht gaat proberen te raden? :')

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:33

Goedemorgen allemaal!

Een slecht weekend gehad. Eters gehad. Verjaardag gehad, dus alles gegeten wat God verboden heeft, maar het was heerlijk. Vandaag weer pas op de plaats.

Vanmorgen 2 speltbroodjes met Geitenkaas en vanmiddag mijn heerlijk Griekse Yoghurt met gemengde noten, cranberry's en granola weer. En vanavond restje boeuf bourginon met zilvervlies rijst.

Weet je, gewicht blijft schommelen. Had ik ook. Zo was ik 2 kilo kwijt en zo zat er weer een kilo bij, zonder dat ik echt iets anders gedaan heb. Hangt van vocht af, spiermassa wat je misschien aan het kweken ben door het sporten enz...En tijdens de menstruaties was ik altijd 2-4 kilo zwaarder!
Maar daar hebben we gelukkig geen last meer van. Dat is het enige voordeel als je jong alles kwijt raakt.

little_birdy schreef:
Ik heb nog een tip voor een lekkere avond snack.
Komkommers en of wortels in reepjes snijden

En dan een dipsaus maken van :

Klein handje ongezouten cashew noten
Halve courgette
3 theelepels groene pesto
Beetje olijfolie
Zout peper
Klein beetje azijn en citroensap

Evt beetje knoflook maar dan stink je wel enorm hard daarna
Kan je invriezen en met 1-2 eetlepels dip per dag met wat wortels erbij zeker beter als chips :)


ooo dat klinkt heerlijk!

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:35

X-appel, paarden kunnen groeien tot hun 7e en daar kan dus toch nog ruim een flink aantal centimeters boven op komen. Eowyn is ook flink door gegroeid.
Pas je op dat jij niet te licht gaat wegen, want dat is ook niet goed.
Wat is je BMI nu?

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:37

Xappel, al even uitgerekend. je zit nu op een BMI 25.2.
Hou in de gaten dat je tussen de 20 en 25 blijft zitten, anders wordt je te licht en dat is ook niet goed.....

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:13

Ik heb nu met 71,5 zelfs nog overgewicht.. Terwijl ik er niet te zwaar uitzie. Misschien omdat ik heel weinig buikvet heb, ik weet het niet. Ik mag zelf tot 53 kilo wegen. :oo Dus 65 is echt totaal niet te weinig.

Ik moet er ook best veel moeite voor doen. Als ik meer dan 1800 kcal eet blijf ik gelijk en rond de 1900/2000 kom ik heel rustig aan. Heel frustrerend maar heb het m’n hele leven al. Ik kan altijd even minder eten dan anderen die af willen vallen of op gewicht willen blijven. Terwijl ik best actief ben. Zal wel een trage stofwisseling zijn misschien?

@coucou; Jammer dat je weekeind niet zo goed ging. Etentjes en verjaardagen zijn ook zo lastig.. Ik neem meestal maar gewoon niks want ik kan niet zo goed iets klein nemen, of een handje ergens van ofzo. Ik wil alles of niets :') Gelukkig ben je weer goed op weg +:)+ Ik schommel ook enorm, daarom weeg ik elke dag. Niet omdat ik obsessief ben maar omdat ik tussen een dag zo een halve kilo kan schelen.

@Ladybird; Nee maar misschien komt dat omdat ik nog ‘maar’ 3,5 kilo kwijt ben.
@Turbotinker; Fijn dat er weer iets af is :D Dat motiveert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:29

Dat schommelen heb ik dus normaal niet zo. Ik kwam juist gestaag aan de laatste jaren :+ .

Maar even terug in de kcal lijkt te werken er is nu alweer 0.5 kg af. Even paar daagjes volhouden.

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:29

Xappel: Komt wel goed. Ik ben niet zo heel streng meer. Ik wil er nog wel 5 af, maar dat gaat wel gebeuren. Ben net verhuisd. Alle bakspullen nog niet goed te vinden. Rommelig op dit moment. Dus leef je ook wat onregelmatiger. Als het straks weer rustig is, dan pakken wij het weer op en gaan we voor de laatste 5. Maar ik voel me al goed zoals ik nu ben. Alleen die laatste 5 hoop ik er ook af te krijgen. Dan ben ik helemaal blij. :) :)